Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich użytkowników forum. Mam problem z układem pneumatycznym w mtz 82ts i chciałbym się poradzić doświadczonych osób, które pracują na w/w ciągniku. Otóż po podłączeniu układu pneumatycznego do przyczepy i napełnienia ciśnienia do ok. 6-7 atmosfer z okolic sprężarki dochodzą dziwne dźwięki,stuki i popiskiwanie. Po wymianie sprężarki na nową odgłosy pozostały. Dodam, że zawór ciśnieniowy działa poprawnie. Co może być przyczyną? Pozdrawiam

Opublikowano

Jak to takie dziwne żęcholenie to dzwonią tryba napędzające sprężarke. A piski to pewnie pompka zasilajaca lub wtryskowa jeśli są w regularnych odstępach. O ile nie cichną po wyłaczeniu kompresora. U mnie słychać brzęczenie zasilającej pompki. Dobrze dla pewnosci było by dokładnie zlokalizować te dzwieki.

Opublikowano

piszczy i żęcholi tylko gdy sprężarka pracuje pod obciążeniem. Jak się dostać do napędu sprężarki? trzeba zdjąć osłonę rozrządu czy coś więcej?

Opublikowano

Częściowo dojdziesz zdejmując samą sprężarke. Koło pośrednie i ząbatka na wale. A na pośrednie napęd przekazuje zębatka pompy wtryskowej a do niej dojdziesz tylko zdejmując pokrywę rozrządu.

Opublikowano

na starych pompał tak samo układ jest szczelny

@seweryn20 już ci napisał, że winna jest głowica, a w niej zaworki.

Masz dwa zaworki, jeden na wlocie drugi na wylocie i wystarczy że jeden się nie domyka i już zamiast sprężać powietrza bardziej je miesza i długo schodzi.

Przystaw dłoń tam gdzie zasysa powietrze i może poczujesz oprócz wciągania wypychanie powietrza.

Opublikowano

Od jakiegoś czasu przestała chodzić mi sprężarka w mtz 82. Kręcę tą dźwignią we wszystkie strony, juz nawet nie pamiętam w której pozycji jest ona włączona. Co może być przyczyna ??

Opublikowano

Musisz ją wykręcić. Pod spodem jest koło zębate pośrednie które przesuwa się po ośce. Cały mechanizm widać jak na dłoni i jest kompletnie prosty. Nie ma specjalnie sensu spekulować. Po prostu ja odkręć.

Opublikowano

Jak sprawdzić poprawność działania zaworu ciśnieniowego przy butli. Mam ten oryginalny taki owalny sprężarka bije do 6 atm potem ciśnienie już nie rośnie ale zaczyna być słychać pracę sprężarki. W c-360 słychać charakterystyczne "psssyt" upuści powietrza i znów sprężarka ciszej pracuje a tu nie ma upustu. Jakaś lipa?

Opublikowano

Ja nie mam założonego po prostu samego psiukacza ruskiego zdjąłem do robiłem końcówki i na jego miejsce założyłem polski i w tym przypadku nie trzeba zakładać odolejacza chyba że zdemontujesz cały ten zawór co jest przed butlą wtedy trzeba odolejacz założyć :rolleyes: .

Opublikowano

Też mam problem ze sprężarką w mtz 82 mianowicie gdy ją włącze chodzi normalnie ale gdy ciśnienie rośnie do zaczyna coś w sirodku mocno klekotać jagby się mizło coś urwać serio.Zaczyna klekotać gdy zaczyna się początek zielonego pola na zegarze wszystkie zawory były szprawdzane czyszczone i regulowane i działają bez zarzutu.Możę to luzy na tuleji albo między wałem a korwobodem a ostatecznie na łożyskach ale w to wątpie mój starszy wspominał że jak kupywał mtz 82 to chodził on w transporcie czyli sprężarka chodziła cały czas.Aha gdy stoi i spręzarka jest włączona bardzo powoli nabija do butli czy może być to wina pierścieni za odpowiedzi z góry dzięki.

Opublikowano

Najbardziej przy już nabitym ciśnieniu do butli słychać napęd sprężarki. Tłok idąc w górę napiera na jedną stronę zębatek a przekraczając GMP ciśnienie odpycha tłok w dół zmieniając stronę na którą napierają zęby tryb i to wydaje taki trzask. Im większe ciśnienie tym głośniej. Możesz to zniwelować jeśli zębatki są mocno zużyte wymieniając je.

Jeśli wolno nabija to po prostu zregeneruj górę czyli tłok, cylinder, pierścienie , głowica.

Opublikowano

Dzięki trochę się uspokojiłem.Zauważyłem jeszcze że jak jade to szybko nabija ale to raczej normalne bo obroty silnika są wyższe i szybciej chodzi też kompresor, co do remontu to w zimę to zrobie na spokojnie dzięki. :)

Opublikowano

W zasadzie to powinien trzymać całe czas, a minimum te 24 godziny. Wymieniałem w swoim zawór hamulcowy, ponieważ instalacja w ciągniku była dwuobwodowa a w przyczepach itp. jedno. W moim przypadku, też słychać takie lekkie syczenie gdy jest zaciągnięty ręczny bądź wciśnięty nożny

Opublikowano

Muszę zajrzeć do zaworu o raz poszukać innych wycieków, bo po 5 minutach na ręcznym nie mam ciśnienia w układzie, a tak to trzyma mi godzinę i mam 2 zbiorniki.

 

Niby pneumatyki używa się 2 dni w roku, ale lepiej, żeby działała jak trzeba.

Opublikowano

Wie ktoś czy można dokupić samą tulejkę która nachodzi na rurkę która idzie do butli ? wyskoczyła mi podczas jazdy ;/  Założyłem z powrotem i trochę zaizolowałem ją i dalej to samo :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v