Gość Profil usunięty

Zetor szykuje ofensywę nowych modeli

Polecane posty

Marcian1234    17

dobra wszystko fajnie tylko kiedy będzie zetor z oszczędnym silnikiem 6 cylindrowym ??? Bo nie wiem jak u was jest opinia na temat zetorów ale u mnie jest taka że każdy by kupił ale że te 137 km z 4 silnika to tak nie zabardzo. A i waga i długość też nie zabardzo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
japycz17    53

Mi osobiście wygląd zetorów sie podoba, ale jeśli chodzi o uciąg tych ciągników to są mizerne. Bez dodatkowych obciążników podskakują jak piłeczka kałczukowa. No i co mnie w nich denerwuje to glos silnika, tak badziewnego klekotania nie ma żaden inny ciagnik. Kiedyś te stare zetory miały piękny wygar a teraz wyją jak syrena strażacka. Co do masy to to nowe forterry to takie odchudzone ursusy 914, tylne zwolnice i inne rzeczy są cieńsze, nie wiem co to miało na celu. Ogólnie fajne traktorki ale do gospodarstw do 40 ha max jako główny, bo powyżej to już lepiej coś 6 cylindrowego kupić, wtedy jest czym cisnąć. Jeżeli chodzi o 140 forterre to ja osobiście wolałbym mccormicka g maxa 117 konnego, i tu jest 6 garów, podobna cena no i masa ciągnika, to przekłada się na uciąg i co mi z tego że forterra ma 140 km jak tego nie idzie wykorzystać. Pozdrowienia dla posiadaczy zetorów :D

  • Like 1

Interesuję się rolnictwem i ciągnikami Ursus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz56612    1

Ale wy narzekacie na te 140 km z 4 cylindrów Zetora ... :D Tak naprawdę, w dzisiejszych czasach to już standard praktycznie. Wystarczy spojrzeć na inne, zachodnie marki, Fendt wyciska 100 km z 3 cylindrów, a Valtra 170 km z 4 garów. Co do masy, przy wszystkich obciążnikach na pewno nikt mnie nie przekona, że jest za lekki i tylko się ślizga przy ciężkiej pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    126

Sprawdzałem zachowanie traktora przy pługu sąsiada, mój Claas Arion 430 po podniesieniu Kvernelanda 1470kg, vario zachowywał się o wiele bardziej stabilnie niż jego 6cylindrowy Pronar 1523 i to jest sąsiada ocena nie moja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Nie, w standardzie jest przekładnia 10/2, ale można ją doposażyć w skrzynię z rewersem taką w PLUS.

Proxima PLUS ma w standardzie rewers mechaniczny a POWER elektrohydrauliczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AdeXZet    151

kris14 mylisz się pisząc że zwykłą proxime można doposażyć w taka skrzynie jaka jest w plusie otóż zwykła proxima ma skrzynie 10/2 ale może mieć 12/12(rewers mechaniczny) i 20/4

Proxima plus ma skrzynie 16/16(rewers mechaniczny), a proxima power 24/24 automatic powershift z półbiegami przełączanymi pod obciążeniem automatycznie(rewers elektrohydrauliczny)

Farmer_89 co do cen to musiałbyś zapytać dilera, moim zdaniem warto wziąć skrzynie z rewersem (ja mam mechaniczny Proxima plus) dużo przyjemniej się jeździ z rewersem niż ze zwykłą skrzynią, dodam jeszcze że mi diler odradzał zwykłą proxime i majora mówiąc "żeby zawrócić się zwykłą proximą potrzeba hektar" i że "major to farmtrac z silnikiem zetora" :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer_89    20

AdeXZet czemu odraddzal? przecież zwykla proxima a proxima plus to ten sam ciągnik tylko ciut inne wyposarzenie??? ''żeby zawrocic się zwykla proxima potrzeba hektar'' dziewie się bardzo tym slowom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AdeXZet    151

ja też się zdziwiłem że tak powiedział

a odradzał może dlatego że zwykłe proximy miał już w nowych maskach, a "mojego" plusa jeszcze w starej i pewnie chciał się pozbyć z placu aby przyprowadzić kolejny, wiadomo przecież że jak coś stoi na składzie to prędzej czy później zacznie tanieć więc trzeba opchnąć i postawić coś świeżego :P

a i jeszcze oprócz wyposażenia proxima plus jest dłuższa od zwykłej o jakieś 7 czy 8 cm ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia 12/12 z rewersem + WOM 540/540E kosztuje 2390 zł brutto

 

Proxima w standardzie ma skrzynie 10/2 w opcji 12/12 z rewersem mechanicznym + WOM 540/540E lub 540/1000 , Proxima Plus 16/16 z rewersem mechanicznym wzmacniacz momentu dwustopniowy , Proxima Power 24/24 rewers elektrohydrauliczny wzmacniacz momentu trzystopniowy .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robercikj100    1010

dwa lata temu cena katalogowa to jakieś 125 tys. było prawie 20 tys przez 2 lata podrożała. Nieżle windują te ceny


AndrzejRo vel Anetka1 vel AleksanderX vel AndrzejLewoc to forumowy transwestyta!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AdeXZet    151

Ja za swoją 90 plus dałem 146 tyś (grammer mech, obciążniki tylne 280 kg, radio, kogut) ale była liczona starym cennikiem i cena wyjściowa była 156 tyś, cena ostateczna zależy od uprzejmości dilera i twojego zaangażowania ja na przykład wynegocjowałem fotel, radio i kogut za 1000 zł, gdzie fotel normalnie kosztuje 1700 :P

Modele proxim są takie:

zwykła 70, 80, 90, 100

plus 90, 100, 110

power 90, 100, 110,120

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brutus44    5

hej-nie wiecie czy mają wyjść mniejsze majorki? Interesują mnie proste ciągniki 50-60 km mogą nawet być bez przedniego napędu bo chce lekki traktorek do oprysków i nawozów,radlenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj