Zaloguj się, aby obserwować  
jacek472

7341 po regulacji pompy dużo pali

Polecane posty

jacek472    40

tak jak w temacie rok temu oddałem pompe i wtryski do sprawdzenia bo ciężko z rana palił, wtryski ponoć były nanic, a w pompie złe były 2 sekcje zapytał się mechanik czy wymieniać czy podregulować. Pomyślałem sobie że ciągnik nie całe 2000 motogodzin to żeby nic nie wymieniać. I od tego magicznego podregulowania rano dalej ciężko pali, a na dodatek bardzo dużo pali, ok 50% więcej niż wcześniej, co wg was może być tego przyczyną? nie kopci ani nic, znacie może jakiegoś profesjonalnego pompiarza z lubelskiego, w miare niedrogiego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Pytanie czy słabe palenie to na pewno wina układu wtryskowego, skoro "niby" poprawiony, wina może leżeć w innych czynnikach odpowiedzialnych za palenie(kompresja).

Na jakie ciśnieni ustawione są wtryski?

Opisz jakie są objawy przy porannym zapalaniu, przy jakiej temperaturze.

Z jakich okolic lubelskiego jesteś bo to spore województwo.

Więcej pali, a mocy nie przybyło? :)

 

Edit:

Kąt początku tłoczenia paliwa sprawdzony?

Edytowano przez mtracz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

pompa przy silnikach turbo powinna być ustawiona pod turbinę jakie generuje ona ciśnienie doładowania taka powinna być dawka, ciężko pali ale tylko w mrozy czy w lato też ile musisz czasu kręcić, pali od razu na wszystkie tłoki, oleju nie bierze a i na jakim paliwie jeździsz, ropa, bio, opał, sprawdź ciśnienie sprężania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    142

Nie tak mało 800zł za regeneracje pompy.

może i nie mało ale lepiej dać 800zł i mieć spokój na 15 lat niż dać 500zł u jakiegoś podrzędnego mechanika i za 5 lat znowu regenorować ;) Ja jestem za tym że jak robić to lepiej troche dołożyć ale zrobić solidniej :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tedizetor56    95

mi przy 5211 zaciela sie listwa w pomie(pompa robiona 8 lat temu 4 tys mtg i chodzil dobrze) kilka razy mi zgasl i odpowietrzalem i dmuchnolem powietrzem w przewod zasilajacy i zalozylem go bez opaski przepompowalem , odpalil ja zadowolony dodalem gazu a on obroty na maksa, puscilem a tu nic.zdjolem przewod i po chwili zgasl.zrobili mi pompe ,nowe koncowki i chodzi jak rakieta,pali nawet troche mniej ale z rury czarny dym laduje jak nigdy przedtem.zadzwonilem do tych co robili to sie dowiedzialem ze "tak ma byc".


Zetor Team.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek472    40

też polecam najtaniej nie jest ale dobrze

Nie masz w okolicy serwisu motorpal? wiem że w Lublinie jest na długiej.

Woliński? Pytałem jak robił mi pompe w 3512,(nie jestem zadowolony coś chyba nie tak pokręcił bo silnik złożyłem tak jak książka pisze i jak daje gazu lub obciążenie to hmura dymu, wcześniej tak nie było) to powiedział że do zetora nie robi, chyba że bosch.

Tanio nie jest, przekonałem się po berlingo hdi, 2 wizyty i 2100zł za tyle do bym silnik na szrocie kupił,

 

Nie wiem jak cytować inne posty więc odp na wszystko

Kompresji nie sprawdzałem, bo wydaje mi się że na 2000 h powinno być ok, paliwo głównie ON

ciśnienie wtrysków tak jak w instrukcji, ciężko pali od +5 puści czarną hmure i chodzi normalnie, oleju troszke bierze, ale tak samo od nowości

Jestem z łęczyńskiego, więcej pali mocy nie przybyło,

po założeniu pompy ustawiłem na znaki,

po remoncie pompy sprawdzacie kąt wtrysku kapilarą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Kolego co do kompresji to oprócz zużycia elementów tłok, cylinder, pierścienie to jest jeszcze szczelność głowicy, gdzie gniazda mogły się przypalić. No ale bez sprawdzenia to możemy sobie gdybać.

Uważasz, że kompresja raczej powinna być dobra przy tym przebiegu, to tak samo jak pompa powinna, a jednak już trzeba było ją robić.

Początek konta tłoczenia powinno się sprawdzać za każdym wyjęciem pompy, tym bardziej u ciebie coś nie gra więc ty musisz to sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek472    40

Więc jak w zetorze sprawdzić kąt wtrysku w 3512 wiem bo czytałem w instrukcji napraw a w zetorze to nie wiem.

Z tymi gniazdami to się mogę za zbytnio nie zgodzić, bo luzy na zaworach sprawdzam co 500-1000h i nie były podparte.

Poza tym przed tym pseudo remontem(regulacją pompy) chodził jak marzenie(tylko z rana ciężko palił) nie puszczał ani dymka czy na pełnym czy bez obciążenia, a teraz nie kopci jak lokomotywa, tylko troche dymi, nie przejmowałbym się tym gdyby takiego taniego paliwa z baku nie ubywało za szybko ;)

A gdy pojawia się czarny dym, jest to nie dopalone paliwo( nie w pełni wykorzystane)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszNowak    6

Wiesz co Ja na Twoim miejscu oddał bym pompę tej Firmie co Ją robiła za pewne dali Ci na nią gwarancję skoro s.... robotę to niech ją poprawią. Mi firma robiła pompę 3 razy i nie zrobili tak jak być to powinno. Straciłem już do nich nerwy i na wiosnę oddam ciągnik do innej firmy. Pompa to nie jest w cale takie banalne urządzenie i nie każdy umie to naprawić czy wyregulować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

ale jeszcze zapytam moc jest, czy odpalisz go na mrozie np -15 czy nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek472    40

Moc jest bez zmian. -15? może na zaciąg. wadą jeszcze jest strasznie słabe kręcenie, na oryginalnym akku i rozruszniku kręcił jak wariat, a teraz na rozruszniku planetarnym i innych akku słabizna(już 4 lub 5 akumulator bede kupował od 2004r. wadą jest to że jest z przodu i urywa cele, Przerabiam teraz akku pod kabine tak żeby z bizona wszedł. prawie całą zimę stoi, w zimie używam same rollera i ursusa 3512.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszNowak    6

Ja mam podobny problem z pompa co ty Sam już nie wiem gdzie zaprowadzić ciągnik by ustawili dobrze pompę. Mi po remoncie silnika ciężko odpala ciągnik wszystko zrobione oryginalne części włożone tylko pompa jeszcze nie tykana po remoncie i myślę że to wina tego na dodatek tak jak u ciebie chmura dymy z rury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

to już nie wiem skoro idzie więcej paliwa to pewnie źle pompa ustawiona, przy silniku turbo może nie dymić bo tam idzie więcej powietrza, a radze sprawdzić sobie elektrykę skoro mówisz że 4 akumulator wymieniasz ja też mam z 2004 i jadę na 2, mam pytanie gdzie zamierzasz pod schodkami umiejscowić go pod filtrem hydrauliki czy pod nim, w skrzynce czy jakiś podeścik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

To ty nap weno masz coś nie tak z elektryka skoro na planetarnym słabo kręci, a na oryginalnym było dobrze.

Ile czasu masz ten nowy rozrusznik? Może przydał by mu się przegląd?

Trochę nie udane miejsce montażu tego akumulatora. Bo tam właśnie siadają nagminnie, najczęściej na urwane cele. A spowodowane tym że na przodzie są dość duże wstrząsy, gdy przód ciągnika podskakuje.

Jak akumulator jest na środku ciągnika to jak sternik na dużym statku, przód i tył bujają fale a środek jak by zostawał nieruchomy, ma mniejsze amplitudy wahań. A na pewno łagodniejsze.

A wracając do tematu :D . Skoro wiesz, że pompa nie była już najlepsza i ja tylko wyregulowali, to nie ma co się dziwić że jest coś nie tak. Dopóki nie zostanie przynajmniej ponownie sprawdzona nie można jej wierzyć.

A wtryski masz od tego modelu włożone?

Przy takich niedomaganiach układu rozruchowego nie dziwię się że będzie kiepsko palił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek472    40

To ty nap weno masz coś nie tak z elektryka skoro na planetarnym słabo kręci, a na oryginalnym było dobrze.

Ile czasu masz ten nowy rozrusznik? Może przydał by mu się przegląd?

Trochę nie udane miejsce montażu tego akumulatora. Bo tam właśnie siadają nagminnie, najczęściej na urwane cele. A spowodowane tym że na przodzie są dość duże wstrząsy, gdy przód ciągnika podskakuje.

Jak akumulator jest na środku ciągnika to jak sternik na dużym statku, przód i tył bujają fale a środek jak by zostawał nieruchomy, ma mniejsze amplitudy wahań. A na pewno łagodniejsze.

A wracając do tematu :D . Skoro wiesz, że pompa nie była już najlepsza i ja tylko wyregulowali, to nie ma co się dziwić że jest coś nie tak. Dopóki nie zostanie przynajmniej ponownie sprawdzona nie można jej wierzyć.

A wtryski masz od tego modelu włożone?

Przy takich niedomaganiach układu rozruchowego nie dziwię się że będzie kiepsko palił.

na dwuch akku kreci perfekcyjnie, chyba takie słabe akku teraz robią, prąd rozruchowy niby duży, a kręci słabo (dlatego robie skrzynke na kombajnowski aku), może też olej gęstszy niż fabryczny(turdus) wtryski na 90% od tego modelu mechanik spisał nr i zamawiał.

Słyszałem że gdzieś w swidniku ponoć dobrze pompy robią znacie jakas firme oprucz wolińskiego?

to już nie wiem skoro idzie więcej paliwa to pewnie źle pompa ustawiona, przy silniku turbo może nie dymić bo tam idzie więcej powietrza, a radze sprawdzić sobie elektrykę skoro mówisz że 4 akumulator wymieniasz ja też mam z 2004 i jadę na 2, mam pytanie gdzie zamierzasz pod schodkami umiejscowić go pod filtrem hydrauliki czy pod nim, w skrzynce czy jakiś podeścik

robie skrzynke nad filtrem hydrauliki ledwo co ale się zmieści, tylko przewód od pneumatyki trzeba dołem puścić.skrzynka na stałe przymocowana do ciągnika a akku wsuwany od przodu. elektryka powinna być ok bo gdyby za dużo ładował alternator to wode by z aku wygotowywało, teraz 100% urwana cela gdyż podskoczył w bruździe zwarło słupek+ z filtrem powietrza i żygneło ogniem. teraz po naładowaniu akku ma 8,4v

u mnie przód mocno skacze bo mam opony diagonalne.

Edytowano przez jacek472

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

A nawet dwie cele urwane. Przy jednej miał by 10V.

Ale akumulator może się popsuć nie tylko z przeładowania ale także niedoładowania go przez alternator. I nic dziwnego że na jednym akumulatorze kiepsko kreci jak on zasiarczony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj