Skocz do zawartości
leo10

Na co zwrócić uwagę przy zakupie Renault 103.54

Polecane posty

leo10    0

Witam.

Planuje zakupić ciągnik Renault 103.54

Szukając ciągnik w necie znalazłem ok 4 komisów(w mojej okolicy) gdzie posiadają taki model

Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie

Co do czego służy

jak się włancza pół biegi gdzie się je włańcza

gdzie znajduje się rewers

gdzie się włańcza WOM i prędkości

do czego służą przyciski na desce rozdzielczej

do czego służą poszczególne dzwignie po prawej stronie i na słupku kabiny

Pomocne by były zdjęcia z opisem co i do czego służy

gdyż w internecie nie można znaleźć tak cennych informacji

 

Byłbym bardzo wdzięczny za udzielenie wskazówek

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrejus    157

Będę uprzejmy i nie napiszę to co powinienem - poczytaj i dopiero zadaj pytanie.

 

Po pierwsze jak pracuje skrzynia na zimnym jak na ciepłym oleju, czy szarpie przy zmianie kierunku jazdy przód tył. Czy szarpie przy zmianie półbiegów.

Sprawdź czy na rozgrzanym oleju w skrzyni orbitrol chodzi lekko i płynnie na wolnych obrotach i czy podnosi ( podepnij coś cięzkiego)

 

Półbiegi masz w gałce od biegów.

Revers przy kierownicy.

 

Poczytaj te tematy.

 

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/43655-od-czego-ta-kontrolka/

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/45794-12054-ciezko-wchodza-biegi/page__fromsearch__1


Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leo10    0

przeglądałem już to

chodzi mi bardziej o zdjęcie i opis każdego po kolei przycisku,kontrolki,dzwigni

wiem dowiem się wszystkiego na miejscu jak będę oglądał ale już teraz chcę wiedzieć aby czasem sprzedający mnie nie robił w chu**

napewno takie usystematowane informacje przydadzą się nie tylko mnie ale i innym użytkownikom tego forum

 

z góry dziękuje osobie która uporzątkuje informacje "co, jak,którym klawiszem dzwignią od czego ta kontrolka etc."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Geo    10

Po pierwsze musisz wiedzieć, że 103-54 występowały w kilku wersjach od zupełnie mechanicznej czyli bez EHR-u i rewersu elektrohydraulicznego po wersję ze wszystkimi bajerami łącznie z klimatyzacją, szybką skrzynią i przednim TUZem. Traktory z Niemiec czasami mają też instalację do hamulców pneumatycznych, ale to rzadkość. Tak więc jakbyś chciał wiedzieć wszystko o tym traktorze to musiałbyś się nauczyć informacji o kilku traktorach.

Najważniejsze to wg mnie ogólny stan traktora. Zwróć uwagę na to jak wygląda i jak się sprawuje w ruchu. Czy wszystkie biegi wchodzą, bez jakichś zgrzytów, czy wspomaganie chodzi równie dobrze na zimnym oleju jak i na ciepłym, czy działają wszystkie przyciski i dźwignie, jak wyglądają opony, bo zakup nowych to dziś wydatek minimum 10tys. zł. Jak się już zdecydujesz na jakiś traktor to koniecznie musisz go przetestować w pracy czyli wg mnie popracować nim minimum godzinę. Po takim czasie obejrzyj dokładnie traktor, sprawdź czy nie ma jakichś przecieków, czy nie idzie dym z odmy, jak pracuje silnik na wolnych i dużych obrotach, jak działa podnośnik, czy nie opuszcza maszyny po wyłączeniu silnika. W wersji z elektroniką trzeba uważać na to czy wszystko działa poprawnie i czy jakiś obwód nie został specjalnie odłączony. Czy działa buczyk w kabinie, bo to ustrojstwo się załącza jak zrobimy coś nie tak jak powinniśmy albo w razie jakiejś awarii. Jeśli buczyk jest odłączony to najprawdopodobniej zrobiono to celowo aby ukryć jakąś niesprawność. No i można by wymieniać tak jeszcze długo.

Na koniec przedni napęd. Tak samo jak brak przedniego napędu trzeba zwracać uwagę na to czy przedni napęd się wyłącza, bo tak też się może zdarzyć i też świadczy o awarii napędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    504

nie no 103 az w takich wypasionych wersjach nie szly, co najwyzej klima i ehr

rewers po prawej, polbiegi po lewej, takie dzwignie przy kierownicy

szybka skrzynie mialy wszystkie z serii .54 tylko blokowane na Francje do 30km/h

chyba tyle, reszta jw.

najlepiej wez kogos kto ma renie, bedzie wiedzial o co chodzi


Polska B

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszw    0

Najlepiej też jest obejrzeć kilka ciągników od innych handlarzy bo wtedy masz jakieś porównanie co i jak i który mówi prawdę a który cię oszukuje itp. bo różne bajery wkręcają :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    504

skrzynie 16/16 byly blokowane na 30km/h, po odblokowaniu osiagaja predkosc 40km/h

ta druga to pewnie koncowy wypust, takie same byly chyba w 155, czyli 4 biegi, 2x reduktor i do tego po 3 polbiegi, pewnie w dzwigni biegow


Polska B

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

No na pewno w dźwigni biegów, bo sam takimi kilkoma jeździłem jak szukałem swojego traktora. Tak naprawdę to są 2 półbiegi, jedna pozycja jest to bieg nominalny ;) - 3 pozycje.

Edytowano przez Geo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrejus    157

Izydor, na czym polega odblokowanie skrzyni? Pojawia się piąty bieg?


Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    504

moge napisac tyle co sam gdzies slyszalem/czytalem, ale bede musial sie zapytac kolegi bo chyba robili skrzynie

podobno cos trzeba zdemontowac i wtedy pojawia sie 5 bieg,

sprawdzales ile Twoja leci?

mozliwe ze serie po 94r nie byly blokowane

Edytowano przez izydor6280

Polska B

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrejus    157

Tak myślałem że z niepewnego źródła. Odblokowywanie skrzyń można włożyć między bajki.


Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

w moim skrzynia z polbiegami i smiga ponad 40 na godzine, jak w podłodze gaz to 45km/h, spokojnie i ekonomicznie 30 mozna sobie jezdzic


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Skrzynie mogły być blokowane ale to raczej już w Ceresach. Tam o ile wiem właśnie był zablokowany najszybszy bieg. O starszych renówkach tego nie słyszałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    504

@piciaj jak mierzyles predkosc, jesli samochodem to nie jest zbyt dokladny sposob

jeszcze pytanie to tych co maja nowsze ciagniki, jakie predkosci macie na tej naklejce na szybie?

aha i jeszcze na obrotomierzu?

Edytowano przez izydor6280

Polska B

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrejus    157

U mnie na wyswuietlaczu pokazuje max 32


Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Prędkość najlepiej zmierzyć GPSem - będzie najdokładniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leo10    0

a gdzie znajduje się ten "buczyk" w kabinie o którym pisze Geo

a jakie powinno być ciśnienie w hydraulice na szybkozłączu na zimnym i na ciepłym oleju

a jakie powinno być ciśnienie w silniku (nie wiem czy jest zegar czy skala tylko na desce rozdzielczej )

Edytowano przez leo10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrejus    157

Wskaźnika ciś oleju silnikia nie ma. Jest tylko kontrolka i buczek. Buczek gdzieś w desce rozdzielczej.

Ciś na wyjściach hydr 180 Atm zimny i ciepły. Bez odpowiedniego zegara nie sprawdzisz tego.


Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AvE    0

-- połączono --

 

Witam mam pytanie odnośnie Renault 103-54, 95KM, 1995/1996r.

Właściwie chciałbym się dowiedzieć jakie ma spalanie ?

Czy jestes bezawaryjny i czy polecacie ten ciągnik ?

Dokładniej chodzi o ten ciągnik: http://tablica.pl/of...html#412c0d89e9 jestem nim bardzo zainteresowany !

Pozdrawiam.

Edytowano przez Marcin91
dublowanie tematów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toreto    0

Ja mam identyczną renóweczkę :) powiem krótko, cacko :) i dałęm za nią tyle samo :) a o spalaniu ciężko powiedziec, nie mierzyłem.

Edytowano przez toreto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vento    0

Też jestem posiadaczem takiej Renówki od 4 lat , jesli chodzi o spalanie to napewno miło sie zaskoczysz , pompa rotacyjna naprawde oszczedne i trwałe jednostki, moja ma ponad 11 tyś mtg , silnik ani głowica nie były ruszane a pracuje pieknie , i nie zamienił bym jej na żadnego nowego belarusa , czy 1014 , na twoim miejscu sprawdził bym przednią oś czy nie ma luzu na głównej tulei i na przegubach przy siłownikach (ma tura) , chociaż to nie jest az taki drogi interes w naprawie , a jesli by były jakies kłopoty to katalog jest na stronie claas i wszystkie nietypowe czesci dostepne u dealera claas, ciągnik naprawde godny polecenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janosik32    0

Ciągniki drożeją, bo dopłaty przyszły...

Na moje oko z dychę za wiele prosi.

I jak zwykle żadnych zaczepów. W motogodziny nie wierzę z gruntu. A na zdjęciu ZAWSZE wygląda lepiej.

Plus za opony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    504

jesli technicznie ok. mysle ze cena ponizej 60. tys. bedzie dobra

jesli duzo robil w ladowaczu do sprawdzenie os i cala skrzynia ze sprzeglem

godziniy oczywiscie zanizone


Polska B

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez szczepo14
      Czy może ktoś z was ma valtrę T121. Prosiłbym o opinię. Doświadczenia, spalanie, czy łatwo dostać części do valtry, czy są drogie, spalanie i wszystko co wiecie o tej valtrze i pokrewnych modelach.
    • Przez michalosik
      Witam. Jestem zainteresowany kupnem 162e versu. Ze względu na małą popularność ciągnika szukam opinii i informacji na temat tego ciągnika. Coś co przykuło moją uwagę to relatywnie duży moment obrotowy ( w trybie ECO): 790Nm przy 1100 obr.min i dość fajny przebieg krzywej mocy. Czy szanowni forumowicze mają jakieś doświadczenia dotyczące tego ciągnika? Kolejne pytanie dotyczy przekładni. Jak się spisuje? Czy pięć biegów pod obciążeniem wystarczy w bardzo trudnych warunkach pracy? Czy z pełnym dociążeniem ( obciążniki tylnych kół i balast 1100kg przód, oś aires )ciągnik nie ma problemu z trakcją? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    • Przez killler89
      witam. mam takie pytanko czy wkład filtra paliwa w Renault 95.14 MWM(chodzi mi o ten filtr z lewej strony ten ze szklanym denkiem) jest taki sam i pasuje od 3p /mf 255 ?z góry dziekuje za odpowiedzi
    • Przez wojtek8244
      Witam,
      Posiadam ciągnik Renault 551 (nowy zakup) i piszę na forum do posiadaczy tego ciągnika, bo mam problem. Gdzie jest w tym ciągniku włączanie świecy płomieniowej? Robi się zimno i przydałoby się trochę podgrzać, z tego co mi się wydaje to włączanie jej jest w stacyjce, ale nie jestem pewny dlatego pytam. Sprawdzone było multimetrem i nie ma napięcia na świecy, sprawdzenie świecy czy jest dobra to żaden problem bo na pewno jest dobra, tylko potrzebuje informacji gdzie jest włączanie jej?
    • Przez kuscyk
      Witam wszystkich .
       
      Na razie bezskutecznie poszukuję informacji 
      Jakim momentem dokręcić śruby głowicy w ciągniku renault ceres 340 oraz informacji o kolejności dokręcania tych śrub oraz jakim momentem dokręcić śruby korbowodu.
      Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi ewentualnie odnośniki gdzie ta informacje można znaleźć .
       
      Z góry dziękuję
×