Zaloguj się, aby obserwować  
azifelek115622

Zetor Crystal 8011 - pompa wtryskowa

Polecane posty

witam, mam problem z pompą wtryskową w tym zetorze, cieknie mi ona u góry, tam gdzie się przykręca przewody które są połączone z wtryskami i nie wiem jak to uszczelnić, z przewodów nie poci się tylko jakby z tych rurek które łącza przewody z pompą. Jest to jakoś rozbieralne? można to wykręcić, stanie się coś z pompa wtryskową, głównie chodzi mi oto czy jak wykręcę te jakby rurki z pompy to czy ona mi się nie rozreguluje. Proszę o pomoc , bo cieknie z tego a paliwo drogie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

najprościej załóż podkładki miedziane 6 między nypel i rurkę. A nypla możesz spokojnie wykręcić.Tymi 2 śrubkami 6 to ustawia się kąt wtrysku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tam gdzie dałeś podkładki to się nie daje, ten zaznaczony nypęl odkręć i tam daj podkładkę. Całego nie odkręcaj z tych dwóch śrub, tylko to co jest na klucz 17.O przepraszam, to ja mam na klucz a u Ciebie są jakieś frezy.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Jak te dwie śruby 6 odkręci i wyciągnie sekcję to tylko u pompiarza złoży. Tę nypel co się rurkę przykręca można odkręcić. Podkładki daję się. Rurkę może zmień. Wytrzyj do sucha i posyp mąką ziemniaczaną to pokaże gdzie cieknie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No zauważyłem jak to jest składane, szczerze mówiąc to nie miałem potrzeby tego rozbierać, a pokręciło mi się z 60-tką.

Ale edytowałem tak jak trzeba zrobić. :)

 

Jakieś szczypce zaciskowe, u mnie jest na klucz.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A jakimś torxem nasadowym? E chyba za drobny ten frezik.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

za drobny :( , ale jedną odkręciłem, taki gumowy oring tam jest, i wygląd ma nieciekawy tzn spękany i porozcinany jakby, jak myślisz, będzie to to że cieknie?

 

edit: wymieniłem oringi, ale dalej cieknie , co jeszcze może być nie tak? :( Mat 912 gdzie dać ta podkładkę? : http://pokazywarka.pl/hi67j9/

 

dzwoniłem do pompiarza powiedział że za 70zł mi to zrobi, tylko teraz mam pytanie, jak ta pompę wyciągnąć? jest tam jakieś trybo zabezpieczone śróbą czy jest ona napędzana na takiej zasadzie , jak w 7211 czy 260?

Edytowano przez azifelek115622

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Ona jest zakładana tak samo jak w 360. Nic tam nie ma Trzeba tylko przy wkładaniu na frez trafić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Powiem Ci szczerze że przy tym ciągniku tego nie rozbierałem, patrzyłem w katalogu od ursusów i tam nie ma żadnego oringu, z resztą u mnie widoczny jest gwint, to nie ma na pewno, pod tym króćcem jest napełniacz, sprężyna i przychodzi jakiś pierścień uszczelniający, zawór tłoczący i drugi taki sam pierścień uszczelniający, być może na tym pierwszym pierścieniu uszczelnia ten króciec, tak jak w 60-tce .Ale opis w tych katalogach jest do kitu, żadnych rozmiarów ani porządnego rysunku nic, tylko numer i to wszystko, musisz zobaczyć w tym gnieździe sekcji czy nie widać tam jakiejś podkładki, która by się stykała z tym króćcem, to wszystko można wyjąć,jeżeli by na samym spodzie była podkładka to nad tym zaworem musi być druga taka sama. Być może w tych ZETORACH było to inaczej rozwiązane, gdyż króciec nie jest na klucz ale z drugiej strony ten króciec też musi być dokręcony dobrze, bo przy dokręcaniu rurki by się przestawiał, albo ktoś nie miał tych podkładek i założył sobie oringi - na prawdę trudno mi powiedzieć, bo nie miałem potrzeby tego rozbierać a nie chcę nikogo wprowadzać w błąd. A z wyjęciem pompy to tak jak kolega Tomek pisał, tylko przy wkładaniu trzeba będzie ustawić kont wtrysku, ewentualnie zaznaczyć jak była przykręcona.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, pompiarz tez mi mówił o jakichś podkładkach teflonowych lub plastikowych i, że to jest przyczyną cieknięcia pompy. Mówił mi ,że to tam trzeba potem dokręcić z umiarem siły, bo może być tak ,że listwa się zablokuje i silnik się wścieknie (bardzo wysokich obrotów dostanie). Tak więc nie chcę rozbierać bardziej tej pompy, bo później jeszcze gorzej będzie , wolę dać te 70zl i mieć pewność , że jest zrobione tak jak ma być :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No może być że dokręcanie z umiarem, jak nie ma na klucz a przed samo odkręcaniem zauważyłem że są tam blokady między króćcami tak jak w 60-tce. Jak jest na klucz, to tych blokad już nie ma i być może podkładki dali np. miedziane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Bialy8011
      Witam, patrzcie no Panowie co to się zrobiło. Pacjent to Zetor 8011. Ktoś wie jaka przyczyna że z oleju się takie mleko zrobiło we filtrze?

    • Przez Rzepakowiec
      Witam, kupiłem na wiosnę zetora 8145 sprowadzonego z finladii. Na oględzinach wydawało się, że wszystko w porządku chodził równo, ładnie palił pojeździłem trochę wszystko w porządku. Ciśnienie oleju w silniku też ok, przepracował 40mtg i zauważyłem, że ciśnienie na obrotach jalowych spada na około 0,6 0,8 bara. W dodatku z odmy wydobywa się biały dym. Mam jeszcze 9ha do orki oraz uprawy po kukurydzy, więc będę musiał tak robić. Jakieś pomysły co to może być? Na wysokich obrotach ciśnienie jest ponad 2,5. 
    • Przez Papkin
      Kolejny raz problem z Zetorem. Ciągnik zgasł sam z siebie, zacząłem podejrzewać układ paliwowy. Wymieniłem filtry, wyczyściłem odstojnik,odpowietrzylem,dalej nie chciał odpalić. Następnie wyjąłem pompę paliwa i wtryski. Diagnoza zatarta pompa. Zamontowałem pompę po regeneracji i wtryski,odpowietrzylem,pompa podaje paliwo, ciągnik dalej nie chce odpalić. Raczej odpada problem z elektryką już wszystkie przewody sprawdziłem i poczyscilem. Rozrusznik na chwilę obecną u elektryka do sprawdzenia. Plak nie pomaga. Próbowałem też z przesuwaniem pompy w stronę bloku i na zewnątrz. Ma ktoś jakieś pomysły?
       
    • Przez lukasz021086
      Witam. Leci mi olej z pompy wtryskowej. Prawdopodobnie od strony silnika. Ma ktoś pomysł co mogło się stać? 
    • Przez Rzepakowiec
      Cześć, wczoraj przeprowadzałem pierwszą grubszą robotę kupionym na wiosnę 8145. Talerzowalem i kiedy silnik się porządnie nagrzał to ciśnienie spadło do 0,8 na 800 obr/min, przy wyższych obrotach jest ponad 2. Z kolei na zimnym wynosi 4,5 na 800 obr. Wiem, że wraz z nagrzaniem ciśnienie spada, ale czy te 0,8 to nie jest trochę przymało? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj