Skocz do zawartości
kermit154

Fendt favorit 514c błędy 4.1.10 i 5.1.72

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

kermit154    0

Witam.

 

Jestem w trakcie naprawy ciągnika fendt favorit 514c turboshift rok 95.

 

Zaczne może od tego jak dosżło do usterki.

 

Znajomy wybierał się po nowy rozrzutnik ale zauważył wyciek oleju od hydrauliki ze skrzyni biegów.

 

Dolał do skrzyni 30L ponieważ nie wie jaki ma stan oleju bo mu wskaźnik nie działa na wyświetlaczu.

 

Pojechał po rozrzutnik, przyjechał ( w drodze ciągnik zachowywał się normalnie) zaparkował.

 

Zgasił ciągnik i poszedł na obiad po obiedzie odpala a ciągnik ani do przodu ani do tyłu.

 

Na pupicie na przemian miga kontrolka ostrzegawcza (czerwony trójkąt) i kontrolka od kierunku jazy w przód.

 

Zmiana kierunku jazdy po przycisku nic nie daje nadal mrugają kontroli te co opisałem wyżej.

 

Dodatkowo na wyświetlaczu tym centralnym pokazuje się błąd:

 

 

4.1.10 na przemian z symbolem kontrolki smarowania przekładni.

 

oraz

 

5,1,72 na przemian z kontrolką reduktora

 

Znalazłem pewne objaśnienie tych błedów w instrukcji od fenda 814.

 

Odpowiednio:

 

4.1.10 Oznacza cytuję: Zdefektowany zawór neutralny. Przełącznik w pozycję neutralną. nie jest możliwe uruchomienie.

 

Gdzie szukac tego zawóru? Dodam jeszcze, że ten błąd występuje po uruchomieniu silnika.

 

5,1,72 Oznacza cytuję:Zdefektowany wodzik. Nie ma możliwości redukowania biegów ( polowe/szosowe)

 

Błąd ten występuje i na zapłonie i na uruchomionym silniku.

 

Nie kasowałem jeszcze błędów bo nie wiedziałem jak. W jaki sposób przeprowadzić kasację błędów?

 

Czy wykonuję się to tak jak gdzies znalazłem w poście instrukcję ( strzałki w góre i w dół i enter i esc)?

 

Wczoraj znalazłem uszkodzone przewody od jakiegoś czujnika po stronie prawej ciągnika (strona od "pasażera") czujnik z trzema przewodami gdzieś na wysokości sprzęgła, przewody kolorów (brąż, biały, biało-brązowy). Naprawiłem ta wtyczke ale nic to nie dało.

 

Bardzo proszę o pomoc.

 

Dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirro    225

A nie mierzy się przypadkiem bagnetem w korku wlewowym do skrzyni? Jak wlal tam 30l to powinien wyplynąc pod siedzeniem bochyba pusto tam nie było. A wogóle to z jakiego układu byl ten wyciek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

JD1052    79

@kermit mylisz pewne rzeczy w tym traktorze... piszesz że olej wyleciał od hydrauliki ze skrzyni... a problem w tym, że ten traktor ma osobną HYDRAULIKE od skrzyni ale patrząc na te błędy to olej musiał wylecieć ze skrzyni(napisz dokładnie skąd wyleciał). Po drugie wyświetlacz poziomu oleju HYDRAULICZNEGO czyli w tym zbiorniku pod maską jest aktywny tylko w serii 800 i 900 a w 500 nie jest aktywny... Po trzecie tak jak mirro napisał poziom oleju w skrzyni sprawdza sie bagnetem który jest na korku wlewu i tego oleju wchodzi tam 45l a jak dolałes jeszcze 30l to pewnie było zdrowo zdrowo przesadzone i teraz wychodzą tego skutki, jeżeli tak jak piszesz pojawia sie też komunikat o ciśnieniu w skrzyni to nie dziwne że rewers nie chodzi, a co sie dzieje z pólbiegami? A błedy sie kasuje tak jak piszesz: wchodzisz do bazy błędów, potem enter, pojawi sie CRL i wtedy te 4 przyciski.

 

Edit: A teraz jeszcze tak mysle, ze może ten olej wyciekł bardziej z przodu? Bo ze skrzyni żeby olej ciekł to kurde cięzko..Więc mogł wyciec ze sprzęgła a potem dolaliście do skrzyni to już totalny bigos! :ph34r: :wacko: .

Edytowano przez JD1052

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


kermit154    0

Powiem tak znajomy dolał tego oleju zanim jeszcze do niego przyjechałem.

 

Wyciek jest ciężko zidentyfikować ponieważ wszytko jest od oleju pod ciągnikiem. Wyciek nie jest jakis znaczny ale poprostu pokapuje sobie zwłaszcza jak się olej zagrzeje. Jedyne co moge dodać w tej kwestii to to, że wysiek na pewno jest gdzies od strony "pasażera" na wysokści drzwi. W tym miesju jest pełno rurek od hydrauliki jakiś czujnik i niżej chyba pompa.

 

Przyznam się bez bicia, że osobiście nie sprawdzałem stanu oleju ale znajomy twierdzi, że on nie ma miarki na przy korku i że poziom powinien być pokazany na wyświetlaczu.

 

 

Gdzieś w postach pana JD1052 znalazłem numer telefonu do pana Damiana, który przysłał mi dokumentację od tego zaworu (czujnika), o którym mowa w błędzie 4.1.10 tylko że nie bardzo mogę stwierdzić gdzie się ten czujnik znajduje?

 

Mam wrażenie, że powinien on być gdzieś u podstawy dzwigni od zmiany biegów.

 

Półbiegi nie działają.

 

Błędów jeszcze nie kasowałem dopiero dzisiaj będę przy ciągniku.

 

Dzięki za info.

 

Dodam tylko że ten zawór po niemiecku wdł. instrukcji od pana Damiana nazywa się STOESSELSCHALTER DRUCKSCHALTER NEUTRAL oile to coś pomoże.

Edytowano przez kermit154

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirro    225

A mnie to wygłąda na brak ciśnenia w ukladzie sterowania skrzynią biegów, ale to tylko moje zdanie. Choć przemawia za tym bak możliwości ustawienia porzycji neutralnej i co za tym idzie wskazania pozycjonera dla modułu generują błędy. No i jeszce migająca preselekcja. A może zamiast dłubać w zaworach sprawdź czy mają czym sterować?

Edytowano przez mirro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

JD1052    79

Jeszcze raz powtórze poziom oleju skrzyni nie jest na żadnym wyświetlaczu. W 100% popieram mirra, siadło sterowanie skrzynia wiec nic nie chodzi. I od tego trzeba zacząć, trzeba doprowadzić poziom oleju do wymaganego a jeżeli nic nie pomoże to trzeba by zmierzyć ciśnienie na magistrali i dalej kombinować w zależności co z tego wyjdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kermit154    0

OK. pierwsze co zrobimy to doprowadzimy olej do odpowiedniej ilości tzn. 45L, spróbujemy ustalić skąd ten wyciek i go zlikwidować o ile będzie to możliwe, skasujemy tez błędy jeśli się uda.

 

Jak pomoże to fajnie jak nie to bedziemy dalej grzebac i myśleć.

 

Dzięki.

 

Aha. A gdzie można się wpiąc w tym modelu w celu zbadania ciśnienia w układzie? Czy jest jakieś przyłącze diagnostyczne do hydrauliki czy trzeba przez trójnik gdzieś się podpiąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez HugoTomek
      Witam.
      kupiłem Fendt 512 C i mam pytanie, potrzebuję instrukcji obsługi w języku polskim w wersji elektronicznej najlepiej bo papierowe są dostępne ale strasznie drogie, prosze o pomoc.
      Może ktoś by mi polecił jakieś pługi od razu do tego typu fendt?? Chodzi mi o jakieś obrotowe 4 skibowe do 49 tyś (nowe)
    • Przez MsDarsen
      Witam
       
      Mam problem z półbiegami w swojej 512 a mianowicie wyskakuje mi ikonka od półbiegów i dźwięk ostrzegawczy.
      Kod błędu 5.1.43 - ponoć zdefektowany zawór magnetyczny Y1
      Możecie mi powiedzieć jak wymienić ten zawór magnetyczny? czy to będzie trudne i ewentualnie prosiłbym o zdjęcia w którym miejscu znajduje się ten zawór.
      Dodatkowo mam problem ze sprzęgłem z tego co się dowiedziałem brakuje mu oleju ale za żadne skarby nie mogę znaleźć tego wlewu do sprzęgła mógłby ktoś podesłać jakieś fotki gdzie on się znajduje?
       
      Z góry dziękuje za pomoc
    • Przez mariog84
      Witam wszystkich. Wczoraj pojawił się niemały problem. Zauważyłem że między 2 a 3 głowicą pojawia się płyn chłodniczy. Czy ktoś przerabiał już ten problem?? Czy wymiana uszczelki pod głowicą powinna pomóc?? Czy to zapowiedź jakiś większych problemów?? A jeżeli to uszczelką pod głowicą to mógłby mi ktoś podpowiedzieć jaką siłą dokręcić głowicę i jakie ustawic luzy zaworowe?? Będę wdzięczny za wszystkie pomocne wiadomości.
    • Przez SLAWEK69
      .Na piatym tłoku slychac glosne stuki co moze byc
    • Przez makel9
      Witam jak w temacie ciągniki stoi w miejscu i wywala nastepujace błedy  
      Objaśni ktoś ??
       
      4.1.10
      5.1.33
      4.1.11
      5.1.62
      4.1.07 
       
      Pozdrawiam
×