Vril

Cyklop -problemy

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@wojtus Pompa zębata nie ma nic wspólnego z wirową, wirowa to np pompa wtryskowa w mf 255.

Pompy tłoczkowe mają trochę inną charakterystykę od zębatych, nie potrzebują tak wysokich obrotów jak zębate, no i da się w nich regulować wydatek, w zębatej nie ma takiej możliwości. Pompa tłoczkowa montowana np w licencyjnych Ursusach, ale wieczna niestety nie jest ;) Jej wady to bardziej złożona budowa no i wyższa cena, wydatek ma porównywalny z zębatą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kat    113
500kg to cyklopem nie zawojujesz, za ciezko dla niego, a co nim dzwigasz ze waży aż tyle?

 

500kg na cyklop to nie jest wcale tak dużo. W tym roku wstawialiśmy nowy piec do centralnego. Na tabliczce miał 640kg. Cyklop wstawił go bez większych problemów. Gorzej było wyciągnąć stary. Masy na tabliczce nie było. Ale jak go podnosiłem to tył od ciapka się od ziemi odrywał ;) . Ale dał radę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtus    2
@wojtus Pompa zębata nie ma nic wspólnego z wirową, wirowa to np pompa wtryskowa w mf 255.

Pompy tłoczkowe mają trochę inną charakterystykę od zębatych, nie potrzebują tak wysokich obrotów jak zębate, no i da się w nich regulować wydatek, w zębatej nie ma takiej możliwości. Pompa tłoczkowa montowana np w licencyjnych Ursusach, ale wieczna niestety nie jest ;) Jej wady to bardziej złożona budowa no i wyższa cena, wydatek ma porównywalny z zębatą.

Wszystko rozumiem, tylko tą pompe, którą ma @Vril ni jak nie przekonuje mnie że jest to tłoczkowa.Mam na myśli wygląd, bardziej pasuje na zębatą lub wirową.

Dobra, dobra już nie będę się spierał, ;) najważniejsze aby dobrze wykonywała swoje zadanie. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To jest raczej pompa tłoczkowa, mam w garażu pompy tłoczkowe to też są tak wygięte. Przez to wygięcie tłoczki są wprawiane w ruch posuwisto-zwrotny, w niektórych pompach przez regulację tego kąta można zmienić wydatek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1

Panowie nie sprzeczajmy się ;)

Dodam tylko od siebie że te pompy paliwowe MF to nie mają nic wspólnego od pomp hydraulicznych po prostu inna konstrukcja i tyle.

@Wojtuś uwierz mi ta pompa z allegro jest naprawdę tłoczkową -ma kilka takich malutkich tłoczków na około wewnętrznej obudowy.

A co do wydatku to sam nie wiem ale jak zamontowałem ją bez tego zaworu przelewowego to na 600 obrotów wałka porozwalało mi rozdzielacze.

Po za tym moja ma średnice tak na oko 250mm a mój kolega co ma tira wywrotke ma taką malutką pompke z 120mm i śmiechem rozładowuje

z tej łódki 30 t.

 

Dzisiaj się trochę bawiłem i zauważyłem że ona ma jednak swoją moc bo jak przytrzymałem na rozdzielaczu i tłok się schował do końca to moja

60-tka zadusiła się.

 

Martwi mnie tylko te drgania i hałasy - może układ jest zapowietrzony ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtus    2

Oki, wszystko jasne. :PJeśli chodzi o zapowietrzanie to nie ma takiej opcji w cyklopie.Poprostu jeśli pracuje to się sam odpowietrza.Czasem jak cyklop drży to powodem zazwyczaj jest niski stan oleju w układzie.

Generalnie jeśli chodzi o sprawną hydraulike to należy dbać o to aby układ miał odpowiedni olej, czyste filtry, dobry stan gładzi tłoczysk, ogólny brak przecieków.W zasadzie tyczy się to nie tylko ładowarek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1
załóż większy przekrój węża na ssaniu

 

 

damian9871 dzięki to może być strzał w dyche ;). Dziś był mechanik i mi to samo powiedział.Być może przy tak wydajnej pompie po prostu

przy małej średnicy zasilania może pompie brakować oleju.

Muszę się przyznać że na ssaniu mam wąż 15 mm średnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W moim cyklopie jest wąż ok 30 mm. Jeśli wąż ma za małą średnicę to przy pracy będzie się ściskał. Jak masz zabrudzony filtr to też będzie ściskało wąż.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1

Panowie chciałem wam podziękować :D

Za waszą radą zamontowałem zawór przelewowy oraz zamontowałem wąż ssący o większej średnicy efekt -wszystko działa jak się należy.

,serdeczne dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wobos1    0

witam po dluzszym czasie , ;) usunelem usterke w moim cyklopie bo wolno chodzil byla to wina glownego zaworu tego na ramie z przodu zaciol sie i nieotwierl sie do konca.Ale mam nadal problem z chwytakiem wolno zamyka sie i otwiera przy otwieraniu az dusi sie ciagnik niewiem co to jeszcze moze byc czyzby cos z rozdzielaczem moze cos w tej sekcji jest cosnie tak Moze ktos mial juz taka przyczyne prosze o podpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
m11031993    3

bo mam znim wiele problemów tak sie pokszanił że w ogóle nie podnosi węże nowe stan oleju nowe rodzielacze oringi na tym supie i dalej nic nawet przyjechał dzić taki szpenio i odkręcił do tej kostki co jest z pompą te sróbe na 36 klucz tam jest taka spręzyna stwierdził żę jest za słaba założyliśmy nową nagle tak zaczoł działać że aż go nie można utrzymać wszystko działa ale pompa z przekładnią była od innego cyklopa który bardzo dobrze podnosi na tej pompie podnosi a założyliśmy swoją przekładnie i pompe i nic co może być pomużcie bo już mam go dość :angry:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    17

Skoro na innej pompie chodzi a na waszej nie, to znaczy ze pompa sie popsula ;)


Honda - The Power of Dreams :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
m11031993    3

to trze ba nową bo z 5 lat temu była nowa a traz pół roku temu wymieniliśmy całą przekładnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

To w czym tak naprawde masz problem???bo jak dla mnie to jest bezsensowne stukanie postów...


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
m11031993    3

niepodnosi jak może być tego przyczyna chodzi mi o to czy to wina pompy czy przekładni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
binek    374

mam podobny problem,więc dopisze jeszcze swoje pytanie. Problemem jest nie działający rozdzielacz trzy sekcyjny. Na początku mechanik stwierdził że pompa daje za małe ciśnienie i nie otwiera sie dzielnik oleju pod rozdzielaczami. Dodatkowym potwierdzeniem tego miał być zburzony olej w zbiorniku. Dzisiaj założyłem nową pompe i sprawdzony dzielnik oleju i nic zero reakcji. Wkurzyłem sie i przywiozłem od kumpla inny dzielnik i zawór główny ten za pompą na 100% sprawne i nic.Potem założyłem inny regenerowany rozdzielacz i nic. Po przełożeniu węży na dzielniku działa trzy sekcyjny a dwu nie. Olejem jest zalany full, jedynie gdy sie trzyma obrót lub podpory i w tym samym czasie któryś z trzy sekcyjnego np. ramie ,wysięgnik,widły to anemicznie działa ta trójka Proszę doradzcie coś bo nerwy ni puszczają, jutro chyba wezmę bańke ropy poleje dziada i puszcze z dymem :angry:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin385    1
mam podobny problem,więc dopisze jeszcze swoje pytanie. Problemem jest nie działający rozdzielacz trzy sekcyjny. Na początku mechanik stwierdził że pompa daje za małe ciśnienie i nie otwiera sie dzielnik oleju pod rozdzielaczami. Dodatkowym potwierdzeniem tego miał być zburzony olej w zbiorniku. Dzisiaj założyłem nową pompe i sprawdzony dzielnik oleju i nic zero reakcji. Wkurzyłem sie i przywiozłem od kumpla inny dzielnik i zawór główny ten za pompą na 100% sprawne i nic.Potem założyłem inny regenerowany rozdzielacz i nic. Po przełożeniu węży na dzielniku działa trzy sekcyjny a dwu nie. Olejem jest zalany full, jedynie gdy sie trzyma obrót lub podpory i w tym samym czasie któryś z trzy sekcyjnego np. ramie ,wysięgnik,widły to anemicznie działa ta trójka Proszę doradzcie coś bo nerwy ni puszczają, jutro chyba wezmę bańke ropy poleje dziada i puszcze z dymem :angry:

 

 

Miałem ten sam problem okazało się że w rozdzielaczu nie było kulki więc kupiliśmy nowy rozdzielacz i po problemie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zimny90    1

Ja miałem takie coś w cyklopie z warfamy. Przyjechali serwisanci i wymienili taką kostkę pod rozdzielaczem i teraz wszystko gra. Przyczyną moze byc zawór olejowy koło pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
binek    374

już po kłopocie aż wstyd się przyznać ale jaki człowiek stary taki głupi wszystkiemu winien lekko zagięty i zadarty od środka wąż ssawny przez co pompa pobierała za mało oleju i nie dawała ciśnienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
keram7719    1

To samo miałem w trolu, wąż na zasilaniu się rozwrstwił na zwenątrz nawet nie było widać, a od środka poprostu się zamykał.


No to się narobiło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
m11031993    3

sluchajcie kupiłem dzisiaj nową pompe bo okazało się że stara jest zepsusta założyłem ten nową pompe podpiołem ciągnik pruba nawet sie widły od ziemi nie oderwały a jak już pisałem wcześniej na wójaka pompie chodził nawet kupiłem idento taką jak wójka i nic dzisiaj sie dowiedziałem że w zbiorniku oleju jest jakiś filter czy to prawda :angry: prosze o pomac bo już mam go dość wiosna sie robi a już stoi od września i niema czym obornika wywieź pilnie prosze o odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafcio    3
sluchajcie kupiłem dzisiaj nową pompe bo okazało się że stara jest zepsusta założyłem ten nową pompe podpiołem ciągnik pruba nawet sie widły od ziemi nie oderwały a jak już pisałem wcześniej na wójaka pompie chodził nawet kupiłem idento taką jak wójka i nic dzisiaj sie dowiedziałem że w zbiorniku oleju jest jakiś filter czy to prawda :angry: prosze o pomac bo już mam go dość wiosna sie robi a już stoi od września i niema czym obornika wywieź pilnie prosze o odpowiedź

 

 

 

tak jest tam smok który jest przykręcony w zbiorniku żeby go wyciągnąć trzeba odkręcić pokrywę która jest mocowana sześcioma śrubkami M6 i na dole jest smok ssawny na klucz 36 albo 40 już nie pamiętam jaki to klucz był.

Edytowano przez lysyrolnik
błędy ort. i literówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

nie będę zakładał nowego tematu i napisze tutaj.

 

mógłby ktoś mi powiedzieć jakiepowinno być cisninie oleju cyklopie T-214, w którym miejscu sie to sprawdza i w którym reguluje???zgubiłem gdzieś instrukcje obsługi od swojego, a wydaje mi się że słabo podnosi...


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kamcioxxx
      wymieniam wszystkie podzespoły w cyklopie pompę kostki itp i nie wiem jakim olejem najlepiej zalać układ
      i mam jeszcze jeden problem czy takie rozdzielacze beda pasowały do mojego cyklopa czy raczej nie http://www.sklep.atmp.pl/pl/p/ROZDZIELACZ-HYDRAULICZNY-TUR-CYKLOP-3-SEK-40L-Z-ZATRZASKIEM/154
      pozdrawiam
    • Przez dawid888
      Witam
      mam problem z cyklopem, Mianowicie od pewnego czasu zaczął wolniej podnosić. A przy naciśnięciu drugiej wajchy od zamykania wideł przyspiesza, gdy łamie go zamykają się same widły. Czy wymiana rozdzielaczy załatwi sprawę?
    • Przez dawidki16
      Witajcie,
      ojciec kupił nie dawno cyklop t214/3, który był dłuższą chwilę nie używany. W dniu kiedy przywieźli go do nas to siłownik od prostowania ramienia bardzo mocno przepuszczał olej ale już następnego dnia nie puścił w zasadzie ani kropli.
      Ojciec kupił nawet zestaw uszczelniaczy i próbował dziś go rozebrać, lecz nie da się wyciągnąć drutu mocującego, więc jak rozebrać ten siłownik, a i dodam, że nie widać przy siłowniku nigdzie, żadnej nakrętki czy czegoś w tym rodzaju co by ułatwiło rozebranie go.
    • Przez dawid888
      Witam
      mam problem z cyklopem , po zgaszeniu Ciagnika Cyklop w 2,3 minutach opuszcza bez obciążenia, słychac przy tym dośc głośne pstrykanie, natomiast podnośi bardzo dobrze, Problemem jest siłownik czy rozdzielacze ?!
    • Przez karolsz34
      Witam! Rozglądam się za ładowaczem cyklop i chciałbym się dowiedzieć czym się różni t-214/1 od t-214/3? Wiem jedynie, że ten nowszy ma siłownik pomiędzy ramionami montowany od góry a starszy od dołu. Czy są jeszcze jakieś różnice? Który jest lepszy. Jak się sprawdza stan rozdzielaczy bo manometr do hydrauliki mam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj