Skocz do zawartości
yuras23

Maszyny z układem common rail

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Maszyny
yuras23    7

Witam mam pytanie do użytkowników maszyn z systemem CR jak wam zaplają na zimnym silniku? I czy wytrącenie się parafiny w czasie jazdy mogło mieć wpływ na CR?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vip11    0

Wytrącanie parafiny nie ma wpływu na sam układ CR ale na filtry znajdujące się przed pompą, najzwyczajniej w świecie przytykają się co powoduje odpalenie i po krótkim czasie pracy gaśnięcie. A jeśli chodzi o zapalanie to nie ma z tym problemu lepiej zapalają niż na mechanicznym wtrysku.

Edytowano przez vip11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yuras23    7

pytam o zapalanie ponieważ nie miałem prędzej styczności z CR dopiero od nie dawna mam belarusa na common rail i na zimno ciężko pali musi kilka razy przekręcić i dopiero zaczyna łapać ale tak jak by był zapowietrzony jak już chwile pochodzi i zapalam później to zapala odrazu ale te zapalanie na zimno mnie trochę dziwi, bo mam 20 letniego 3-p i szybciej zapali na zimno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

bobytempelton    158

Po kiju zapalają lepiej, a jak odpali silnik na złym paliwie to trzeba się liczyć z tym że można uszkodzić pompo wtryskiwacze, każdy nowszy układ cr ma czujnik temperatury, jeżeli temp. jest np. poniżej -17*C w niektórych niższa to nie ma możliwości odpalenia silnika aby nie zniszczyć common rail, w starych pierwszych generacjach common rail czy zwykłych dotychczasowych układach zasilania tego nie ma. Najlepsze na zimowe mrozy są czopikowe wtryskiwacze, sekcyjna pompa i świeca płomieniowa a jeszcze lepiej palnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strd    4

@bobytempelton ale masz świadomość, ze CR nie ma nic wspólnego z pompowtryskami?

przy CR jak już paliwo przejdzie przez pompę niskiego i wysokiego ciśnienia, to jest już podgrzane, więc od parafiny wtryskiwacze się raczej nie zapchają. Filtry jak najbardziej, ale to wszędzie tak samo :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

No mój błąd nazwałem potocznie, wiem że pompo wtryski to polowa lat 90tych, ale tak potocznie się mówi, ale przy stojącym samochodzie czy traktorze całą noc na mrozie, parafina wytrąca się tak samo w wtryskiwaczach czy pompie czy baku, tylko z baku wyłapią ja filtry, ale z reszty już nie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yuras23    7

z tym zapalaniem to przed sprawą z wytrąceniem parafiny też cięzko zapalał na zimno nawet na jesieni gdzie temperatura była jeszcze na plusie w nocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strd    4

może Ci zawór regulacji ciśnienia na listwie przepuszcza. trzeba by było zmierzyć ciśnienie.

@bobytempelton nie wiem jak to się dzieje, i nie wiem, czy w ciągnikach jest tak samo, ale w osobówkach z CR wytrącanie się parafiny wydaje się być rzadziej spotykane niż w samochodach z mechanicznymi pompami. Być może to dlatego, ze spora część elementów instalacji wysokiego ciśnienia jest pokrywana tworzywem, a być może dlatego, ze pompy zaczynają pompować paliwo przed rozruchem przez co te kilka gramów ropy jest podgrzewane. Nie wiem, ale jakimś cudem tak to wygląda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80

Widocznie CR w ciągniku ma niewiele wspólnego z tym co jest w aucie. Renault dci -24 stał na dworze palił bez problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×