Adan1

MF 3060-Jak zdemontować zwrotnice przedniego napędu

Polecane posty

Adan1    0

nie mogę wyjać walka przędniego napędu ponieważ muszę wyjąć zwrotnicę.Proszę o pomoc w podaniu sposobu wyjęcia sfożni ze zwrotnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Potrzebny do tego jest ściągacz- śruba wkręcana w sworzeń. Bez grzania osi pewnie się nie obejdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

volviak    0

sciągacz dorobisz bez problemu, tylko zamontuj w nim wzmacniane śruby, bo zwykłę mogą nie wytrzymać, a jak nie bedzie szło to zostaw wkręcony i dobrze napięty sciągacz na noc to powinno puścić. Wiem bo całkiem niedawno robiłem napęd w swoim 3080


C-360, MF 255, MF 3080, NH T6050, Bizon Z056, NH TC5050

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilb    9

sciagalem te sworznie kilka razy simmering ciekl musisz miec sciagacz ja taki mam idzie ale powoli. Pierwszy raz jak sciagalem to tylko jeden gorny i zeszlifowalem troszke z gory zeby dolnego nie sciagac. lozyska na zwrotnicach zmienialem ponad 100zł jedno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wdab62    0

sciagalem te sworznie kilka razy simmering ciekl musisz miec sciagacz ja taki mam idzie ale powoli. Pierwszy raz jak sciagalem to tylko jeden gorny i zeszlifowalem troszke z gory zeby dolnego nie sciagac. lozyska na zwrotnicach zmienialem ponad 100zł jedno

 

Napisz proszę jaki jest gwint w tym sworzniu zwrotnicy. Zmierzyłem i według mnie powinien być zwykły metryczny M16 - śruba 16-tka. Dorobiłem ściągacz, spróbowałem i moja śruba 16-tka nie trzyma w gwincie sworznia, zrywa się. Może w sworzniu jest jednak inny gwint np. calowy czy też metryczny M18? Bardzo proszę o podpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    174

Tam jest gwint 16-stka jak dobrze pamiętam, nie dziwię się ,że ci się urwał bo trzeba zastosować jakiś utwardzany żeby był mocny bo te sforznie ciężko wychodzą ja osobiście n kręciłem ściągaczem do granic jego wytrzymałości i grzałem korpus mostu m palnikiem dookoła sforznia i wtedy lekko się zwiększała średnica gniazda i sforzeń wychodził kręcąc dalej ściągaczem. Jeszcze w maju czeka mnie rozbieranie drugiej strony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Napisano (edytowany)

Sposób na to jest bardzo prosty

dorobienie samemu ściągacza z kawałka płaskownika z otworem pod tą śrubę, tam jest śruba 16 (utwardzana musi być)

Wypierasz ten płaskownik o obudowę zwolnicy i kręcisz śrubą, jak nie idzie uderzasz delikatnie młotkiem w obudowę i bez względu na to jak to mocno siedzi musi iść....

W week majowy zdemontowaliśmy tak na warsztacie 3 takie przodki jeden od 3065 drugi od 3125 a trzeci od 3080 wszystkie na to samo : luz na tulejce mosiężnej , napawanie wałków i wymiana uszczelniaczy

Edytowano przez nalepka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hadler    0

Sposób na to jest bardzo prosty

dorobienie samemu ściągacza z kawałka płaskownika z otworem pod tą śrubę, tam jest śruba 16 (utwardzana musi być)

Wypierasz ten płaskownik o obudowę zwolnicy i kręcisz śrubą, jak nie idzie uderzasz delikatnie młotkiem w obudowę i bez względu na to jak to mocno siedzi musi iść....

W week majowy zdemontowaliśmy tak na warsztacie 3 takie przodki jeden od 3065 drugi od 3125 a trzeci od 3080 wszystkie na to samo : luz na tulejce mosiężnej , napawanie wałków i wymiana uszczelniaczy

 

to trzeba bic w obudowę zwolnicy czy mostu ?

bo my z ojcem juz męczymy się z tym 3 dzień :(

my zrobiliśmy ściągacz z ceówki, kręcimy śrubą i bijemy w ten sworzeń z drugiej strony przez przecinak ale to nic nie daje ;/

a musimy to rozebrać bo leci olej spod krzyżaka...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hadler    0

nie próbowaliśmy, bo nie chcemy przypalić pozostałych uszczelnmiaczy, ale jak nie będzie szło na sucho to trzeba będzie spróbować podgrzać....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    11

Wymienialem uszczelniacze u siebie z obu stron i nie mialem problemow z wyciaganiem sworzni, mam dorobiony sciagacz i srube do sciagacza odpowiedniej twardosci, a pod srube lozysko kulkowe oporowe, idzie lekko. Pozyczalem znajomym sciagacz i tez nie mieli problemow ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hadler    0

górny ściągneliśmy sposobem nalepka(nawet cięzko nie szedł), ale dolnego nie idzie ruszyć :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek84    0

kilka pytań, też mnie czeka wymiana prawego uszczelniacza w 3125 i środkowego (co wychodzi wałek od przedniego napędu).

 

1. jaki jest uszczelniacz na prawej półośce?

2. czy konieczna jest wymiana tulejki / napawanie wałka?

3. jaki jest uszczelniacz środkowy?

4. jak dostać się do uszczelniacza środkowego co wychodzi wałego do przedniego napędu? Cieknie mi na łączeniu między kołyską przedniego mostu a kulą środkową przedniego mostu.

5. jaki olej do przedniego mostu?

6. Ile oleju wchodzi do przedniego mostu?

 

Chcę się wcześcniej przygotować na najgorsze ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hadler    0

uszczelniacz ściągnij i zawieź do jakiegoś sklepu, nie powinno być problemu z dostaniem, u nas nie trzeba było nic napawać, do przedniego mostu to jakiś olej przekładniowy, a wchodzi go chyba z 7 litrów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    174

Tylko ten uszczelniacz nie pierwszy lepszy bo ci wytrze oś czy pół oś w zależności gdzie wymieniasz polecam CORTECO sam je montowałem przy wymianie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    174

Symering taki nie wiem jak rozmiar musiał bym sprawdzić na starym tam idą 2 większy i mniejszy(mowa o tych przy krzyżakach) a tam gdzie wchodzi wałek to i dla mnie jeszcze zagadka jak się ociepli to będę w temacie bo i mnie czeka wymiana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek84    0

W moim 3125 uszczelniacz prawej półosi to CORTECO COMBI SF5 40 x 69 x 14

 

Ściągacz zrobiłem z śruby M14 w klasie 8.8 (jakoś poszło) - nie M16.

 

Półoś miała lekkie rowki, jeśli będzie ponownie ciekło, to trezba napawać i toczyć oś.

 

Obyło się bez grzania.

 

Na środkową półoś jeszcze nie miałem czasu.

 

W razie czego służę pomocą :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    174

Moim zdaniem można jeszcze kombinować i założyć węższy uszczelniacz co spowoduje minięcie rowka na pół osi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wel    0

@hadler z dołu musisz też bić mocno i ściągaczem ze śrubą utwardzaną kręcić powoli wyjdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hadler    0

już dawno zapomniałem o tych uszczelniaczach, po zostawieniu na 2 noce napiętego ściągacza, sworzeń wyszedł bez problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez El_Chapo2812
      Witam, posiadam Ursusa 4512, od mniej więcejcpół roku zaczęły się problemy ze skrzynią biegów tzn. Podczas jazdy biegi wchodzą i wychodzą bardzo płynnie, bez zgrzytów. Natomiast podczas postoju i pod obciążeniem jest problem przy wyrzuceniu i wrzuceniu zwłaszcza jedynki oraz wstecznego. Przy wrzuceniu strasznie zgrzyta a przy wyrzuceniu trzeba dwoma rękami trzymać lewarek. Ciągnik chodzi głównie w prasie walcowej i agregacie uprawowym(ciężka brona z wałem).
      Proszę o wasze rady i uwagi co może być tego przyczyną i jak to naprawić gdyż jest to bardzo uciążliwe.
      Pozdrawiam
    • Przez radekFT675DT
      Witam mam problem z moim mf a mianowicie, ciągnik jeździ normalnie do póki wrzucę N na rewersie i ponownie chce ruszyć, wtedy wyskakuje błąd i nie chce jechać, ale wystarczy pobawić się rewersem kilka razy wcisnąć sprzęgło i załapie, dzieje się to tak raz na jakiś czas ale tylko wtedy gdy przełączę rewers w pozycje N, a gdy nie wrzucę rewers na N to jeździ cały dzień bez problemu, myślałem że to może czujnik dolnego położenia sprzęgła ale chyba to nie on bo mogę cały dzień używać sprzęgło i nic się nie dzieje do póki nie wrzucę N na rewersie Czy ktoś wie co to może być ?
    • Przez Nightdevil
      Witam 
       MF3070

      Zwiększa mi się stan oleju w silniku... pompka zasilająca zmieniona , świeca płomieniowa także 
      czy kolejny krok wyjęcie pompy i regeneracja (dosyć droga)  czy jakieś jeszcze opcje są ? 
      po dniu pracy olej na miarce zwiększył sie od minimum do 1cm ponad MAX, ciagnik nie dymi , nie odczułem zmiany siły .
    • Przez center
      Hey,
      Kto mi podpowie skąd ten wyciek w zetorze 7211?  czy to olej czy płyn ? pod ciągnikiem na kapane.  Ubywa mi płynu hamulcowego ale prawy cylinderek nowy i przewód reszta sucho, lewy przewód suchy... Pod spodem  prawa strona skrzyni mokra i spód. miedzy mostem a skrzynią.. z góry dekiel suchy, tylko dołek  przy dźwigniach terenowe szosowe mokry. Czy może to cieknąć z dźwigienek bo jest na nich luz ?
       
      Pozdrawiam!




    • Przez harny666
      Witam,
      Mam ciągnik Massey Ferguson 699 i wystąpił mi w nim problem, podczas ruszania do przodu bez włączonego przedniego napędu po przejechaniu ok 0,5 m, blokują mi się przednie koła i nie da rady jechać, po włączeniu przedniego napędu koła się nie blokują ale strasznie charczy przedni napęd
       
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.