Skocz do zawartości
Quercus78

Kontrolka przedniego napędu URSUS 904

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Quercus78    5

Witam!!

Wie ktoś czy da się założyć kontrtolkę wlączenia przedniego napędu w URSUSIE 904? Mam rozdzielacz na linkę i nie bardzo wiem czy da się tam jakoś założyć czujnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

vcc    10

Możesz pokombinować z czujnikiem stopu MF/C330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

asasinator666    106

Najtaniej wyjdzie jak założysz przycisk monostabilny NC (Normal Close- chyba takie ma oznaczenie), jest on podobny do tych przycisków, np z c-360 od klaksonu czy uruchamiania silnika, tylko że on ma odwrotne działanie PO PRZYCIŚNIĄCIU rozłącza obwód. Działać bedzie tak: kiedy napęd będzie wyłączony (ciągno na dole) obwód bedzie rozłączony, a kiedy podniesieś cięgno i uruchomisz napęd- przycisk połączy obwód i lampka kontrolna sie zapali. Pozostaje sprawa umieszczenia tego w traktorze. Można umieścić ten przycisk w wywierconym przez Ciebie otworze przy cięgle napędu, a do tego cięgła przymocuj blaszke (co dopasujesz zależy od Ciebie).

PS Dzięki za podsunięcie mi pomysłu z tą lampka kontrolną bo myślę, że u siebie też to zrobie i bedę widział kiedy napęd jest włączony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


tomek73    188

Ale wy kombinujecie. W tej kostce co wchodzi linka trzeba wywiercić jeden otwór, nagwintować i założyć czujnik np. z hamulców z 360. Tak jest w oryginale. Podejrzyj w 1634 czy 16245.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

romek6340    203

Ciekawy pomysł. Musze zobaczyc u siebie w zatorze może coś podobnego by się dało też zainstalować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Quercus78    5

Dzięki za podpowiedzi. Najlepiej by było tak jak pisze tomek73,ale zobaczymy. Mam jeszcze jedno pytanko, nie wiecie jaki powinien być dokładnie czujnik od ciśnienia mikropompki? Bo ja mam tam wkręcony zwykły czujnik od stopu. Chyba ktoś tylko tak sobie zaślepił ten otwór w pokrywie skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

asasinator666    106

Ja też miałem tyłko ten czujnik (na desce rozdzielczej jest kontrolka która powinna być połączona z tym czujnikiem). Teraz po remoncie na jakiś czas wkręciłem wąż z zegarem aby dokładnie kontrolować cisnienie, ale póżenij i tak wkręce ten czujnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzarjan8111    5

Czy wstawiajac czujnik w jednym z zaznaczonych  korków będzie na nim ciśnienie w momencie włączenia napędu?

6044ebad4cd8a8eb8367cf1306f6.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

margoo78    56
Do mikropompki jest specjalny czujnik, który załącza kontrolkę poniżej 0,8 Mpa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzarjan8111    5

Ja wiem ze do spadku cisnienia na mikro jest czujnik ale w ursusie 1634 był czujnik włączenia napędu,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez marian3p
      Witam!
       
      Niedawno zbudowałem dwie wersje EHRu do ciągników, nie posiadających tego dobrodziejstwa fabrycznie. W związku z tym mam pytanie do użytkowników forum, czy bylibyście zainteresowani takim urządzeniem i chcielibyście posiadać takowe w swojej maszynie? Mógłbym przygotować zestaw, który każdy sam by mógł założyć do swojego ciągnika, albo jeśli ktoś by się nie czuł na siłach i nie mieszkał zbyt daleko ode mnie ja mógłbym to zrobić. Przedstawię teraz obydwie wersje i mniej więcej koszty.
       
       
      Wersja analogowa.
      Jest to dosyć prosty układ ale bardzo funkcjonalny, zalecam go do wszystkich ciągników wyposażonych w pozycyjną regulacje podnośnika, głównie starszych, ale także nowszych. Ma następujące funkcje:
      - główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania- ustala pozycję podnośnika
      -przycisk automatycznego podnoszenia/opuszczania- po naciśnięciu podnoszenia, podnośnik zostanie podniesiony do pozycji ustalonej przez pokrętło regulacji wysokości podnoszenia, a po naciśnięciu opuszczania, zostanie opuszczony do pozycji ustalonej przez główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania
      - pokrętło regulacji wysokości podnoszenia- działa z przyciskiem  automatycznego podnoszenia/opuszczania opisanym wyżej
      - pokrętła szybkości podnoszenia/opuszczania-mogą być oddzielne dla podnoszenia/opuszczania, albo jedno wspólne, według upodobań
      -przyciski podnoszenia/opuszczania na błotnikach
      -trójpozycyjny przełącznik- 1.-sterowanie podnośnikiem z panelu, 2.- blokada EHR na czas transportu, nie działają żadne przyciski, 3.-sterowanie podnośnikiem z błotników, po przełączeniu na pozycję 1, podnośnik wraca do pozycji ustalonej przez  główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania
      -diody sygnalizujące działanie podnośnika- podnoszenie/opuszczanie
       
      Koszt panelu sterującego, wraz z wiązką wynosiłby jakieś 300zł, co uważam za cenę bardzo korzystną, dokładniej ustalę jak założę układ do ciągnika. Do tego potrzebny jest jeszcze układ wykonawczy, przesuwający dźwignię podnośnika. Są dwie opcje: tańsza, to wykorzystanie silniczka wycieraczek z jakiegoś samochodu i dołożenie potencjometru i droższa, ale mniej kombinowania, wykorzystanie fabrycznego siłownika elektrycznego, z wbudowanym potencjometrem. Wybór zależałby od Was.
       
      Wersja na mikrokontrolerze.
      Również do ciągników z regulacją pozycyjną, ale jest także możliwość sterowania na elektrozaworach, jednak jest to droga opcja i bardziej pracochłonna.  Funkcje ma identyczne jak wersja analogowa, główne różnice:
      - polecenia wykonuje szeregowo, czyli np. gdy naciśniemy przycisk automatycznego podnoszenia, to już nie możemy w tym czasie zmienić wysokości podnoszenia, ani prędkości podnoszenia. Nowe ustawienia zadziałają przy kolejnej operacji, w wersji analogowej wszystko możemy zmieniać na bieżąco
      -przy używaniu przycisków podnoszenia/opuszczania na błotnikach, nastąpi automatyczne zablokowanie sterowania z panelu, do odblokowania służy dodatkowy przycisk i wtedy podnośnik wraca do pozycji ustalonej przez główne pokrętło podnoszenia/opuszczania
       
      Koszt tego układu, czyli panel i wiązka to jakieś 400zł. Tutaj jako układ wykonawczy przewiduję tylko fabryczny siłownik z wbudowanym potencjometrem. Zapewni to najlepszą jakość sterowania, ale jego wadą jest cena w okolicy 600zł. Jednak myślę, że warto założyć tą wersje do ciągnika, który jest w miarę nowy i którego dużo używamy w polu z zawieszanymi narzędziami. Będę starał się w miarę możliwości rozwijać tę wersję i dołożyć np. automatyczną regulację głębokości pracy.
       
      Tak jak pisałem wcześniej, układ mógłbym założyć od podstaw osobiście. Ale raczej tylko u osób w promieniu ok 100km ode mnie, mógłbym też dalej podjechać, po wcześniejszym ustaleniu. Jestem z okolic Grajewa w województwie podlaskim. Mam więc też zamiar przygotować wersję do samodzielnego podłączenia, czyli ja wykonuje panel, wiązkę i odpowiednio przygotowuję silnik poruszający dźwignię jeśli taki będzie wybrany. A w ciągniku możecie sami wszystko zamontować, udzielę wszelkich wskazówek do montażu i regulacji układu. Jeśli nastąpiła by awaria sterowania elektroniczna można szybko przejść do sterowania ręcznego. Wystarczy odłączyć układ od dźwigni podnośnika.
      Póki co chciałbym sprawdzić, czy jest ktoś tym zainteresowany i czy to rozwijać w tym kierunku. Osoby chętne zapraszam na PW, oraz pisania tutaj swoich uwag, czy układ się podoba, co można zmienić, itp. W galerii można zobaczyć wersje testowe urządzeń. Pozdrawiam.
    • Przez matus951
      Witam
      Chciałbym założyć światła na dach do swojego Ursusa 4514, ponieważ gdy jest ciemno ciężko pracuje się z ładowaczem przy standardowym oświetleniu. Poprzeglądałem trochę internet i chciałem się dowiedzieć jak sprawdziły by się takie światła w tej roli: http://moto.allegro.pl/swiatla-halogeny-listwy-dzienne-led-12v-i1857044236.html Zapewne ładnie by wyglądały ale czy doświetlały by chociaż na 3-5m przed ciągnikiem, żeby było widać dobrze łyżkę albo widły?
    • Przez kisiol
      <p>Witam wszystkich jestem tu nowy proszę o wyrozumiałość. Posiadam ciągnik rolniczy sektor 6245 , wszystko było cacy do puki i instalacja elektryczna nie nawinela się na wałek kierowniczy pod zegarkami. Przewody wszystkie doprowadziłem do porządku, wszystko działa prócz kierunkowskazów. Zakupiłem nowy przerywacz elektroniczny 6 pin. Przerywacz ma oznaczenia 49, 49a , 31 , C, C2 , C3. Podłaczając zasilanie + pod wejście 49 i masę - pod 31 przerywacz zaczyna od razu szybko pykać. Wiem że wejścia C  to kontrolki przyczep i 49 a to środek przełącznika kierunków, tyle że na wyjściu C  pojawia się zasilanie na kontrolkę, ale na wyjściu 49a nie ma nic. Podłaczając probówkę pod wejście 49a przerywacz cichnie , sytuacja powinna być odwrotna. Może ktoś podpowie jak to podłączyć i zasadę działania tego przerywacz.</p>
    • Przez t1o9m8e6k
      Witam!
      Bardzo proszę o podpowiedź w kwestii kupna instalacji elektrycznej do przyczepy D-47B (same przewody). W Internecie jest sporo stron na których można nabyć taką instalację, ale ja nie wiem, którą wybrać i czy one różnią się między sobą. Mam do podłączenia światła pozycyjne z przodu, a z tyłu mijania, stop, kierunkowskazy i wtykę do podłączenia drugiej przyczepy.
      Z góry dziękuję za odpowiedź.
      Pozdrawiam!
    • Przez JarekTymiski
      Witam . Mam taki problem pali mi bezpiecznik od kierunkowskazów. Prawy kierunek działa a włączę lewy i bum po bezpieczniku. Awaryjne też jak włączę to wypali. Miał ktoś może podobny problem. Ciągnik nh Ts 90. Wysztlo działało i nagle przestało.
×