Zaloguj się, aby obserwować  
grzechu1977

MTZ 820 przedni napęd stożkowy hamuje podczas jazdy asfaltem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
grzechu1977    1

Kilka miesięcy temu zakupiłem MTZ 820 z 2007 roku na mostach stożkowych. Podczas jazdy na asfalcie mam wrażenie że hamuje przedni napęd mimo, iż jest wyłączony. Na przednich oponach widać znaczne zużycie od wewnętrznych stron. Gdy puszczam go na luz, po rozpędzeniu do maxa, to pod konie wytracania prędkości przednie koła lekko drżą i drgania przenoszą się na kierownicę. Podczas maksymalnej prędkości na asfalcie przodem trochę rzuca. Na początku tego nie czułem, a teraz ewidentnie wyczuwam, że ciągnik coś hamuje. Jadąc pustym mam wrażenie jakby coś ciągnął. Takie odczucie mam tylko przy prędkościach w przedziale od 25 do 34 km/h. Myślałem, że to hamulce ale na niewielkich spadkach toczy się bez oporu. Dlatego myślę, że to przednie koła nie nadążają za tylnymi. Opony są oryginalne. Zastanawiałem się nad tym mechanizmem gdzie łączą się wałki przedniego napędu, może tam coś się blokuje lub jest źle wyregulowane. Poprzedni właściciel mówił, że od nowości nie grzebał w tym ciągniku. Dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

Jakby z podporą się coś działo to by się grzała więc musisz to sprawdzić i jeszcze zbieżność kół bo piszesz że tylko od wewnętrzej strony się zdarły opony a one zwykle najbardziej środek gryzą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenon385    14

Wuja miał to samo -_- masz za mały bieżnik już z przodu wymień opony i bd git te ciągniki to mają to do siebie z tyłu moga być łyse a z przodu musi mieć zdrowe :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    821

Podnieś przód do góry i sprawdz z jakim oporem obracają sie koła i czy w ogóle się obracają. Podpora bedzie dobra, zużywa się przewaznie zewnętrzna strona opon wiec jeśli u ciebie wytarta jest wewnętrzna strona to prawdopodobnie ktoś obrócił opony. To może być powód drgań bo koło nie toczy się całą powierzchnią po asfalcie tylko po zewnętrzych kostkach. Jak jest napęd wyłączony to nie ma takiej możliwości żeby koła nie nadążały.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

Jakby ktoś odwrócił opony to na próbę też zamienić koła i zobaczyć co się będzie działo a ciśnienie w kołach jakie jest może za małe? A jeżeli zdzierają się bardziej po zewnątrz to za duża zbieżność a zewnątrz to rozbieżność jak mieliśmy mtz to najpierw zdzierało na środku opony ale podkreślam to u nas tak było a u kogo innego mogło być inaczej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gores    0

U mnie bylo podobnie taki udar sie na kerownicy włanczał przy 30km/h ze rece by połamało :D a przyczyna byla zla zbieżność i wybita jedna glowka zrobilem to i jest git,a co do hamowania to dziwna sprawa jezeli hamowal by jakis mechanizm to bylo by to slychac wylo by stukalo,pukalo a moze u Ciebie wystarczy ustawic zbieżnosc i bedzie dobrze bo jezeli zdziera opone od wewnątrz to znaczy ze ma rozbieżnosc ale podnies go i zobacz jak kreca sie kola tak jak mowi kolega seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzechu1977    1

U mnie bylo podobnie taki udar sie na kerownicy włanczał przy 30km/h ze rece by połamało :D a przyczyna byla zla zbieżność i wybita jedna glowka zrobilem to i jest git,a co do hamowania to dziwna sprawa jezeli hamowal by jakis mechanizm to bylo by to slychac wylo by stukalo,pukalo a moze u Ciebie wystarczy ustawic zbieżnosc i bedzie dobrze bo jezeli zdziera opone od wewnątrz to znaczy ze ma rozbieżnosc ale podnies go i zobacz jak kreca sie kola tak jak mowi kolega seweryn20

 

Dziś spróbowałem ustawiś zbieżność. Zmierzyłem odstęp miedzy krawędziami felg z przodu, czyli od strony obciązników. Następnie zmierzyłem krawedzie felg od strony silnika. Z jednej i z drugiej strony na tej samej wysokosci, czyli na środku koła. Odstęp między felgami od strony silnika był większy o prawie 3 centymetry. Nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale wyrównałem odstępy miedzy krawędziami felg i teraz jest równo od strony obciążników i silnika. Od strony silnika zostawiłem trochę większy odstęp niż z przodu około 0,5 centymetra. Jak przejade parę kilometrów to napiszę jaki był efekt. Jednak jak zrobiłem coś bardzo bardzo źle to prosze o info.

Dziękuję za wcześniejsze porady naprawdę bardzo fajne forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    54

Zachowałeś niewielką zbieżność i obserwuj. Na pewno będzie dużo lepiej niż to co było, bo przy takiej zbieżności ciągnik mógł sam hamować. W ciągniku MTZ 82 podają 4-8mm.

http://www.pronar.pl...r%208P-2000.pdf

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzechu1977    1

 

Dziś spróbowałem ustawiś zbieżność. Zmierzyłem odstęp miedzy krawędziami felg z przodu, czyli od strony obciązników. Następnie zmierzyłem krawedzie felg od strony silnika. Z jednej i z drugiej strony na tej samej wysokosci, czyli na środku koła. Odstęp między felgami od strony silnika był większy o prawie 3 centymetry. Nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale wyrównałem odstępy miedzy krawędziami felg i teraz jest równo od strony obciążników i silnika. Od strony silnika zostawiłem trochę większy odstęp niż z przodu około 0,5 centymetra. Jak przejade parę kilometrów to napiszę jaki był efekt. Jednak jak zrobiłem coś bardzo bardzo źle to prosze o info.

Dziękuję za wcześniejsze porady naprawdę bardzo fajne forum.

 

To była zbieżność, teraz już nie trzęsie, dzięki za porady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Voo
      Mam problem z wałkiem WOM w MTZ 82 A dokładniej z dźwignią od przełączania zależny -> niezależny. Po włączeniu womu niezależnego i kilku minutach pracy, dźwignia przesuwa sie sama w stronę zależnego i rozłącza wom. Trzeba znów ją napchnąć na własciwe miejsce. Dodam ze u mnie ta dźwignia chodzi bardzo luźno . Sasiad ma z małą kabiną ,dźwigni nie ma, tylko klucz zakłada żeby przełączyć ale u niego to chodzi bardzo ściśło. I moje pytanie czy jest jakiś wodzik,zapadka która to powinna trzymać we właściwym miejscu ?
    • Przez alkobusb6
      Witam mam pytanie czy można rozjechać MTZa 1025.3 od tylnego mostu aby wymienić uszczelkę między skrzynia a tylnim mostem , czy jednak trzeba rozjechać go najpierw od sprzęgła 
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez sosik88
      Witam,
      Mam nadzieję, że piszę w dobrym miejscu bo żaden ze mnie forumowicz i założyłem konto specjalnie żeby przedstawić mój problem :). Posiadam nowy ciągnik MTZ 1025 i jest on mega zmulony w porównaniu do moich 3 innych mtz 82 i 2x820. Serwis gwarancyjny twierdzi że jestem przyzwyczajony do ciągników bez doładowania gdzie moment obrotowy jest od samego "spodu" lepszy niż w tych doładowanych i tego doładowanego turbina wręcz na niskich obrotach hamuje. Mechanikiem nie jestem ale coś mi się to nie widzi. Wydaje się że to niemożliwe bo gdy czasem widzę jak te modele sobie radzą gdzieś na filmikach to mam wrażenie że to idzie jak dzik w kukurydze. Mój egzemplarz dostaje "życia" ale to gdzieś od 1400-1500 obrotów a to dla mnie trochę  lipa bo ja zajmuję się zrywką drewna przyczepą gdzie nie ma potrzeby tak "cisnąć" jedynie gdzieś przy wyjazdach przy dużym ładunku. Trochę się boję że jak go wezmę do pracy to przy obrotach WOM ustawionych na 1000 jak włączę pompę przyczepy na obrotach niskich(prawie bez gazu) to mi zgaśnie maszyna. Pompa wtryskowa nie jest jak w moich zwykłych ruskach tylko MOTORPAL czeski. W ogóle reakcja na gaz jest jakaś opóźniona, po wciśnieciu pedału wydaje mi się że pierwszą sekundę ciągnik się "zastanawia" czy będzie się rozkręcał czy nie i dopiero zaczyna się coś dziać. Może użytkownicy podobnych modeli mogliby coś doradzić lub utwierdzić mnie że faktycznie muszę się przyzwyczaić do innego stylu jazdy.
    • Przez GenTur
      Witam wszystkich grupowiczów.  WOM w moim MTZ Belarus 1025 przestał kręcić. Podciągnął majster jakieś tarczki, ale nie przyniosło to rezultatu i pod prasą belującą po prostu stanął..😔. Kręci bez podłączonego Wałka. Do wymiany jest jakiś koszyczek, który można zamówić, tylko ktoś sie orientuję, jakie mogą być koszta wymiany tego mechanizmu? Jestem nowym użytkownikiem tego ciągnika. Z góry dziękuje za wszelkie info. Jeśli ktoś ma sprawdzony mechanizm i chciałby go odsprzedać, jestem zainteresowany. Pozdrawiam wszystkich grupowiczów.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj