Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Margoy    0

Opony radialne może i są droższe ale na pewno to się opłaca. Prostym przykładem tego jest to że wszystkie nowe ciągniki mają opony radialne to o czymś świadczy. Sam mam 3 ciągniki z których tylko jeden ma radialne i to widać w pracach polowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Opony radialne jak i dagonalne mają zarówno plusy jak i minusy. nie jest tak że radialna jest pod każdym ( oprócz ceny) względem lepsza. Jak dla mnie to czy do MF 255 lub 235 założysz jedną czy druga i tak znacząco nie zwiększy to jego uciągu. To jest ciągnik do lekkich prac polowych i tyle. Ja tam bym kupił dobrej marki diagonalne i nie marnował kasy na owiane sławą radikalki - co innego do ciągnika o mocy 100 czy więcej koni którego głównym zadaniem jest cięzka praca w roli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek101    144

Ja bym nie polecał cudowania w zakładanie opon wyższych, niższych czy szerszych do MF 255 lub innego jakiegokolwiek traktora bo skonczy się to rozwaleniem zwolnic, skrzyni biegów, sprzęgła itd. Zakładajmy takie jakie producent przewidział i dopasował do danego modelu. Chcielibyście chodzić z workiem 50kg na plecach w zadużych butach po oranym polu dzień w dzień? Ja NIE.

A w tej bajce były smoki? :lol:

 

Ja w w c 360 miałem radialne 10 lat a kiedy były założone to nie wiem bo na takich go kupiłem. :P Ale robota w polu to była bajka i się nie zdzierały. :blink: W tamtym roku kupiłem diagonalne z powodu braku kasy bo mi pękła ze starości i co z tego ze mają protektor ale w polu się kopie i trzeba powietrza upuścić żeby się uginała i wtedy jest dobrze ale ile taka opona pożyję.

Jak się ma po 2bar czy więcej to co ty się dziwisz że twarde? Każdy głupi powinien wiedzieć że w teren czy pole opona musi być miękka w ciągniku 0.8-1b

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

A w tej bajce były smoki? :lol:

 

 

Jak się ma po 2bar czy więcej to co ty się dziwisz że twarde? Każdy głupi powinien wiedzieć że w teren czy pole opona musi być miękka w ciągniku 0.8-1b

Dzięki że mnie uświadomiłeś.1,2 bara to ja daję do rozrzutnika a 2 bary to miałem w radialnych i tak siedziały.We Władku mam teraz na radialnych 1,8 bara a jak zapnę poznaniaka to 2 pompuję i tak siedzą.Jak miałem zwykłe to 0,8-1,2 tak pompowałem.Każdy głupi powinien wiedzieć że w teren czy pole opona musi być miękka w ciągniku 0.8-1b

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

@balcerek jak taki mądry jestes to napisz w jakich ciągnikach u siebie stosujesz 0,8bara? bo z mojego doswiadczenia to wiem że mniej jak 1,5 bara w oponie bezdętkowej a mam 480/70/34 i 420/70/24 to już jest absolutne min do maszyn zawieszanych i do transportu jak i do pola, bo prędzej opona odskoczy od felgi lub pokaleczą się boki niż uzyskam cos na uciągu, takie cisnienie jak podałes to miałem w mf 255 na 20sto letnich oponach ale broń boże cos cieżkiego zaczepić bo zaraz dętka się przetrze, naoglądacie się pierdółków a potem każdy mądry.

 

ps. jestem na etapie zakupu ogumienia do mf 255 12,4/32 i mam dwie opcje w cenie full budżet petlas lub bkt może po 900zł/szt czy szukać co lepszego jakie kormorany lub co jeszcze innego w rozsądnych cenach, ciągnik TYLKO do tura

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Rok temu kupiłem do ferdka 255 opony Cultor ( firma z koncernu Mitasa) i szczerze polecam. Nie wiem jak i ile wytrzymają ale bardzo dobra przyczepność, wydają się dość miękkie ale jak to przełoży się na zużycie bieżnika to napiszę za kilka lat:) Cena jaką płaciłem to coś poniżej 1 tys, za oponę ale nie pamiętam już dokładnie bo więcej rzeczy wtedy kupowałem i już dokładnie nie pamiętam.

PS. po śniegu też nie jeździłem ale na mokrym i trawie spisują się dość dobrze, wąski bieżnik zacina się odpowiednio.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

@Ferdek07 T 25 i C 360.Zegar zegarowi nie równy.http://moto.allegro.pl/manometr-glicerynowy-10-bar-cisnieniomierz-i2941377996.html ja mam taki zegar na pistolecie i pokazuję dobrze bo sprawdzałem ze sąsiadem a ta reszta o tyłek potrzepać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Ja też mam nie bylejaki cisnieniomierz i swego czasu kosztował mnie nie mniej jak ten Twój, na zegar z kompresora na pistolecie nawet nie patrze, bo na pistolecie mam 3 bary a na cinieniomierzu potem 2,3bara, raczej sprawny jest mój cisnieniomierz bo na orlenie dopompowywałem koła potem sprawdzałem moim i się zgadzało

 

ps. co z moim wyborem, petlas czy bkt do fergiego 12,4/32, bo z przodu mam już piękne petlasy 7.50/16 i petlas ma 8 płucien chyba ale bkt większy protektor i jakby bardziej baloniaste, gdzie na forum przewijało się że petlasy mają jakby pomniejszany balon co o tym sądzicie i które lepsze do tura wytrzymalsze, bo przeciwwaga ponad 800kg to też nie malo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Ciekawa porada - wyższy i szerszy protektor. Pracowałeś kiedyś z turem? Miałem kiedyś nalewki z szerokim ( jak leśne) protektorem, cofnąć z rolką słomy na mokrej trawie było ciężko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

dobra już mniejsza o protektor bo mają bardzo podobny a które lepsze jakosciowo, bkt, petlas czy oska, to najtańsze, wyższa półka mitas, dębica czy kormoran czy lepsze droższe o ponad 100zł?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

BTK - indyjskie, Petlas - Tureckie, Mitas - Czeskie. Zależy jaka różnica ale jak dla mnie min. Petlas choć ja szukałem europejskich opon, miał być Mitas ale znajomy namówił mnie na Cultora ( ponoć dużo ich sprzedał i wszyscy zadowoleni a dla mnie najważniejsze ze marka wchodzi w skład Mitasa:))

Wbrew pozorom bieżnik jest bardzo ważny - najlepszy ma chyba Kleber w radialkach ( wygięte końcówki na środku opony - lepiej się zacina i stabilniejsza podczas jazdy, Mitas mają takie proste klocki, a Cultor takie jak Kormoran).

BTK i Petlas rzeczywiście dość podobne, wszystkie w tym segmencie cenowym to 8 płócienne. Jak chcesz tańsze to bierz Petlasa lub Cultora a jak masz kasę dołożyć to szukaj Mitasa lub Kormorana

Sorki sa i 6 płócienne ale ty szukaj 8 - na taki obciążnik koniecznie.

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

a kormoran w jakich cenach występuje i czy warto brać kormorana? heh najgorsze to że handlarzy teraz mało na bazarze i wszytsko na zamówienie bardzo żałują się na kryzys

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Nie mam pojęcia po ile może być w sklepie. Ogólnie opony bardzo podrożały, 2 lata temu można było dużo taniej kupić. Wydaje mi się że Kormorana warto kupić, chyba że obecny kormoran to już nie to samo. Ja nie wiem, polegałem na zdaniu znajomego co prowadzi wulkanizację. On namówił mnie na te Cultory - na początku pomyślałem że to jakieś chińskie ale on mnie wyśmiał i wyjaśnił że są to europejskie opony o takiej samej jakości jak Mitas. Przejedź się po najbliższych sprzedawcach i zobacz co i w jakich cenach mają. Tylko uważaj bo były też 6 płócienne a tych bym pod taki obciążnik nie brał - no chyba że tylko od czasu do czasu z tym robisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Mam już BKT w porównaniu do starych opon to dosc cieniutko wyglądają i to dosłownie, stopka cieniutka i cała opona to raczej jak dętka w porównaniu do starej, narazie zmieniona jedna bo jedna była na kapciu i wymagała natychmiastowej interwencji, i mam pytanko w takiej nowej mięciutkiej jakie cisnienie dać oraz jakie maxymalne cisnienie można dać żeby "odstrzelić" oponę do rantu felgi, bo miałem z tym problem i odstrzeliła dopiero przy około 2,6atosfery, ile max można ładować w taką gumę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Ja wulkanizatorem nie jestem ale nie wydaje mi się aby cokolwiek mogło się stać podczas dociskania do rantu, problem jest przy napompowanym kole aby nie przekraczać max ciśnienia ale wtedy działa to na całą oponę. Widziałem jak znajomy pompuje duże bezdętkowe koła to ma jakiś taki jakby akumulator co strzela za***istym ciśnieniem i odrazu dopycha - tak samo robi z niskoprofilowymi dużych szerokości oponami w samochodach. Nazywa się to chyba inflator. A ciśnienie w ferdku ok 1 at, a ty masz tura to może trochę więcej tak z 1,5.

Max cisnienie jakie wytrzyma opona masz napisane na oponie.

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1146

max cisnienie to zapewne 3.5

zeby opona ladnie wchodzila uzywa sie pasty montazowej, a domowym sposobem jakims mydlem w plynie lub czyms podobnym

z takiej "banki" strzela sie zwykle cisnieniem 4-6 bar, mozna rownie dobrze oposac opone pasem transportowym i zcisnac, powinna ladnie wejsc na felge

cisnienie na tyl od 0.9-1.2 przy radialnych do 1.2-1.5 diagonalne


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

używam do tego towotu, no i nie miałem talku to użyłem mąki ziemniaczanej, bkt przetestowane na ostro w turze, jednak 1,7at to za dużo nawet się nie uginają w sumie na feldze sprawiają wrażenie solidniejszych, czas pokaże ile są warte

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qba333    14

a ja sie zastanawaim nad oponami petlas cultor czy bkt roznica w cenie to +/- 30zl(ok 950zl). opony 13.6-24 beda chodzic przy turze chodz nie duzo. ktore bada mialy bieznik najwyzszy a ktore beda najszersze??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

W mały ferdku 255 mam cultora, powiem szczerze że jestem z nich zadowolony, są miękkie, dość ładnie się zacinają, są węższe od radialek ( bieżnik weższy od balonu) ale to mi akurat pasuje bo np. podczas pryskania buraków nie rozłupuje ich tylko ewentualnie rozsuwa. W sumie mam ich prawie 2 lata więc na razie więcej nic nie napiszę, znajomy wulkanizator polecił mi je, mówił że są lepsze od Petlasa ( które chciałem kupić ), są robione w Serbi przez fabrykę z koncernu Mitasa. To chyba tyle. Wydaje mi się że szerokość bieżnika w takim małym ciągniku wcale nie zwiększy uciągu a jedynie może go tylko zmniejszyć, chyba że do szerokich opon dodać jeszcze obciążniki to wtedy się zgadzam. Ale ten ferdek jest dość lekki i węższa opona to większy nacisk na glebę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FIWI    8

Proszę o opinię i pomoc co wybrać Mitas 320/85 R32 czy Goodyear 12,4R32. Wprawdzie mój ciągnik to nie ferguson a IHC ale felga identyczna, a wagowo też się wiele nie różnią - IHC 2,4 T.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrev1822
      Witajcie. Otóż mam problem z MF 690 83r. Dzisiaj byłem w polu z gruberem 2.2m na 9 łap. Niby wszystko ok ale nie wiem jak ten ciągnik powinien iść. Na 1 biegu głównym środkowa do przodu a prawa do tyłu. I tu moje takie zaniepokojenie tak jakby nie wkręcał się na obroty pod obciążeniem raz zbiera dobrze a raz dusi się i schodzą mu obroty. Druga sprawa to to że jak wracałem do domu gruber w górę i na asfalcie 3 bieg na najszybszym przełożeniu i w pewnym momencie jakby coś go zaczynało dusić. Schodził z obrotów. Zatrzymałem się sprzęgło i gaz do oporu i ledwo ledwo i zaczął się wkręcać. Ewidentnie brak mocy. Podobnie zauważyłem jak ciagalem przyczepę że zbożem że nie ma siły pod delikatne wzniesienie. Musiałem redukować. Co może być? Pompa wtryskowa wtryski? Luzy ustawiałem już zaworowe na 0.3mm a ompe chcialem oddać ale gdzieś po robotach polowych. Doradzcie może ktoś miał taki przypadek
    • Przez deymonnn
      Kupiłem MF 255 i mam problem z podnośnikiem. Mianowicie cały czas jest maksymalnie podniesiony ( regulacja dźwignią od regulacji siłowej nic nie zmienia tzn nie ma żadnej reakcji) natomiast przy użyciu dźwigni od regulacji pozycyjnej są następujące objawy. przy ustawieniu na zakres regulacji ciśnieniowej przy minimalnym wydatku (dźwignia max do przodu) i obciążeniu ramion podnośnik opada natomiast po zwiększeniu wydatku lub przesunięciu w zakres regulacji pozycyjnej podnośnik idzie w górę i słychać jak pompa pracuje. Jeżeli ktoś miał taki problem proszę o pomoc bo nie chcę się za dużo narozbierać. Poprzedni właściciel jak pomajstrował przy tej dźwigni pod siedzeniem ( zmiana hydrauliki z podnośnika na zewnętrzną) i dźwignią od hydrauliki zewnętrznej uruchomił podnośnik że niby działał normalnie. Inna uszkodzona rzecz to WOM (jest ukręcony wałek włanczający przekaźnik i WOM chodzi cały czas w położeniu biegów zależnych) być może to ma jakiś związek. Od wtorku zabieram się za naprawę więc proszę o jakieś wskazówki
    • Przez ŻakowskiSławomir
      Witam, 2 miesiące temu w moim mf 255 wystąpił problem, zaczął w dużych ilościach pobierać olej. Oddałem go do mechanika bo niestety w temacie perkinsa jestem ciemny jak noc. Mechanik stwierdził że przyczyną były zdecydowanie za ciasto ustawione zawory i że silnik jest w bardzo dobrym stanie i nie trzeba nic robić prócz ustawienia zaworów. przy okazji wymieniony olej i wszystkie filtry. ciągnik pracował ok 2 godziny z rozsiewaczem i 4 godziny z pługiem 2 skibowym, zauważyłem jednak że ciut oleju ubyło, olej jest czysty, dobrze się nawet nie ubrudził. ciągnik ma moc,nie kopci, brzmi zdecydowanie lepiej jak przed ,,remontem,, Tak powinno być? silnik przy cięższej pracy ma prawo ciut oleju brać?
    • Przez rumcajsm10
      Witam serdecznie, Mam problem z EHR w MF3065, przestał działać z dnia na dzień, sterownik Autotronic, napięcia na złączu C1 pomierzone zgodnie ze wskazówkami w odnalezionym temacie i wszystko jest poprawnie (masa, stały+, napięcia po alternatorze 13,8v). Czujnik położenia ramion wygląda że ok oporność pomiędzy skrajnymi pinami 43,3 a pomiędzy sąsiednimi po 22 om. Nie jestem pewny zasilenia tego czujnika, gdzieś w książce wyczytałem że niby pomiędzy 6,2 a 7,2v prąd przemienny...? Ja nie mogę się tam niczego domierzyć, do tego środkowy pin w tej kostce zasilającej jest cofnięty (czy tak powinno być?). Jakie napięcie powinno być na zasileniu tego czujnika i na jakich pinach? @marian3p wygląda że Ty masz dużo wiedzy w tych tematach, może masz jeszcze jakieś pomysły? Będę wdzięczny za podpowiedź. Pozdrawiam Paweł.
    • Przez podkarpacierolnik71
      Witam
      w moim mf3070 licznik nie nabija motogodzin. Obroty pokazuje motogodzin już nie liczy . Pytanie moje gdzie  ten kabel zielony od kostki(zdjęcie) ma być podłączony?
      napiecie na nim pokazuje 7,8v
      z góry Dziekuje za pomoc 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj