Wjazda

John Deere 5820- Wpływ zmiany kąta wyprzedzenia wtrysku na zużycie paliwa

Polecane posty

Wjazda    0

Ostatnio zacząłem się interesować przerobieniem mojego jelonka na bardziej ekonomicznego. Po przeczytaniukilku artykułów między innymi http://www.pan-ol.lublin.pl/wydawnictwa/Motrol7/Bochenska.pdf chciałbym troszke pokręcić. Też już dowiedziałem się że mogę to zrobić profesjonalnie za nieduże pieniądze. Lecz nie chodzi tu o oszczędność za tę modyfikację lecz własną satysfakcję. Czekam na jakeś rady i instruktarze. Jeszcze jedno mo JD to 5820

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1407

Co ci mamy doradzić, które śrubki odkręcić, czy jaki klucz wziąć. Przeczytałeś taki elaborat więc kręć. A tak na poważnie skoro nawet pojęcia nie masz jak się do tego zabrać to daj se spokój. Korbowód bokiem wyjdzie i tak się zakończy domorosłe przestawianie kątów. To nie komarek. Zresztą one przeciez mało palą.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

@Wjazda-dzwoniłeś tam gdzie dałem namiary ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pawelJD    15

5820 ma silnik z turbem i dlatego ma wyprzedzony kąt wtrysku w stosunku do wolnossącego. Kolego ten 5820 naprawdę aż tak dużo pali? Jeśli tak to ile?

Edytowano przez pawelJD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wjazda    0

@Wjazda-dzwoniłeś tam gdzie dałem namiary ???

Dzwoniłem i powiedział że dopiero może podskoczyć w kwietniu i tą sprawę załatwi, Fakt faktem że to mnie troche ciekawi i dlatwgo wałku je tak ten temat

 

5820 ma silnik z turbem i dlatego ma wyprzedzony kąt wtrysku w stosunku do wolnossącego. Kolego ten 5820 naprawdę aż tak dużo pali? Jeśli tak to ile?

Różnie 10 12 litrów. Przy ciężkiej pracy wiem że to paliwo musi spalić, tyle że nie odróżnia o lekkiej pracy od ciężkiej ,a po 1200 obr/min nie będe cykał bo wszędzie czas się liczy. Mam też 6430 ze zminną turbo już trochę bardziej zakresowy jest. Pali od 5l w turz z krokodylem 1,60m do 22 w głęboszu. coś za coś. Informacje z command center chociaż serwisant powiedział że to trochę zawyża

Edytowano przez Wjazda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1407

W silnikach z turbem wyprzedzenie wtrysku sie opóxnia w stosunku do wersji wolnossących. To, że jd nie odróznia jeśli chodzi o spalanie cięzkiei pracy i lekkiej. To słysze już od nie jednego właściciela. Ja bym na twojm miejscu nie grzebał sam. Poczekaj na tego kolesia skoro zrobił dla jara i ciągnik mu dobrze chodzi to po co samemu ryzykować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

@hubertuss-jeszcze raz-ten Pan nic nie robił przy moim ciągniku (jedynie badał go na hamowni) !-pompa była przestawiana przez serwis Stanadyne-ale ja to już przecież z dziesięć razy pisałem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1407

No ok jak zwał tak zwał ważne że zadowolony jesteś. Przynajmniej takie wrażenie odnoszę. Dlatego radzę dla @Wjazda aby to zlecił koumś kto się zna i sam nie dłubał.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

Spokojna rozczochrana :D -na razie nikt któremu tego człowieka poleciłem nie zrobił mi "Pana Tadeusza" (Pan Tadeusz czyli ostatni zajazd na Litwie-jak głosi tytuł) :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    74

Każdy silnik wolnossący i doładowany ma swój odpowiedni kat początku tłoczenia dobrany-wyliczony w fabryce.

Wyprzedzenie bądź opóźnienie go powoduje zwiększenie spalania. Czytałem kiedyś badanie wpływu zmiany kąta wyprzedzenia wtrysku na spalenie, gdzie autor wykazał, że każda zmiana wpływała na zwiększenie spalania.

Niewielkie zmiany ustawienia mogą dać poprawę bo wyeliminujemy tu błąd ustawienia(który mieści się w normie) spowodowany czynnikiem ludzkim, niedokładnością elementów i ich znakami.

Gdy do regulacji podchodzi dobry fachowiec i po wstępnym ustawieniu na znakach dokonuje poprawki na słuch co daje widoczną poprawę także w baku, a silnik pracuje jak zegarek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wjazda    0

@hubertuss-jeszcze raz-ten Pan nic nie robił przy moim ciągniku (jedynie badał go na hamowni) !-pompa była przestawiana przez serwis Stanadyne-ale ja to już przecież z dziesięć razy pisałem...

Jeszcze jedno pytanko Do Jakiego spalania ci zszedł JD. Ja jak pisałem wcześniej 10-12 przyznam,że zbyt lekkiej nogi nie mam, ale oporem też nie jeżdzę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

Opisane jest w temacie "Ile pali John Deere ?" i w mojej galerii-oczywiście można bez problemu zwiększyć to spalanie za pomocą bardzo prostej sztuczki-wcisnąć głębiej pedał gazu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pitru    0

Gdy do regulacji podchodzi dobry fachowiec i po wstępnym ustawieniu na znakach dokonuje poprawki na słuch co daje widoczną poprawę także w baku, a silnik pracuje jak zegarek

 

Kolego, nie wprowadzaj ludzi w błąd. Widziałeś kiedykolwiek jak ustawia się pompę??

Po to są znaki na rozrządzie i przyżądy do ustawiania pomp w/g wartości fabrycznych żeby to stosować. Dobry fachowiec, może ustawić na tzw słuch do bardzo przybliżonych wartości,ale

nie z dokładnością do +- 2 st.. W praktyce te 2 stopnie to niemal nie zauważalny ruch. Do tego w nowszych pompach dochodzi zawór dynamicznej zmiany kąta wtrysku, który dodatkowo przyspiesza kąt wtrysku na wyższych obrotach silnika.

 

trochę teori : http://www.pan-ol.lu.../Wasilewski.pdf


Naprawa maszyn rolniczych i budowlanych
McCormick Case Steyr Jcb Caterpillar itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    74

Trochę praktyki.

Proponuje jeszcze raz przeczytać mój post którego widzę nie zrozumiałeś, albo w ogóle nie czytałeś, bo wspomniałem tam właśnie o tym badaniu które podałeś w linku i wyjaśniłem dlaczego poprawki na słuch mogą dać poprawę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam ja mam taki problem z jelonkiem ze silnik ktory sie obecnie w nim znajduje byl w turbo i zostal przerobiony na wolnno ssacy przez poprzedniego wlasciciela.i jest teraz problem ze gdy dlugo stoi ma ciezko zapalic i dwa jak jest rozgrzany to przy odpalaniu cofa walem nie ma sily. mam pytanie jak ustawic kont wtrysku na kolach z przodu czy kompinowac z pompom

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1407

Co ty tam chcesz ustawiać. Po coś w ogóle to kupił? Pewnie tani był teraz będzie drogi. To,że nie odpala jak długo stoi wcale nie musi oznaczać, że kąt jest zły. Może tak być ale nie musi. To, że na ciepłym ci odbija wałem nie znaczy, że kont jest zły. Wystarczy,że na którymś cylindrze akurat powietrze jest sprężone. Ale silnik nie zapali, wał się zatrzyma. A sprężone powietrze odbije go do tyłu. A na zimnym tak się nie dzieje bo silnik np jest już dojechany. Ciepły pasowanie tłok cylinder ciaśniejsze, zimny luźniejsze. Sam nic nie zrobisz. Bo przyczyn może być wiele. Nie każdy mechanik się za to zabierze skoro jakiś głupek to poprzerabiał.

Jedynym słusznym rozwiązaniem było by oddanie ciągnika do serwisu lub dobrego mechanika, który zechce się w to bawić. Zakup turbosprężarki i powrót do stanu fabrycznego.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maniek11001
      Koledzy w Johnie zrobilem kapitalny remont skrzyni biegow Power Quad. Przyczyna remontu bylo salbe cisnienie i tarpiacy wsteczny. Po remoncie jest wszytsko ok ale rewers dalej troche do tylu tarpie. Z noznego sprzegla Nie , ale z reweesu tak. Serwisant uznal ze to tak jest w tych modelach i tak musi byc. A mi to nie daje spokoju. Moze ktos mi podpowiedzieć  badz odp na przykladzie swojego ciagnika czy to faktycznie tak jest czy nie. Rewees mechaniczny na linke. Dziekuje za odpowiedzi
    • Przez CezaryRoszkowski
      Halko,
      kupiłem prasoowijarke i potrzebny mi load sensing (ls) do lepszego funkcjonowania maszyny.
      Ciągnik 6820, co to za gniazdo ? Zwyklę wyjście hydraulicze czy moze jakis swobodny spływ ?
      Zdj dla znawców
       


    • Przez Wojteg
      Witam szukam opinii na temat John deere 5100m tej pierwszej generacji ok 2009roku. Jak to się sprawuje bo mało tego w internetach. Na co zwracać uwagę itp? Pozdrawiam
    • Przez Lukaszzablotni
      Cześć mam pytanie odnośnie john deere 6320 zakupiłem do niego ładowacz john deere 583, i zaczęły się schody zakupiona została przystawka power beyond do bloku zaworowego lecz po przykreceniu jej cisnienie w układzie wzrosło z 30 do 180 atmosfer. Serwis ze to nie będzie ta przystawka inny model trzeba taka szeroka końcowa do dam ze blok mam starszego typu ten szeroki i pompe tłoczkowa, no ale idac do sedna zamówiłem ta inna przystawkę serwis przyjechał zmierzył cisnienie bez niej wszystko oki zamontowali cisnienie 200 sprubowali bez pestki cisnienie spadlondo 130 co oczywiście i tak za dużo jak na spoczynek zaczeli podkladac jakies grosze żeby zZobaczyć czy cos to zmieni co dało ze bylo tylko gorzej a to kierownica nie dalo się skręcić to hamulec nie odbijal tylko po paru sekundach.serwisanci john deera stwierdzili ze oni nie wiedzą co to moze byc i ze oni montowali tych przystawek sporo ale nie wiedzą co sie dzieje. A ja mam juz 4 miesiąca tura ktory nie jest podpięty i dalej nie wiem co to moze byc. Dodam ze blok szeroki i po prawej stronie jest 1 rozdzielacz 100 i za nim miala byc ta plyta a po lewej mam 2 rozdzielacze 200. Prosił bym o jaka kolwiek podpowiedź co moze byc przyczyna wysokiego ciśnienia jak dołoży się ta płytę z gory dziękuję bo mi już do tego ręce opadaja
    • Przez oxfrd
      Cześć, musimy rozjechać sprzęgło od skrzyni biegów, odkręcone wszystkie śruby z korpusu co się ciągnie to odkręcone i dalej duży opór. Czy to możliwe że nie da się go rozjechać w tym miejscu? Czy ktoś może coś takiego robił?
      Z góry dzięki za odpowiedzi 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj