Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
jacek472

7341 po regulacji pompy dużo pali

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
jacek472    16

tak jak w temacie rok temu oddałem pompe i wtryski do sprawdzenia bo ciężko z rana palił, wtryski ponoć były nanic, a w pompie złe były 2 sekcje zapytał się mechanik czy wymieniać czy podregulować. Pomyślałem sobie że ciągnik nie całe 2000 motogodzin to żeby nic nie wymieniać. I od tego magicznego podregulowania rano dalej ciężko pali, a na dodatek bardzo dużo pali, ok 50% więcej niż wcześniej, co wg was może być tego przyczyną? nie kopci ani nic, znacie może jakiegoś profesjonalnego pompiarza z lubelskiego, w miare niedrogiego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Pytanie czy słabe palenie to na pewno wina układu wtryskowego, skoro "niby" poprawiony, wina może leżeć w innych czynnikach odpowiedzialnych za palenie(kompresja).

Na jakie ciśnieni ustawione są wtryski?

Opisz jakie są objawy przy porannym zapalaniu, przy jakiej temperaturze.

Z jakich okolic lubelskiego jesteś bo to spore województwo.

Więcej pali, a mocy nie przybyło? :)

 

Edit:

Kąt początku tłoczenia paliwa sprawdzony?

Edytowano przez mtracz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pompa przy silnikach turbo powinna być ustawiona pod turbinę jakie generuje ona ciśnienie doładowania taka powinna być dawka, ciężko pali ale tylko w mrozy czy w lato też ile musisz czasu kręcić, pali od razu na wszystkie tłoki, oleju nie bierze a i na jakim paliwie jeździsz, ropa, bio, opał, sprawdź ciśnienie sprężania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    54

Nie tak mało 800zł za regeneracje pompy.

może i nie mało ale lepiej dać 800zł i mieć spokój na 15 lat niż dać 500zł u jakiegoś podrzędnego mechanika i za 5 lat znowu regenorować ;) Ja jestem za tym że jak robić to lepiej troche dołożyć ale zrobić solidniej :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tedizetor56    94

mi przy 5211 zaciela sie listwa w pomie(pompa robiona 8 lat temu 4 tys mtg i chodzil dobrze) kilka razy mi zgasl i odpowietrzalem i dmuchnolem powietrzem w przewod zasilajacy i zalozylem go bez opaski przepompowalem , odpalil ja zadowolony dodalem gazu a on obroty na maksa, puscilem a tu nic.zdjolem przewod i po chwili zgasl.zrobili mi pompe ,nowe koncowki i chodzi jak rakieta,pali nawet troche mniej ale z rury czarny dym laduje jak nigdy przedtem.zadzwonilem do tych co robili to sie dowiedzialem ze "tak ma byc".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek472    16

też polecam najtaniej nie jest ale dobrze

Nie masz w okolicy serwisu motorpal? wiem że w Lublinie jest na długiej.

Woliński? Pytałem jak robił mi pompe w 3512,(nie jestem zadowolony coś chyba nie tak pokręcił bo silnik złożyłem tak jak książka pisze i jak daje gazu lub obciążenie to hmura dymu, wcześniej tak nie było) to powiedział że do zetora nie robi, chyba że bosch.

Tanio nie jest, przekonałem się po berlingo hdi, 2 wizyty i 2100zł za tyle do bym silnik na szrocie kupił,

 

Nie wiem jak cytować inne posty więc odp na wszystko

Kompresji nie sprawdzałem, bo wydaje mi się że na 2000 h powinno być ok, paliwo głównie ON

ciśnienie wtrysków tak jak w instrukcji, ciężko pali od +5 puści czarną hmure i chodzi normalnie, oleju troszke bierze, ale tak samo od nowości

Jestem z łęczyńskiego, więcej pali mocy nie przybyło,

po założeniu pompy ustawiłem na znaki,

po remoncie pompy sprawdzacie kąt wtrysku kapilarą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Kolego co do kompresji to oprócz zużycia elementów tłok, cylinder, pierścienie to jest jeszcze szczelność głowicy, gdzie gniazda mogły się przypalić. No ale bez sprawdzenia to możemy sobie gdybać.

Uważasz, że kompresja raczej powinna być dobra przy tym przebiegu, to tak samo jak pompa powinna, a jednak już trzeba było ją robić.

Początek konta tłoczenia powinno się sprawdzać za każdym wyjęciem pompy, tym bardziej u ciebie coś nie gra więc ty musisz to sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek472    16

Więc jak w zetorze sprawdzić kąt wtrysku w 3512 wiem bo czytałem w instrukcji napraw a w zetorze to nie wiem.

Z tymi gniazdami to się mogę za zbytnio nie zgodzić, bo luzy na zaworach sprawdzam co 500-1000h i nie były podparte.

Poza tym przed tym pseudo remontem(regulacją pompy) chodził jak marzenie(tylko z rana ciężko palił) nie puszczał ani dymka czy na pełnym czy bez obciążenia, a teraz nie kopci jak lokomotywa, tylko troche dymi, nie przejmowałbym się tym gdyby takiego taniego paliwa z baku nie ubywało za szybko ;)

A gdy pojawia się czarny dym, jest to nie dopalone paliwo( nie w pełni wykorzystane)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszNowak    6

Wiesz co Ja na Twoim miejscu oddał bym pompę tej Firmie co Ją robiła za pewne dali Ci na nią gwarancję skoro s.... robotę to niech ją poprawią. Mi firma robiła pompę 3 razy i nie zrobili tak jak być to powinno. Straciłem już do nich nerwy i na wiosnę oddam ciągnik do innej firmy. Pompa to nie jest w cale takie banalne urządzenie i nie każdy umie to naprawić czy wyregulować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek472    16

Moc jest bez zmian. -15? może na zaciąg. wadą jeszcze jest strasznie słabe kręcenie, na oryginalnym akku i rozruszniku kręcił jak wariat, a teraz na rozruszniku planetarnym i innych akku słabizna(już 4 lub 5 akumulator bede kupował od 2004r. wadą jest to że jest z przodu i urywa cele, Przerabiam teraz akku pod kabine tak żeby z bizona wszedł. prawie całą zimę stoi, w zimie używam same rollera i ursusa 3512.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszNowak    6

Ja mam podobny problem z pompa co ty Sam już nie wiem gdzie zaprowadzić ciągnik by ustawili dobrze pompę. Mi po remoncie silnika ciężko odpala ciągnik wszystko zrobione oryginalne części włożone tylko pompa jeszcze nie tykana po remoncie i myślę że to wina tego na dodatek tak jak u ciebie chmura dymy z rury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to już nie wiem skoro idzie więcej paliwa to pewnie źle pompa ustawiona, przy silniku turbo może nie dymić bo tam idzie więcej powietrza, a radze sprawdzić sobie elektrykę skoro mówisz że 4 akumulator wymieniasz ja też mam z 2004 i jadę na 2, mam pytanie gdzie zamierzasz pod schodkami umiejscowić go pod filtrem hydrauliki czy pod nim, w skrzynce czy jakiś podeścik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

To ty nap weno masz coś nie tak z elektryka skoro na planetarnym słabo kręci, a na oryginalnym było dobrze.

Ile czasu masz ten nowy rozrusznik? Może przydał by mu się przegląd?

Trochę nie udane miejsce montażu tego akumulatora. Bo tam właśnie siadają nagminnie, najczęściej na urwane cele. A spowodowane tym że na przodzie są dość duże wstrząsy, gdy przód ciągnika podskakuje.

Jak akumulator jest na środku ciągnika to jak sternik na dużym statku, przód i tył bujają fale a środek jak by zostawał nieruchomy, ma mniejsze amplitudy wahań. A na pewno łagodniejsze.

A wracając do tematu :D . Skoro wiesz, że pompa nie była już najlepsza i ja tylko wyregulowali, to nie ma co się dziwić że jest coś nie tak. Dopóki nie zostanie przynajmniej ponownie sprawdzona nie można jej wierzyć.

A wtryski masz od tego modelu włożone?

Przy takich niedomaganiach układu rozruchowego nie dziwię się że będzie kiepsko palił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek472    16

To ty nap weno masz coś nie tak z elektryka skoro na planetarnym słabo kręci, a na oryginalnym było dobrze.

Ile czasu masz ten nowy rozrusznik? Może przydał by mu się przegląd?

Trochę nie udane miejsce montażu tego akumulatora. Bo tam właśnie siadają nagminnie, najczęściej na urwane cele. A spowodowane tym że na przodzie są dość duże wstrząsy, gdy przód ciągnika podskakuje.

Jak akumulator jest na środku ciągnika to jak sternik na dużym statku, przód i tył bujają fale a środek jak by zostawał nieruchomy, ma mniejsze amplitudy wahań. A na pewno łagodniejsze.

A wracając do tematu :D . Skoro wiesz, że pompa nie była już najlepsza i ja tylko wyregulowali, to nie ma co się dziwić że jest coś nie tak. Dopóki nie zostanie przynajmniej ponownie sprawdzona nie można jej wierzyć.

A wtryski masz od tego modelu włożone?

Przy takich niedomaganiach układu rozruchowego nie dziwię się że będzie kiepsko palił.

na dwuch akku kreci perfekcyjnie, chyba takie słabe akku teraz robią, prąd rozruchowy niby duży, a kręci słabo (dlatego robie skrzynke na kombajnowski aku), może też olej gęstszy niż fabryczny(turdus) wtryski na 90% od tego modelu mechanik spisał nr i zamawiał.

Słyszałem że gdzieś w swidniku ponoć dobrze pompy robią znacie jakas firme oprucz wolińskiego?

to już nie wiem skoro idzie więcej paliwa to pewnie źle pompa ustawiona, przy silniku turbo może nie dymić bo tam idzie więcej powietrza, a radze sprawdzić sobie elektrykę skoro mówisz że 4 akumulator wymieniasz ja też mam z 2004 i jadę na 2, mam pytanie gdzie zamierzasz pod schodkami umiejscowić go pod filtrem hydrauliki czy pod nim, w skrzynce czy jakiś podeścik

robie skrzynke nad filtrem hydrauliki ledwo co ale się zmieści, tylko przewód od pneumatyki trzeba dołem puścić.skrzynka na stałe przymocowana do ciągnika a akku wsuwany od przodu. elektryka powinna być ok bo gdyby za dużo ładował alternator to wode by z aku wygotowywało, teraz 100% urwana cela gdyż podskoczył w bruździe zwarło słupek+ z filtrem powietrza i żygneło ogniem. teraz po naładowaniu akku ma 8,4v

u mnie przód mocno skacze bo mam opony diagonalne.

Edytowano przez jacek472

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

A nawet dwie cele urwane. Przy jednej miał by 10V.

Ale akumulator może się popsuć nie tylko z przeładowania ale także niedoładowania go przez alternator. I nic dziwnego że na jednym akumulatorze kiepsko kreci jak on zasiarczony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez emtecc
      Zetor 7745 po remoncie góry silnika (tłok, tuleje, pierścienie, robione głowice).  Powodem remontu były popenkane pierścienie na jednym z tłoków. 
      Przed remontem z odmy czuć było, że zbiera się ciśnienie po zatkaniu odmy no i oczywiscie wyganiało olej z racji popękanych pierścieni.
      Po remonice poinformowano mnie, żeby wymienić olej po 50 mth po dotarciu. Docierałem na różnych obrotach (trochę jeździłem, chodził z przyczepą w różnym stopniu załadowaną).
      Zdziwiło mnie, że po 50mth oleju było na MIN na miarce. Rozmawaiłem z mechanikiem i określił, że to normalne bo pierścienie się układają.
      Cały czas kapało z odmy i kapie do teraz, jednak nie odczuwam zbierania się ciśnienia w skrzyni korbowej, tzn nie czuć dmuchania odmą a olej z niej kapie.
      Ostatnio na 3 godz orki do butelki skapało około 300ml oleju.
      Możliwe, że jest coś nie tak z odmą i olej nie ścieka do miski? Nie wiem jak to wygląda, nie rozbierałem nigdy tego?
      Czy pierścienie od początku są do niczego??
       
      Dodam, że ciągnik ma moc.
       
      Dodatkowo między głowicami pojawił się wyciek (chyba płynu) bo rdzewieje

    • Przez Mateusz_320
      Panowie ostatnio zawiozłem ciagnik do mechanika czyli w piatek bo na innym temacie pisałem ze strasznie ciezko pali i kopci. Zawory sa ustawione wtryski patrzylismy wczoraj maja 170-175 a ciagnik dalej tak samo. Pompiarz mówił zeby pompy nie ruszac bo moze byc okej z nia. Co radzicie na co patrzec jeszcze? Oleju odziwo nie bierze z odmy nic nie wydostaje sie. Jak odpali to dziwne obroty na poczatku ma tak jakby zaraz chciał zgasnac. Pozdrawiam
    • Przez Mateusz_320
      Panowie mam problem z korbowodami do zetora 5211. Kupiłem wczoraj i dzis zaczałem wazyc i 2 maja 305g a 1 ma 285g czy stanie sie cos tej róznicy 2 deko? Prosze o pomoc 
    • Przez leszczu19901
      Panowie, nie wiem czy to problem, czy nie, ale ostatnio ustawiałem zawory w Zetroze i teraz na jałowych obrotach słychac z obudowy fitra powietrza takie buczenie. Przed ustawieniem zaworów tego buczenia nie było. Dodam, równiez że na 3 cylindrze na zaworze ssącym nie było żadnego luzu.
    • Przez Mateusz_320
      Witam. Mam trudna sparwe ale mianowicie mam zetora 5211 91r 4810mtg i w lecie palił do strzału a teraz przy 5-10 stopniach ma problemy z odpaleniem. Po odpaleniu za 2 3 razem kopci jak szalony ciagle gdy sie przygrzeje to nic ale na zimnym tak ma. Dodam oleju nie bierze zawory były nie dawno ustawione Olej jest równo z maxem. Chce to naprawic przed zima bo w zimie nie ruszy pewnie. Pozdrawiam 
×