Skocz do zawartości
Pavel

Pszenżyto ozime i jare

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
ukaszProcho    22
Napisano (edytowany)

Raczej nie widzę różnicy czy lancet razem z nawozem N czy nie przecież zanim zacznie działać to minimum kilka dni. Jeśli mówię dobrze to niech ktoś to potwierdzi. Ale drugą dawkę azotu w postaci saletry pasowałoby juz siać.

Edytowano przez ukaszProcho

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vicia1223    10

<p>Ja sialem 250 kg saletrosanu na start i teraz mam saletrzak z racji że kupiłem tani w listopadzie po 800 brutto i chcę tak 150-200 kg tylko rok jest trudny z terminami i stąd moje pytania o  odstępy czasowe :-) Ccc plus modus jak większa faza zboża to sprawdza się ilość wody zwiększona do 300 L nawet trochę więcej .</p>
<p>Kwestia jak zadziała lancet ,szału nie ma z temperaturą Ale minimum 6 w nocy będzie przez kilka dni . Jakie macie doświadczenia z ostatnich lat ? 210 g na ha i 300 L wody </p>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
warchest    46

panowie a jak pszenzyto dzis skracane tylko w dawce proteg zamiast 0,6 to poszlo okolo 0,35 i duett star do tego 1 l na ha tylko miejscami ladne pszenzyto a miejscami slabsze to na te slabsze nie zaszkodzi te skracanie ? dostalo okolo 146 kg azotu na ha

i i 2 pytanie na jednym polu mam bardzo slabe pszenzyto prawdopodobnie ze mokro tam bylo ale woda nie stala czym je ruszyc teraz 2 dawka n poszla ale ono jest rzadkie i male jaka odrzywke dac z grzybem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

przemek28_28    41

Potraktuj mocznikiem z siarczanem i do tego mozesz jakaś odżywkę typu kristalon. Ja daje zestaw aminokwasow z adobu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KlimekPL    123

Nie ,raczej nic nie  planowałem i chyba tak pozostanie ,na drugi rok sprobuje z fungicydami na zboża.

A dlaczego nie?? Dałeś 120N a to już powinno odwdzięczyć się dość dobrym plonem o ile zadbasz o dobrą ochronę... to że chorób nie widać, to nie znaczy, że nic ci tych roślin nie nęka :P

 

<p>Dlaczego przy 40 nie można ccc?  </p>

<p>Napisze ktoś jak z tym azotem po lancecie? </p>

Ziomek, już ci odpowiadałem na twoje pytanie, ogarnij.

 

panowie a jak pszenzyto dzis skracane tylko w dawce proteg zamiast 0,6 to poszlo okolo 0,35 i duett star do tego 1 l na ha tylko miejscami ladne pszenzyto a miejscami slabsze to na te slabsze nie zaszkodzi te skracanie ? dostalo okolo 146 kg azotu na ha

i i 2 pytanie na jednym polu mam bardzo slabe pszenzyto prawdopodobnie ze mokro tam bylo ale woda nie stala czym je ruszyc teraz 2 dawka n poszla ale ono jest rzadkie i male jaka odrzywke dac z grzybem ?

Mocznik, siarczan magnezu przede wszystkim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
warchest    46

nom tak tylko w saletrze jest azot nom magnezu malo ale jest . wiec jeszcze dac mocznik i siarczan maggnezu w jakich dawkach z grzybowka ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek28_28    41

Opryskać masz to roztworem mocznika i siarczanu magnezu. Ja daje około 12% mocznika i 5% siarczanu. Przez oprysk lepiej przyswoją Azot i pobudzi pszenzyto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    431

Odmiany krotkoslome skracacie czy nie ma sensu? Nawożenie ok 130 kg N

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vicia1223    10

0.25 modus plus 0.8 ccc na twingo robiłem w zeszłym roku i było lepsze niż bez ccc , przynajmniej równe po całości . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    68

Z mojego doświadczenia to w  zasadzie te niskie odmiany do 120N  ustoją bez problemu, jak trafi się wichura lub porządna ulewa to i skracany położy plackiem więc reguły nie ma.

Sam dałem już w 2 dawkach łącznie 150N na ha i skracać będę zamiennikiem Moddusa. Chcąc coś więcej doradzić to należy też brać pod uwagę ile i co było robione przed siewem  gdyż zastosowany obornik czy strączkowe będące przedplonem też wnoszą  azot ( i nie tylko) do gleby. Co do sensu to zależy czy potrzebujesz słomę czy nie,jak chcesz to zrób test w tym roku skracając jakąś część pszenżyta krótkosłomego, po żniwach będziesz wiedział czy na kolejne lata warto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    351

ja lecę wszystko tylko niskie samym ccc

 

45cm :blink:  z kąt ty takie zboże wziąłeś u mnie max 20 i w okolicy też podobnie. Mi też faza przez pogodę strasznie ucieka i już raczej planowane CCC nie będę mógł zastosować.

 

skąd??Z pola ^^ zapraszam do mnie płn wlkp pszenżyto borowik wypuszcza flagę

<p>Dlaczego przy 40 nie można ccc?  </p>
<p>Napisze ktoś jak z tym azotem po lancecie? </p>

nie skracamy w fazie bbch 40 i wyżej bo może to spowodować deformacje kłosa i obniżyć plon,azot możesz sypać nawet razem z herbicydem

 

Nie ,raczej nic nie  planowałem i chyba tak pozostanie ,na drugi rok sprobuje z fungicydami na zboża.

jeśli będzie duża presja chorób to i tak Ci się wyłoży

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    431

No niby Twingo po łubinie, dostało już 130 kg N i więcej nie przewiduje. Rozmawiałem z kolegą co też tą odmiane siał i mówił że nawet 180 kg N ustała i też stanowisko po łubinie, doradcy od śor również nie polecaja mi skracania. Po drugie jescze u mnie nie było sytuacji na polu żeby mi pszenżyto legło chociaż na uwrociach, jęczmień ledwo stoi przy 100 kg N i gęstym siewie. Może i bym pojechał jak Pigmei radzi, ale na ccc już za pozno chyba, pogoda jaka jest sami widzicie to kolanko juz przestrzelone będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukaszProcho    22

Dobrze pamiętam ze jak jest juz 2 kolanko w pszenzycie to na mieszankę modusa ze stabilanem jest za późno??? Modus strasznie drogo wychodzi bo 100 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
warchest    46

Z mojego doświadczenia to w  zasadzie te niskie odmiany do 120N  ustoją bez problemu, jak trafi się wichura lub porządna ulewa to i skracany położy plackiem więc reguły nie ma.

Sam dałem już w 2 dawkach łącznie 150N na ha i skracać będę zamiennikiem Moddusa. Chcąc coś więcej doradzić to należy też brać pod uwagę ile i co było robione przed siewem  gdyż zastosowany obornik czy strączkowe będące przedplonem też wnoszą  azot ( i nie tylko) do gleby. Co do sensu to zależy czy potrzebujesz słomę czy nie,jak chcesz to zrób test w tym roku skracając jakąś część pszenżyta krótkosłomego, po żniwach będziesz wiedział czy na kolejne lata warto

 

u nas borwo skracane jest zawsze skracanie cos pomoze ze nie powinno sie polozyc napewno bedzie roznica zreszta u nas poszlo najpierw ok 200 kg saletry i na 2 dawke ok 230 240 kg to samego n wiosna dostalo ok 150 kg n to musi byc skrocone .

Dobrze pamiętam ze jak jest juz 2 kolanko w pszenzycie to na mieszankę modusa ze stabilanem jest za późno??? Modus strasznie drogo wychodzi bo 100 zł

 

wez modan ta sama substancja a troche taniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelol111    713

Dobrze pamiętam ze jak jest juz 2 kolanko w pszenzycie to na mieszankę modusa ze stabilanem jest za późno??? Modus strasznie drogo wychodzi bo 100 zł

Niby nie jest.. Jak masz drugie kolanko ponad 2 cm nad pierwszym wtedy sobie odpuść stabilan. Drogo i niedrogo. Wywalenie hektara dla 30 czy 40 zł oszczędności dopiero drogo wychodzi. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
warchest    46

dokladnie a ile N dawales na pszenzyto ze boisz sie ze sie wywroci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
warchest    46

a jak odmiana pszenzyta krotkosloma  ? u nas borwo i skracane przy prawie 150 kg n ale skracane proteg 0,35 l na ha mniejsza dawka niz zalecana ale starczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vicia1223    10

Należy pamiętać że pon wtorek przymrozki... Sobota modus przy + 18 i jak to się ma do przymrozku??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukaszProcho    22
Napisano (edytowany)

Jedna odmiana to tricanto kwalifikat a druga brana od kolegi w tamtym roku był kwalifikat to na polu była mała i zasialem ja jeszcze raz. Musiałbym się nim skontaktować ale max może miało z 60 cm.

Edytowano przez ukaszProcho

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chuck00    10

W zeszłym roku Twingo przy plonie 7,5t/ha i ok 140N/ha (+zabiegi dolistne) ładnie stało bez skracania. Wysiane było 150kg/ha materiału siewnego (kwalifikat). W tym roku nawożenie N wyjdzie ok 180-190kgN/ha. Gdy patrzyłem w weekend nie było jeszcze widać pierwszego kolanka (siew z końcem października). Druga dawka N jeszcze nie podana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk122    8

Panowie pszenżyto już uciekło z fazy pierwszego kolanka a żyto różne pola niektóre drugie kolanko a niektóre już w fazie "wielkiego wzrostu" nawożenie 120N, na ccc już za późno więc co teraz dac żeby nie patrzeć na poszczególne pola w jakiej fazie jest roślina. Cerone, Modus? Proszę o poradę bo nigdy nie dawałem nic innego jak ccc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    431

W zeszłym roku Twingo przy plonie 7,5t/ha i ok 140N/ha (+zabiegi dolistne) ładnie stało bez skracania. Wysiane było 150kg/ha materiału siewnego (kwalifikat). W tym roku nawożenie N wyjdzie ok 180-190kgN/ha. Gdy patrzyłem w weekend nie było jeszcze widać pierwszego kolanka (siew z końcem października). Druga dawka N jeszcze nie podana.

 

o i to jest cenna i pomocna odpowiedz, dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    351

Panowie pszenżyto już uciekło z fazy pierwszego kolanka a żyto różne pola niektóre drugie kolanko a niektóre już w fazie "wielkiego wzrostu" nawożenie 120N, na ccc już za późno więc co teraz dac żeby nie patrzeć na poszczególne pola w jakiej fazie jest roślina. Cerone, Modus? Proszę o poradę bo nigdy nie dawałem nic innego jak ccc

wg mnie to teraz cerone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez pawel101210
      hej ...... na wiosne z wujkiem mamy plany zasiać PSZENŻYTO JARE .... będziemy siać około 0,5 ha .... jaką poradzicie odmiane zasiać ja bym radził MATEJKO .... ile trzeba siać Kg na ha ... a jaką zaprawke pod zboże i oprysk ...
    • Przez andrewk
      Witam, wszystkich znających się na rzeczy W poprzednich latach zwalczałem chwasty w ozimych na wiosnę. Ze względu, że ostatni rok był naprawdę suchy w tym roku chciałbym uporać się z nimi już jesienią aby zaoszczędzić wodę + składniki pokarmowe i zapewnić ładny start dla pszenżyta. Wybrałem dwa środki z tytułu tematu. Zaplanowałem :
       
      4l maratonu + 4-5g gleanu /h
       
      Moje pytanie czy lepiej zabieg wykonać w fazie1-2 listki czy bezpośrednio po siewie ( obie możliwości są ok według etykiety, ale tu raczej trzeba doświadczenia, którego w tym temacie nie posiadam )
       
      Jak wy to robicie ?
       
      Drugie pytanie dotyczy zakupu przez Internet ( w okolicy takie oczy robią na nazwę produktów :blink: im tylko chwastoksy w glowie ) może  ktoś polecić jakieś pewne miejsce ? Są dostępne np. bańki 5l czy tylko 10l ?
       
      Z góry dzięki za pomoc B)
       
       
×