Skocz do zawartości
Pavel

Pszenżyto ozime i jare

Polecane posty

Piterek91    0

Ja dzisiaj oglądałem swoje i na dołku jak stało tak nic nie rusza pierwsza dawke saletry wysiałem 9.03 w ilości 230kg/ha gdzie wyzej ładnie sie rozkrzewiło i widac ze coś sie z nim dzieje.a to jak zagrzezło tak stoi ale wiem ze jakbym wykopał na półtora sztycha to woda wyjdzie.i teraz sie nasuwa pytanie czy najpierw mu zrobic jakis koktajl typu siarczan,mocznik i odzywki czy sypac juz 200 saletry na druga dawke.co doradzicie? bardzo bym sie nie przejmował ale tego dołka jest dobre pół hektara..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    111

podczepie się pod mid7 dzisiaj pierwszy dzień właściwie noc bez przymrozka w dzień warunki w miarę zrobiłem oprysk na chwasty teraz zastanawiam się myślę sobota poniedziałek zrobić oprysk odżywką + siarczanem czy najpierw wysiać drugą dawkę saletry pierwszą siałem dość póżno 25 marca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamilo1888    30

moim zdaniem za wcześno na drugą dawkę zastosuj ją 3-4 tyg po pierwszej chyba że masz strzelanie w źbło to mozesz rzucić , jesli odchwascisz teraz to tydzien bez odzywek najlepiej ;) to juz zalezy od stanu plantacji i fazy rozwojowej :) jak słabe to herbicydem osłbaisz jeszcze bardziej :) wiec na słabsze stanowiska to lepiej odzywka najpierw a potem od chwastu :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sybiuszek24    3

Witam.Czym potraktować w oprysku pszenżyto na niedobór fosforu?Po tych zimnych wiatrach ostatnich zrobiło się lekko fioletowe,a może zmieni kolor jak teraz będzie ciepło?A poza tym idzie 2 dawka w sobotę mocznik 150kg/ha.To poczekać czy coś się zmieni?Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XTRO    160

Faza to 30/31 przełom tych faz

 

jutro jak będzie pogoda zamierzam dać mikro i siarczan, dodac od razu Wirtuoza a ze skracaniem poczekac 2-3 dni ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomazi3p    44

Sam miałem lecieć Chisel+Mocznik+Siarczan+Wirtuoz 0,5l+1,5l CCC ale Wirtuoza nie mogłem dostać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Seba42    2

To można łączyć cherbicydy z nawożeniem dolistnym ??Większość osób odradza takie mieszanki, nic niestanie się zbożu ? Bo sam chętnie bym tak zrobił

I mam jeszcze takie pytanko działa wam dział na forum pt Pszenica ozima i jara bo mi od wczoraj nie chce się włączyć :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XTRO    160

Sam miałem lecieć Chisel+Mocznik+Siarczan+Wirtuoz 0,5l+1,5l CCC ale Wirtuoza nie mogłem dostać :)

 

A jak mówisz ze skracaniem ? czekać jeszcze czy nie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamilo1888    30

najlepiej rozetnij źbło i bd widział :) na to jest wiele czynników :) jak bd na 0,7 0,8 cm to wjeżdzaj a jak nizej to poczekaj z 2-5 dni :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomazi3p    44

CCC stosuje się od 1-2kolanka, więc jak już będzie ten 1cm ponad węzłem krzewienia to aplikuj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XTRO    160

ok, to najpierw dam zabieg na T1 plus siarczan i mikro a za kilka dni skracanie.

Dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XTRO    160

ale zboże potrzebuje mikro i chcę jak najszybciej dać, a z tym kolankiem to poczekam kilka dni, bo zaraz też muszę RSM lać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koczas    54

Kiedyś, było mówione aby nie podawać mikroelementów w fazie strzelania w źdzło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koczas    54

Kolega losktos chyba(jak się mylę to przepraszam) tłumaczył dokładnie tą sprawę w temacie o pszenicy. Twierdził, że jest wtedy bardzo intensywny wzrost, burza hormonalna u roślin i podanie mikroelementów może zaburzyć równowagę roślin. Ja jestem jeszcze laikiem, więc dokładnie Ci nie powtórzę, ale z tego co pamiętam to ogólny sens wypowiedzi chyba zachowałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
knoro93    167

Masz racje kolego z góry. Mikro jak i inne składniki powinny być podane do fazy strzelania w źdzbło. Wtedy wystepuje bardzo intensywny rozwój rośliny wydziela ona dużo  hormonów i nie powinny sie w tym momencie aplikować za dużo składników. Tyle w teorii. W praktyce każdy robi koktaile z regulatorami mikro siarczan makro fungicydy mocznik Bóg wie co jeszcze aby w rozsądnych dawkach i w zasadzie wszystko potem jest ok nie ma przypaleń a roślina ładnie na to reaguje. Również tak robie i sobie chwale takie zabiegi bo ograniczam przejazdy, Oczywiście wszystko w rozsadnych dawkach powtarzam i nalezy trzymać się tabeli mieszania oraz temperatury powietrza i nasłonecznienia w których sie wykonuje zabieg,
Do kolegi Xtro. Nie przesadzaj dwa dni nie zrobi wielkiej różnicy a zaoszczedzisz sobie czas i kase na straconej ropie. Połacz odżywki ze skracaniem i poczekaj te 2 dni  zeby kolanko było 1 cm nad wezłem i wtedy pryskaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W poradniku faz rozwojowych z TOPAGRAR jest napisane że z fazie BBCH 30 należy unikać stosowania nawozów mikroelementowych. Dodatkowo jest napisane że przed osiągnięciem pełni krzewienia, tzn. przed rozpoczęciem zawiązywania kłosków BBCH 25-27 należy zakończyć zabiegi chwastobójcze, gdyż substancję aktywne w herbicydach wpływają ujemnie na rośliny.. Co myślicie o drugim zdaniu?

Moje pytanie mogę połączyć Mustang z Artea ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kula88    2

Szanowni Forumowicze, czy stosował ktoś mieszaninę Ccc plus moddus plus wirtuoz plus mikro? i czy moddus po mieszanit z woda robi się biały? takie mleczko? bardzo proszę o poradę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez pawel101210
      hej ...... na wiosne z wujkiem mamy plany zasiać PSZENŻYTO JARE .... będziemy siać około 0,5 ha .... jaką poradzicie odmiane zasiać ja bym radził MATEJKO .... ile trzeba siać Kg na ha ... a jaką zaprawke pod zboże i oprysk ...
    • Przez andrewk
      Witam, wszystkich znających się na rzeczy W poprzednich latach zwalczałem chwasty w ozimych na wiosnę. Ze względu, że ostatni rok był naprawdę suchy w tym roku chciałbym uporać się z nimi już jesienią aby zaoszczędzić wodę + składniki pokarmowe i zapewnić ładny start dla pszenżyta. Wybrałem dwa środki z tytułu tematu. Zaplanowałem :
       
      4l maratonu + 4-5g gleanu /h
       
      Moje pytanie czy lepiej zabieg wykonać w fazie1-2 listki czy bezpośrednio po siewie ( obie możliwości są ok według etykiety, ale tu raczej trzeba doświadczenia, którego w tym temacie nie posiadam )
       
      Jak wy to robicie ?
       
      Drugie pytanie dotyczy zakupu przez Internet ( w okolicy takie oczy robią na nazwę produktów :blink: im tylko chwastoksy w glowie ) może  ktoś polecić jakieś pewne miejsce ? Są dostępne np. bańki 5l czy tylko 10l ?
       
      Z góry dzięki za pomoc B)
       
       
×