Skocz do zawartości

Polecane posty

tomek9456    0

Mógłby mi ktoś powiedziedz gdzie znajduje sie w mtz'cie 82 przełącznik z 12 na 24v? Czytałem że jest koło akumulatorów ale tam go niema. Jak ktoś wie gdzie może się znajdować to proszę o odpowiedz. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    698

W mtz? Czy w belarusie bo to różnica, wersje eksportowe mtz miały ten przełącznik, normalne wypuszczane na nasz rynek miały zwykłą instalację 12V

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek9456    0

W mtz 82 i mam go od nowości i w jego książkach pisze że ma ten przełącznik ale nie mogę go znaleźć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomek9456    0

Wie ktoś może co jest przyczyną tego że przy takiej temperaturze czyli dodatniej rozrusznik przy mtz kręci tak wolno że ciągnik nie odpali?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    698

Słabe aku, styki zaśniedziałe, przewodu mogą sie grzać, co jest najczęstszą przyczyną nieodpalania mtz, rozrusznik może dawać ciała, przyczyn jest wiele, zacznij od tej kolejności sprawdzanie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek9456    0

Akumulatory są dobre, przewody i rozrusznik też a wygląda mi to na to jakby zamało prądu zostało przekazywane na rozrusznik przez przełącznik 12/24 tylko nie wiem gdzie on jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrmtz82    0

tomek9456 z tego co się orientuje to te roczniki nie miały oryginalnie zamontowanego przełącznika na rozruch 12/24V. Dopiero teraz do tych nowych Belarusów zakładają rozruch 12/24V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    698

Noooo właśnie, chyba że masz wersje eksportową albo, książkę nie od tego modelu, TSy z tego rocznika na pewno nie miały tego rozruchu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek9456    0

Czyli jak macie rację to ogromna lipa się okazuje i trzeba będzie wymienić rozrusznik na 12v.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

A w jaki sposób masz podpięte akumulatory, szeregowo, równolegle?

Jeśli masz przełącznik 12/24 to od akumulatorów muszą iść do niego przewody wiec po nich dojdziesz gdzie jest jeśli jest.

Na jakie napięcie masz urządzenia(żarówki, alternator, rozrusznik)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek9456    0

Reszta instalacji jest na 12v tylko rozruch ma być przełączany na 24v.

 

Akumulatory są połączone szeregowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek9456    0

Może więc chce ktoś kupić rozrusznik 24v nowy nieurzywany bo nie pasuje do instalacji za okazyjną cenę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Zaraz akumulatory masz 2X12V połączone na stałe szeregowo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Reszta instalacji jest na 12v tylko rozruch ma być przełączany na 24v.

 

Akumulatory są połączone szeregowo.

 

 

 

Z tego co mi pisałeś to moim zdaniem akumulatory masz połączone równolegle. Ale lepiej napisz jak to jest połączone na forum, niech się inni wypowiedzą, bo ja pewien nie jestem.

Edytowano przez zenekc330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek9456    0

Nie ma co pisać zrobiłem błąd kupując rozrusznik na 24v bo nie spojrzałem na orginalny rozrusznik który był na 12v tylko sugerowałem się tym co było napisane w jego książkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    698

Dokładnie, rozruch na 24V jest niezawodny i dużo skuteczniejszy od zwykłego na 12;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

Normalnie nie ma opcji ale legalnie przez przełącznik 12/24V. Cała instalacja zostaje na 12 woltach a tylko przy odpalaniu na sam rozrusznik przełącza na 24V. Patent w mtz-tach i wielu innych maszynach stosowany dosyć częśto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×