Macin2

Mtz 82 problem z montażem wsporników błotników przednich

Polecane posty

Macin2    0

Witam,koledzy chciałbym zamontować do mojego mtz przednie błotniki ale mam problem ciągnik był sprowadzony z zagranicy i otwory pod mocowania wsporników zostały przez poprzedniego właścicela częściowo wyłupane zostało dosłownie kilka mm gwintu, mam to co zostało łapać na klej do gwintów czy spawać srubę do żeliwnej obudowy?proszę o radę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kojot629    257

raczej spawac. niektorzy jak montuja orbitol to spawaja mocowanie na silownik do przedniego mostu i wytrzymuje

Edytowano przez kojot629

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18mateo18    0

witam kolego ja też miałęm taki sam problem i zrobiłem tak wziąłem śrube wkręciłem ile się dało i obspawałem migomatem potem uciąłem łeb śruby i gotowe . A czy błotniki wraz z mocowaniami kupiłęś orginalne plastikowe ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rabe    3

a nie da ci się przegwintować na większą śrubę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

witam kolego ja też miałęm taki sam problem i zrobiłem tak wziąłem śrube wkręciłem ile się dało i obspawałem migomatem potem uciąłem łeb śruby i gotowe . A czy błotniki wraz z mocowaniami kupiłęś orginalne plastikowe ?

 

 

Błotniki kupiłem metelowe szerokie,wsoprniki dorobiłem bo odstraszyła mnie cena orginału,a czy nie bedzie problemu podczas spawania z połączeniem stalowej śruby z żeliwnym korpusem,naprawdę da się to zrobić zwykłym migomatem???

Edytowano przez Macin2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18mateo18    0

Błotniki kupiłem metelowe szerokie,wsoprniki dorobiłem bo odstraszyła mnie cena orginału,a czy nie bedzie problemu podczas spawania z połączeniem stalowej śruby z żeliwnym korpusem,naprawdę da się to zrobić zwykłym migomatem???

 

Kolego bez problemu ci się to pospawa zwykłym migomatem a te wsporniki to z płaskowników powyginałeś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

 

Kolego bez problemu ci się to pospawa zwykłym migomatem a te wsporniki to z płaskowników powyginałeś

 

Tak powyginałem na gorąco(na wzór orginalnych) z płaskowników szerokości 50/10mm bo nie mogłem dostać orginalnego rozmiaru(46/12mm),jak myślisz wytrzyma?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18mateo18    0

wiesz trudno mi powiedzieć czy to wytrzyma bo też mam w planach założyć błotniki tylko chyba plastikowe bo w tamtą zimę zakładałem przodek do mojego mtz i też miałem wykruszone te gwinty i wziąłem wkręciłem trochę śrube i obspawałem a mógłbyś mi przesłać fotki tych wsporników i jakieś wymiary jeśli masz na e maila mattii9315@wp.pl z góry dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrmtz82    0

Jak nigdzie nie zachaczysz tak kąkretnie to wytrzyma. A jeżeli chcesz połączyć te stalowe śruby z tym gwintem wyrwanym to są do zwykłej spawarki elektrody specijalne do żeliwa. Łączą właśnie żęliwo ze staliwem. I nie ma żadnego problemu. Wiem bo dospawywałem nimi podstawe siłownika do obritrola, rok już trzyma i nic się nie dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@mrmtz82 mógłbyś wstawić fotki tej dospawanej podstawy siłownika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18mateo18    0

Podaj mi swojego E-maila bo tu na af jest za dużo kombinacji...

mrmtz82 wyślesz mi te fotki tych wsporników mój e mail mattii9315@wp.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

wiesz trudno mi powiedzieć czy to wytrzyma bo też mam w planach założyć błotniki tylko chyba plastikowe bo w tamtą zimę zakładałem przodek do mojego mtz i też miałem wykruszone te gwinty i wziąłem wkręciłem trochę śrube i obspawałem a mógłbyś mi przesłać fotki tych wsporników i jakieś wymiary jeśli masz na e maila mattii9315@wp.pl z góry dzieki

 

 

Na tygodniu zrobię fotki to ci przeslę

 

Podaj mi swojego E-maila bo tu na af jest za dużo kombinacji...

Ja także bym prosił o fotki tego spawu na : macin@amorki.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

U mnie przy płaskownikach 40 x 10mm trochę drgały błotniki. Dospawałem jeszcze płaskownika 20x10mm i zrobiłem T I radził bym metalowe, bo plastykowe popękały po roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Podaj mi swojego E-maila bo tu na af jest za dużo kombinacji...

 

 

Mój mail zenekc330@wp.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrmtz82    0

@18mateo18 Nie wiem czy zauważyłeś ale koledze @zenekc330 chodziło o podstawe siłownika orbitrola jak jest przyspawana a nie wsporniki do błotnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@mrmtz82 dzięki za fotki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak, i to bardzo, bo nie wiedziałem w którym to dokładnie miejscu przyspawać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

Pomogły w czymś??

 

Ja również dziękuję, czy przypadkiem nie masz zamontowanego ukł kierowniczego z mtz 82ts,czy ten drążek poprzeczny nie obciera o rame przy wachaniu osi napedowej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrmtz82    0

Jak już pewnie zauważyłeś drążek jest założony odwrotnie tzn. głowka drążka jest założona odwrotnie. Musiałem tak zrobić bo by ocierał o rame a jak by był w moim przypadku tak jak prawidłowo powinien być to wyginał by się drążek aż w koncu by coś pękło. Dodam że nie w każdym Mtz może ten drążek ocierac. Sąsiad założył tak jak książka pisze i mu nie ociera. Jak potrzebne jeszcze jakieś inne zdjęcia to nie ma problemu wyśle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

Jak już pewnie zauważyłeś drążek jest założony odwrotnie tzn. głowka drążka jest założona odwrotnie. Musiałem tak zrobić bo by ocierał o rame a jak by był w moim przypadku tak jak prawidłowo powinien być to wyginał by się drążek aż w koncu by coś pękło. Dodam że nie w każdym Mtz może ten drążek ocierac. Sąsiad założył tak jak książka pisze i mu nie ociera. Jak potrzebne jeszcze jakieś inne zdjęcia to nie ma problemu wyśle.

 

 

Czy do odwrotnego montażu koncówek drążka musialeś coś przerabiać?bo coś mi tu nie pasuje ponieważ "wąs"ma stożek u góry szeroki a zbiega się u dołu więc jak ci pasuje końcówka montowana od dołu(w moim tez drążek jest blisko ramy i bedzie ocierał)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrcase85    1

Stożek musiałem przerobić kolego. Wypaliłem go palnikiem i jak wszystko było gorące to wbiłem główkę i dociągłem śrubą na max.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

A skąd biorą się te różnice że w TSie nie obciera ? Inna belka przednia?

 

Wydaje mi się,że w TS jest tak samo a to obcieranie to kwestia zużytego swożnia głównego lub spręzyn w amortyzatorach korpusów przedniego napędu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj