Polecane posty

tomek9456    0

Mógłby mi ktoś powiedziedz gdzie znajduje sie w mtz'cie 82 przełącznik z 12 na 24v? Czytałem że jest koło akumulatorów ale tam go niema. Jak ktoś wie gdzie może się znajdować to proszę o odpowiedz. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1285

W mtz? Czy w belarusie bo to różnica, wersje eksportowe mtz miały ten przełącznik, normalne wypuszczane na nasz rynek miały zwykłą instalację 12V


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek9456    0

W mtz 82 i mam go od nowości i w jego książkach pisze że ma ten przełącznik ale nie mogę go znaleźć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek9456    0

Wie ktoś może co jest przyczyną tego że przy takiej temperaturze czyli dodatniej rozrusznik przy mtz kręci tak wolno że ciągnik nie odpali?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1285

Słabe aku, styki zaśniedziałe, przewodu mogą sie grzać, co jest najczęstszą przyczyną nieodpalania mtz, rozrusznik może dawać ciała, przyczyn jest wiele, zacznij od tej kolejności sprawdzanie;)


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek9456    0

Akumulatory są dobre, przewody i rozrusznik też a wygląda mi to na to jakby zamało prądu zostało przekazywane na rozrusznik przez przełącznik 12/24 tylko nie wiem gdzie on jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrmtz82    0

tomek9456 z tego co się orientuje to te roczniki nie miały oryginalnie zamontowanego przełącznika na rozruch 12/24V. Dopiero teraz do tych nowych Belarusów zakładają rozruch 12/24V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1285

Noooo właśnie, chyba że masz wersje eksportową albo, książkę nie od tego modelu, TSy z tego rocznika na pewno nie miały tego rozruchu


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek9456    0

Czyli jak macie rację to ogromna lipa się okazuje i trzeba będzie wymienić rozrusznik na 12v.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

A w jaki sposób masz podpięte akumulatory, szeregowo, równolegle?

Jeśli masz przełącznik 12/24 to od akumulatorów muszą iść do niego przewody wiec po nich dojdziesz gdzie jest jeśli jest.

Na jakie napięcie masz urządzenia(żarówki, alternator, rozrusznik)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek9456    0

Reszta instalacji jest na 12v tylko rozruch ma być przełączany na 24v.

 

Akumulatory są połączone szeregowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek9456    0

Może więc chce ktoś kupić rozrusznik 24v nowy nieurzywany bo nie pasuje do instalacji za okazyjną cenę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Zaraz akumulatory masz 2X12V połączone na stałe szeregowo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Reszta instalacji jest na 12v tylko rozruch ma być przełączany na 24v.

 

Akumulatory są połączone szeregowo.

 

 

 

Z tego co mi pisałeś to moim zdaniem akumulatory masz połączone równolegle. Ale lepiej napisz jak to jest połączone na forum, niech się inni wypowiedzą, bo ja pewien nie jestem.

Edytowano przez zenekc330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek9456    0

Nie ma co pisać zrobiłem błąd kupując rozrusznik na 24v bo nie spojrzałem na orginalny rozrusznik który był na 12v tylko sugerowałem się tym co było napisane w jego książkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Kup jeszcze przełacznik 12/24 i po sprawie. Podłączysz i będzie grało


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1285

Dokładnie, rozruch na 24V jest niezawodny i dużo skuteczniejszy od zwykłego na 12;)


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Normalnie nie ma opcji ale legalnie przez przełącznik 12/24V. Cała instalacja zostaje na 12 woltach a tylko przy odpalaniu na sam rozrusznik przełącza na 24V. Patent w mtz-tach i wielu innych maszynach stosowany dosyć częśto.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj