coolman111

Ceny ciągników grupy AGCO (Fendt i Massey Feruson)

Polecane posty

LowRider    33

Mi chodziło głównie o porównanie dwóch (prawie) identycznych ciągników różniących się tylko przekładnią- zobacz porównanie Case CS150 vs Case CVX150 oraz Fendt 916vario vs 816. Przekładnia bezstopniowa wypada nieco lepiej.

A jeśli chodzi o NH i Fendta to jest ten sam test

 

http://www.dazes.com/script/cz/aktual/Akt1...=20020426095820

http://www.dazes.com/script/cz/aktual/Akt1...=20020426072158

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

@LowRider-polecam-http://www.xtrac.de/index.php?topic=2330.75

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek    0

@jaro dzięki za kopie prof :) (dopiero dzisiaj zauważyłem) tylko szkoda że nie po polsku bo po niemiecku to ni w ząb :-X

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    180

Zna kto cenę nowego 309 Vario?

 

Dzięks.


BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1

czytałem ten test JD 7920 i jestem jego uzytkownikiem, oni tam mieli AP40 ja mam AP50 skrzynia ta sama tylko oprogramowanie inne. TLS moze i w standardzie ale nie piszą czy z hamulcami czy bez bo przy prędkości 50km/h taki TLS II z hamulcami na przód jest wymagany. Dodatkowo tam ma mniejszy udzwig na podnośniku niż mój i jest inna masa. tamten niecałe 9t mój 11t ale najwazniejsze silnik ten sam <_<

 

Ciągnik przy ciezkich pracach takich jak orka czy głębosz nie chodzi z predkoscią powyżej 13km/h, ba nawet nie jezdzie szybciej jak 9km/h, czyli przy najważniejszych pracach nie wykazuje żadnych strat sprawności.

 

Jedyna praca przy jakiej przekraczana jest często ta predkosc to transport, a spadek sprawności w górnym zakresie prędkości jest rekompensowany modułem transportowym który po przekroczeniu 13km/h (a w zasadzie to przy zmienieniu zakresu) przesterowywana dawkę paliwa i dodaje 34KM więcej.Ciekawi mnie fakt ze DLG w całej tej swojej opinii nie uwzględniło tego faktu. Trudno żeby ciągnik o mocy 234KM palił tyle samo co 200KM. z tąd bierze sie większe spalanie przy transporcie.

 

A dla mnie jest śmieszną sprawa jak ktos sie zajmuje porównywaniem ze Fendt spali 38l/h a JD 39l/h a nie dodaje faktu ze uciąg Fendta jest mniejszy z powodu niedowagi. Mniejszy uciąg skutkuje dłuzyszm czasem wykonywania zabiegu a co za tym idzie większa iloscia paliwa jaka zassie. Dysponuje również mniejszym silnikiem( chodzi mi o pojemnosc) co tylko pozornie daje to ze mniej spali a daje tylko tyle ze jest bardziej wyżyłowany i dysponuje mniejszym zakresem momentu obrotowego. Według mnie to są juz pierdoły, czy pali litr w tą więcej czy mniej, liczy sie czas, im szybciej tym lepiej. Lepiej siedzieć przy piwku niż cały czas w polu B)

 

Dlatego wracając do wątku cena Fendt jest po prostu nieadekwatna do jego osiągów, ale w zamian za to istnieje konkurencja B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

A ja mam w Profi test JD 7720 a w innym 818 Vario TMS i szczerze mówiąc to chyba ten JD gorszy nie jest (a z pewnością miał mniej awarii).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Widziałe nieco wcześniej ten test JD 7920 w Profi UK chyba nr. 05/2006. Model testowy najprawdopodobniej nie miał mocy dodatkowej Power-Boost stąd tylko 200KM. Masa ciągnika była mierzona bez obciążników (z obciążnikami ważyłby ponad 10t).

Ogólnie się przyjeło, że podaje się masę ciągnika bez obciążników z pełnym bakiem paliwa i płynami technicznymi oraz z obciążnikami.

Seria 7030 jest lżejsza o ok.500kg, 7030Premium o ok 1200kg od serii 7020 <_<

 

Im się pracuje na niższym przełożeniu przekładni bezstopniowej na danym zakresie, to przekładnia generuje większe straty mocy. Czyli maksymalną sprawność na pierwszym zakresie przekładnia uzyskuje przy ok. 13 km/h a na II zakresie przy prędkości maksymalnej,stąd przy prędkości ok. 4 km/h na I zakresie są takie same straty mocy jak podczas jazdy 15km/h na II zakresie B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1

Może po kolei B)

 

7930 ma mniejszy silnik 6,8l w stosunku do 7920 8,1l na samym tym juz jest strata masy.

 

Im się pracuje na niższym przełożeniu przekładni bezstopniowej na danym zakresie, to przekładnia generuje większe straty mocy. Czyli maksymalną sprawność na pierwszym zakresie przekładnia uzyskuje przy ok. 13 km/h a na II zakresie przy prędkości maksymalnej,stąd przy prędkości ok. 4 km/h na I zakresie są takie same straty mocy jak podczas jazdy 15km/h na II zakresie B)

Tak działa Vario. Im mniejsza prędkość tym większe straty.Bo w Vario przekładnia używa 100% napędu z drogi hydrostatycznej w przedziale do 3km/h a w przedziale 3-10 km/h napęd z drogi hydrostatycznej spada zaledwie do 70%, dopiero przy prędkości 17 km/h Vario ma w 100% napęd pochodzący z drogi mechanicznej, a to nie prędkość jaką sie wykorzystuje do prac polowych. I to opisałem dla warunków optymalnych dla tej skrzyni, czyli dla jej I zakresu. Bo jak by ktos próbował jeździć na II zakresie w polu to te straty można sobie pomnożyć przez 2 a w niektórych miejscach 4 krotnie.

 

A co do działania i sprawności AP. To jest to zupełnie na odwrót. Skrzynia ta w przedziale 3-10 km/h ma napęd 70% z drogi mechanicznej i jedyny moment w którym jest 100% z drogi hydrostatycznej to ułamek sekundy podczas zmiany przełożeń.

 

Zakresy są dwa: I od 0,05 do 20 km/h II od 0,05 do 40(50)km/h w całej przekładni AP(USA, nie ZFa) są dwa przełożenia. które w zaleznosci od obciazenia mogą sie zmienić przy 13 albo trochę ponad 15 km/h (lub moze sie wogóle nie zmienić jak jest za duże obciążenie)

 

System sprzęgieł hydraulicznych napędza w sposób płynny przekładnie planetarne, przekazujące moment obrotowy na poszczególne sekcje przekładni. Więc Hydraulika jest używana tylko jako napęd część przekładni planetarnej a mianowicie zew. koła zębatego przekładni planetarnej. Silnik hydrauliczny daje większy wydatek tylko wtedy gdy na to komp pozwoli i jak są większe obroty silnika bo tylko tym można zwiększyć wydatek hydromotorów <_<. Tak wiec straty sprawności mogą być tylko wtedy gdy hydrauliczne silniki pracują max. a precyzyjniej to ujmując to straty wzrastają wraz z wzrostem wydatku na s.hydraulicznym.

 

Żeby to prościej wytłumaczyć to dla przykładu prędkość 50 Km/h osiągasz np przy 1800 obr/min bo silniki hydrauliczne nie chodzą na max. Gdy silnik dostaje obciążenie, wzrastają obroty silnika tak samo wzrasta wydatek silnika hydraulicznego który przenosi moment obr. pchając wieniec i utrzymując prędkość, gdyby obciążenie było małe i komp na to pozwalał przy 2200 obr/min silnik hydrauliczny miałby największy wydatek, pchając jeszcze szybciej wieniec przekładni planetarnej jechało by sie 60 km/h:)

 

wiec gdyby przy predkosci 13km/h silnik miał 880 obr/min silniki hydrauliczne miały by minimalny wydatek to całe to stwierdzenie ze akurat przy tej prędkości jest największa strata sprawności można było by uznać za nie prawdziwe B) tu chodzi tylko o to ze akurat przy zmianie przełożenia moc musi być przeniesiona płynnie co pod obciążeniem jest wykonane przy pomocy s.hydraulicznych. A w Vario 3ba sie w momencie zmiany przełożenia zatrzymać i dopiero zmienić B)

 

LowRider posiadasz jakiś ciagnik z przekładnią bezstopniową?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MCKYLO    1

Witam kolegów bardzo ciekawy temat bezstopniowych skrzyń ale uważam że oddzielny post byłby na miejscu zapewne wielu nas interesuje ten temat. O ile wiem spodziewamy się tutaj cen ciągników. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Ciągniemy temat dalej <_<

 

7830 jest lżejszy od 7820 o ok.500 kg ( Profi UK 11/2006), więc pomiędzy 7920 a 7930 może być jeszcze większa różnica w masie B)

 

Przekładnia AutoPowr John Deere 7010 dla ciekawskich

 

http://www.dazes.com/script/cz/aktual/imag...34Vario002b.jpg

 

W JD 6020, 6030 i 7030premium jest montowana przekładnia firmy ZF

 

Nie posiadam ciągnika z przekładnią bezstopniową. Jeśli już to model JD 6430( ale nie w tym roku), chociaż bardzo mi się podoba znacznie większy Case CVX 1195 ^_^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1

to poczytaj mój post wyzej, opisuje działanie tej przekłądni tak ogolnie <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kserkses    2

ZNA ktoś ceny traktorów CHALLENGER ( kołowych, choć gąsienicowe też są niezłe ) to też koncern AGCO i teraz zaczęli się reklamować w Polsce

http://mihg.pl/index.php?site=challenger&typ=ck

http://www.challenger-ag.com/agco/challeng...ngerpl/home.htm


<b>"Do biznesu idzie się dla pieniędzy, a do polityki dla naprawdę dużych pieniędzy" </b> G.Schetyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JacekNH    0
Fendt 716 Vario, przedni TUZ i obciążnik 420 000 zł brutto (u korbanków)

 

Masz może więcej informacji odnośnie ceny za 716-stkę? Co konkretnie ma ciągnik na wyposażeniu za te pieniądze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

ostatnio dostalem od nich oferte na 820 i wyszlo 104 900 euro netto

i 924 profi 132 500 euro netto, brrr z tym to przegieli tym bardziej ze 936 kosztuje troche ponad 150

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Na pokazach Fendta jeździłem 312, całkiem przyjemny ciągnik . Z przednim TUZ i WOM kosztuje ponoć 240000zł netto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3
dziwi mnie trzopszke przekonanie że fendt jest to ciągnik za***isty bo chyba troche tak nie jest niedaleko mnie wzioł na próbe fendta 150-160 km na próbe od korbanka i tak samo zdychał na 1 działce z wachadłowym famarolem 5x45 jak jego stara 1614 ;D i nie kupił póżniej miał na próbe CASA jak woził buraki

 

 

 

widziałem tego fendta i case fendt podjechała laweta po dom po kilku godz przyjechał traktorek z pola wjechał na lawete i pojechał i tyle go było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241
Na pokazach Fendta jeździłem 312, całkiem przyjemny ciągnik . Z przednim TUZ i WOM kosztuje ponoć 240000zł netto

 

na jakich pokazach nim jezdziles???? moze w rzecznej kolo pasleka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mlodyrolnik21
      Czy ktoś wie jakie są cenyny kosiarek dyskowych 3m firm vicon, krone, pottinger i class
    • Przez rolnikursus
      Zakładam nowy temat o cenach przyczep rolniczych bo chciałem zobaczyć ile kosztuje nowa Pronarka a tu nie ma takiego tematu jest dotyczący Uni, Metal Techu ale pozostałych marek nie ma.
       
      Wiec tak przyczepa Pronar T635/2 6ton z wyposażeniem plandeka, koło zapasowe, podest jest do sprzedania za 33 tyś brutto, moim zdaniem to bardzo tanio
       
      sorki za błąd w tytule ale dopiero teraz zobaczyłem i nie wiem jak to zmienić
    • Przez Morela15
      Czy wyceniał ktoś pługi? Jakie marki polecacie? Których nie polecacie? Chodzi mi głównie o 4 lub 5 skib.
    • Przez danielhaker
      Planujecie zakup nowego ciągnika rolniczego w tym roku? Macie jakieś wyceny nowych ciągników? Odwiedziliście jakiegoś dilera?
      jeżeli znacie ceny nowych ciągników lub zamówiliście nowy ciągnik podzielcie się informacją z innymi użytkownikami, na pewno pomożecie podjąć decyzję.
      Kontynuacja tematu: 
       
    • Przez Anioł123
      Witam co myślicie  o tym siewniki?



×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj