Zaloguj się, aby obserwować  
karol8360r

nagrzewanie alternatora zetor 7211

Polecane posty

Gość   
Gość

mogą być szczotki albo też łożyska się kończyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    54

Zdejmij pasek i pokręć ręką za kółko pasowe, a wtedy poczujesz jak pracują łożyska, czy nic nie ociera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mtracz    74

Za duże obciążenie.

Zwarcie miedzy zwojowe na stojanie, albo zwarcie jednej cewki stojanu do masy.

Pasek nie piszczy? Nie jest gorący zaraz po zgaszeniu ciągnika?

Łożyska, po zdjęciu paska sprawdź luz jak i opór kręcenia.

Szczotki? Niby jak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETTI77    1

Mam problem sprawdzałem alternator multimierzem i jest zwarcie między + a obudową ako ma pow.12 v a jak odpale to ładowanie tylko 9 v co może być ie jeszcze mam pytanie czy bo to jest w zetorze 7711 ito czy można zmienić alternator na taki z wbudowany regulatorem i jeśli tak to jak go podłączyć żeby obrotomierz i wszystko działało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    74

Prawdopodobnie przebicie diody w mostku prostowniczym.

Alternator do rozebrania, kontroli i naprawienia. :)

Możesz założyć inny alternator z wbudowanym regulatorem napięcia.

Musisz szukać z końcówką do podłączenia z opisem W i taką samą średnicą kółka, chyba że będzie się dało przełożyć ze starego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETTI77    1

dobrze tylko nie wiem jak podłączyć żeby ominąć ten regulator bo do niego jest podłączony chyba obrotomierz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    54

Do napędu obrotomierza nie masz prądniczki z przodu silnika? Jeśli sygnał do obrotomierza miałby pochodzić z alternatora, to bezpośrednio. W alternatorze z regulatorem będą tylko 2 przewody - cienki do wzbudzenia i gruby pod śrubkę (ładowania).

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETTI77    1

wszystko się zgadza tylko tam jest coś takiego że teraz idzie do obrotomierza prą z regulatora koło bezpieczników i to jest prą po zapłonie czy ktoś już to przerabiał u siebie

 

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    54

Nie mam teraz schematu ani dostępu do instalacji. Tobie do alternatora potrzebny prąd wzbudzenia który włącza się po włożeniu kluczyka i gruby idący z alternatora do rozrusznika (nie pamiętam czy one schodzą się przy regulatorze), a zarazem akumulatora poprzez zacisk na rozruszniku. Być może zasilanie obrotomierza fabrycznie jest brane z regulatora. Jakie kolory przewodów masz na regulatorze, sprawdzę ze schematem(niestety bez legendy), który jest dostępny w necie.

http://chomikuj.pl/f...ji+elektrycznej

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETTI77    1

Będe wdzięczny bo nie znam się za bardzo na elektryce ale proste podłączenia potrafie podłączałem już alternator w c 330 od poloneza z wbudow.reg ale tam to tylko o ako chocdziło a tu jest fabrycznia instalacja i chciałbym żeby reszta też działała jak do tej pory może się myle z tym obrotomierzem,jeszcze mam pytanko bo jak podłaczam plus voltomierza do wyjscia b+ i minus do masy obudowy to jest chyba zwarcie ale odwrotnie to niema czy to oznacza że to zwarcie jest w altku czy nie (badałem na om)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETTI77    1

więć tak pierwszy od lewej wyjście 54 niebieski potem czerwony i żółty razem wyjście d+ potem czarny wyjście df i potem masa a może mi ktos powiedzieć dlaczego to 54 to się nazywa zailanie po zapłonie po co to jest i jak to inaczej podłączyć,czy wogle alternator magneton z odzielnym regulatorem można jeszcze kupić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETTI77    1

nie mój ma regulator pod kierownicą ale to już wyjaśniłem z tym obrotomierzem dziwi mnie tylko że jak się mierzy żarówką między wyjściem df i masą to ona mruga a jak między d+ i masą to się pali czy jak mruga to znaczy że regulator działa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    54

Zapytaj sprzedawcę, by upewnić się czy ma bez regulatora.

Sprawdź skrzynkę wiadomości.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrjako    4

Witam, mam problem z ładowaniem, podczas jazdy na światłach zaświeciła się kontrolka od ładowania (na wolnych obrotach świeci się mocno, na wyższych przygasa i tylko się żarzy) czy mogły się skończyć szczotki (jak je wymienić) czy coś innego??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    74

Proponuje zacząć od kontroli naciągu paska klinowego i pomiaru napięcia ładowania.

Wykręceniu szczotek i kontroli ich długosci, oraz stanu pierscieni ślizgowych na wirniku. Przy ich zurzyciu, powsataje nierówna powierzchnia przylegania i szczotka nie dolega caly czas co powoduje brak wzbudzenia, więc i ładowania.

Może być także uszkodzona dioda wzbudzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez bartekm66
      witam
      mam problem z obrotomierzem - licznikiem motogodzin w moim zetorze 7045
      otóż obroty wskazuje normalnie ale motogodziny to różnie czsami potrafi "zaciąc się"i nie pracowac przez 10 i wiecej godzin a czasami kręci jak szalony
      czy jest to wina samego licznika czy tez może pradniczki przy silniku
      miał ktos taki przypadek ???
    • Przez Rafal_Zgierz
      Witam
      gdzie znajdę jest umiejscowiona pompka spryskiwacza w Zetor 7211 ??? Nie działa mi spryskiwacz i chcę na początku sprawdzić te pompkę.  
    • Przez Maniek1Excalibur
      Witam.
       
      Mam pytanko odnośnie tego przełącznika:

       
      Jaka jest średnica otworu montażowego? Czy jest on otwierany tak jak np. obejmki czy nasadzany na wałeczek? Jaka jest długość dźwigni od środka otworu montażowego?
      Rozumiem, że spełnia on funkcje narysowane na dźwigni?
       
      Pytam, bo chcę go zastosować do innego traktora, a nie wiem jak to wygląda w Zetorach.
    • Przez szakul91
      Witam. 
      Zacząłem odtwarzać elektryka przy wentylatorach i przy przelacznikach w górnym pulpicie bo ktoś strasznie namieszal nic nie działało. Problem teraz mam z przednim silnikiem od wycieraczki.  Jak prawidłowo powinny być podłączone przewody. Albo źle podłączyłem albo silnik pracuje nie prawidłowo gdyż cały czas staje w jednej pozycji i później nie da się go już uruchomić ponownie. Po rozebraniu wewnątrz jest styk który nie ma uszkodzony. Będę wdzięczny za pomoc przy rozeznanie się jak prawidłowo powinny być podłączone przewody gdyż ktoś podłączył na krótko silnik bo chyba coś szwankowalo A teraz silnik jak się wyłączy to staje w rożnych pozycjach. Przesyłam zdjęcia może komuś też się przydają.






    • Przez ursusowski289
      Witam kolegów, przerabiał może ktoś temat wskaźnika paliwa w Zetorku 7211 itp.
      U mnie problem jest następujący-wskaźnik po włączeniu stacyjki cały czas pokazuje na max, po wyłączeniu wskazówka opada. Od czego zacząć sprawdzanie?:D
      Z góry dziękuję. 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj