Skocz do zawartości
Adan1

jak zdemontowac zwrotnice przedniego napędu w MF 3060

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Adan1    0

nie mogę wyjać walka przędniego napędu ponieważ muszę wyjąć zwrotnicę.Proszę o pomoc w podaniu sposobu wyjęcia sfożni ze zwrotnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Potrzebny do tego jest ściągacz- śruba wkręcana w sworzeń. Bez grzania osi pewnie się nie obejdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

volviak    0

sciągacz dorobisz bez problemu, tylko zamontuj w nim wzmacniane śruby, bo zwykłę mogą nie wytrzymać, a jak nie bedzie szło to zostaw wkręcony i dobrze napięty sciągacz na noc to powinno puścić. Wiem bo całkiem niedawno robiłem napęd w swoim 3080

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    131

Ja do ściągacza użyłem szpilki od pól osi od kamaza i dospawałem dalej zwykły gwint

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilb    5

sciagalem te sworznie kilka razy simmering ciekl musisz miec sciagacz ja taki mam idzie ale powoli. Pierwszy raz jak sciagalem to tylko jeden gorny i zeszlifowalem troszke z gory zeby dolnego nie sciagac. lozyska na zwrotnicach zmienialem ponad 100zł jedno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wdab62    0

sciagalem te sworznie kilka razy simmering ciekl musisz miec sciagacz ja taki mam idzie ale powoli. Pierwszy raz jak sciagalem to tylko jeden gorny i zeszlifowalem troszke z gory zeby dolnego nie sciagac. lozyska na zwrotnicach zmienialem ponad 100zł jedno

 

Napisz proszę jaki jest gwint w tym sworzniu zwrotnicy. Zmierzyłem i według mnie powinien być zwykły metryczny M16 - śruba 16-tka. Dorobiłem ściągacz, spróbowałem i moja śruba 16-tka nie trzyma w gwincie sworznia, zrywa się. Może w sworzniu jest jednak inny gwint np. calowy czy też metryczny M18? Bardzo proszę o podpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    131

Tam jest gwint 16-stka jak dobrze pamiętam, nie dziwię się ,że ci się urwał bo trzeba zastosować jakiś utwardzany żeby był mocny bo te sforznie ciężko wychodzą ja osobiście n kręciłem ściągaczem do granic jego wytrzymałości i grzałem korpus mostu m palnikiem dookoła sforznia i wtedy lekko się zwiększała średnica gniazda i sforzeń wychodził kręcąc dalej ściągaczem. Jeszcze w maju czeka mnie rozbieranie drugiej strony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Napisano (edytowany)

Sposób na to jest bardzo prosty

dorobienie samemu ściągacza z kawałka płaskownika z otworem pod tą śrubę, tam jest śruba 16 (utwardzana musi być)

Wypierasz ten płaskownik o obudowę zwolnicy i kręcisz śrubą, jak nie idzie uderzasz delikatnie młotkiem w obudowę i bez względu na to jak to mocno siedzi musi iść....

W week majowy zdemontowaliśmy tak na warsztacie 3 takie przodki jeden od 3065 drugi od 3125 a trzeci od 3080 wszystkie na to samo : luz na tulejce mosiężnej , napawanie wałków i wymiana uszczelniaczy

Edytowano przez nalepka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hadler    0

Sposób na to jest bardzo prosty

dorobienie samemu ściągacza z kawałka płaskownika z otworem pod tą śrubę, tam jest śruba 16 (utwardzana musi być)

Wypierasz ten płaskownik o obudowę zwolnicy i kręcisz śrubą, jak nie idzie uderzasz delikatnie młotkiem w obudowę i bez względu na to jak to mocno siedzi musi iść....

W week majowy zdemontowaliśmy tak na warsztacie 3 takie przodki jeden od 3065 drugi od 3125 a trzeci od 3080 wszystkie na to samo : luz na tulejce mosiężnej , napawanie wałków i wymiana uszczelniaczy

 

to trzeba bic w obudowę zwolnicy czy mostu ?

bo my z ojcem juz męczymy się z tym 3 dzień :(

my zrobiliśmy ściągacz z ceówki, kręcimy śrubą i bijemy w ten sworzeń z drugiej strony przez przecinak ale to nic nie daje ;/

a musimy to rozebrać bo leci olej spod krzyżaka...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hadler    0

nie próbowaliśmy, bo nie chcemy przypalić pozostałych uszczelnmiaczy, ale jak nie będzie szło na sucho to trzeba będzie spróbować podgrzać....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    10

Wymienialem uszczelniacze u siebie z obu stron i nie mialem problemow z wyciaganiem sworzni, mam dorobiony sciagacz i srube do sciagacza odpowiedniej twardosci, a pod srube lozysko kulkowe oporowe, idzie lekko. Pozyczalem znajomym sciagacz i tez nie mieli problemow ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hadler    0

górny ściągneliśmy sposobem nalepka(nawet cięzko nie szedł), ale dolnego nie idzie ruszyć :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek84    0

kilka pytań, też mnie czeka wymiana prawego uszczelniacza w 3125 i środkowego (co wychodzi wałek od przedniego napędu).

 

1. jaki jest uszczelniacz na prawej półośce?

2. czy konieczna jest wymiana tulejki / napawanie wałka?

3. jaki jest uszczelniacz środkowy?

4. jak dostać się do uszczelniacza środkowego co wychodzi wałego do przedniego napędu? Cieknie mi na łączeniu między kołyską przedniego mostu a kulą środkową przedniego mostu.

5. jaki olej do przedniego mostu?

6. Ile oleju wchodzi do przedniego mostu?

 

Chcę się wcześcniej przygotować na najgorsze ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hadler    0

uszczelniacz ściągnij i zawieź do jakiegoś sklepu, nie powinno być problemu z dostaniem, u nas nie trzeba było nic napawać, do przedniego mostu to jakiś olej przekładniowy, a wchodzi go chyba z 7 litrów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    131

Tylko ten uszczelniacz nie pierwszy lepszy bo ci wytrze oś czy pół oś w zależności gdzie wymieniasz polecam CORTECO sam je montowałem przy wymianie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    131

Symering taki nie wiem jak rozmiar musiał bym sprawdzić na starym tam idą 2 większy i mniejszy(mowa o tych przy krzyżakach) a tam gdzie wchodzi wałek to i dla mnie jeszcze zagadka jak się ociepli to będę w temacie bo i mnie czeka wymiana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek84    0

W moim 3125 uszczelniacz prawej półosi to CORTECO COMBI SF5 40 x 69 x 14

 

Ściągacz zrobiłem z śruby M14 w klasie 8.8 (jakoś poszło) - nie M16.

 

Półoś miała lekkie rowki, jeśli będzie ponownie ciekło, to trezba napawać i toczyć oś.

 

Obyło się bez grzania.

 

Na środkową półoś jeszcze nie miałem czasu.

 

W razie czego służę pomocą :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    131

Moim zdaniem można jeszcze kombinować i założyć węższy uszczelniacz co spowoduje minięcie rowka na pół osi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wel    0

@hadler z dołu musisz też bić mocno i ściągaczem ze śrubą utwardzaną kręcić powoli wyjdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hadler    0

już dawno zapomniałem o tych uszczelniaczach, po zostawieniu na 2 noce napiętego ściągacza, sworzeń wyszedł bez problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez sznajdik
      Czy da się zrobić wyjście do hamulca hydraulicznego do hamowania przyczepy w mf 3060 i gdzie ewentualnie się podłączyć?
    • Przez kiernoz
      Witam. Mam do kupienia traktor Massey ferguson 6110 Chciałem zapytać czy to dobry traktor i czy jest awaryjny ? byłby to traktor zastępujący ursusa c3603p głównym jego przeznaczeniem była by praca z ładowaszem czołowym ,rozrzutnik, beczkowóz, kosiarka, zgrabiarka ,przetrząsarka. Był by to 2 traktor w gospodarstwie do lżejszych prac. Z góry dziękuję i pozdrawiam
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
    • Przez mfmf
      mam problem z kontrolka zapchanego filtra oleju, zapala sie po jakiejs godz pracy w polu, gdy go zgasze odstoji 5-10 minut gasnie ale po chwili znowu sie zapala. Ciagnik po zapaleniu kontrolki nadal jest sprawny i wszystko dziala wporzadku?
       
      olej i filtry sa nowe, olej to fuchs hydramot 10w40
       
       
      co to moze byc? czujnik cos nie bangla?
×