miti199444

Zetor forterra czy powerka ? ciężka decyzja

Polecane posty

miti199444    0

Witam!

Ciągnik bedzie główny w gospodarstwie. Z ładowaczem czołowym. Będzie pracował z prasą metal fach zapewne jakis pług agregacik itp ;)

Pomóżcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

Hmmm jak dla mnie ciągnik główny w gospodarstwie to tylko forterra, ale pozostaje sprawa tura wiec lepsza by była powerka. Sam jestem użytkownikiem forterry 95 i jest to dobry ciągnik do ciężkiej pracy (masa, siła uciągu, liczba biegów w standardzie, mocny podnośnik). może najlepiej sam sobie odpowiedz do czego będziesz więcej potrzebował ciągnik, czy do tura czy do ciężkiej pracy w polu???


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenus42    0

ja ci polece forterra jest mocniejsza niż proxima ma mocniejszy podnośnik

Edytowano przez zenus42

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek420    3

Jak więcej do tura t o zdecydowanie bedzie lepsza gabarytami mniejsza i zwinniejsza i jak bys wziął elektrohydrauliczny rewers to juz bajka ^^ A jak ma być to ciągnik do cięższych prac takich jak pług agregat itp. to będzie lepsza forterra:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sony5    46

wiadomo forterra jest wytrzymalsza i mocniejsza ale jak wyżej było wspominane do tura jest lepsza powerka mniejsza i zwinniejsza no i tańsza

ale ja na twoim miejscu brał bym forterre ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubas340    2

Mam proximę Power:) A jako główny ciągnik polecę CI forterre:) proxima power wcale dużo zwinniejsza nie jest ,jedyne co to ten rewers pomaga w polu ,ale stare ciągniki tego nie miały a pracują do dziś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6899

Jeszcze plusem dla Powerki jest to, że ma rewers z lewej strony co przy ładowaczu jest wygodniejsze niż z prawej przy dżojstiku bo jedną ręką obsługujesz ładowacz a drugą kierownicę i rewers.

Także musisz powiedzieć cz ciągnik więcej będzie pracował z ładowaczem czy w polu. ;)

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kokoman0    305

Jeśli do ładowacza to powerkę. Dlaczego? Po pierwsze rewers EH z lewej strony a dwa możliwość użycia rewersu na 4-tym biegu w forterze jest zablokowany do jazdy do tyłu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6899

Jeśli do ładowacza to powerkę. Dlaczego? Po pierwsze rewers EH z lewej strony a dwa możliwość użycia rewersu na 4-tym biegu w forterze jest zablokowany do jazdy do tyłu.

A ty w Zetorze często 4 biegu używasz? Bo ja w ogóle. (Oczywiście mowa o polowej 4)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darik4    0

Witam ja też miałem taki dylemat i zdecydowałem się na Powerke jak do tura jest lepsza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kokoman0    305

A ty w Zetorze często 4 biegu używasz? Bo ja w ogóle. (Oczywiście mowa o polowej 4)

Zacznijmy od tego, że nie mam zetora (jakiegokolwiek) ale wiem, że zawsze pełna paleta biegów (w obie strony) się przydaje (nawet jeśli danego przełożenia miałbym naprawdę rzadko używać).

Aha powerką miałem przyjemność jeździć na starej centralce potrafiły dziać się dziwne rzeczy ale na nowej jest już super (to co mnie wcześniej denerwowało zostało zlikwidowane).

Edytowano przez kokoman0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6899

Tak właśnie się zastanawiałem że w galerii nie było widać żadnego Zetora ;P Tutaj polowych praktycznie się nie używa a na szosowej nikt rewersu i tak nie wrzuca do tyłu :P Też nie rozumiem dlaczego ten bieg jest zablokowany ale mi to nie przeszkadza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek456788    0

Miałem podobny dylemat tylko że miałem Deut-fachr Agrotron 420 ale wziołem forterre mam już jednego zetora tylko 5340 jest niezawodny a kolega jak do tura to niech lepiej weżmie power proximę będzie wygodniejsza w pracy z ładowaczem ile tego sprzegła można zaoszczędzić wie co mówię mam tura na 5340 to jest czasami makarbra zawłaszcza podczas pracy z chytakiem lub z krokodylem cały czas noga pracuje a tak to tylko podjedziesz ręką ciągnik zatrzymasz komfort poprcy inna bajka a w polu to chyba tyle samo proxima power wykona co i forterra chyba że się myle to niech ktoś poprawi . Zresztą twój wybór zrobisz jak uwarzasz Pozdrawiam

Edytowano przez jacek456788

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawny    7

jesli to mozliwe i zdecydowanym sie jest na zetora to ja bym polecal poczekac na forterre z rewersem elektro hydraulicznym, gdyz sprzeglo montowane w frotkach(ceramiczne) zupelnie sie nie sprawdza w pracy z ladowaczem, wiem cos o tym bo juz wymienialem a nie jestem odosobnionym przypadkiem, 4 bieg do tylu sie przydaje i nie raz mnie wkurzalo ze go nie ma, szczegolnie przy pracy z ladowaczem, np podczas zaladunku kurzaka, 1 za szybka a 3polowa za wolna i d*pa;/ zreszta zdarzalo nie raz sie mi orac na 4 polowej co na nawrocie tez denerwowalo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
snopek    0

Ja ci również polecam pwerke , bo tez jakiś to stopień techniki wyższy niż w przypadku forterry tzn. do plusów powerki zalicza się rewers eh , 3-stopniowe półbiegi , no i masz 24/24 czyli każdym biegiem pojedziesz w tył i w przód do minusów to brak EHRu co do forterry to plusy masywny , do ciężkich prac sie nada , silniejszy podnośnik no i ma ehr a do minusów to brak rewersu eh , no i ten 4 bieg zablokowany , takze sam zadecydujesz...

 

Chyba że poczekasz na premierę nowego modelu zetora Forterre HSH która bedzie sie składać z 5 modeli od 90 do 137 km , z przekładnią 30/30 bedzie 5 biegów nie jak dotychczas 4 no i oczywiście na każdym biegu 3 półbiegi* czyli 5x3=15 15x2(polowe szosowe)=30-biegów , również w hsx będzie zwiększony rozstaw osi o 10cm , bedzie wyświetlacz cyfrowy , komputer pokładowy , hsx ma być dostęny w 4 prędkościami womu amortyzowaną kabiną NOwa forterra ma być dostepna w drugiej połowie 2012 roku

 

Albo poczekałbyś do 2013 roku kiedy to ma wejść do produkcji ulepszona wersja hsx bedzie to to forterra HSX HD która bedzie o kolejne 10cm szersza , bedzie wydatniejsza hydraulika 80l/min , i na reszcie amortyzowana oś która wg Mnie powinna być juz dawno temu wprowadzona , będzie tez dźwignia wielofunkcyjna w kabinie co ciekawe że konstrukcja ciągnika bedzie przygotowana do zamontowania wiekszego 6 cyl. silnika zapomniałem dodać że w obu modelach bedzie HitchTronic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miti199444    0

Dzięki wszystkim za odpowiedźi ;) wczoraj postanowiliśmy że to będzie powerka jest juz zamówiona znaczy wcześniej była tyllko rozmyślałem nad zmiańa. A na lepszą forterre nie mogę czekać bo do 20 kwietnia muszę mieć traktor bo umowa jest na PROW a już mam dosć jeżdzenia do warszawy w kółko ;):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

raczej 2 nie 3 :)

2 półbiegi i 1 główny :)


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek456788    0

jak zamwiałem 20 stycznia forterrę 105 do kwietnia diler mówi że nieda rady Fortery sprowadzić a słyszałem zmiany jakieś w kabinie nowy fotel pasarzera Hicztronic i jeszcze jakieś drobiazgi to jaki zamawiałem ciągnik taki dostanę czy te udoskonalenia są za dopłtą podpowiedzcie co mam zrobićczy udać się do dilera po aneks do zamuwienia ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursus11    57

Nie za dopłatą tylko są już te ciągniki seryjnie wypuszczane w ''drobiazgi''. Też mam nowy licznik MH i siedzenie pasażera

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek456788    0

może ktoś już zakupił ulepszoną forterra to niech pare słów o niej napisze w styczniu zamuwiłem 105 jakie ma spalanie na MTG i troche się nie cierpliwie czy dobry wybór ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj