Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
DXSER

Transport, usługi, spalanie. Mały biznes i opinie użytkowników Zetora

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Mały
DXSER    0

Witam ponownie.

 

Po długiej przerwie od mojej pierwszej wypowiedzi na AF chciałbym zaczerpnąć wiedzy i porad użytkowników marki Zetor (głównie Forterra i Proxima). Zaznaczam że ja osobiście nie znam sie zbytnio na tych sprawach wiec każda opinia i uwaga jest cenna. Potrzebuje wiedzy głównie na temat spalania w transporcie (chodzi o transport zaczynający się od 10 t i więcej) a także jazda z beczką. Traktory o których już wspomniałem czyli Forterra i Proxima miały by pracować w usługach rolniczych, komunalnych i jako środek transportu na małych odleglościach (40-60km) przy kopalni kruszyw oraz na budowach. Traktor który zdecyduję sie kupić będzie używany codziennie i raczej nie bedzie miał lekko wiec bardziej jestem przekonany do większej Forterry. Myślałem jeszcze o Valtrze ale to niestety koszty serwisu i zakupu samego ciągnika oddaliły go na dalszy plan wiec moze kiedyś...

 

Czekam na odpowiedz i opinie czy Zetor to dobry wybór.

Pozdrawiam uzytkowników AF.

Edytowano przez DXSER

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jestem posiadaczem Zetora Forterry 11441 i obecnie pracuje przy gazociągu i w warunkach ekstremalnych nie raz wyciąga tiry a tak to głownie robi przy wożeniu ciężarków więcej jak 50 l na dzień nie bierze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DXSER    0

A jakieś poważniejsze awarie sie zarzyły podczas takiej ekstremalnej eksploatacji??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zetor7045xD    7

U mnie w komunalnych jeździ forterra. Kupił całkiem nowego i się zepsuł pierwszego dnia dostał nowego w zamian tamten był zepsuty fabrycznie. Śmiga w dzień w dzień z beczką i daje radę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DXSER    0

Najbardziej pasował by mi zakup nowej Forterry 135 ale to jeszcze dużo będzie zależało od funduszy, cen i unijnego dofinansoania na otwarcie działalności. Dlatego nie chcę sie z niczym spieszyć i rozważyć wszystko co możliwe a także poznać opinie za i przeciw jeśli chodzi o te traktory Każda opinia jest cenna :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawny    6

mam forterre i szczerze mowiac do transportu to jej bym nie polecil, mocno buja przod tyl jak w maluchu, nie raz kolego bedziesz mial dosc:) uciag jest calkiem ladny, moja wazylem pare dni tem z niecala polowa baku, ladowaczem i obciaznikami z tylnich kolach wazyla 5700, nie wiem ile caly ladowacz wazy, mysle ze ok tone jak nic, ale na przod sa jeszczedo zalozenia ciezarki 700kg, co do spalania to fakt w takich pracach jest umiarkowane, ale np w orce srednie spalanie 15-16l na godzine to norma a jak sie wcisnie pedal w podloge to i 20 moze byc, jezeli komus przez 8h pali 50l to znaczy ze ma lekko, takie moje zdanie. ja osobiscie do takich prac mialbym bardzo duze obawy przed kupnem zetora, i szykowalbym sie na roznego typu przestoje mniejsze i wieksze, jezeli sam kolego bedziesz tym jezdzic i masz okgraniczone fundusze to moze cos z nh, teraz tam sie troche z oznaczeniami modeli pozmienialo, ale polecilbym ci wziac cos chociaz z amortzacja kabiny, bo to wydatek 2-3tys i skrzynia eco40 czyli taka ktora ma 17 bieg dzieki ktoremu predkosc 40 osiaga sie przy mniejszych obrotach silnika niz normalnie. niektorym moze przeszkadzac adblue w nh ktorego zetor jeszcze nie ma.a z nh to cos z serii t6 by nalezalo brac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DXSER    0

A co masz kolego slawny na myśli pisząc "przestoje większe i mniejsze"?

Jeśli chodzi o NH to owszem, myślałem ale to również traktor zahodniej marki i jesli bym sie już na taką zdecydował to raczej bardziej skłonny był bym kupić Valtrę. Niestety początki zawsze są trudne i trzeba liczyć koszty wiec sam rozumiesz ze serwis i części bardziej przemawiają za Zetorem. Odrazu mówię ze to jest tylko moje zdanie a za Twoją opinie jak i reszty użytkowników serdecznie dziekuje i chętnie poczytam kolejne.

Jeśli chodzi o Adblue to akurat dla mnie codzienność bo obecnie jeżdzę samochodami ciężarowymi wiec tutaj jest to norma.

 

Chciałbym jeszcze zapytać czy jeśli chodzi o "bujanie" przy transporcie to jak to sie przedstawia jeśli chodzi o przyczepy typu tandem i pozostałe przyczepy rolnicze. Jaka jest różnica podczas jazdy i jak należało by stosownie dociążyć sam traktor aby wyeliminować chociaż w częściowym stopniu problem "bujania"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DXSER    0

Jestem świadomy że jest to drogi traktor i w tej chwili to moge jedynie pomarzyć o nim ale mógłby spełnić moje oczekiwania w 100% jeśli chodzi o działalnośc usługową. A jeśli już pytasz o model to nastawił bym sie na model z serii N z czterocylindrowym silnikiem gdzieś tak w zakresie 120-150 KM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

mam forterre i szczerze mowiac do transportu to jej bym nie polecil, mocno buja przod tyl jak w maluchu, nie raz kolego bedziesz mial dosc:) uciag jest calkiem ladny, moja wazylem pare dni tem z niecala polowa baku, ladowaczem i obciaznikami z tylnich kolach wazyla 5700, nie wiem ile caly ladowacz wazy, mysle ze ok tone jak nic, ale na przod sa jeszczedo zalozenia ciezarki 700kg, co do spalania to fakt w takich pracach jest umiarkowane, ale np w orce srednie spalanie 15-16l na godzine to norma a jak sie wcisnie pedal w podloge to i 20 moze byc, jezeli komus przez 8h pali 50l to znaczy ze ma lekko, takie moje zdanie. ja osobiscie do takich prac mialbym bardzo duze obawy przed kupnem zetora, i szykowalbym sie na roznego typu przestoje mniejsze i wieksze, jezeli sam kolego bedziesz tym jezdzic i masz okgraniczone fundusze to moze cos z nh, teraz tam sie troche z oznaczeniami modeli pozmienialo, ale polecilbym ci wziac cos chociaz z amortzacja kabiny, bo to wydatek 2-3tys i skrzynia eco40 czyli taka ktora ma 17 bieg dzieki ktoremu predkosc 40 osiaga sie przy mniejszych obrotach silnika niz normalnie. niektorym moze przeszkadzac adblue w nh ktorego zetor jeszcze nie ma.a z nh to cos z serii t6 by nalezalo brac.

 

Ten post tyczył się do mojego postu więc zobacz sobie jak mój zetor wyglądał i wtedy oceń czy miał lekko czy nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DXSER    0

Czy mogę liczyć ze ktoś jeszcze wypowie sie o swoim sprzęcie lub wyjaśni mi sprawę z transportem i przyczepami o którą pytałem???? :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

jak przyczepy tandem to styłu wyrzucić obciążniki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mister    46

Proxima 85 w orce zimowej poślisk kół warunki średnio ciężkie teren górzysty max 12 litrów na ha pług 4*35 wiec w transporcie powinna podobnie tylko czy te 10 ton dla proxy to nie bedzie za dużo....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Fugeo
      W najbliższym naborze będę próbował swoich prób w PROW. Chciałbym starać się o dofinansowanie na ciągnik rolniczy do pracy z ładowaczem czołowym, opryskiwaczem, rozsiewaczem nawozów.
      Moje propozycje:
      CASE IH FARMALL C 65/75
      DEUTZ-FAHR AGROLUX 65
      JOHN DEERE 5067E (minus to udźwig tylnego tuza - 1800 kg)
      KUBOTA M6060
      NEW HOLLAND T4.65 UTILITY
      ZETOR MAJOR 60
      I może jeszcze jakiś ursus, ale póki nie słyszałem żadnych sensownych opinii.
       
      Zależy mi na dobrej zwrotności , na jak najlepszym stosunku cena/jakość, niskim spalaniu, jak najmniejszej awaryjności, udźwig tura w granicach 1300-1500 kg.
    • Przez sslawek456
      Witam jestem tu nowy Stoję przed zakupem głównego ciągnika lecz nie wiem jaki wybrać,w gre wchądza:New holland t5 115 ec,Zetor fortera cl 110,case farmal 115 ewentualnie deutz fahr 5110g.Ceny są bardzo podobne,a jezeli chodzi ojakośc to zwracam się do was co sądzicie o nich ? i jak się sprawują w gospodarstwach ?
    • Przez rolnik17
      Jest w planie kupno mocniejszego ciągnika . Myśl jest o 7745 i 7340 ?
      Czy te modele to to samo czy są jakieś różnice,jakie maja spalanie awaryjnośc itp.Proszę o fachową odp. Z góry dzięki.
      Pozdrawiam rolnik17
    • Przez kopokop
      Witam jaki byście polecili ciągnik do pługa unia atlas 5 skib.Ziemie lekkie .
    • Przez jasikor
      Witam 
      Planuje zakup ciągnika o mocy 140-150 km. Pod uwagę biorę JD 6155 M POWER QUAD ECOSHIFT  oraz MF 7615 DYNA 6 ewentualnie 7614 DYNA 4. Wyposażenie ciągników miałoby być podstawowe wraz z przednim TUZ-EM i WOM-em oraz amortyzacja przedniej osi i kabiny. Chciałbym usłyszeć opinie właścicieli i użytkowników obu modeli, podzielenie się spostrzeżeniami. Chciałbym trochę dowiedzieć się na temat silników AGCO POWER stosowanych w MF - wady i zalety w stosunku do Perkinsa, spalanie, awaryjność. 
      Ceny obu modeli są podobne. proszę o pomoc i podzielenie się swoim doświadczeniem i uwagami. 
×