Zaloguj się, aby obserwować  
piterq1991

MF 6180 - parę pytań, skrzynia, prędkość, komputer

Polecane posty

piterq1991    30

Witam!

 

Zakupiłem wczoraj MF 6180 z 96r. Skrzynia dynashift z rewersem mechanicznym. Skrzynie dyna mają 32 biegi. Ja niestety doliczam się 24....

Na zającu są wszystkie 4 biegi główne mnożąc przez 4 półbiegi to mamy 16 przełożeń.

Na żłówiu są już tylko 2 biegi. Trójka i czwórka mnożąc przez 4 półbiegi mamy 8 przełożeń.

Sumując mamy 24 biegi, a gdzie następne 8?

 

Dlaczego tak jest, że po włączeniu żłówia nie ma możliwości włączenia biegu numer 1 i 2?

Na początku się zdziwiłem i myślałem, że coś jest źle, ale oglądałem jeszcze jednego 6180 i 6160 i w nich również tak było.

 

Następne pytanie. Jest to anglik, tak więc prędkość wskazuje mi w milach. Jest możliwość zmiany tego, aby wyświetlało w km/h?

 

Jak wygląda instalacja komputera na prawym słupku? Jest to sam komputer wpięty w wiązke przewodów czy również wraz z nim muszą być dołożone jakieś inne czujniki czy coś w tym stylu?

Jakie w ogóle funkcje ma dokładnie ten komputer?

 

Zmiana prędkości wałka WOM gdzie się znajduje? W kabinie z tyłu jest mały przełącznik, ale on tylko chyba zmienia prędkość wyświetlaną na tablicy, a w rzeczywistości prędkość wałka się nie zmienia. Zgadza się?

 

Jakie rozmiary opon do tego modelu są zalecane? Bo 14,9 przód i 18,4 tył będą chyba trochę za wąskie?

 

Będę miał jeszcze parę pytań, ale to jak prześwietle dokładniej ciągnik :)

Dziękuję i Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zmiany prędkości WOM z,przestawiasz z tyłu po lewej stronie ciągnika obok wyjścia WOM pewnie masz 3 położenia głownie jeżeli są dwie prędkości 540 ,1000.Przełącznikiem w kabinie zmienia się prędkość wyświetlaną na tablicy. To że nie ma możliwości zmiany biegów 1,2 na żółwiu to pierwszy raz słyszę. Jeździłem Dyna shiftem z serii 3000 6100 i nigdy tak nie było. Tak a propos MF-ów z Anglii dlaczego na niektórych aukcjach handlarze piszą "uwaga nie sprowadzony z Anglii znawcy MF wiedzą o co chodzi", ale nigdy nie ma wyjaśniania ?.

Edytowano przez masseyferguson6140

Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

witam:) w moim 6120 zdarza sie ze przestawia sie i pokazuje w milach, a jak go zgasze i ponownie zapale to juz jest w km/h, ale tak to zazwyczaj caly czas pokazuje km/h, o tych biegach to piersze slysze mam dwa dynashifty i nic takiego nie ma, na kazdym biegow sa 4 polbiegi wiec 32x32:) Komputery w tym ciagniku masz dwa, jeden od EHR drugi glowny(po prawiej stronie pod kabina, do ktroego troche tych kabli idzie jakby nie patrzac) mozna by powiedziec ze od wszystkiego:) Przelanczania polbiegow zalanczania napedow blokady, zmiany skrzyni na wolnijesza zalanczania Wom, oprocz tego czujniki Cisnienia obrotow Wom to wszystko idzie przez komputer, odpowiada rowniez za zalanczanie przedniego napedu przy hamowaniu. to chyba z takich glowniejszych zadan, Jesli sie myle to poprawcie mnie:) pozdrawiam:)

Edytowano przez micro16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

tak tak ale chodziło mi o komputer, który znajduje się na prawym słupku kabiny :)

to ja już nie wiem dlaczego tak było.. po przełączeniu na żółwia na biegach głównych byłą możliwość włączenia jedynie 3 i 4, a na zającu dało się włączyć wszystkie. W każdym z trzech ciągników taka sytuacja była...

 

zmianę prędkości wom ma każdy ciągnik z serii 61xx? Bo nie doszukałem się z tyłu takiego przełącznika... tylko, że już trochę ciemno było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KRISS75    54

przełącznik wom znajduje się po lewej stronie na wysokości łącznika górnego a zaczepu,mam 6170 ,4biegi z półbiegami na żółwiu i zającu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

A o ten komputer. To fajna sprawa jak go masz, chociaz rzadko sie spotyka ogladajac filmiki lub na allegro ze sa te komputery:) Patrzyles mniej wiecej co moze pokazac? a z ta zmiana predkosci dokladnie w tym miejscu jak kolega wyzej pisze:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

kurde... już właściwie nie pamiętam jak to było. Na pewno w jednym 6180 nie było pierwszego i drugiego biegu na złówiu. I już mi się pomieszało czy w tym co kupiłem też tak jest czy normalnie wszystkie biegi są. Teraz będę z niecierpliwością czekać, aż ciągnik do mnie przyjedzie w tym tyg....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

4*4=16

16 na zolwiu + 16 na zajacu = 32

i tyle samo do tylu czyli

32x32

 

ja raz sie tym kompem bawilem to on pokazuje tempereture powietrza czas czas prcy (po zgaszeniu sie zeruje)

da sie do niego podpiac jakies maszyny (u mnie podpiety byl jakis amazone)

pilnuje scierzek agrotechnicznych

i takie tam pierdoly

chyba spalania nie bylo ;p nie wiem po niemiecku to mam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Kiedyś ktoś pisał jak zmienić mile na km, chyba od spodu licznika trzeba przełożyć jakieś zworki ale dokładnie nie pamiętam :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak odkręcisz licznik i i wypniesz z kostki to owszem jest kilka małych przesuwek są ponumerowane ale do czego to służy to sam nie wiem może wprowadza się tam rozmiar opon żeby odczyt prędkości był prawidłowy albo tak jak mówisz mile/km/h, nikt na forum na to pytanko nie odpowiedział.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

no to teraz bardzo mnie ciekawi ta sprawa.. muszę coś po kombinować bo wolę jednak km\h niż mile..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

a co oznaczaja te goziki pod wyswietlaczem?\

nie strzalki tylko te z rysunkami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian20    29

Ja się dopisze z WOM-em w 6180 . Czy włączanie wałka ekonomicznego ( z kabiny) odbywa się przed załączeniem WOM czy można to zmieniać w czasie pracy? Czy trzeba wciskać sprzęgło?

 

Nie dam rady przełączyć na eko bo dzwignia nie chce się przesunąc dalej niż o 2cm. Nie chce tego urwać więc pytam bo może coś jest nie tak albo coś źle robie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sprite    0

piterq1991 - odnosnie przełączania zółw-zając musisz pomańdrować troche wajhą bo czasem nie wchodza biegi po przelaczeniu ze skrzyni wolnej na szybka i odwrotnie... u mnie pomaga podczas przelaczania lekkie ciagniecie w dol..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj