Polecane posty

vcc    11

Jak w temacie, silnik spalony 7.5kW, do wymiany

Do wyboru mam 2 opcje :

1 to silnik 7.5kW 1400 obr i przełożenie 2:1 (tak jak w oryginale)

2 silnik 7.5kW 2800 obr i przełożenie 1:1

 

Które rozwiązanie będzie lepsze, dostęp do tokarki mam, koła pasowe z 200kg więc coś się dopasuje :D , oba nowe silniki mają wał 38mm a stary silnik ponoć 32mm więc i tak bez tokarki się nie obędzie

 

Co do firm silników

1 - Indukta

2 - Metz Mohelnice - czeski


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie ma znaczenia, którą opcję wybierzesz. I tak musisz dorobić koło pasowe do silnika ze względu na inną średnicę wału. Osobiście wybarałbym rozwiązanie drugie, czyli silnik 2800 rpm ze względu na mniejszy moment obrotowy przenoszony przez pasy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Prędkość liniowa pasów(a więc przenoszona siła) zostanie ta sama, bo chyba nie będzie przerabiał koła pasowego rozdrabniacza, tylko to przy silniku.

 

Najtaniej i najlepiej będzie przewinąć spalony silnik, unikniesz dodatkowej dłubaniny przy kołach pasowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    11

Jak u was cenowo wyglada przezwojenie silnika 7.5kW Y/D?, co do kół pasowych to mam ich mnówstwo i dopasowanie to tylko kwestia otworu pod wałek a pasy klinowe nie są drogie


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Prędkość liniowa pasów(a więc przenoszona siła) zostanie ta sama, bo chyba nie będzie przerabiał koła pasowego rozdrabniacza, tylko to przy silniku.

 

Najtaniej i najlepiej będzie przewinąć spalony silnik, unikniesz dodatkowej dłubaniny przy kołach pasowych.

 

I tu się kolego mylisz. Moc przenoszona przez przekładnię to iloczyn momentu obrotowego i obrotów. Przy jednym i drugim silniku moc jest ta sama co przy dwukrotnie większych obrotach daje dwa razy mniejszy moment na pasach. Przekłada się to na większą trwałość pasów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Obroty śrutownika muszą zostać takie same. Dając silnik 3000 rpm musimy zastosować przekładnie 2;1. Możemy zrobić to na dwa sposoby:

-zmniejszyć koło na silniku; wtedy prędkość liniowa zostanie taka sama, paski będą tak samo obciążone

-zwiększyć koło pasowe na śrutowniku; wtedy będzie tak jak piszesz, większa prędkość liniowa pasków, paski będą miały o połowę lżej

 

Ja bym pozostał przy 1500 rpm. Przewinięcie powinno zmieścić się w 250 zł.

EDIT

Przewinięcie może kosztować nawet 400, http://przewijaniesilnikow.pl/cennik.html. Dalej jest to opłacalny interes.

Edytowano przez Mariusz x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    17

Jak u was cenowo wyglada przezwojenie silnika 7.5kW Y/D?, co do kół pasowych to mam ich mnówstwo i dopasowanie to tylko kwestia otworu pod wałek a pasy klinowe nie są drogie

U mnie gość za przewinięcie 7,5 kw krzyknął ponad 500 zł. Czy to dużo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    74

Wydaje mi się, że cena w normie, chodź wiadomo że to sporo kasy. Ale wiadomo, że taniej niż nowy silnik.

Na cenę przewijania ma wpływ oprócz inflacji galopująca cena miedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Obroty śrutownika muszą zostać takie same. Dając silnik 3000 rpm musimy zastosować przekładnie 2;1. Możemy zrobić to na dwa sposoby:

-zmniejszyć koło na silniku; wtedy prędkość liniowa zostanie taka sama, paski będą tak samo obciążone

-zwiększyć koło pasowe na śrutowniku; wtedy będzie tak jak piszesz, większa prędkość liniowa pasków, paski będą miały o połowę lżej

 

Ja bym pozostał przy 1500 rpm. Przewinięcie powinno zmieścić się w 250 zł.

EDIT

Przewinięcie może kosztować nawet 400, http://przewijaniesi....pl/cennik.html. Dalej jest to opłacalny interes.

 

 

Prędkość pasów nie ma tu żadnego znaczenia. Liczy się tylko moment obrotowy na wałach. Z czego to wynika napisałem w poprzednim poście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Moment na wale śrutownika przy tej samej mocy i prędkości będzie taki sam, niezależnie od zastosowanego silnika. Moment silnika 3000 będzie 2 x mniejszy niż silnika 1500 rpm.

 

Pasy nie przenoszą momentu tylko moc, będącą iloczynem przenoszonej siły i prędkości liniowej pasa. Nie wiem co rozumiesz przez "moment na pasach".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    11

Co do silnika, koszt to 600-650zł więc chyba lepiej założyć drugi a spalony rozbebeszyć i na złom (miedź w cenie)


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Na przewinięciu zaoszczędzisz parę stówek, a silnik nie będzie odbiegał niczym od nowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Z tym przewijaniem to różnie bywa.Dwa lata temu jeździłem po zakładach zajmującymi się przewijaniem i wszyscy jednogłośnie twierdzili że przewinięty będzie słabszy gdyż nawijają minimalnie cieńsze druty a oryginalne średnice nie jest tak łatwo zmieścić no i kupiłem nowy.Dobitnym potwierdzeniem tej teorii jest pobliska elektrownia wodna gdzie po przewinięciu okazało sie że straciła 10% mocy.

Stary silnik nawet po naprawie będzie nadal starym a nowy to nowy i może mieć większą sprawność(konstrukcje są ulepszane)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W silniku klatkowym nie da się już niczego zbytnio ulepszyć. Nawinięty musi być tak jak fabrycznie, taka sama liczba zwojów i przekrój, powinno się zmieścić.

 

A może podejść do tego jeszcze inaczej, i zamiast wymieniać silnik wymienić śrutownik? Bąka wysłać tam gdzie jego miejsce(na złom) i kupić coś takiego:http://allegro.pl/srutownik-bijakowy-11-kw-rozdrabniacz-i2161817296.html. Zaoszczędzi się kupę czasu, zużycie energii też wyjdzie na plus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    11

Nia napisałem że to nie moja maszyna i ja tylko silnik mam dostarczyć/zamontować, osobiście w domu używam gniotownika :D


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

A od razu się podepnę; otóż w kompresorze z dwutłokową sprężarką(od jelcza) padł mi silnik jakiś czas temu, drugi silnik kupuje od roku ale jakoś tak wychodzi.... chciałbym założyć silnik 2.2kW o obr. ok 970obr/min, i podpiąć wał z silnika bezpośrednio do wału kompresora za pomocą jakiegoś sprzęgiełka, niechce mi się bawić z paskami przekładniami itd.

Moje pytanie brzmi czy uciągnie bezpośrednio silnik taką sprężarkę, bo najwięcej trudu sprawi mu napewno rozruch. Chcialbym aby sprężarka miała ok 1000obr bo drugą jedyną opcją jest silnik 1400 lub 2800obr/min ale znów zabawa z przekladniami itd..


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli wcześniej pracował tam silnik o mocy 2,2 kW to w zupełności wystarczy ten 2,2 kW, 970 obr min. Takie rozwiązanie jest lepsze, bo nie traci się energii na tarcie przekładni pasowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    11

Po 1 dlaczego silnik padł? 2 to jakie ciśnienie chcesz uzyskać i przy jakim ma się włączać kompresor, po 3 to lepiej dać silnik 1400 obr i przekładnie na pasie, co do silnika 2800 to czytałem gdzieś że niezbyt nadaje się do sprężarki ze względu na zmienne obciążenie, poza tym 2800 ma 2x mniejszy moment od 1400

 

http://www.polmo-lodz.com.pl/katalog/zasoby/602_04.pdf

 

Nie lepiej przełożenie 1:1 silnika 1400 obr gdzyż takie są obr robocze sprężarki

Edytowano przez vcc

agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ten moment to jednak czarna magia nadal ;) .

Do sprężarki najlepiej dać bez przekładni, raz, że unikniemy paru % strat, konstrukcja będzie lżejsza i bardziej zwarta, no i wyeliminujemy siłę promieniową, co odciąży panewki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

1.Silnik był 1.5kW, sprężarka miała z 500obr/min,strasznie licho butla ze stara bodajże 60-70l nabijała się i nabijała... a silnik kopał prądem, otulina z drutów zlazła.

2. 8bar mnie w zupełności satysfakcjonuje, więcej nie ma się co wygłupiać, i tak jest reduktor...a do włączania to tak ok 2.5 niskociśnieniowy pistolet tyle potrzebuje z naddatkiem lekkim.

3. wiem że by bylo lepiej, ale mi się niechce bawić z tymi kołami pasowymi przerabiać itd. idealnie by było od razu z silnika na sprężarkę, jestem nawet gotów wstawić silnik 3 kW 970obr/min dla pewności.

Boje się że kompresor nie wytrzyma tych 1400obr/min, zagotował by się.

Edytowano przez bobytempelton

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Prędkość pasów nie ma tu żadnego znaczenia. Liczy się tylko moment obrotowy na wałach. Z czego to wynika napisałem w poprzednim poście.

 

Nie zgodzę się z tobą. Pasek przenosi pracę silnika na rozdrabniacz (F*s). Nie wdając się w szczegółowe obliczenia silnik 2800 rpm ma o połowę mniejszy moment obrotowy niż 1400 rpm, ale średnica koła pasowego na tym pierwszym jest o połowę mniejsza, a więc siła w miejscu przyłożenia pasków jest taka sama (pomijam nieistotne różnice sprawności itp.). Z punktu widzenia samej mechaniki napędu masz rację, że drugie rozwiązanie jest lepsze (paski na kole rozdrabniacza przylegają na pi radianów i silnika też). Jeżeli koło silnika jest większe od koła rozdrabniacza to paski przylegają na mniejszej części koła i łatwiej się ślizgają. Wszędzie jest pewne ale i tym ale jest w tym przypadku koło pasowe silnika. Jest ono ciężkie i duże nie z kaprysu projektanta, a z jego obliczeń. Koło pasowe silnika spełnia rolę koła zamachowego. Już nie będę rozpisywał się dlaczego potrzebne, bo każdy kto rozdrabniał coś innego niż ziarno sam się domyślił. Zatem moim skromnym zdaniem rozwiązanie z silnikiem 1400 rpm i oryginalnym kołem pasowym jest prostsze niż silnik 2800 rpm z kołem pasowym i kołem zamachowym które razem potrafią zgromadzić tą samą energię co koło oryginalne przy znamionowej ilości obrotów. Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale rozdrabniacz ma chyba 3050 rpm?

Edytowano przez Profil usunięty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    174

U mnie gość za przewinięcie 7,5 kw krzyknął ponad 500 zł. Czy to dużo?

u mnie za przewinięcie takiego samego silnika też chcą 500zł wiem bo sam miałem zamiar przewijać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    11

Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale rozdrabniacz ma chyba 3050 rpm?

 

Duże koło na silniku ma 270mm a małe na wale bąka 131mm więc łątwo policzyć że wychodzi w przybliżeniu 3000 obr na wale


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ten moment to jednak czarna magia nadal ;) .

 

Przyznaję, że trochę namieszałem przez moje skróty myślowe. Muszę przyznać Ci rację z tą prędkością pasów. Wynika to z tego, że moment obrotowy na wale to iloczyn długości promienia r koła pasowego i siły F na pasach. Czyli zwiększenie prędkości zmniejsza siłę F na pasach (przy tym samym momencie na wale). A zwiększenie prędkości wynika ze zwiększenia promienia koła pasowego. Czyli w konkretnym przypadku rozdrabniacza stosując silnik 2800 rpm i zwiększając koło pasowe na wale rozdrabniacza, zmniejszamy siłę działającą na pasy (moment obrotowy na wale pozostaje taki sam, a zwiększa się promień koła pasowego w wyniku czego zmniejsza się siła przenoszona przez pasy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maly2306    0

Witam Panowie! Takie pytanko do tematu: miałem do bąka silnik 7,5 kw (1400 obrotów) i koła pasowe na szeroki pas transmisyjny, z racji tego że musiałem przewinąć silnik to chciałbym założyć koła na paski klinowe. Generalnie rozumiem Wasze objaśnienia, tylko jaką średnicę kół dobrać żeby szła sprawnie praca i silnik nie miał zbytniego obciążenia, bo do tej pory przy średnicy kół: silnik-1200mm i rozdrabniacz- 2200 ciężko to szło? Proszę Was o szybką pomoc gdyż towarzystwo czeka na jedzonko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
    • Przez vat
      Pytanie czysto hipotetyczne, wynikające ze sporu ze znajomym:
      Instalacja 4-przewodowa, brak RCD, wszędzie gniazda, mufy 4- bolcowe.
      Znajomy chce podłączyć pożyczoną myjkę z silnikiem 3-fazowym, która ma wtyczkę 5- bolcową.
      W miejscu gniazda 4- bolcowego montuje gniazdo 5- bolcowe.
      Teraz podłączenie (fazy wiadomo😞
      1. moim zdaniem: w nowym gnieździe (5-bolcowym) robimy mostek PE i N i podłączamy PEN z instalacji
      2. znajomy twierdzi: w nowym gnieździe (5-bolcowym) N nie podłączamy nigdzie, a PE podłączamy PEN z instalacji.
       
      W myjce we wtyczce podłaczone są wszystkie 5 bolców oddzielnymi kablami.
      Które podłączenie jest lepsze? Nioby silnik 3-fazowy nie potrzebuje N do działania, ale myjka jest prawdopodobnie dość rozbudowana, grzanie itp. I N może być potrzebny do sterowania.
      Wiem, że powinno się wymienić instalację 4- przewodową na 5, ale wiadomo jak to jest...    
    • Przez Manek199
      Witam dmuchawa włącza się na 1 bieg A przy przełączaniu na 2 bieg przez czasówkę wyrzuca korki. Czy ktoś wie jak powinien być podłączony taki silnik ? 


    • Przez daro93_15
      Witam potrzebuje pilnie pomocy mianowicie chodzi mi o przekrój kabli do zasilania dwuch urzadzeń pierwszy kompresor 7,5kw systaem łagodnego rozruchu na tabliczce pisze prad 8.2A 
      na reaktorze pianki pur tez pisze moc silnika 7kw chce zastosować przedłużacz bębnowy 25m 5x4mm2 czy te przewody wytrzymają obciążenie ciągłej pracy i następne pytanie jakie musi być zabezpieczenie na sile u klienta bo często widzę bezpieczniki 20c czy wytrzyma to ??z góry dziękuje w wtorek zaczynam pierwsze zlecenie i nie wiem czy nie lepiej wypożyczyć agregat prądotwórczy
    • Przez arion650
      Witam grupowiczów.Mam następujące pytanie, otóż chcę w ciągniku dokoła kabiny na dachu pozakładać nieduże lampeczki obrysowe z przodu białe, po bokach pomarańczowe A z tyłu czerwone.Może ktoś mógł by mi polecić coś ciekawego? A może ktoś już robił takie rzeczy u siebie? Z góry dzięki za komentarze i pozdrawiam:)
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj