Skocz do zawartości
Bizonek1992

Przeróbka silnika w ursusie 1734

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Bizonek1992    0

Witam Wszystkich Agrofotowiczów:)

Chciałbym w moim ursusie 1734 przerobić silnik ze 170 konnego na normalny 120 konny:)

Powiedzcie mi czy istnieje w ogóle taka możliwość, czy da sie to zrobić?

Pozdrawiam:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mi sie wydaje ze jesli masz 1734 to minimalna moc jest 170 km i chyba sie da tylko dodac mocy . A własciwie po co chcesz zmniejszac moc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cichy84    14

ale poco chcesz to zrobić??

ja bym z chęcią chciał mieć te 170KM

po prostu zmniejsz dawkę paliwa , odłącz dolot powietrza to znaczy turbo trzeba by było zdjąć tak ja myśle a jak masz taki problem zamień się na 1234 ;) i efekt spełniony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mariusz(ZDUN)    164

silnik jest iny ma więkrzą pojemność pozatym układ paliwowy jest przystosowany do turbo wiec nie ożesz go usunąć w zasadzie bez zmian w układzie paliwowym lepiej sprzedaj i kup sobie 1234 zamioast takie cuda robić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bizonek1992    0

Ja pytam o przerobienie a nie o zamianę !!! Powiedzcie mi jak ten silnik przerobić a nie pisać zamień się kup se...!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
egal    21

Czy on sie Was pyta o rade w sprawie wymiany ciaagnika? Zadajcie sobie pytanie, czy jest sens udzielania w dyskusji- dokladniej czy moj post pomoze!!!

 

Ja moje oko to ten silnik ma o 8mm wiekszy skok, co wiaze sie z dluzszym cylindrem i tuleja. Wal tez bedzie mial inne wykorbienie.

 

Skad ta pewnosc,z e pompa jest inna?

Edytowano przez egal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal831    1

silnik jest tam raczej inny niż w 1234( większa pojemność, inna pompa wtryskowa, turbo) więc przerobić sie raczej nie da ale jeżeli bardzo chcesz to możesz przełożyć silnik. jak dla mnie nonsens...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Z tego co pamiętam to wersje turbo od wolnossących różnią tylko tłoki, korbowody, kolektory, pompa wtryskowa, wtryskiwacze, i tu jest tubosprężarka a tu nie, silnik turbo ma tę samą pojemność skokową, ale mniejszy stopień sprężania, dlatego po odjęciu turbiny trzeba by pozmieniać tłoki na te z wolnossącego bo by były problemy z rozruchem i nie było by czym jechać. Dalej idąc trzeba wstawić pompę wtryskową od 12 i wtryskiwacze, bodajrze tylko końcówki mają jeden otworek mniej, pozamieniać kolektory i tyle. Ale sensu takiej operacji nie widzę, ta twoja 17 pali litrę czy 2 więcej ON od 12, a blok jest ten sam jedynie w 1734 jest hydrauliczny docisk sprzęgła.

Napisz jaki jest cel tej niszczycielskiej przeróbki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
egal    21

Baby, doszkol sie troche. Maja inny SKOK! Co podowuje, ze zmienia sie rowniez pojemnosc.

Rada na przyszlosc- staraj sie pisac, zeby pomoc, a nie pisac, aby napisac.

Pompa wtryskowa, prawie niczym sie nie rozni, poza sterownikiem cisnieniowym... ktory poprostu mozna odlaczyc.

Edytowano przez egal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80

Wydaje się że tylko zmniejszyć dawkę paliwa i po problemie w silniku nic się nie da przerobić. Pronar z podobnej pojemności ma tylko 130 konie ale z relacji świadków jaki oszczędny – nie wysilony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446

Baby, doszkol się trochę. Maja inny SKOK! Co powoduje, ze zmienia się również pojemność.

Rada na przyszłość- staraj się pisać, żeby pomoc, a nie pisać, aby napisać.

Pompa wtryskowa, prawie niczym się nie różni, poza sterownikiem ciśnieniowym... który po prostu można odłączyć.

 

Kolego przejrzyj sobie dane i udowodnij że jest inny skok niż 120 mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446

Racja, która rubryka to już wiedziałem wersjęj 17xx, 19xx mają większy skok, a zawsze myślałem że skok/średnica jest w tych modelach taka sama. A jednak się myliłem.

Edytowano przez Sadek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
egal    21

Ok, kazdemu sie zdarza.

Pogratulowac mozna postawy, przyznanie sie do bledu jest rzadkoscia na tym forum;)

17 to juz kawal maszyny. Wszystko prowadzi do zwiekszenia spalania, a autor tematu posiada juz normalna 12 i uwaza ze taka moc jest wystarczajaca. To jest powodem decyzji o zmianie mocy ciagnika.

Pozdrawiam.

Edytowano przez egal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Rzeczywiście nie wiedziałem że 1734 i 1934 mają inny skok, ale to pewnie tylko jedynie wał korbowy ma większe wykorbienie, nie wierzę by ursus pchał się w koszty z produkcją innego bloku.

W pompach na 100% jest inny regulator obrotów, sekcje te same.

Edytowano przez bobytempelton

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    185

Tyle postów a żadnej odpowiedzi? Wyrzuć kolektory i załóż zwykłe, a pompę wtryskową do pompiarza zawieść bo trzeba inaczej ją wyregulować na 12, a tu jest trochę roboty, i najlepiej inny regulator obrotów założyć. Końcówki wtrysku też do zmiany. Głowicę można odpuścić, bo tylko kątami na zaworach jest różnica.Trza by było inne zawory wstawiać i gniazda frezować. Do filtra powietrza by trza było kolankami pokombinować albo chłodnicę zmienić. Blok, korbowody, tłoki są takie same, to w starych typach były inne. Przed rokiem 90. Skok jest inny, to raczej nie będzie 115km tylko z 120, albo 125.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80

Jak może być blok taki sam jak skok tłoka jest inny.

Jakoś nie widać w katalogu części do 1224 czy do 1234 aby w nowszych traktorach było to inne jak w tych z lat 80.

Edytowano przez leszekd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Jak chcesz zmienić silnik to najlepiej wez od innego ursusa bo tak to za dużo jest przeróbek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    185

Nie ma wcale dużo. A dużo więcej ze zmianą silnika jest, a pytanie w jakim stanie silnik się kupi. Pompę trza zawieść do regulacji i kolektory zmienić. W dzień się przerobi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

chyba autor tematu nie ma co robic lub ma za duzo czasu i pieniedzy

krotka pilka nie da sie, a nawet gdyby to jest to nieoplacalne, lepiej kupic silnik 120 konny

zastanawia mnie tylko po co kupiles ciagnik o takiej mocy a teraz chcesz mniejszy :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Temat wg mnie troszkę dziwny. Zazwyczaj powstawały tematy czy jak "włożę" turbo to zyskam moc...... a tu odwrotnie. Proponuję dogadać się z autorami tych tematów i zamienić ciągnikami ;) Jakiekolwiek zmiany w silniku tak naprawdę poprzedzone są obliczeniami i to niełatwymi, dlatego takie druciarstwo nie jest wskazane. Jeżeli chodzi o silniki z turbosprężarką to faktycznie są one odprężone, więc demontując turbo ze swojego 1734 mógłbyś mieć za mało powietrza w komorze spalania, aby je odpowiednio sprężyć by uzyskać samozapłon - problem z uruchomieniem zimnego silnika i bardzo duży ubytek mocy. Moim zdaniem jeżeli chcesz mniejszą moc zmień ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×