Skocz do zawartości
matux

PROBLEM - Półbiegi FENDT FAVORIT 515 C

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
matux    0

Witam wszystkich .

Mam duży problem i proszę o pomoc z góry dziękuje :)

Otóż zakupiłem Fendta około 3 miesiące temu , przeszedł remont blacharski jak i wymiany filtrów itp.

Wszystko było ok , czujniki działają napędy itp. Teraz wyjechałem orać pod jęczmień , po przeoraniu około 3ha polał się olej z półbiegów , podejrzewam że jest to wina wytarcia się tarcz , i zauważyłem że olej który się wylał nie pochodzi ze skrzyni biegów . I pojawia się problem czy przy wymianie olejów i filtrów nie dostrzegłem bagnetu lub wlewu osobnego do półbiegów czy bierze on olej ze skrzyni biegów ? . Lecz moje pytanie brzmi (jak miał ktoś z tym styczność) czy trudna jest wymiana tych tarcz, i gdzie je mogę dostać ? pogrzebałem trochę po forach i nic nie znalazłem na ten temat .

 

PS : Nie wiem czy w dobry dział trafiłem , Jak coś proszę o przeniesienie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    79

Olej to sie pewnie wylał ze sprzęgła hydrokinetycznego... a nie półbiegów bo to nie możliwe...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek85    11

Napewno z turbosprzęgła pewnie ktoś przed sprzedażą założył simeringi nie za 700zł tylko za 30 takie zwykłe i po rozgrzaniu padły. Znajomy tak miał. Handlarze już się wycfanili i robią tak by tylko z podwurka wyjechał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

matux    0

Czyli wytarcie tarcz mogę narazie wykluczyć ?

Bo też zauważyłem ze jak wrzuce bieg i puscze sprzęgło to ciągnik nie zaczyna ruszać ani się dławić , dopiero po dodaniu gazu rusza . Mi się wydaję że sprzęgło sie ślizga czyli te tarczki , albo poprostu mają te typy taki automat że po dodaniu gazu czyli po wytworzeniu ciśnienia rusza ? . Pierwszy raz mam styczność zachodnim sprzętem dotej pory tylko na sprzęcie polskim :P .

Jak to simeringi i także tarcze to gdzie moge to dostać ? . I czy trudna jest wymiana tego ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    79

W tym sprzęgle nie ma tarcz, żeby Ci przybliżyć temat: http://www.youtube.com/watch?v=9OiZkTdCJY0

Ubyło oleju wiec nie ma takiej siły uciągu jak miec powinno, musisz wymienic uszczelniacze, byle obudowa sprzęgła nie pękła od przegrzania od małej ilości oleju... Musisz rozjechac traktor, bedzie zaraz z przodu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matux    0

Bo to jest Favorit 515 c Turboshift ... czyli do półbiegów idzie osobny olej niż do skrzyni ? .

Czyli muszę sie szykować na wymiane uszczelniaczy i oleju ? ... ale mi się wydaję że tam muszą być tarcze bo to działa jak sprzęgło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek85    11

kolego chyba nie rozumiesz działania tego sprzęgła. Moment obtortowy jest przenoszony za pomocą oleju nie tarczek. Skoro dopiero po dodaniu gazu ciągnik rusza czyli ubył ci olej i nie ma odpowiedniego stanu. A jedyna przyczyna tego to walnięty uszczelniacz. Przy wymianie radze zastosować oryginalne uszczelniacze, są drogie ale będą chodzić długi czas. Oby tylko obudowa sprzęgła była dobra bo jak będzie do wymiany to znów duże koszty. Z praktyki wiem, że jak masz wszystkie części to w jeden dzień spokojnie da rady rozjechać i zjechać ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matux    0

To teraz juz rozumiem .... Dzieki

Mam jescze pytanie czy ten olej w turbosprzegle bierze olej ze skrzyni ? Czy wlewa sie go osobno bo jak mi teraz uciekl z tego sprzegla to w skrzyni tez nie powinienem miec tego oleju ? . Bo olej byl dopiero swiezo wymieniany a widze po kolorze ze wylal sie calkiem inny niz ten co wlewalem dopiero do skrzyni .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    79

W sprzęgle jest osobny olej o innej specyfikacji, to sprzęglo nie ma nic wspólnego z glowna skrzynia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek85    11

Wlewa się osobno. Po prawej stronie z góry za bakiem na 1/3 wyokości skrzyni masz taki mały okrągły otwór średnicy około 2cm i tamtędy jak sobie dobrze ustawisz turbosprzęgło (od dołu breszką) można odkręcić nakrętkę i dolać oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matux    0

Ok jescze raz dzięki za pomoc ... w najbliższych dniach biorę się do roboty .

Zdam relacje czy przydały się informacje :) :) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matux    0

z ojcem , doświadczony jest chociaż nie w tych silnikach , bedzię robił to pierwszy raz . Ale myślę że nie jest to trudne .

Masz może strone z częściami chodzi mi o te uszczelniacze i łożyska ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek85    11

Najszybciej to korbanek choć u nich też może dostaniesz http://www.namyslo-landtechnik.pl/. Ale nie oszczędzaj na uszczelniaczach jak robisz to dla siebie, najlepiej oryginalne. Jak dobrze pamiętam aby rozpołowić turbosprzęgło po odkręceniu wszystkich śrubek wkręcasz w dwa otowry z jednej i drugiej strony śrubki i je wkręcasz wtedy zaczyna sie rozchodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

I pamietaj o wlaniu dokladnie takiej ilosci oleju (8,05 litra) ani mniej ani wiecej. Napislaes rowniez: "z ojcem , doświadczony jest chociaż nie w tych silnikach , bedzię robił to pierwszy raz . Ale myślę że nie jest to trudne" . Nie chce cie martwic ale mozesz sie zdziwic, Taka naprawe nalezy robic bardzo dokladnie, jeden blad moze kosztowac cie ponowna naprawe a czasami zdarzaja sie uszkodzenia innych podzespolow. Tak wiec uwazaj, Fendt to zupelnie inna "bajka"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matux    0

Dzieki kolego , ale wiem ze moze byc to trude .

Ale moj ojciec naprawde zna sie dobrze na silniakch , i mysle ze sobie poradzi z tym bez problemu , na sam film ktory mu pokazalem "o tym turbo sprzegle" wiedzial juz o co chodzi . Bedziemy rozbierac ten silnik bardzo pomalu i z precyzja . Mysle ze sobie poradziamy . Widze ze napisalem jaka dawka idzie do tego turbosprzegla , jakbys mogl napisac jaki olej najlepiej wlac to tego sprzegla to byl bym wdzieczny . :)

 

PS: Widze ze jestes doswiaczony , jakbys mial jakies wskazania to prosze o rade :) . Z gory dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    0

Olej do turbosprzęgła to HD-SAE 10W. I w ogóle o jakim ty silniku mówisz? przecież to nie silnik Ci nawalił tylko najprawdopodobniej sprzęgło turbo. Pamiętaj żeby nie robić nic na oko, pisz na forum to pewnie bardziej doświadczeni użytkownicy coś Ci doradzą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matux    0

No tak sprzeglo , dlatego sie pytam jaki olej najlepiej wlac do tego turbo sprzegla jak skoncze naprawe :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekfendt    2

witam. mam ptanie ile mtg ma ten fendt 515 ze siadlo turbo sprzeglo? ja mam takego samego 8239mtg i tak wlasnie cos mi tam kapie i niewiem czy to czasem nie to samo co u ciebie. i mam tez taki problem ze musze sporo gazu dac by ruszyc na 3 biegu i 4 polbiegu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    0

No to chyba normalne że jak ruszasz na wyższych biegach to będziesz musiał dodać więcej gazu, a jak się zachowuje gdy ruszasz z pierwszego i drugiego biegu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekfendt    2

z perwszego i drugiego tak na równym to tsk spokojnie sie rozpedzi bez dodawania gazu. czy ja wiem ze 3 bie to taki duzy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    0

Duży nie duży ale raczej bez dodania gazu nie będzie skory ruszyć z 3 biegu, a do jakich obrotów musisz dojść żeby ruszył z 3 biegu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekfendt    2

do okolo 1200obrotów musze gad gazu i dopiero czuc ze rusza. szkoda ze niematu zadneo kolegi z kturytez ma taki sam ciagnik to bym porownal jak jest u niego. mi sie zdaje ze z tego turbo sprzegla kapie olej i moze trzeba to robic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    0

No to najwyraźniej masz jednak problem z turbosprzęgłem. I powiem Ci, że najlepiej jak się jak najszybciej za to weźmiesz bo niski stan oleju może spowodować pęknięcie obudowy a wtedy koszty takiej naprawy będą bardzo duże. teoretycznie możesz na razie dolać oleju i zobaczyć czy będzie różnica. Ale polecam jak najszybciej się za to wziąć.

A ten olej o którym mówisz że cieknie, to wykluczyłeś taką ewentualność że może być to olej z przekładni lub z hydrauliki?

Edytowano przez Lee001

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekfendt    2

ten olej kapie wlasnie tam z pod tego sprzegla tam jest taki dekielek na jednej srubce i najwyrazniej skapuje z turbosprzegla i tym dekielkie sie wydostaje. z kad by tam byl olej z hydrauliki? ze skrzyni on nie jest bo ma inny zapach i kolor taki pod czerwien lub braz podchodzi a w skrzyni jes taki zultawy. a z kturej strony dolac tego oleju? tam nad akumulatorem gdzies? bo ja mam tam wyjscia pod tura i tam nawet reki sie niewsadzi chyba to trzeba zdemontowac. i tam gdzies jest jakis dekielek do wlewania? miem ze to turbo sprzeglo trzeba nastawic tk by nakretka sie ustawila w tym dekielku ale gdzie tego szukac? a ja myslalem ze 515 sie nie psuja :) :) :) :) :)

 

kolego bylem teraz zobaczyc gdzie jest ten wlew i z prawej strony od akumulatora jest taka siatka na podajrze dwie sruby 6tki i to by moglo byc tam?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Ares1x
      Witam co użytkownicy Fendt'ów 511/512 myślą o nich? Warto inwestować w to pieniądze? Jak z awaryjnością? 
    • Przez HugoTomek
      Witam.
      kupiłem Fendt 512 C i mam pytanie, potrzebuję instrukcji obsługi w języku polskim w wersji elektronicznej najlepiej bo papierowe są dostępne ale strasznie drogie, prosze o pomoc.
      Może ktoś by mi polecił jakieś pługi od razu do tego typu fendt?? Chodzi mi o jakieś obrotowe 4 skibowe do 49 tyś (nowe)
    • Przez MsDarsen
      Witam
       
      Mam problem z półbiegami w swojej 512 a mianowicie wyskakuje mi ikonka od półbiegów i dźwięk ostrzegawczy.
      Kod błędu 5.1.43 - ponoć zdefektowany zawór magnetyczny Y1
      Możecie mi powiedzieć jak wymienić ten zawór magnetyczny? czy to będzie trudne i ewentualnie prosiłbym o zdjęcia w którym miejscu znajduje się ten zawór.
      Dodatkowo mam problem ze sprzęgłem z tego co się dowiedziałem brakuje mu oleju ale za żadne skarby nie mogę znaleźć tego wlewu do sprzęgła mógłby ktoś podesłać jakieś fotki gdzie on się znajduje?
       
      Z góry dziękuje za pomoc
    • Przez mariog84
      Witam wszystkich. Wczoraj pojawił się niemały problem. Zauważyłem że między 2 a 3 głowicą pojawia się płyn chłodniczy. Czy ktoś przerabiał już ten problem?? Czy wymiana uszczelki pod głowicą powinna pomóc?? Czy to zapowiedź jakiś większych problemów?? A jeżeli to uszczelką pod głowicą to mógłby mi ktoś podpowiedzieć jaką siłą dokręcić głowicę i jakie ustawic luzy zaworowe?? Będę wdzięczny za wszystkie pomocne wiadomości.
    • Przez SLAWEK69
      .Na piatym tłoku slychac glosne stuki co moze byc
×