miti199444

Zetor forterra czy powerka ? ciężka decyzja

Polecane posty

b0gdan    90

To powiedz ile cie kosztuje przegląd ciągnika i co ile mth jest on robiony?????

duży przegląd 1200rbh za 2400 zł a w nim 7 filtrów i 90 litrów różnych olejów :)

mały na 400rbh jakieś 700 zł a w nim 3 filtry i 20 litrów oleju

ceny brutto

Edytowano przez b0gdan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

Na początku był Aral Megaturboral. Wymiana co 200h

Napewno by łto Megaturboral???? Bo teraz wymiana jest co 500 mth


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

duży przegląd 1200rbh za 2400 zł a w nim 7 filtrów i 90 litrów różnych olejów :)

mały na 400rbh jakieś 700 zł a w nim 3 filtry i 20 litrów oleju

ceny brutto

Ale mowisz tu o cenach samych materiałow eksploatacyjnych czy w tej cenie jest tez robocizna serwisu???? W moich okolicach kumplowi za pierwszy [przeglad w MTZ-cie zaśpiewali 1500zł, a;e jest tez wymieniany olej w skrzyni

 

Krystian, Raczej tak. Bo chyba tylko 2 rodzaje Aralów były w Zetorach.

Zgadza sie wcześniej był supertraktoral ale był z nim jakiś problem po tym jak zetor podniósł temperaturę otwarcia termostatu a do tego wiatrak na wiskozie i parę sztuk forterr 125 skończyło marnie.


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napewno by łto Megaturboral???? Bo teraz wymiana jest co 500 mth

 

zetor zmienił supertraktoral na mega dlatego aby zwiększyć przebiegi między wymianami olejów

wcześniej była wymiana 200-250 chyba

a na megaturboralu co 500


red power

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

Nie oleje były już zmienione od kiedy zostały prowadzone nowe oznaczenia tzn np Zetor Forterra 95, 105, 115, 125, a przynajmniej tak wynikało z tego co mówił mi serwisant


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

Ale mowisz tu o cenach samych materiałow eksploatacyjnych czy w tej cenie jest tez robocizna serwisu???? W moich okolicach kumplowi za pierwszy [przeglad w MTZ-cie zaśpiewali 1500zł, a;e jest tez wymieniany olej w skrzyni

przeglądy robiłem sam, a robocizny nie zam, bo 2 pierwsze miałem gratis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

przeglądy robiłem sam, a robocizny nie zam, bo 2 pierwsze miałem gratis

Aaaa to wszystko jasne, to powiedz mi jeszcze co ile mth wymienia sie ten olej Total????


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

to zależy wg kogo :D wg korbanka co 300 rbh, wg MF-a 400 rbh, a wg Perkinsa co 500rbh :) ja się wypośrodkowałem i robię tak jak instrukcja przykazała , czyli 400 rbh.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6863

Nie oleje były już zmienione od kiedy zostały prowadzone nowe oznaczenia tzn np Zetor Forterra 95, 105, 115, 125, a przynajmniej tak wynikało z tego co mówił mi serwisant

Ja mam jeszcze 11441 (teraz to 115). Dla pewności sprawdzę jutro na szybie jaki olej powinien być bo bardzo prawdopodobne że Supertraktoral.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

Ok. Sam jestem ciekaw ile jest w tym prawdy. Twoja frotka nie miała nic do czynienia z wiskozą????

 

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowano przez krolikNH

Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6863

Nie, tylko denerwuje mnie trochę późne otwieranie termostatu.

P.S. Jeśli odpowiadasz osobie która napisała ostatnia w tym temacie czyli odpisujesz na ostatni post to pisz od razu na dole zamiast "odpisz" bo za to tutaj % dają. (Nie koniecznie w stanie ciekłym ;) )

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

Tzn ja ma forterre 95 i tam termostat otwiera sie przy 76 C, ale te mocniejsze maja wyższą temperaturę otwarcia termostatu.

Edytowano przez krolikNH

Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

Nie pamiętam dokładnie ale jest to chyba 96 C

Edytowano przez krolikNH

Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    116

koledzy, trochę odbiegne od waszej dyskusji o olejach- mianowicie: czy zetor proxima plus i power mają takie same sprzęgła (mokre), czy w plusie dalej zostało sprzęgło suche? jak jest sterowany rewers w plusie-manetką przy kierownicy (elektrohydraulicznie) czy jakaś dźwignia?


-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mfmf    1

plus to zwykle sprzeglo i rewers mechaniczny, Power mokre i rewers hydrauliczny (manetka przy kierownicy), sprzeglo jest w guziku przy dzwigni od zmiany biegow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

Koledzy to ile Palą wasze fortery danielhaker i Krystian86

na jedną MTG jak macie opnie o tych ciągnikach po kilku latach użytkowania ?

Cóz ci moge powiedzieć mam narazie przerobione 120 MTG, co do spalania to w lekkim transporcie ok 6 litrów, gy ma troche ciężej tzn ciągałem nim ostatnio obornik z kurnika ( dwie przyczepy na każdej średnio między 6-7 to) to spalił w granicach 8,5 litra. W orce pługiem zagonowym 4x35 w naprawdę ciężkich warunkach spalił między 12-13 litrów, ale czasami ciągnik aż stawał. Spalania które napisałem powyżej podaje na MTG.

 

O spalaniu na razie nic nie mogę powiedzieć bo do tej pory tak dokładnie nie mierzyłem, a nie będę mówił ile w przybliżeniu bo są na tym forum osoby które i tak nie uwierzą

Czyli jak rozumiem mity o wysokim spaniu zetorów nie mają sensu istnienia w rzeczywistości????

Edytowano przez Krystian86

Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj