Skocz do zawartości
filekpl

Podpora pośrednia

Polecane posty

filekpl    0

Witam.

W jaki sposób mają być założone podkładki sprężynowe w podporze pośredniej?

Jest ich sześć wnioskuję, że są pary. Mają być założone stroną wklęsłą do siebie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    18

Witam.

W jaki sposób mają być założone podkładki sprężynowe w podporze pośredniej?

Jest ich sześć wnioskuję, że są pary. Mają być założone stroną wklęsłą do siebie?

Dokładnie tak jak kolega wyżej podał tak się je zakłada,wtedy działają sprężynowo,i wtedy uzyskujesz docisk tarczek cierno- napędowych...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

filekpl    0

A powiedzcie mi jeszcze jak mocno dokręcić nakrętkę na wałku i jakim olejem zalać podporę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Margoy    0

Możesz zalać zwykłym superolem ja wlałem FALCO bo taki leję w silnik a co do nakrętki to musisz do oporu bo inaczej będą Ci sie tarczki ślizgać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    18

Możesz zalać zwykłym superolem ja wlałem FALCO bo taki leję w silnik a co do nakrętki to musisz do oporu bo inaczej będą Ci sie tarczki ślizgać

Co Wy wszyscy z tym superolem leja go wszędzie :huh: .Ja bym radził coś z przekładniowych np.Hipol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hendryk21    2

najlepiej gęsty olej przekładniowy do podpory z dodatkiem smaru, bo to przecież jest sprzęgło i w rzadkim płynie będzie się bardzo ślizgać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

W instrukci napisane wyraźnie albo olej najlepiej według mnie przekładniowy lub do pełna smarem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sacrable    17

A powiedzcie mi jeszcze jak mocno dokręcić nakrętkę na wałku i jakim olejem zalać podporę?

 

Powinno się dokręcić 75-80 Nm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

dokręcic dość mocno :P , ja miałem hipol i nie było problemów bo własnie ma byc taki olej by "wlazł" między tarczki i wtedy nie będzie poslizgu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

muszę chyba je trochę docisnąć bo coś tato mówił że chyba napęd się ślizga.

Jak to się rozkręca żeby zobaczyć co i jak?

Czy dużo jest przy tym roboty?

Czy idą tam jakies uszczelki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    175

@nikita odkręć wał między podporą a skrzynią, będziesz miał zakrętkę. Dokręca się ją z siłą 70-80Nm, to jest sprzęgło przeciążeniowe, ono ma się ślizgać w przypadku nadmiernego przeciążenia przedniego napędu. Nie radzę natomiast jak inni, do oporu, może wtedy łamać części składowe napędu. Ja zalewam przekładnie w przodzie i podporę orlenoskim Transoil320

Edytowano przez agromatik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Instrukcja przewiduje też napełnianie podpory smarem. Przez korek towotnica i do bulu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

@nikita odkręć wał między podporą a skrzynią, będziesz miał zakrętkę. Dokręca się ją z siłą 70-80Nm, to jest sprzęgło przeciążeniowe, ono ma się ślizgać w przypadku nadmiernego przeciążenia przedniego napędu. Nie radzę natomiast jak inni, do oporu, może wtedy łamać części składowe napędu. Ja zalewam przekładnie w przodzie i podporę orlenoskim Transoil320

zanim się za to wezmę to skoczę do GRENE i wezmę pierścienie/manżety czy jak to się nazywa bo tam coś takiego idzie chyba a jak znam życie to przy rozbieraniu je uszkodzę ;)

Co do oleju - coś się wymyśli ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    6

ja tam w swoim zalewam olejem bo tak było jak kupiłem nowy podpora była zalana olejem gl-5 hipol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    10

to zależy gdzie się ślizga bo może na podwieszce a także w przekładni tam gdzie się załącza na tych rolkach może przepuszczać ,jak na podwieszce to wałek od skrzyni będzie się kręcił a od mostu będzie stał ,a jak w przekładni to wałki nie będą się kręcić a jak sprawdzić najlepiej line do drzewa jak przód stanie druga osoba będzie widzieć co i jak ,w tej podwieszce ważny jest olej żeby był i dokręcenie odpowiednim momentem jak koledzy wcześniej pisali 70-75 NM , ja leję Transol dobry był by taki smar co idzie do przekładni kontowej w kosie spalinowej , ważne też jest sprawdzanie śrub którymi jest przykręcona podwieszka czy się nie luzują lubi urwać śruby lub obudowę ,olej dokręcenie odpowiednim momentem będzie chodzić lata prędzej na tych rolkach w przystawce będzie się ślizgać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

powiedzta mi panowie jaki tam idzie rozmiar klucza aby to dokręcić?

Klucz dynamomteryczny będę miał na dniach ale nie wiem czy dobiorę coś ze swoich koncówek czy będę musiał dokupić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kgal    2

Mam pytanko. Odkręcił się wał napędowy od strony skrzyni przy podporze pośredniej i na szczęście wizualnie nic się nie stało. Ale jak chciałem przykręcić, to tą część od strony podpory – gdzie jest śruba do dociskania tarczek można wysunąć i wsunąć ok. 2 cm. Czy to tak ma być? Czy coś w podporze jest rozwalone?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×