Polecane posty

Adan1    0

nie mogę wyjać walka przędniego napędu ponieważ muszę wyjąć zwrotnicę.Proszę o pomoc w podaniu sposobu wyjęcia sfożni ze zwrotnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Potrzebny do tego jest ściągacz- śruba wkręcana w sworzeń. Bez grzania osi pewnie się nie obejdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volviak    0

sciągacz dorobisz bez problemu, tylko zamontuj w nim wzmacniane śruby, bo zwykłę mogą nie wytrzymać, a jak nie bedzie szło to zostaw wkręcony i dobrze napięty sciągacz na noc to powinno puścić. Wiem bo całkiem niedawno robiłem napęd w swoim 3080


C-360, MF 255, MF 3080, NH T6050, Bizon Z056, NH TC5050

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Ja do ściągacza użyłem szpilki od pól osi od kamaza i dospawałem dalej zwykły gwint

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilb    11

sciagalem te sworznie kilka razy simmering ciekl musisz miec sciagacz ja taki mam idzie ale powoli. Pierwszy raz jak sciagalem to tylko jeden gorny i zeszlifowalem troszke z gory zeby dolnego nie sciagac. lozyska na zwrotnicach zmienialem ponad 100zł jedno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wdab62    0

sciagalem te sworznie kilka razy simmering ciekl musisz miec sciagacz ja taki mam idzie ale powoli. Pierwszy raz jak sciagalem to tylko jeden gorny i zeszlifowalem troszke z gory zeby dolnego nie sciagac. lozyska na zwrotnicach zmienialem ponad 100zł jedno

 

Napisz proszę jaki jest gwint w tym sworzniu zwrotnicy. Zmierzyłem i według mnie powinien być zwykły metryczny M16 - śruba 16-tka. Dorobiłem ściągacz, spróbowałem i moja śruba 16-tka nie trzyma w gwincie sworznia, zrywa się. Może w sworzniu jest jednak inny gwint np. calowy czy też metryczny M18? Bardzo proszę o podpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Tam jest gwint 16-stka jak dobrze pamiętam, nie dziwię się ,że ci się urwał bo trzeba zastosować jakiś utwardzany żeby był mocny bo te sforznie ciężko wychodzą ja osobiście n kręciłem ściągaczem do granic jego wytrzymałości i grzałem korpus mostu m palnikiem dookoła sforznia i wtedy lekko się zwiększała średnica gniazda i sforzeń wychodził kręcąc dalej ściągaczem. Jeszcze w maju czeka mnie rozbieranie drugiej strony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Napisano (edytowany)

Sposób na to jest bardzo prosty

dorobienie samemu ściągacza z kawałka płaskownika z otworem pod tą śrubę, tam jest śruba 16 (utwardzana musi być)

Wypierasz ten płaskownik o obudowę zwolnicy i kręcisz śrubą, jak nie idzie uderzasz delikatnie młotkiem w obudowę i bez względu na to jak to mocno siedzi musi iść....

W week majowy zdemontowaliśmy tak na warsztacie 3 takie przodki jeden od 3065 drugi od 3125 a trzeci od 3080 wszystkie na to samo : luz na tulejce mosiężnej , napawanie wałków i wymiana uszczelniaczy

Edytowano przez nalepka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hadler    0

Sposób na to jest bardzo prosty

dorobienie samemu ściągacza z kawałka płaskownika z otworem pod tą śrubę, tam jest śruba 16 (utwardzana musi być)

Wypierasz ten płaskownik o obudowę zwolnicy i kręcisz śrubą, jak nie idzie uderzasz delikatnie młotkiem w obudowę i bez względu na to jak to mocno siedzi musi iść....

W week majowy zdemontowaliśmy tak na warsztacie 3 takie przodki jeden od 3065 drugi od 3125 a trzeci od 3080 wszystkie na to samo : luz na tulejce mosiężnej , napawanie wałków i wymiana uszczelniaczy

 

to trzeba bic w obudowę zwolnicy czy mostu ?

bo my z ojcem juz męczymy się z tym 3 dzień :(

my zrobiliśmy ściągacz z ceówki, kręcimy śrubą i bijemy w ten sworzeń z drugiej strony przez przecinak ale to nic nie daje ;/

a musimy to rozebrać bo leci olej spod krzyżaka...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hadler    0

nie próbowaliśmy, bo nie chcemy przypalić pozostałych uszczelnmiaczy, ale jak nie będzie szło na sucho to trzeba będzie spróbować podgrzać....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    13

Wymienialem uszczelniacze u siebie z obu stron i nie mialem problemow z wyciaganiem sworzni, mam dorobiony sciagacz i srube do sciagacza odpowiedniej twardosci, a pod srube lozysko kulkowe oporowe, idzie lekko. Pozyczalem znajomym sciagacz i tez nie mieli problemow ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hadler    0

górny ściągneliśmy sposobem nalepka(nawet cięzko nie szedł), ale dolnego nie idzie ruszyć :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek84    0

kilka pytań, też mnie czeka wymiana prawego uszczelniacza w 3125 i środkowego (co wychodzi wałek od przedniego napędu).

 

1. jaki jest uszczelniacz na prawej półośce?

2. czy konieczna jest wymiana tulejki / napawanie wałka?

3. jaki jest uszczelniacz środkowy?

4. jak dostać się do uszczelniacza środkowego co wychodzi wałego do przedniego napędu? Cieknie mi na łączeniu między kołyską przedniego mostu a kulą środkową przedniego mostu.

5. jaki olej do przedniego mostu?

6. Ile oleju wchodzi do przedniego mostu?

 

Chcę się wcześcniej przygotować na najgorsze ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hadler    0

uszczelniacz ściągnij i zawieź do jakiegoś sklepu, nie powinno być problemu z dostaniem, u nas nie trzeba było nic napawać, do przedniego mostu to jakiś olej przekładniowy, a wchodzi go chyba z 7 litrów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Tylko ten uszczelniacz nie pierwszy lepszy bo ci wytrze oś czy pół oś w zależności gdzie wymieniasz polecam CORTECO sam je montowałem przy wymianie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Symering taki nie wiem jak rozmiar musiał bym sprawdzić na starym tam idą 2 większy i mniejszy(mowa o tych przy krzyżakach) a tam gdzie wchodzi wałek to i dla mnie jeszcze zagadka jak się ociepli to będę w temacie bo i mnie czeka wymiana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek84    0

W moim 3125 uszczelniacz prawej półosi to CORTECO COMBI SF5 40 x 69 x 14

 

Ściągacz zrobiłem z śruby M14 w klasie 8.8 (jakoś poszło) - nie M16.

 

Półoś miała lekkie rowki, jeśli będzie ponownie ciekło, to trezba napawać i toczyć oś.

 

Obyło się bez grzania.

 

Na środkową półoś jeszcze nie miałem czasu.

 

W razie czego służę pomocą :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Moim zdaniem można jeszcze kombinować i założyć węższy uszczelniacz co spowoduje minięcie rowka na pół osi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wel    0

@hadler z dołu musisz też bić mocno i ściągaczem ze śrubą utwardzaną kręcić powoli wyjdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hadler    0

już dawno zapomniałem o tych uszczelniaczach, po zostawieniu na 2 noce napiętego ściągacza, sworzeń wyszedł bez problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
      AgroDane - Dane techniczne maszyn rolniczych
      AgriDane - Specs of agricultural machinery
      AgriDaten – Technische daten von landmaschinen
      AgriSpec – Technische gegevens voor
      AgriDatos – Datos técnicos de maquinaria agrícola
      AgriDonnées – Données techniques des machines agricoles
      AgriDati – Dati tecnici per macchine agricole
      АгроДанные — Tехнические данные сельскохозяйственной машин
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj