lucjusz

układ pneumatyczny mtz

Polecane posty

lucjusz    0

Witam wszystkich użytkowników forum. Mam problem z układem pneumatycznym w mtz 82ts i chciałbym się poradzić doświadczonych osób, które pracują na w/w ciągniku. Otóż po podłączeniu układu pneumatycznego do przyczepy i napełnienia ciśnienia do ok. 6-7 atmosfer z okolic sprężarki dochodzą dziwne dźwięki,stuki i popiskiwanie. Po wymianie sprężarki na nową odgłosy pozostały. Dodam, że zawór ciśnieniowy działa poprawnie. Co może być przyczyną? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jak to takie dziwne żęcholenie to dzwonią tryba napędzające sprężarke. A piski to pewnie pompka zasilajaca lub wtryskowa jeśli są w regularnych odstępach. O ile nie cichną po wyłaczeniu kompresora. U mnie słychać brzęczenie zasilającej pompki. Dobrze dla pewnosci było by dokładnie zlokalizować te dzwieki.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lucjusz    0

piszczy i żęcholi tylko gdy sprężarka pracuje pod obciążeniem. Jak się dostać do napędu sprężarki? trzeba zdjąć osłonę rozrządu czy coś więcej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Częściowo dojdziesz zdejmując samą sprężarke. Koło pośrednie i ząbatka na wale. A na pośrednie napęd przekazuje zębatka pompy wtryskowej a do niej dojdziesz tylko zdejmując pokrywę rozrządu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianmtz    0

czego jest wina ze długo ładuje okład a pierścienie są nowe


zetor 11441 forterra,mtz 82,john deere 5080r,jcb 535-95,ursus c 330+tur i 100 ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Głowica kompresora a dokładnie nieszczelne zaworki, nieszczelność układu lub nowe pierścienie które nie do końca dolegaja jak należy do zużytej powierzchni cylindra.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianmtz    0

na starych pompał tak samo układ jest szczelny

Edytowano przez damianmtz

zetor 11441 forterra,mtz 82,john deere 5080r,jcb 535-95,ursus c 330+tur i 100 ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lucjusz    0

Dzięki za odpowiedź. Zrobi się trochę cieplej to biorę się za robotę bo strasznie denerwujący ten hałas. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

na starych pompał tak samo układ jest szczelny

@seweryn20 już ci napisał, że winna jest głowica, a w niej zaworki.

Masz dwa zaworki, jeden na wlocie drugi na wylocie i wystarczy że jeden się nie domyka i już zamiast sprężać powietrza bardziej je miesza i długo schodzi.

Przystaw dłoń tam gdzie zasysa powietrze i może poczujesz oprócz wciągania wypychanie powietrza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pep14    29

Od jakiegoś czasu przestała chodzić mi sprężarka w mtz 82. Kręcę tą dźwignią we wszystkie strony, juz nawet nie pamiętam w której pozycji jest ona włączona. Co może być przyczyna ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Musisz ją wykręcić. Pod spodem jest koło zębate pośrednie które przesuwa się po ośce. Cały mechanizm widać jak na dłoni i jest kompletnie prosty. Nie ma specjalnie sensu spekulować. Po prostu ja odkręć.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić poprawność działania zaworu ciśnieniowego przy butli. Mam ten oryginalny taki owalny sprężarka bije do 6 atm potem ciśnienie już nie rośnie ale zaczyna być słychać pracę sprężarki. W c-360 słychać charakterystyczne "psssyt" upuści powietrza i znów sprężarka ciszej pracuje a tu nie ma upustu. Jakaś lipa?


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    2

Ja nie mam założonego po prostu samego psiukacza ruskiego zdjąłem do robiłem końcówki i na jego miejsce założyłem polski i w tym przypadku nie trzeba zakładać odolejacza chyba że zdemontujesz cały ten zawór co jest przed butlą wtedy trzeba odolejacz założyć :rolleyes: .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempel296    0

Też mam problem ze sprężarką w mtz 82 mianowicie gdy ją włącze chodzi normalnie ale gdy ciśnienie rośnie do zaczyna coś w sirodku mocno klekotać jagby się mizło coś urwać serio.Zaczyna klekotać gdy zaczyna się początek zielonego pola na zegarze wszystkie zawory były szprawdzane czyszczone i regulowane i działają bez zarzutu.Możę to luzy na tuleji albo między wałem a korwobodem a ostatecznie na łożyskach ale w to wątpie mój starszy wspominał że jak kupywał mtz 82 to chodził on w transporcie czyli sprężarka chodziła cały czas.Aha gdy stoi i spręzarka jest włączona bardzo powoli nabija do butli czy może być to wina pierścieni za odpowiedzi z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Najbardziej przy już nabitym ciśnieniu do butli słychać napęd sprężarki. Tłok idąc w górę napiera na jedną stronę zębatek a przekraczając GMP ciśnienie odpycha tłok w dół zmieniając stronę na którą napierają zęby tryb i to wydaje taki trzask. Im większe ciśnienie tym głośniej. Możesz to zniwelować jeśli zębatki są mocno zużyte wymieniając je.

Jeśli wolno nabija to po prostu zregeneruj górę czyli tłok, cylinder, pierścienie , głowica.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempel296    0

Dzięki trochę się uspokojiłem.Zauważyłem jeszcze że jak jade to szybko nabija ale to raczej normalne bo obroty silnika są wyższe i szybciej chodzi też kompresor, co do remontu to w zimę to zrobie na spokojnie dzięki. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Jak długo powinno się utrzymywać ciśnienie w układzie, gdy ciągnik nie pracuje?

A i mam jedną kwestię, gdy ciągnik stoi na ręcznym (lub trzymam pedał), to powietrze cały czas syczy z zaworu hamulcowego, to normalne?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

W zasadzie to powinien trzymać całe czas, a minimum te 24 godziny. Wymieniałem w swoim zawór hamulcowy, ponieważ instalacja w ciągniku była dwuobwodowa a w przyczepach itp. jedno. W moim przypadku, też słychać takie lekkie syczenie gdy jest zaciągnięty ręczny bądź wciśnięty nożny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Muszę zajrzeć do zaworu o raz poszukać innych wycieków, bo po 5 minutach na ręcznym nie mam ciśnienia w układzie, a tak to trzyma mi godzinę i mam 2 zbiorniki.

 

Niby pneumatyki używa się 2 dni w roku, ale lepiej, żeby działała jak trzeba.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Sprawdź bo i mnie cisza na ręcznym czy bez. Co prawda nie utrzyma 24 godzin ciśnienia ale też nie słychać by coś syczało.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JumperTomek    9

Wie ktoś czy można dokupić samą tulejkę która nachodzi na rurkę która idzie do butli ? wyskoczyła mi podczas jazdy ;/  Założyłem z powrotem i trochę zaizolowałem ją i dalej to samo :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj