Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
pawlo1525

mtz brak ładowania na akumulatory

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
pawlo1525    0

w mtz 82 z 99r nie mam ładowania na akumulatory tylko jest ładowanie na światła, kontrolki, zegary i na inne urządzenia. Na woltomierzu mam 16V (za duże bo nie ma ładowania na akumulatory) i czego to wina. W dodatku chciałbym dodać do tego tematu że nie mogę odpalić ze stacyjki (gdy przekrecam kluczykiem to dochodze do naciągania sprężynki gdy powinien palić to jest pykanie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rav    0

tam pod maska jest taki przekaznik może to on nie działa i tak będzie się działo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas00    0

miałem to samo i mi padł regulator on sie znajduje kołło przekaznika 12/24 przy wlewie oleju do hydrauliki a jak nie to to jak kolega wyzej pisał przełacznik ten 12/24 cos szfankuje

 

jeszce dodam kolego jak masz takie objawy to kup sobie naj lepiej odrazu ten przełacznik 12/24 i bedzie maszyna palic szkoda zachodu w robienie tego bo tam styki tylko sie podpalił ale jak nawt je podczyscisz to i tak nie na długo to nie zda egzaminu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Alio    61

Przedmówca ma rację. Na pewno uszkodzony jest przekaźnik rozruchowy 12/24 V. Przez niego przechodzi prąd do ładowania akumulatorów. Są w nim zestyki, które rozączają obwód ładowania na czas pracy rozrusznika 24V. Jak znasz się nieco na prądzie to go rozbierz sprawdź i ewentualnie wyczyść styki. Jeśli nie są spalone to będzie działał dalej.

Jak nie czujesz się mocny, kup po prostu nowy i wymień - koszt chyba niewielki np na allegro 160 zł http://allegro.pl/przelacznik-przekaznik-12-24v-mala-puszka-i2150363047.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlo1525    0

nie mogę znależć tego przekażnika 12\24 .Patrzyłem na allegro to takich przekażników nie mam u siebie. Moge mieć inne bo mojego składał pronar narew a jak słyszałem to nie które rzeczy są inne niż w tych składanych na białorusi np. sprzegło u mie jest inne niż w orginalnych beralusach. Może musze poszukać od pronara to może znajde.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alio    61

Ja do swojego pronara zamawiam części w większości u producenta w Narwi. Dzwiń do nich i pytaj, ale z tego co wiem to i pronary i mtz mają tez same przełączniki 12/24.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×