Skocz do zawartości
lucjusz

układ pneumatyczny mtz

Polecane posty

lucjusz    0

Witam wszystkich użytkowników forum. Mam problem z układem pneumatycznym w mtz 82ts i chciałbym się poradzić doświadczonych osób, które pracują na w/w ciągniku. Otóż po podłączeniu układu pneumatycznego do przyczepy i napełnienia ciśnienia do ok. 6-7 atmosfer z okolic sprężarki dochodzą dziwne dźwięki,stuki i popiskiwanie. Po wymianie sprężarki na nową odgłosy pozostały. Dodam, że zawór ciśnieniowy działa poprawnie. Co może być przyczyną? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Jak to takie dziwne żęcholenie to dzwonią tryba napędzające sprężarke. A piski to pewnie pompka zasilajaca lub wtryskowa jeśli są w regularnych odstępach. O ile nie cichną po wyłaczeniu kompresora. U mnie słychać brzęczenie zasilającej pompki. Dobrze dla pewnosci było by dokładnie zlokalizować te dzwieki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lucjusz    0

piszczy i żęcholi tylko gdy sprężarka pracuje pod obciążeniem. Jak się dostać do napędu sprężarki? trzeba zdjąć osłonę rozrządu czy coś więcej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    587

Częściowo dojdziesz zdejmując samą sprężarke. Koło pośrednie i ząbatka na wale. A na pośrednie napęd przekazuje zębatka pompy wtryskowej a do niej dojdziesz tylko zdejmując pokrywę rozrządu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Głowica kompresora a dokładnie nieszczelne zaworki, nieszczelność układu lub nowe pierścienie które nie do końca dolegaja jak należy do zużytej powierzchni cylindra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianmtz    0

na starych pompał tak samo układ jest szczelny

Edytowano przez damianmtz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lucjusz    0

Dzięki za odpowiedź. Zrobi się trochę cieplej to biorę się za robotę bo strasznie denerwujący ten hałas. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

na starych pompał tak samo układ jest szczelny

@seweryn20 już ci napisał, że winna jest głowica, a w niej zaworki.

Masz dwa zaworki, jeden na wlocie drugi na wylocie i wystarczy że jeden się nie domyka i już zamiast sprężać powietrza bardziej je miesza i długo schodzi.

Przystaw dłoń tam gdzie zasysa powietrze i może poczujesz oprócz wciągania wypychanie powietrza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pep14    1

Od jakiegoś czasu przestała chodzić mi sprężarka w mtz 82. Kręcę tą dźwignią we wszystkie strony, juz nawet nie pamiętam w której pozycji jest ona włączona. Co może być przyczyna ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Musisz ją wykręcić. Pod spodem jest koło zębate pośrednie które przesuwa się po ośce. Cały mechanizm widać jak na dłoni i jest kompletnie prosty. Nie ma specjalnie sensu spekulować. Po prostu ja odkręć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić poprawność działania zaworu ciśnieniowego przy butli. Mam ten oryginalny taki owalny sprężarka bije do 6 atm potem ciśnienie już nie rośnie ale zaczyna być słychać pracę sprężarki. W c-360 słychać charakterystyczne "psssyt" upuści powietrza i znów sprężarka ciszej pracuje a tu nie ma upustu. Jakaś lipa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    1

Ja nie mam założonego po prostu samego psiukacza ruskiego zdjąłem do robiłem końcówki i na jego miejsce założyłem polski i w tym przypadku nie trzeba zakładać odolejacza chyba że zdemontujesz cały ten zawór co jest przed butlą wtedy trzeba odolejacz założyć :rolleyes: .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempel296    0

Też mam problem ze sprężarką w mtz 82 mianowicie gdy ją włącze chodzi normalnie ale gdy ciśnienie rośnie do zaczyna coś w sirodku mocno klekotać jagby się mizło coś urwać serio.Zaczyna klekotać gdy zaczyna się początek zielonego pola na zegarze wszystkie zawory były szprawdzane czyszczone i regulowane i działają bez zarzutu.Możę to luzy na tuleji albo między wałem a korwobodem a ostatecznie na łożyskach ale w to wątpie mój starszy wspominał że jak kupywał mtz 82 to chodził on w transporcie czyli sprężarka chodziła cały czas.Aha gdy stoi i spręzarka jest włączona bardzo powoli nabija do butli czy może być to wina pierścieni za odpowiedzi z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Najbardziej przy już nabitym ciśnieniu do butli słychać napęd sprężarki. Tłok idąc w górę napiera na jedną stronę zębatek a przekraczając GMP ciśnienie odpycha tłok w dół zmieniając stronę na którą napierają zęby tryb i to wydaje taki trzask. Im większe ciśnienie tym głośniej. Możesz to zniwelować jeśli zębatki są mocno zużyte wymieniając je.

Jeśli wolno nabija to po prostu zregeneruj górę czyli tłok, cylinder, pierścienie , głowica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempel296    0

Dzięki trochę się uspokojiłem.Zauważyłem jeszcze że jak jade to szybko nabija ale to raczej normalne bo obroty silnika są wyższe i szybciej chodzi też kompresor, co do remontu to w zimę to zrobie na spokojnie dzięki. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

Jak długo powinno się utrzymywać ciśnienie w układzie, gdy ciągnik nie pracuje?

A i mam jedną kwestię, gdy ciągnik stoi na ręcznym (lub trzymam pedał), to powietrze cały czas syczy z zaworu hamulcowego, to normalne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

W zasadzie to powinien trzymać całe czas, a minimum te 24 godziny. Wymieniałem w swoim zawór hamulcowy, ponieważ instalacja w ciągniku była dwuobwodowa a w przyczepach itp. jedno. W moim przypadku, też słychać takie lekkie syczenie gdy jest zaciągnięty ręczny bądź wciśnięty nożny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

Muszę zajrzeć do zaworu o raz poszukać innych wycieków, bo po 5 minutach na ręcznym nie mam ciśnienia w układzie, a tak to trzyma mi godzinę i mam 2 zbiorniki.

 

Niby pneumatyki używa się 2 dni w roku, ale lepiej, żeby działała jak trzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Sprawdź bo i mnie cisza na ręcznym czy bez. Co prawda nie utrzyma 24 godzin ciśnienia ale też nie słychać by coś syczało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JumperTomek    4

Wie ktoś czy można dokupić samą tulejkę która nachodzi na rurkę która idzie do butli ? wyskoczyła mi podczas jazdy ;/  Założyłem z powrotem i trochę zaizolowałem ją i dalej to samo :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez wieslawa_olo
      WItam. Planuje sprzedać ciągnik MTZ 82 TS i zakupić coś zachodniego. Interesuje mnie ciągnik o mocy 100km. Nie wiem czy lepiej kupić 4cyl + turbo czy lepszy 6cyl bez turbo który jak myśle miałby większy zapas mocy. Zastanawiam się nad dwoma maszynami: Case 5130 a Renault Ares 550 RX. Chciałbym usłyszeć kilka opini od osób posiadających takie ciągniki. Na co trzeba zwracać uwagę przy zakupie. Czym różnią się te Case maxxtrack, magnum, pro i plus? Podobno są dobre tylko trzeba zwracac uwagę na pompe. A na co zwrócić uwagę w Renault? Jak ktoś chce sie przesiąść ze wschodu na zachód to jest sporo nowych rzeczy do wzięcia pod uwage. Ciągnik na 20h, staltech U170 4 skiby, agregat agrofactory 3,4m,  taleerzówka bomet 3,15m.  Wystawiłem już MTZ na olx i liczę że uda się poczynić jakąś zmianę. Czekam na odpowiedzi.

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
×