Skocz do zawartości
BYCZEK7

Ile siejecie buraków i na jakim areale

Polecane posty

pawel93    1

My mamy 4ha buraków, kopiemy Holmerem terra dos, korzenie odstawiam do Glinojecka( odstawia ktoś jeszcze tak korzenie?)

Buraki czyszcze i odwożę własną doczyszczarką i własnymi samochodami!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor5321    1

ja w tym roku zasiałem 0,62ha a w tamtym roku 1,5ha

kopę posejdonem

 

 

OT

jaką mieliście wydajność z hektara

ja miałem dość wysoką bo z 62arów miałem ponad 30ton

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gorzupiak    0

A powiedzcie mi jaka jest cena u was ? Bo u nas w cukrowni ok.100 zł przy polaryzacji 16 % nie dodaje już że w 2005r cena wynosiła 230 zł...

 

btw. o wydajności napisze jak u nas odbiorą ;)


"Myślę, że w dzisiejszych czasach to społeczeństwo wywiera na tobie pewną presję, jak powinieneś się zachowywać."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Lexion430    0

ja mam 120ha Buraka Kopie samojezdnym Kombajnem Holmer

Do cukrowni mam jakieś 80KM


człowiek z zapałem na przyszłość gospodarowania wielkoobszarowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janmaria    0

20 ha do cukrowni 5 km wożę własnym transportem kopie stoll V100 z C 360 wyrabia, spalanie 60l/ha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil900830    4

My mieliśmy w tamtym roku 8,5ha buraków ,leżały prawie miesiąc na kupie przykryte agrowłókniną mieliśmy 21 tirów ok.570ton .W tym planujemy ok.9ha :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian83    11

my mielismy 9ha w tym roku planujemy 12 bo limitu jest wiecej

a kopie juz 2 rok holmerem 700zł/ha


...zadużo kasy i wolnego czasu = porabane w głowie ROLNICTWO chroni mnie przed jednym i drugim...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak to jest z dowozem buraków do cukrowni? Cukrownia organizuje transport czy ja? Jak to jest z kosztami transportu? Opłaca się w ogóle brać za buraki? Mam do cukrowni 120km. 

Ps. Jakie są cukrownie w małopolsce?

Edytowano przez dawidursus323

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A limit buraczany to jest ile mogę wyprodukować buraka? taka kontraktacja?

Ps. Jak napisałem w poprzednim poście dopiero zastanawiam się nad burakami i nie mam w tym żadnego doświadczenia. U mnie w okolicy nikt nie sieje buraka.

Limitu nie mam bo dopiero szukam informacji w necie jak to z burakami jest  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poosa21    53

Jak nie masz kontraktacji a uda ci sie zakontaktować to w KSC dostaniesz 55zł/t buraka nadwyżka 45zł/t. Przy plonie 70 t/ha dostaniesz około 4tys a nakład na 1ha wynosi 5-6tys, Dopłaty 400euro też nie dostaniesz bo niemiałeś kontraktacji.Wiec policz czy opłaca ci sie wogóle o tym myśleć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamgaleon    4

A limit buraczany to jest ile mogę wyprodukować buraka? taka kontraktacja?

Ps. Jak napisałem w poprzednim poście dopiero zastanawiam się nad burakami i nie mam w tym żadnego doświadczenia. U mnie w okolicy nikt nie sieje buraka.

Limitu nie mam bo dopiero szukam informacji w necie jak to z burakami jest  :)

 

kolego jak nie masz limitu swojego to teraz nawet się nie pchaj w uprawę buraków cukrowych, ja mam limit ale i co z tego skoro zeszłoroczny rok był rekordowy w plonowanie buraków i ilość cukru i cukrownie obcinają limity o 30 %, jeśli jesteś z małopolski to chyba cukrownie Sudzucker, napisałeś również że w okolicy nikt nie sieje więc musisz mieć swój sprzęt czyli siewnik no i potem kopanie buraków ale można zamówić usługę ale to wszystko kosztuje i zysku nie będziesz miał a raczej nawet stratę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez mszk8
      Czy ktoś z was uprawia ziemniaki przemysłowe (skrobiowe)? Na jakich ziemiach najlepiej one plonują, jaka jest cena "materiału siewnego" i cena podczas zdawania do zakładu, jaki plon da się uzyskać z ha itp.,czyli tak jak w opisie tematu "wszystko o nim"
       
      Pozdrawiam mszk8
    • Przez MichalP
      Witam mam 3 pytania:
      1. Ile u was kosztuje kombajn Holmer, Ropa
      2. Czy da się wygrać z cukrownią jeśli buraki zamarzły z ich winy - oni dostarczali kombajn, który nie dojechał
      3. Czy udało się komuś zmienić cukrownie? Bo już mam dosyć Glinojecka i tego co wyczyniają.
    • Przez goodkat
      Witam wszystkich:) nie zauważyłem tematu typowo pod ziemniaki bardzo wczesne, a ich uprawa jest bardzo ciekawa. Proszę o dzielenie się swoimi spostrzeżeniami na ten temat. Zachęcam do dyskusji.
       
      Osobiście sadzę kilka arów, wiec wiedzy za dużej nie mam;)
    • Przez domino355
      Cześć, jestem świeżym studentem akademii rolniczej i muszę zrobić płodozmian mieszany okopowo-przemysłowy, 7 letni (12ha), ktoś mógłby mi pomóc jakie rośliny po kolei wybrać?
    • Przez RoRo
      Witam zastanawiam sie jaka kupic sadzarke. Mam dylemat miedzy nowa akpil planter a stara remprodex s 211 96rok kasa podobna. Jaka polecacie i dlaczego
×