Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
karol8360r

nagrzewanie alternatora zetor 7211

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
zorzyk2    50

Zdejmij pasek i pokręć ręką za kółko pasowe, a wtedy poczujesz jak pracują łożyska, czy nic nie ociera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mtracz    71

Za duże obciążenie.

Zwarcie miedzy zwojowe na stojanie, albo zwarcie jednej cewki stojanu do masy.

Pasek nie piszczy? Nie jest gorący zaraz po zgaszeniu ciągnika?

Łożyska, po zdjęciu paska sprawdź luz jak i opór kręcenia.

Szczotki? Niby jak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETTI77    1

Mam problem sprawdzałem alternator multimierzem i jest zwarcie między + a obudową ako ma pow.12 v a jak odpale to ładowanie tylko 9 v co może być ie jeszcze mam pytanie czy bo to jest w zetorze 7711 ito czy można zmienić alternator na taki z wbudowany regulatorem i jeśli tak to jak go podłączyć żeby obrotomierz i wszystko działało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Prawdopodobnie przebicie diody w mostku prostowniczym.

Alternator do rozebrania, kontroli i naprawienia. :)

Możesz założyć inny alternator z wbudowanym regulatorem napięcia.

Musisz szukać z końcówką do podłączenia z opisem W i taką samą średnicą kółka, chyba że będzie się dało przełożyć ze starego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETTI77    1

dobrze tylko nie wiem jak podłączyć żeby ominąć ten regulator bo do niego jest podłączony chyba obrotomierz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Do napędu obrotomierza nie masz prądniczki z przodu silnika? Jeśli sygnał do obrotomierza miałby pochodzić z alternatora, to bezpośrednio. W alternatorze z regulatorem będą tylko 2 przewody - cienki do wzbudzenia i gruby pod śrubkę (ładowania).

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETTI77    1

wszystko się zgadza tylko tam jest coś takiego że teraz idzie do obrotomierza prą z regulatora koło bezpieczników i to jest prą po zapłonie czy ktoś już to przerabiał u siebie

 

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Nie mam teraz schematu ani dostępu do instalacji. Tobie do alternatora potrzebny prąd wzbudzenia który włącza się po włożeniu kluczyka i gruby idący z alternatora do rozrusznika (nie pamiętam czy one schodzą się przy regulatorze), a zarazem akumulatora poprzez zacisk na rozruszniku. Być może zasilanie obrotomierza fabrycznie jest brane z regulatora. Jakie kolory przewodów masz na regulatorze, sprawdzę ze schematem(niestety bez legendy), który jest dostępny w necie.

http://chomikuj.pl/f...ji+elektrycznej

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETTI77    1

Będe wdzięczny bo nie znam się za bardzo na elektryce ale proste podłączenia potrafie podłączałem już alternator w c 330 od poloneza z wbudow.reg ale tam to tylko o ako chocdziło a tu jest fabrycznia instalacja i chciałbym żeby reszta też działała jak do tej pory może się myle z tym obrotomierzem,jeszcze mam pytanko bo jak podłaczam plus voltomierza do wyjscia b+ i minus do masy obudowy to jest chyba zwarcie ale odwrotnie to niema czy to oznacza że to zwarcie jest w altku czy nie (badałem na om)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETTI77    1

więć tak pierwszy od lewej wyjście 54 niebieski potem czerwony i żółty razem wyjście d+ potem czarny wyjście df i potem masa a może mi ktos powiedzieć dlaczego to 54 to się nazywa zailanie po zapłonie po co to jest i jak to inaczej podłączyć,czy wogle alternator magneton z odzielnym regulatorem można jeszcze kupić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETTI77    1

nie mój ma regulator pod kierownicą ale to już wyjaśniłem z tym obrotomierzem dziwi mnie tylko że jak się mierzy żarówką między wyjściem df i masą to ona mruga a jak między d+ i masą to się pali czy jak mruga to znaczy że regulator działa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Zapytaj sprzedawcę, by upewnić się czy ma bez regulatora.

Sprawdź skrzynkę wiadomości.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrjako    4

Witam, mam problem z ładowaniem, podczas jazdy na światłach zaświeciła się kontrolka od ładowania (na wolnych obrotach świeci się mocno, na wyższych przygasa i tylko się żarzy) czy mogły się skończyć szczotki (jak je wymienić) czy coś innego??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Proponuje zacząć od kontroli naciągu paska klinowego i pomiaru napięcia ładowania.

Wykręceniu szczotek i kontroli ich długosci, oraz stanu pierscieni ślizgowych na wirniku. Przy ich zurzyciu, powsataje nierówna powierzchnia przylegania i szczotka nie dolega caly czas co powoduje brak wzbudzenia, więc i ładowania.

Może być także uszkodzona dioda wzbudzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez matix0x
      Witam!
      Mógłby ktoś wstawić zdjęcia przymocowania oraz lokalizacji czujników sprzęgła drugiego stopnia, ręcznego, stopu w zetorze 7211. Z góry wielkie dzięki.
    • Przez emtecc
      witam
      Jak myślicie, światła przeciwmgielne będą dawały dobre światło przy pracy w polu umiejscowione przy światłach na kabinie w zetorze 7745
      takie: http://sklep.wesem.pl/4/6687/halogeny_samochodowe_przeciwmgielne_przeciwmg_owe_drogowe_typu_ho4
      na forach off-roadowych polecali takie lampy zamiennie jako robocze na dach. Na wykresie widać, że ładnie to świeci. Ciekawe jak będzie gdy zamontować je na wysokości około 2 metrów.
      Spotkał się ktoś z czymś takim?
       
      Jakie lampy polecicie na kabinę do zetora na przód?
      Te: http://sklep.wesem.pl/5/6704/lampy_robocze_typu_lor4 na wykresie wydają się dobrze świecić
       
       
    • Przez Mateusz_320
      Witam panowie mam problem w swoim zetorze 5211 91r obrotomierz pokazuje tylko obroty silnika a niestety moto godzin nie nabija długi czas. Pomoże ktoś? 
    • Przez Cooler1427
      tak jak w temacie , problem polega ze pokazuje pelen bak.  mimo ze jest faktycznie np 50%
       
      zegar wymieniony na nowy, pływak tez nowy po w starym styki pogniły, instalacja  cala i niema prawdopodobnie przebicia. na schematach elektrycznych znalazłem ze pomiędzy pływakiem a zegarem na desce w wiązce pod kierownica jest przekaźnik.  
      wie ktoś jaki to typ?
       
       możne on zwalił się i to przyczyna ;/
       
      mógłby ktoś podrzucić schemat elektryczny dokładny , albo jakiś skan? ,byłym wdzięczny...

    • Przez Damianursus30
      Witajcie! 
      Jestem szczęśliwym posiadaczem Zetora 7011
      Kupiłem go niedawno i mianowicie chciałbym dojść do ładu z zegarami.
      1. Obrotomierz dochodzi max do 500 obr i dalej nic. A później albo opada i nic,albo wskazówka skacze ale tylko w przedziale "0-500 ". Mth nie nabija. A z racji tego że napęd jak i licznik sporo kosztuje chciałbym żeby ktoś mi powiedział co mogę z tym zrobić.
      2.Wskaźnik paliwa nie działa. jak przekręcę kluczyk to poziom paliwa idzie od razu 4/4.. Kontrolka paliwa też nie działa
      3.Wskaźnik temperatury wody też nie działa.Wymieniony czujnik i to samo co w przypadku paliwa pokazuje od razu max.
       
      No i właśnie to co zepsuło mi się wczoraj czyli chciałem odpalić Zetora, coś pyknęło i włącznik przestał działać . Pali tylko na zwarcie, wciskam przycisk i nic ;c
       
      Potrzebuje waszej pomocy, ponieważ Zetora mam od niedawna i nie mam pojęcia za co się wziąć
       
      Z góry dzięki
×