Skocz do zawartości
Bartekj1994

Czym Zacielić jałówkę???

Polecane posty

damian40000    85

jak myślicie znajdzie się kupiec na wysokocielna jałówke 50%ch 50%ho. Zostawiłem jedną i nie wiem co z nią zrobić. Do byków jej nie dam bo będą niespokojne. A jałówki mam luzem i będzie stale po nich jeździła jak będzie nie cielna.

Edytowano przez damian40000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komodo    89

drogo sie cenisz jak Valjean :) hehe u nas to za free jeden drugiemu bo raz ja potrzebuja raz on ale jak ktos tak puszczal na wieksza skale tylko ze to ch.j nie byk to 30zl bral ale to krowa po takim to tylko na steki

 

@damian mysle ze jak bedzie ladna sztuka to nie bedziesz mia lproblemu nawet tu na forum moze znajdziesz kupca bo jest sporo osob ktore trzymaja mamki

Edytowano przez komodo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rmiecz8   
Gość rmiecz8

q

Edytowano przez rmiecz8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

komodo    89

mysle ze byk za ta przyjemnosc by oplaty juz nie pobral :) no ja jak mialem mieszance z simentalem to tez wszystko od strzala a po Lm byly powtorki ale to juz toporne sztuki a po hf to roznie bywalo nastepnego po nowym roku jakiegos zostawie to pochodzeniowo najlepszego jakiego bede mogł miec narazie to byloby Canvas x Paramount

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rmiecz8   
Gość rmiecz8

q

Edytowano przez rmiecz8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komodo    89

no tak to jest wlasnie ten ktorego mam aktualnie po tej Occasio w grudniu cos po 15 bedzie mial rok juz sie bral z miesiac temu za krycie sztuk :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rmiecz8   
Gość rmiecz8

q

Edytowano przez rmiecz8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komodo    89

no tak ale w takim wieku to prawie go sprzedam :) ja to zaczynam puszczac okolo roku wtedyn juz jest pewnosc ze zdolny bo byk nieraz juz w 8-9miesiacach idzie ostro ale i tak krowy niecielne a po 10 miesiacach juz raczej powinien

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rmiecz8   
Gość rmiecz8

q

Edytowano przez rmiecz8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheKakal26    25

Ja choduje Simentaley i porody są raz lękkie a raz bardzo ciężkie Na mleko są najlepsze HF lekkie porody. A na Mięso to limuze albo Red Angus ale znimi przy porodach jest raz lekkie a raz ciężkie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mati10    8

Mieliśmy raz angusem pokrytą jałówkę to sama go wycieliła. Żywotny był bardzo i teraz ładnie przybiera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hugolina009    4

w jakim wieku kryjecie jałówki? jaką mają masę i wysokość?

Edytowano przez hugolina009

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hugolina009    4

no właśnie u mnie zawsze też tak, a teraz mam jałówkę 130cm, 320 kg (wysokonożna bardzo), 10 m-cy i już 4 raz się dzisiaj grzeje, nie wiem co robić, bo jakieś 2 lata temu miałam podobną sytuacje, za długo czekałam i po kilku rujach jałówka przestała się grzać w ogóle:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek0303    50

czekac z 2-3 miesiace i dopiero jej dogodzic bo 10 to za wczesnie. jak pozniej przestanie to dac cos na ruje i znowu zagrzeje sie do 100 stopni ale tym razem doczeka sie satysfakcji;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hugolina009    4

będę czekać, żal mi ją zmarnować za wczesnym kryciem, bardzo ładna jest, najlepsza jaką mam od lat. Byleby tylko wytrwała nimfomanka mała :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek0303    50

szepnij jej do ucha ze taka przyjemnosc jaka ja czeka warta jest czekania, jak madra to poslucha :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stolarz88    51

U mnie kiedyś była jałówka co od 8 miesięcy miała cykliczną ruje, zacieliłem bodajże w 17 miesięcy bo nie była zbyt wyrośnięta, A tak normalnie to poniżej 15 miesięcy nie polecam schodzić, a jak najpierw ma ruje a później nie, tzn że moze być jakiś błąd w żywieniu, bo to odwrotnie powinno byc, że im starsza tym lepsza ruja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maria88    1

U nas teraz na jałówki stosujemy HFy takie jak TIME, SHOT, GABOR i DAKOTA z WWSu. Mamy po nich bezproblemowe wycielenia.

Od jakiegoś czasu zaczynamy stosować też nasienie sexowane na wybrane sztuki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7891Firefox    52

cieszę się że hodowcy coraz bardziej biora pod uwagę genetykę stada,

u mnie na wsi są nadal tacy co im nie przetłumaczy że "swoim bykiem" przez kilka lat to "nie zdrowo"....

 

znam hodowcę dobrych hf-ek pod Włodawą od którego kilka lat temu kupiłam 3 świetne jałówki, co pierwsze krycie robi zawsze Limuzynką gdyż LM ma małe cielęta i jałówki się same wycielają.

 

zaś jak uu mnie wybieram nasienie to staram się zawsze dobrać byczka do pokroju jałówki, aby później nie było problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian40000    85

a ja znam gościa który też tak robił i 3hfki jałówki zacielone lm nie dały rady się ocielić. Teraz brown swissem jałówki zaciela.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rmiecz8   
Gość rmiecz8

q

Edytowano przez rmiecz8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maria88    1

Gabora stosujemy dopiero teraz, więc zobaczymy jak wycielenia w praktyce wyjdą. Po Dakocie właśnie pierwsze dwie sztuki się wycieliły już i jak narazie były bezproblemowe porody i przyzwoite jałówki wyszły :) Czekamy na kolejne dwa wycielenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kalar    7

Na 1 raz proponowałbym coś lżejszego - jeżeli już musi być mięsne to Angusika lub ewentualnie Limousine...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×