Skocz do zawartości
filekpl

Podpora pośrednia

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Gadżety case
filekpl    0

Witam.

W jaki sposób mają być założone podkładki sprężynowe w podporze pośredniej?

Jest ich sześć wnioskuję, że są pary. Mają być założone stroną wklęsłą do siebie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    18

Witam.

W jaki sposób mają być założone podkładki sprężynowe w podporze pośredniej?

Jest ich sześć wnioskuję, że są pary. Mają być założone stroną wklęsłą do siebie?

Dokładnie tak jak kolega wyżej podał tak się je zakłada,wtedy działają sprężynowo,i wtedy uzyskujesz docisk tarczek cierno- napędowych...


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

filekpl    0

A powiedzcie mi jeszcze jak mocno dokręcić nakrętkę na wałku i jakim olejem zalać podporę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Margoy    0

Możesz zalać zwykłym superolem ja wlałem FALCO bo taki leję w silnik a co do nakrętki to musisz do oporu bo inaczej będą Ci sie tarczki ślizgać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    18

Możesz zalać zwykłym superolem ja wlałem FALCO bo taki leję w silnik a co do nakrętki to musisz do oporu bo inaczej będą Ci sie tarczki ślizgać

Co Wy wszyscy z tym superolem leja go wszędzie :huh: .Ja bym radził coś z przekładniowych np.Hipol


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hendryk21    2

najlepiej gęsty olej przekładniowy do podpory z dodatkiem smaru, bo to przecież jest sprzęgło i w rzadkim płynie będzie się bardzo ślizgać


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    652

W instrukci napisane wyraźnie albo olej najlepiej według mnie przekładniowy lub do pełna smarem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sacrable    18

A powiedzcie mi jeszcze jak mocno dokręcić nakrętkę na wałku i jakim olejem zalać podporę?

 

Powinno się dokręcić 75-80 Nm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    64

dokręcic dość mocno :P , ja miałem hipol i nie było problemów bo własnie ma byc taki olej by "wlazł" między tarczki i wtedy nie będzie poslizgu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    101

muszę chyba je trochę docisnąć bo coś tato mówił że chyba napęd się ślizga.

Jak to się rozkręca żeby zobaczyć co i jak?

Czy dużo jest przy tym roboty?

Czy idą tam jakies uszczelki?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    193

@nikita odkręć wał między podporą a skrzynią, będziesz miał zakrętkę. Dokręca się ją z siłą 70-80Nm, to jest sprzęgło przeciążeniowe, ono ma się ślizgać w przypadku nadmiernego przeciążenia przedniego napędu. Nie radzę natomiast jak inni, do oporu, może wtedy łamać części składowe napędu. Ja zalewam przekładnie w przodzie i podporę orlenoskim Transoil320

Edytowano przez agromatik

"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    652

Instrukcja przewiduje też napełnianie podpory smarem. Przez korek towotnica i do bulu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    101

@nikita odkręć wał między podporą a skrzynią, będziesz miał zakrętkę. Dokręca się ją z siłą 70-80Nm, to jest sprzęgło przeciążeniowe, ono ma się ślizgać w przypadku nadmiernego przeciążenia przedniego napędu. Nie radzę natomiast jak inni, do oporu, może wtedy łamać części składowe napędu. Ja zalewam przekładnie w przodzie i podporę orlenoskim Transoil320

zanim się za to wezmę to skoczę do GRENE i wezmę pierścienie/manżety czy jak to się nazywa bo tam coś takiego idzie chyba a jak znam życie to przy rozbieraniu je uszkodzę ;)

Co do oleju - coś się wymyśli ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    6

ja tam w swoim zalewam olejem bo tak było jak kupiłem nowy podpora była zalana olejem gl-5 hipol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    11

to zależy gdzie się ślizga bo może na podwieszce a także w przekładni tam gdzie się załącza na tych rolkach może przepuszczać ,jak na podwieszce to wałek od skrzyni będzie się kręcił a od mostu będzie stał ,a jak w przekładni to wałki nie będą się kręcić a jak sprawdzić najlepiej line do drzewa jak przód stanie druga osoba będzie widzieć co i jak ,w tej podwieszce ważny jest olej żeby był i dokręcenie odpowiednim momentem jak koledzy wcześniej pisali 70-75 NM , ja leję Transol dobry był by taki smar co idzie do przekładni kontowej w kosie spalinowej , ważne też jest sprawdzanie śrub którymi jest przykręcona podwieszka czy się nie luzują lubi urwać śruby lub obudowę ,olej dokręcenie odpowiednim momentem będzie chodzić lata prędzej na tych rolkach w przystawce będzie się ślizgać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    101

powiedzta mi panowie jaki tam idzie rozmiar klucza aby to dokręcić?

Klucz dynamomteryczny będę miał na dniach ale nie wiem czy dobiorę coś ze swoich koncówek czy będę musiał dokupić.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    101

nasadka 27 + klucz i siła prawie 80Nm i chodzi ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kgal    2

Mam pytanko. Odkręcił się wał napędowy od strony skrzyni przy podporze pośredniej i na szczęście wizualnie nic się nie stało. Ale jak chciałem przykręcić, to tą część od strony podpory – gdzie jest śruba do dociskania tarczek można wysunąć i wsunąć ok. 2 cm. Czy to tak ma być? Czy coś w podporze jest rozwalone?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    652

Masz odpowiedz w innym temacie w którym pytałeś.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r usterki w nim to nie działający przekaźnik wom oraz z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgła samoczynnie opadają . Czy ktoś może mi poradzić jakie mogą być przyczyny podanych usterek?
    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r niesprawności w nim to nie działający przekaźnik wom oraz problem z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgla od razu opadają. Czy ktoś mógł by mi poradzić jakie mogą być przyczyny tych usterek? 
    • Przez Lukasz9696x
      Witam kupiłem ciągnik jumz ktory poprzednio był koparko spycharką przerobiłem go na ciągnik rolniczy i mam problem ktory dotyczy przeglądu mianowicie jest napisane ze to pojazd specjalny i nie moge nigdzie w okolicy zrobić przeglądu czy mozna coś z tym zrobić ?
    • Przez emergency12
      Witam, Planuje kupić belarusa 952.6 (identyczny jak 952.5 tylko z podwójnym wtryskiem ad blue). Jak oceniacie ten ciągnik? 952.5 kosztował 123 tys brutto, 95km. warto dokładać pieniędzy do lepszego ciągnika na 20ha?
    • Przez czesio200
      witam mam problem z ładowaniem w moim mtz 82 z 2000r ładowanie jest ale słabe wymieniłem regulator na nowy i dalej jest to samo czyli bez świateł jako tako ładuje a na światłach wcale. miernikiem wyszło że ładuje na 11 z groszami i na zegarze pokazuje podobnie. co może być przyczyną jeśli alternator to jaki kupić nowy tzn są różnej mocy 700 i 1000W który kupić? do alternatora ida tylko 2 kable gruby i cienki. Aku są 2X 12V 125ah
×