nowy1989

Wymiana uszczelki pod głowicą C-330

Polecane posty

Andrzej24871    12

przedewszystkim jak będziesz zmieniał uszczelke to niczym jej nie smaruj składaj na sucho i top-em do góry :)


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzesinek    0

Nie ma w tym nic trudnego. W razie co służę pomocą_nawet jeśli tylko pisemną. Zaopatrz się w odpowiednie klucze, (mile widziany klucz dynamometryczny), pojemniczki, zawsze też możesz zrobić fotki jak było. Nie wiem co prawda jakie masz doświadczenie jako mechanik. Nowa uszczelna, niczym nie smarowana, założona poprawnie, ważne jest by wyczyścić głowicę i blok z pozostałości po starej. Dobrze gdyby jakiś mechanik rzucił okiem na głowicę, blok, czy nie jest nic popękane, warto może wydać ze 30 zł i sprawdzą głowicę fachowcy, zrobić raz a dobrze. Kupić nowe podkładki miedziane i śróbki ósemki od razu na przewody paliwowe_te ciśnieniowe, do tego może wymienić i uszczelki kolektora wydechowego, filtra powietrza, wymienić też olej w filtrze, może przy okazji wymienić olej w silniku, filtr, sprawdzić stan przewodów gumowych od chłodzenia, stan izolacji na czujniku temperatury i może zajrzeć do termostatu. Gdy wswzystko ma się na wierzchu lepiej zwrócił uwagę na wszystko. Gdy zajmujesz się głowicą całość tzn. tuleje wypchaj (zapchaj) szmatami na ten czas :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

i pamiętaj o kolejności dociągania głowicy-po 2 tygodniach dobrze jest jeszcze raz dociagnąć ponownie -jak się głowica ułoży

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

A jeśli nie ma się tego klucza dynamo-metrycznego to jak zastąpić jego brak?? Jeśli 230Nm to siła 230N(23kg) na długości 1metra, trzeba by mieć rurkę 1m i wagę w ramionach :blink:


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Developers    0

Witam !

 

Jak odbywa się wymiana uszczelki pod głowicą w c330 ? Czyli planowanie głowicy jest potrzebne ?? I klucz demometryczny ?? Czy można dokręcić własną siłą oraz dociągnięciem o tym samym stopniu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To zależy czy wydmuchał raz czy często się to zdarza, jeżeli nie wydmuchuje często to można sobie planowanie, by darować. Można dokręcić własną siłą, tylko trzeba pamiętać o prawidłowej kolejności dociągania śrub.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Developers    0

Uszczelka by była dopiero 1 raz wymieniona od nowości ciągnika. Żeby założyć nowe pierścienie itp to muszę dać blok do szlifu ? I najlpeiej też wał z szlifować ?? czyli dokłądnie to zrobić do szlifu 2 ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Blok po co? To zależy co chcesz robić i w jakim stanie jest silnik, czy ma to być remont kapitalny ? czy tylko wymiana pierścieni, jakie ma ciśnienie oleju, czy bierze olej itp.?

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Developers    0

Oleju nie bierze ale już brakuje mu siły po 30 latachu użytkowania czyli nic w silniku nie było grzebane. Tylko teraz zobaczyłem lekki wyciek oleju. kapitalny remont ile by mnie wyniusł ? Czyli 2 szlif pierścienie tłoki panewki itp ..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Trudno dokładnie określić ile wyjdzie remont kapitalny, bo to wszystko jeszcze zależy jakich użyjesz części, ale moim zdaniem jak już się zdecydujesz na remont to wszystko, nie tam same pierścienie, bo to nic za wiele nie pomoże a czasem jest jeszcze gorzej jak było. Robić to wszystko łącznie z przeglądem głowicy, albo nie ruszać nic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Developers    0

Właśnie tak wymienię uszczelki i zobaczę jak będzie bo może być tak że kompresia ucieka i spadek mocy jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Developers    0

Jednak nie będę wymianiał uszczelki pod głowicą bo to nie wali olej tamtędy tylko z pokrywy górnej nad głowicą. Moje pytanie jeszcze takie jak wyczyścić smołę bez wyciągania głowicy czyli jest smoły około 4mm widać że jeszcze są za walone zawory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
losktos    356

jak brakuje siły to może pompe daj do remontu a przede wszystkim do sprawdzenia.. u mnie pomogło ;) mnie remont góry czyli nowa głowica tuleje pierścienie tłoki i panewki i uszczelki wyniósł nie całe 1000 zł, ale u mnie już nie było sprężania, z zapalaniem był kłopot (praktycznie tylko na zaciąg albo kwacz :P) wału nie ruszałem.. Chodzi od nowości. Sprawdź ciśnienie. Jeżeli jest dobre to nie ruszaj wału.. A jeżeli nie bierze Ci oleju to nie ruszaj silnika.. U mnie jak parę lat temu zrobiliśmy remont (po 25 latach od nowości) tak już robiłem chyba 3 remont (w przeciągu 7-8 lat) i niby lepsze części zakładane. Oryginalny materiał był lepszy.. Ewentualnie zmień głowice jeżeli bardzo Ci wali olej górą - koszt głowicy ok 400 zł ;)


Zapraszam na mój profil.
Pozdrawiam losktos ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Developers    0

Właśnie olej wali i w filter też idzie zobaczyłem na dnie jest z około 0,5l oleju. Moja 30 pali znakomicie tylko tak że brak siły ale nie do końca chce jeszcze w tym roku jakoś prze pracować po czym za rok zrobić remont generalny silnika. A co na ten rok mi polecicie zrobić ?? Wymaina uszczelek tylko na głowicą kolektory. ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1827

Dobra uzbrojona głowica kosztuje prawie 600 zł. Jak jest możliwość lepiej oddać starą do warsztatu zrobią tam szlif, wymienią prowadnice i zawory i będzie jak nowa.

Jak na dzień dzisiejszy zrobisz głowicę, pompę i wtryski powinno wystarczyć.

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Developers    0

Właśnie widziałem na allegro od ilu chodzą głowice od 250 do 700. To chyba zostawię na następny rok. Regenerację teraz tylko uszczelki po zakładam i dam znajomemu do sprawdzenia wtrysków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Podkarpacie    0

Roki ma racje głowica do regeneracji i ja bym jeszcze pompę i wtryski do sprawdzenia dał ( a jeśli chodzi o koszt remontu silnika to ja niedawno w swojej robiłem generalka i wyszło mnie same części +regeneracja pompy i głowicy, nowy wał Tyczyński +korby ,zestaw Zetora w sumie 2900 zł oczywiście za robociznę nic nie płaciłem )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

Po pytaniach widzę że masz blade pojęcie o remontach silników więc jeśli jestes zdecydowany to daj cały silnik do remontu bo sam tego robił chyba nie bedziesz a jak nie to nie zawracaj głowy swoimi pytaniami Wszystkiego sie mozna nauczyć ale nie wszystkiego w ten sposób diagnostyki nie nauczysz się przez forum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28753

jako że już trochę silników zrobiłem, to podpowiem ci że nie warto oszczędzać na planowaniu głowicy. Koszt takiej operacji to max. 100zł, a jeśli przez niesplanowaną głowicę po raz kolejny wydmucha ci uszczelke, to koszta będą razy dwa, i dwa razy tyle roboty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Developers    0

W samochodzie robiłem remont silnikia itp i działa a o ciągnikach to nie mam zbytnio pojęcia. Planowanie głowicy zrobią mi za 30 zł max 50 bo mam znajomości w warsztacie a z zaorami itp to nie mam pojęcia ile. Jednak za rok zrobię kapitalkę czyli pierścienie wał tłoki głowicę itp... Prze dziaduję ten rok może nic się nie stanie.

 

Wiadome że przy każdym razie jak się wymiania uszczelkę to się głowicę planuje bo tak to zmarnowanie czasu i pieniędzy i nerwów.

Edytowano przez Developers

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Podkarpacie    0

Tylko niech cie b..k broni brać do remontu " mechaników " jakich wielu wszędzie lepiej dołożyć i zawołać kogoś sprawdzonego co naprawdę zna się na robocie albo oddać do jakiegoś warsztatu bo inaczej się dowiesz ile błędy kosztują :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
losktos    356

popieram przedmówce.. już oddałem swojego Zetora do niewłaściwego mechanika i nie dość że to co było do zrobienia zrobił źle to jeszcze inne podzespoły przestały działać.. Wpędził nas tylko w koszty, do dzisiaj borykam się z problemami spowodowanymi takim remontem ;[ ale znalazłem drugiego który pewne sprawy mi dograł i chodzą bardzo dobrze ;) co mechanik to mechanik :)


Zapraszam na mój profil.
Pozdrawiam losktos ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukman2
      witam chciałem sie dowiedziec jak sie podkreca pompe w C-330???? <_<
    • Gość
      Przez Gość
      witam
      Problem jest praktycznie od dawna ale to olewałem
      Ogólnie to ciagnik ciezko pali chmura białego dymu jak juz złapie to dopuki sie troche nie zagrzeje to na jeden gar szczególnie na niskich obrotach jak sie przegazuje to ok a im zimniej tym gorzej
      Remont kapitalny ok 6lat temu rocznie ok 200mth ale nie widział orki ani ciężkiej roboty zawory ok pompa ok a przyczyny nie widac w sumie mozna tak robic bo mi to nie przeszkadza ale czy to nie wykonczy silnika jest dosc mocny nie pluje olejem i go tez nie bierze
       
      A jeszcze napisze w temacie kupiłem zetora z UK 7045 nie wiem jaki ma przebieg ale oleju nie bierze i wcale nie kopci co mnie martwi bo za to ciezko zapala wydaje mi sie dostaje za mało paliwa albo zapłon żle ustawiony
      A drugi problem to ze w zakresie od 1300-1700obr silnik dostaje sporych drgan ale nic w nim nie puka pracuje cicho co to moze byc????????
      pozdr
    • Przez PolandOnion
      Mam do wymiany chłodnice, nowa to koszt 500 zł a opinie mają takie że po roku czy dwóch i tak będzie dziurawa. Orginal Ursus niby lepsza ale tam już 1000 PLN. Montował ktoś chłodne z jakiegoś samochodu/busa ? Tam nie ma problemu że po roku padnie a i cena niższa. Z czego może pasować ?
    • Przez Deutz537
      Witam
      Co sądzicie o tej panewce z silnika c360?


    • Przez v11
      Ma ktoś doświadczenie w wymianie pompy CR -jak ustawić synchronizację pompy w stosunku do momentu  wtrysku  wtryskiwaczy  -pompa dwusekcyjna silnik sisu 6 cylindrów brak a raczej brak chęci zdejmowania pokrywy rozrządu bo to demontaż całego przodu nie ma dojścia do koła zamachowego   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj