Skocz do zawartości
grzesiek5672

Opryski 2012

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
tomcio551    0

WITAM chciałbym bo jesienią pryskałem na rzepak Rapsan 500 SC. i na Wiosnę rzepak wymarzł i tam pisało żeby podorać na 15cm. a ja tylko po talerzowałem i zasiałem Już kukurydze czy to nie będzie szkodzić nie mam pojęcia może ktoś tak miał i coś było z tego...?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszm    10

Witam! Za ile dni po oprysku Chwastoxem Trio mogę zastosować Antywylegacz Płynny + Moddus, albo sam Moddus?

Prosze o odpowiedz!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

janczar810    252

mam pytanie otóż tuż po ostatnich wiekszych mrozach -10 cos ok. 15marca poisalem na pszenzyto saletre w ilosci 200kg/ha nastepnie 11.04 opryskałem ją od miatły i chwastu Protugan 2,2l/ha+Chawastox1,5l/ha jak narazie słabo bierze mi miotłe a reszta badziewia jest juz dosc ładnie pokrecona. A teraz mam zamiar sypnąć jej troszke mocznika w ilosci ok. 100kg/ha ok. 25kwietnia. ale chcialbym również dosilić je dolistnie mam Ekolist makro Z podajze i dodac troszke mocznika no nie wiem cos ok. 10kg/ha tylko za bardzo nie wiem kiedy ten zabieg zastosowac bo nigdy tego nie praktykowałem czy opryskac przed 25,04 czy po czy bezposrednio po sypnieciu nawozu

doradzcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETORAK89    0

koledzy mam takie pytanie czy jest jakiś środek na jare (jęczmień , pszenica ) chodzi mi o zwalczenie perzu mam taki kawałek i teraz widze że wschodzi wcześniej niż zboże nie chodzi mi o spalenie go bo to zrobie po żniwach roundup 360- sl tylko o wstrzymanie jego wzrostu prosze o waszą rade :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zwalczanie perzu jest możliwe w pszenicy jarej Attribut 70WG bądź Apyros 75WG, ten pierwszy powinien spalić całkowicie ale rośliną następczą nie może być rzepak, a drugi przyhamuje perz na tyle żeby pszenica dała sobie z nim rade i nie a znaczenia co posiejesz po niej.

W jęczmieniu to nie słyszałem żeby był jakiś środek do zwalczania perzu, jedynie Roundup przed zbiorem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A 60/g atributu wystarczy zeby troche przyhamowac perz? czy trzeba dac te conajmniej 100g?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
suzuki21l    5

Pilne pytanie - czy do oprysku można używać wody ze studni?!

ja tylko używam wody ze studni, z tego względu że wrzucam pompę wąż 2,5cala, 3min i beczka 600l napełniona, wcześniej pobierałem ze szlaufa to ok pół godz. czasu marnowałem na 1 beczce, mówią że ze studni rośliny lepiej tolerują,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gwozd    101

Nie ma znaczenia skąd woda. Ważna jest jej temperatura. Żeby była jak najbardziej zbliżona do temperatury powietrza. Najlepsza byłaby woda z jakiegoś czystego niezamulonego stawu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszm    10

Witam ponownie!

Może dziś się Ktoś zlituje i udzieli odpowiedzi na moje pytanie: za ile dni po oprysku Chwastoxem Trio mogę zastosować Antywylegacz Płynny + Moddus lub sam Moddus???

Proszę o odpowiedź!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiek5672    53

Ja w tym roku na pszenice zimową będę stosował Huzar Activ a na jęczmień jary jeszcze się zastanawiam :)

Może coś polecacie na jęczmień?:)


"Zetor Team" :)
Pozdrawiam :)
Zapraszam Do galerii :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofsb    4

Czy mozna mieszac mocznik+siarczan magnezu+kristalon czerwony ewentualnie jakis fungicyd

mocznik to wiadomo zalezy od fazy teraz 30kg+8kg siarczanu magnezu+2kg kristalon czerwony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ksys    3

@ lukasz

Ja bodajże dwa lata temu stosowałem następnego dnia ,dzwoniłem do przedstawiciela którejś z firm i powiedział,że tak można

Edytowano przez ksys

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek1977    27

Czy mogę zastosować Tilt Turbo w pszenicy i jęczmieniu jarym,wiem że nie ma tego w zaleceniach ,ale kupiłem w styczniu na ozime i wiadomo co się stało na polu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bizmesmen    1

Ja w piątek popryskałem pszenicę ozimą na chwasty Linturem 70 wg. Za dwa tygodnie popryskam Duett Ultra 497 sc na grzyba a po 3 dniach nawozami dolistnymi plonvit z 1l/ha+ siarczan magnezu 5 kg/ha+ tytanit 0,2l/ha+ mikrovit mn-160 1 l/ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomato0    0

A czy pora dnia odgrywa jakąś rolę podzczas pryskania na chwasty? Kiedy najlepiej pryskać na chwasty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    290

Najlepszy dzień bezwietrzny, pochmurny, ale nie przed deszczem.


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
email9    1

Jako młody i mało doświadczony gospodarz potrzebuje porady bardziej doświadczonych, czy to będzie dobrze jak pszenżyto ozime opryska Chwastoxem Trio 540 SL 2l/ha w ilości wody 300l/ha? Ewentualnie jeżeli nie to co innego bardziej byście polecili...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
largo85    0

koledzy mam pytanko..10 kwietnia zboza ozime pryskalem lancetem..po kilku godzinach spadl desz i padal przez cala noc..na opakowaniu pisalo ze po 2 godzinach po zabiegu deszcz nie pogorszy dzialania cherbicydu...i zyczywiscie..chwasty zaczynaja juz zołknac..wczoraj natomiast poszedl opryska na gdzyba Capallo w dawce 1.4l/ha + mocznik +siarczan + insol 1l/ha + chelat miedzi 2l/ha..jakies 3 godzinki po zabiegu wyszla chmurka i spadlo przez moze 10 min troche deszczu..czy ten oprysk cos da czy moze desz zaszkodzil dzialaniu?chodzi mi glownie o dzialanie fungicydu..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
largo85    0

kolego nie wydaje mi sie zeby zaszkodzila..mocznika dalem tylko 10kg na 300l a siarczanu jednowodnego nie pamietam dokladnie ile bylo w jednym worku ale chyba 5,5kg..nie ma zadnych przeciwskazan zeby to mieszac z capalo..ponizej przesylam ulotke z insola i zalecane jest stosowanie go z wyzej wymienionymi srodkami..

 

"...Najlepsze efekty uzyskuje się przy łącznym stosowaniu INSOLu 3 łącznie z roztworem mocznika o stężeniu właściwym dla fazy rozwojowej zbóż (do 20% w fazie krzewienia, do 12% w czasie strzelania w źdźbło, do 6% w fazie kłoszenia) oraz z 5% roztworem siarczanu magnezu. Do cieczy roboczej można dodać odpowiednie pestycydy. Na glebach ubogich w miedź lub mangan do cieczy roboczej należy dodać INSOLu Cu - chelat miedziowy, lub INSOLu Mn - chelat manganowy w dawce 1-2 l/ha.

Stosowanie INSOLu 3 łącznie z mocznikiem i siarczanem magnezu, oprócz znacznych zwyżek plonów, poprawia ich jakość, wzrasta masa ziarna oraz zawartość glutenu w pszenicy. Zalecane jednorazowe dawki INSOLu 3 wynoszą 0,5-1 l/ha...."

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    29

Bardziej zaszkodzi ta mieszanina piorunująca z fungicydem niż ten deszcz.

 

co ma zaszkodzić? wszystko zależy jaki to był deszcz, musisz obserwować czy będą się choroby rozwijały czy nie.

 

Daniel a czym chcesz pryskać? bo dziś to na pewno późno :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez damianos95
      Witam koledzy jako ze nie znalazłem podobnego tematu a chiałbym zakupic nawozy potrzebna mi Wasza porada a mianowicie
      Mam około 6 ha zostawione na mieszanke zbozowa w tamtym roku tez mieszanka zbozowa jara i czesc z tych 6 ha po przenzycie.
      Mam pytanie po zasianiu jakie nawozy dac i w ilu dawkach ?
      Jako ze od dawna była daway tylko mocznik i troche saletrzaku.
      I teraz stoje przed kupnem nawozów chciałbym kupic polifoske 6 i mocznik mozecie mi powiedziec jaka dawka polifoski 6 i mocznika na hektar pod mieszanke ? i w ilu dawkach oraz jakim odstepie czasu dawc ? jeszcze chciałbym podkreslic ze ziemia to głownie 4 klasa.
      prosiłbym o konkretne odp i jak najszybciej bo nagli mnie kupno nawozów
      Pozdrawiam
    • Przez mtz_820
      jakie zboze radzicie posiac na baaaardzo slabej ziemi normalnie piasek mialem tam juz jeczmien i owies i nakosilem tyle co na swoim z 3ha (tamto ma powierzchnie 5ha) z jednej strony jest ok ale na srodku i pod lasem niema nic normalnie jakby ktos powyrywal na wiosne bylo ok ladnie sie zapowiadalo przyszlo lato zniwa niema nic
       
      wujek chce tam posiac żyto jak myslicie dobry wybor na takie zimie? tam jarego nie bedzie za chiny
    • Przez sambao
      Jeżeli ktoś ma doświadczenia jakiekolwiek na temat uprawy uproszczonej zapraszam do podzielenia się uwagami i spostrzeżeniami.
    • Przez knoro21
      Witam nie znalazłem takiego tematu dlatego go zakładam. Mam pytanie otóż w tym roku chcemy z ojcem wyorac łake około 1.5h i nie wiemy co tam posiac napewno to hbedzie jakies jare zboze bo jest za późno na siew zimowy jest jednak mokro a pole jest jeszcze nie zaorane mam nadzieje ze troche podeschnie i wejde tam talerzówka a potem orka jednak o nie o to chce zapytac. W tamtym roku wyoralismy kawałek łaki i posialismy jeczmiec był on bardzo gesty i bardzo szybko rusł wkrótce go połozyoło widocznie było bardzo duzo azotu jak myslicie czy w tym roku na wyoranej łace posiac pszenice (ziemia 3b klasa) czy moze w pierwszym roku po wyoraniu bedzie jeszcze słabo plonować i posiac owies a dopiero za rok pszenice jak myslicie dajcie jakies rady.
    • Przez tomek2201
      Witam. Chciałbym abyście wypowiedzieli się na temat mierników pH gleby. Czy posiadacie takie urządzenia? Jeśli tak to jakie? Zakupiłem niedawno za niewielkie pieniądze takie urządzenie.  Jeszcze go nie testowałem ale jestem ciekaw czy ktoś ma taki miernik i czy według niego jest on wiarygodny?
      http://allegro.pl/miernik-ogrodniczy-kwasomierz-ph-gleby4-funkcyjne-i5013208473.html

×