winner2005

Rodzaj zabudowy przyczepki samochodowej

Polecane posty

winner2005    3

Witam. Ostatnio natknąłem się na mobilną zaprawiarkę do zboża. Jest ona zamontowana na przyczepce samochodowej jako rodzaj jej zabudowy. Moim zdaniem bardzo praktyczne. A waszym zdaniem jakie rodzaje zabudowy można jeszcze zamontować na przyczepce samochodowej? Tak aby ułatwiały pracę w rolnictwie lub przemyśle, oraz zwykłym użytkownikom. Czekam na wasze propozycje i sugestie. Zapraszam do wpisywania swoich pomysłów jako zabudowy przyczepki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marecki2922    514

Jak patrzę po okolicy to było by dobre dystrybutor z piwem bo na to jest szczególne zapotrzebowanie no i może dom publiczny bo starych kawalerów jest niemało :D


Kupię rozsiewacz do wapna o ładowności 5 ton i więcej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
winner2005    3

Myślę o zbudowaniu przyczepki samochodowej typu sam na sprzedaż. Niestety na aukcjach są ich dziesiątki a ceny bardzo różne od 1300 do nawet 2500 zł za samą przyczepkę. Ja chcę zrobić coś takiego co wyróżni moją przyczepkę spośród tych wszystkich i zrobi dobre wrażenie na potencjalnym kupcu.

I szukam wsród was fachowej pomocy i opinii bo sądząc po Waszych wypowiedziach na forum jest tu masa ludzi która zna się na rzeczy i chętnie doradza a nie tylko umie krytykować.

Co myślicie o wykonaniu przyczepki towarowej samochodowej na której na dyszlu znajdowałby się podobny żuraw jak na zdjęciu? Praktyczne rozwiązanie?

dsc1883g.jpg

Oczywiście żuraw bym zrobił taki aby była możliwość złożenia go do transportu. Możliwy byłby też szybki jego demontaż gdyby nie był akurat potrzebny. Również zamontowane byłyby też odpowiednie podpory które rozkładane byłyby do załadunku.

 

Wymiary mojej planowanej przyczepki to 230x125x40 cm. A cena takiej przyczepki wyniosłaby ok 2500 zł. Ciężko byłoby znaleźć kupca na taką przyczepkę?

Wiem ze swojego doświadczenia że nie raz by mi się taki żuraw przydał przy przyczepce. A jakie są wasze opinie i rady?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Kolego jest prosty sposób aby to sprawdzić, po prostu się ogłoś że wykonasz taką przyczepkę w takim czy takim wyposażeniu i za takie pieniądze i zobaczysz jaki odzew będzie w realu.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
winner2005    3

Kolego jest prosty sposób aby to sprawdzić, po prostu się ogłoś że wykonasz taką przyczepkę w takim czy takim wyposażeniu i za takie pieniądze i zobaczysz jaki odzew będzie w realu.

Raczej nikt w ciemno się nie zadeklaruje że kupi taką przyczepkę jeśli w rzeczywistości jej nie widział i nie sprawdzil pod względem technicznym. Chodzi mi o ogólną ocenę pomysłu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

Kolego dowiedz się czy wogóle na przyczepce można zainstalować takiego żurawia "made in garaż" czy nie potrzeba jakiegoś atestu, homologacji na taki wynalazek żeby mógł byc załozony na przyczepkę i diagnosta, policja i inne słuzby by sie tego nie czepiały. Mysle że jesli to na przyczepce szybkobieżnej miałoby byc to w zyciu nikt ci nie pozwoli takiego czegoś zamontować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Raczej nikt w ciemno się nie zadeklaruje że kupi taką przyczepkę jeśli w rzeczywistości jej nie widział i nie sprawdzil pod względem technicznym. Chodzi mi o ogólną ocenę pomysłu.

 

Zgadza się nikt zaraz nie kupi ale będziesz wiedział czy jest zainteresowanie na taki produkt.

 

Ja ogłosiłem pewien towar w celu sprawdzenia rynku, odzew mizerny więc już mam jakieś spojrzenie na projekt, nie jest do końca miarodajne badanie rynku ale zawsze to coś już wiadomo.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
winner2005    3

Żadnych badań na to nie potrzeba bo to jest zwykły żuraw warsztatowy, któr ma ułatwić pracę podczas załadunku cięższych rzeczy. A co do przeglądu to w niczym to nie powinno przeszkadzać.

 

Kolego dowiedz się czy wogóle na przyczepce można zainstalować takiego żurawia "made in garaż" czy nie potrzeba jakiegoś atestu, homologacji na taki wynalazek żeby mógł byc załozony na przyczepkę i diagnosta, policja i inne słuzby by sie tego nie czepiały. Mysle że jesli to na przyczepce szybkobieżnej miałoby byc to w zyciu nikt ci nie pozwoli takiego czegoś zamontować

ten żuraw byłby składany i w niczym by nie przeszkadzał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darpol    18

Może i ciekawy pomysł, ale weż pod uwagę wagi. Przyczepka min 250kg, dzwig i podpory 100-150kg i na ładowność zostaje 350-400kg, ale może się komuś przydać do przewożenia np, silników do regeneracji.W końcu lenistwo to matka wynalazku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
winner2005    3

"Darpol" brałem to pod uwagę, ale z drugiej strony kto w dzisiejszych czasach przestrzega wagi na przyczepce samochodowej??? :) ja osobiście na swojej prywatnej przyczepce wiozłem ok 1200 kg. Coprawda ciężko się hamowało bo jest bez hamulca najazdowego ale liczy się sam fakt że przewiozłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Liczy się bezpieczeństwo !!!!!!!


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    116

moim zdaniem żuraw tosztuka dla sztuki, i policja prawdopodbnie na widok takiego cudaka zarządalaby dokumentacji z Urzędu Dozoru Technicznego (spójrz na wszystkie windy przy busach i ciężarowkach-wszędzie namalowany skrot UDT i jakiś numer).

 

jeśli chcesz coś na prawdę przydatnego zrobić i liczyć że sprzedasz to pomyśl o dystrybutorze do paliwa-jakiś zbiornik z 600-800 litrów, pompka z silniczkiem 12V pod zapalniczkę, kawałek pistoletu, tylko trzeba jakoś rozwiązać problem stabilności takiej fury...


-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

Zapewniam cie że jakiś papier na taki dźwig musiałbyś mieć. A po drugie pomyśl gdzie go złożysz? z przodu przyczepki ? to bedzie ciężar że przekroczy nacisk na zaczep (max 50kg) a jeszcze podpory ??? wiem że ty jako osoba prywatna nic sobie z norm nie robisz ale po prostu nie zarejestrujesz przyczepki która wyprodukujesz albo zabudujesz w ten sposób a i klijent nie bedzie miał ochoty narażać sie policji. Skoro za cos ma zapłacic to to musi spełniać wszystkie normy i przepisy kodeksu drogowego (ten przepis o braku wystających elementów też) Moim zdaniem pomysł nie trafiony i nie przemyślany do końca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek33    35

Zrób przewoźne stragany. Producenci warzyw, owoców mogą być potencjalnymi klientami. Łatwiej to też zarejestrować :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
argoz    0

Przed wyborami to pewnie byłoby zainteresowanie na przyczepkę z tablicą na reklamę :D :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
winner2005    3

Przyznam że trochę teraz zwątpiłem.

Tu do przykładu podaje zdjęcia znalezione w sieci.

 

zurPik.jpg

 

bus.gif

 

przyczepa.gif

 

A tu znalazłem link do producenta takich urządzeń i tam wyszczególnione zdanie:

UWAGA! Żurawie Maxilift z napędem ręcznym, nie wymagają rejestracji w Urzędzie Dozoru Technicznego. Wystarczy zamontować i korzystać z żurawia.

 

http://www.maxilift.com.pl/wiadomosci,m50_2h_plh,2,1.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
winner2005    3

A u mnie cena przyczepki z podobnym ponośnikiem wyniosłaby ok 2500 złotych. Wysłałem dziś maila do Urzędu Dozoru Technicznego z tym pytanie. Zobaczymy co odpiszą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek45    17

Kiedyś słyszałem o gościu, który na przyczepce zamontował prasę do robienia soków z owoców. Jeździ po polsce i świetnie mu się ten interes kręci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek83    7

Robiłem przyczepkę w zeszłym roku o podobnych wymiarach jak planujesz i jeśli chcesz "przekraczać" wagę ładunku, to musisz zainwestować w konstrukcję (u mnie profile zamknięte 60x40x3 to podstawa), 1,5 tony wiozłem i było ok (najsłabszy element to opony), ale dziś gdybym raz jeszcze robił to zrobiłbym na tandemie. A co do takiego żurawia, to nie wiem jaką byś musiał dać konstrukcję zaczepu, żeby wytrzymało obciążenie podczas załadunku, zaczep standardowo to albo rura albo profil kwadratowy 50mm, a mocowanie na 2 śruby M12, więc jeśli dasz na to nacisk 1 t to masz jak w banku, że zaczep zetnie śruby lub zegniesz profil. Oczywiście podpory mogłyby pomóc, ale wtedy konstrukcja nie będzie prosta do założenia. Jak wożę większy ciężar to zawsze rozkładam go równo po obu stronach osi, żeby nie obciążać zaczepu, a tu w momencie załadunku zaczep obciążysz normalnym naciskiem przyczepki + waga żurawia + waga ładunku. Do tego jeszcze naprężenia boczne, gdy będziesz ładował z boku przyczepki żuraw wychyli się w lewo lub prawo to na zaczepie będzie skręcać. A jak zaczep wytrzyma to może się okazać, że tak jak w mojej poprzedniej omedze gdy przesadziłem z drewnem na lawecie, opuści ci się bagażnik o kilkanaście centymetrów... Jeździłem potem z takim "obwieszonym" kufrem i wiem, że 4 m3 mokrego drewna na lawecie to gruba przesada...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
winner2005    3

Aby zminimalizować nacisk na zaczep wystarczy przesunąć oś o kilka centymetrów w celu dokładnego wyważenia, a podczas załadunku rozkładałoby się podpory, które całkowicie odciążają zaczep i hak przy samochodzie. Czekam za odpowiedzią z Urzędu Dozoru Technicznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

Ale zmiana połozenia osi to nie takie proste. W nowoczesnych przyczepkach rama jest delikatna i jest jedno miejsce na os i nie bardzo da się ją przesunąć Poza tym wymagałoby to ponownego homologowania tak zmodyfikowanej przyczepki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

Ale sam-ów nie możesz wyprodukować więcej niż 3 rocznie Poza tym przez stację diagnostyczna muszą przejść

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
winner2005    3

Ale sam-ów nie możesz wyprodukować więcej niż 3 rocznie Poza tym przez stację diagnostyczna muszą przejść

 

Samów możesz wyprodukować tyle ile chcesz. Tylko możesz zarejestrować nie więcej niż jednego sama rocznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pylos
      Sexual adventures
      Verified Women
      Prime Сasual Dating
    • Przez Soczi87
      Witam wszystkich. 
      Mam problem ponieważ montuję do przyczepy samoróbki jednoosiowej siłownik hydrauliczny który zakupił mój wujek w latach 90. W załączniku przesyłam zdjęcie tabliczki. Siłownik ma kulę o średnicy 53mm 
      i mam problem z doborem gniazda pod ten wymiar. W ofercie
      na rynku dostępne są rozmiary gniazd 52 i 55 nic pośredniego. Chce założyć gniazdo z zabezpieczeniem na seger. Czy roztoczenie gniazda 52mm to dobry pomysł ? 
      Moze ma ktoś z Was gniazdo na 53mm 
      Dziękuje. 

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez luki987654321
      Witam, chce zamontować halogeny led na tyle beczkowozu forschrit. czy można je podłączyć pod złącze trzy pinowe w ciągniku lub ewentualnie pod co innego można podłączyć? dodam że mam zamiar w kabinie zrobić włącznik aby się cały czas nie świeciły tylko na czas pracy.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam, 
      Koledzy poszukuje kogoś z użytkowników kombajnów Jarek lub Arek celem wsparcie wymiarowego.
      Buduje kombajn do porzeczek i potrzebuje informacji jaka powinna być odległość miedzy podajnikiem taśmowym szerokim a profilem podtrzymującym wał otrząsacza, będę wdzięczny za zdjęcie z przyłożoną metrówką. 
      Wymiary jakie poszukuje to te zaznaczone na jednym ze zdjęć,, nie chciałbym połamać  krzaków przy pierwszej próbie jeśli do niej dojdzie :) 
      Zdjęcia z budowy w załączniku, dziękuje za pomoc:) 











×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj