Skocz do zawartości
Gość Profil usunięty

Zetor szykuje ofensywę nowych modeli

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zapowiada się, że rok 2012 to początek dużych zmian w ofercie ciągników Zetor. W połowie roku mapojawić się nowy model ciągników Forterra z oznaczeniem HSX. Ciągnik będzie wyróżniał się przede wszystkim nową przekładnią z elektrohydraulicznym rewersem. Przekładnia 30/30 będzie miała 5 biegów, dwustopniowy wzmacniacz momentu oraz 2 zakresy. Poza tym dostępna będzie preselekcja wzacniacza momentu, co oznacza, że ciągnik będzie automatycznie zmianiał przełożenia w zależności od obciążenia. Sterowany elektrohydraulicznie WOM będzie można obsługiwać z zewnątrz ciągnika. Poza tym w Forterrach HSX zwiększony zostanie o 100 mm rozstaw osi w porównaniu z dotychczas oferowanymi ciągnikami tej serii. Nowa seria ciągników składać się będzie z 5 modeli o mocy od 90 do 137 KM.

W 2013 roku Forterra HSX ma być dostępna z czterema prędkościami WOM, amortyzowaną kabiną i zachodzącą na dach szybą przednią, co zwiększy komfort pracy z ładowaczem czołowym. Kolejną nowością, jaką Zetor przygotowuje na rok 2013 jest Forterra HSX HD. W ciągnikach tych rozstaw osi zostanie zwiększony o kolejne 100 mm. Poza tym w ciągniku montowana będzie wydajniejsza hydraulika 80l/min. Forterra HSX HD oferowana będzie z nową, amortyzowaną przednią osią i wielofunkcyjną dźwignią w kabinie, którą zmianiać będzie można m.in. przełożenia. Poza tym konstrukcja najlepiej wyposażonej Forterry będzie przygotowana do zamontowania większego, sześciocylindrowego silnika. Producent nie zdradza więcej szczegółów.

Wszystkie modele ciągników Zetor Forterra od 2012 r. wyposażone będą w dwa siłowniki wspomagające podnośnik. Zwiększy to udźwig do 6000 kg. Poza tym w podnośniku Bosch z EHR oferowana będzie standardowo funkcja HitchTronic. Po wybraniu tego trybu pracy podnośnik będzie zbierał informację o TUZ i automatycznie regulował parametrami pracy tak, aby głębokość pracy narzędzia nie uległa zmianie [...]

 

 

Tekst zaczerpnięty z wydania 02.2012 magazynu TopAgrarPolska (str. 180).

 

 

Hmm.. I co wy na to koledzy?? :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    85

no dzięki tym zabiegom może zaczną sprzedawać 50% swojej całkowitej produkcji w Polsce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Wacek21    35

Ja sadze ze Zetor boi sie jak ognia wprowadzenia ciagników 6 cylindrowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    85

może się nie boją :) a raczej się im to nie opłaca, bo ile mogą sprzedać tych ciągników 200-300?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wacek21    35

Ja myśle, ze wiecej. Chociaz masz racje, bo mało duzych gospodarstw bedzie stawiac na Zetora jako głowny ciagnik ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja osobiście np. na taką Forterre HSX HD w 6 cylindrach bardzo chętnie bym się skusił B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemol87    41

dodatkową nowoscia bedzie wprowadzenie do sprzedazy modeli z silnikami spelniajacymi norme tier4, ciekawe o ile wzrosnie cena?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BartekPL    76

teraz to juz wiekszosć producentów ciągników będą wprowadziać norme Tier 4 poniewaz takie jest prawo w UE. Zetor narazie kozysta z EGR a podobno ma tez korzystac z SCR.

Edytowano przez BartekPL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Den_Zetoru_26_10_2011_001.jpg

 

Znalazłem w sieci coś takiego, było podpisane: Zetor 6-cylinder engine.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klos49    14

Ja sadze ze Zetor boi sie jak ognia wprowadzenia ciagników 6 cylindrowych.

 

Pracują cały czas nad udoskonaleniem szóstek. Nie chcą puścić bubla na rynek, tylko dobrą dopracowaną rzecz. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pewnie tak, teraz będą się starali już wszystko jak najlepiej dopracowywać ;)

 

1190805.jpeg

 

Proszę bardzo, jest fotka artykułu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    803

Czym się będzie różniła nowa preselekcja półbiegów od tej która już jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    57

najprawdopodobniej będzie tak jak w powerkach, czyli możemy sobie ustawić przy jakich orotach będzie zmieniać półbiegi w góre i w dół

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W każdym razie, widać, że Zetor przynajmniej stara się przebijać na rynku ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ENDURAK91    1

3 półbiegi oraz dwustopniowy wzmacniacz

 

może mi ktoś wyjaśnić jak to działa i co to jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak, przepraszam, pomyliłem się w pierwszym poście ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ENDURAK91    1

już wiem 5 biegów głównych 3 zakresy i 2 stopnie wzmacniacza :rolleyes:

 

wolałbym 2 zakresy i 3 stopnie wzmacniacza, ale i tak sie nie moge doczekać pokazów polowych z udziałem tej forterry hsx.

jak dla mnie to ten ciągnik zapowiada sie całkiem ciekawie.

 

jak myślicie ile będzie kosztować forterra 140 hsx 200 tys. netto czy wiecej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    803

Źle zrozumiałeś. 5 biegów na których masz bieg główny i 2 półbiegi- czyli po 3 półbiegi na każdym biegu i razy dwa- czyli szosowe i polowe. Innymi słowy- będzie tak samo jak teraz tylko nie 4 biegi a 5.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ENDURAK91    1

spoko już wiem. a tej zmiany biegów podobciążęniem to już nie ma w proxach powerkach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    85

endurak, mówisz o rewersorze elektr.-hydr.?? jest oczywiście,że tak ;)

Ciekawie się zapowiada. czytałem podobny artykuł w TR,ale bez tych filtrów pisało i majorkach. Ciekawe co im wyjdzie z tych majorków

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×