Skocz do zawartości
mrmtz82

Problem z odpaleniem Mtz 82 (instalacają)

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mrmtz82    0

Witam mam problem z odpaleniem mojego Mtz 82 z roku 82. Założyłem nowe akumulatory 2 x 6V po 195Ah, i nowy rozrusznik szybkoobrotowy, i nadal nie chce zapalać. Kręci wolno tak jak by nie miał siły. I tak sie zastanawiam czy nie będzie winny przewód (+) ten gruby co idzie od rozrusznika do akumulatora???? Sam już nie wiem gdzie szukać błędu?? Czy może wyłącznik (masy)?? jak miał ktoś podobną sytuacje prosił bym o podpowiedź. Z góry dziekuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dinek94    13

Bezpieczniki są ok ? plakiem w filtr powietrza psikaj jak go będziesz odpalał (psikaj przy kręceniu).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrmtz82    0

Tak wszystkie są w porządku. Tylko zastanawiam się czy ten gruby przewód (+) nie będzie zaśniedziały i słabo przewodzi prąd?? Czy po tylu latach należała by się wymiana go na nowy???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

slaw17    22

Wstaw dodatkowy kapel (-) połączony z kadłubem aż do wyłącznika masy oraz grubszy minus na akumulator. Zazwyczaj pomaga.

Edytowano przez slaw17

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrmtz82    0

Mam tak zrobione właśnie. Jeden taki gruby o przekroju bodajrze coś koo 10mm od wyłącznika do akumulatorów a drugi od wyłącznika do skrzyni żeby była dobra masa. Z wyłącznika idzie dym kurcze a kręci tak ledwo, i to już przy 0 stopni nie może zapalić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    11

Ten wyłącznik nie powinien sie robić gorący ,to może być winą że słabiej kręci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Jak kopci z hebla to coś go boli. Podłacz mase bezpośrednio do kabiny pomijając hebel. A rozrusznik jest na 12V? Bo są też na 24.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
therider    6

Idz do sąsiada i niech cię szarpnie :D

Mój też nie palił bo nie jeździłem nim dwa miesiące ale jd szarpnołem i jak jest ciepły to pali za każdym razem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TTjarek    1

A wcześniej jakie miałeś akumulatory, ja mam MTZ 82 i siedziały tam 2x12v rozruch też na 12v. Teraz mam jeden duży 12v od tira.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczny problem dwa nwe akumulatory 195Ah i szybkoobrotowy rozrusznik Magneton i nie można było uruchomić po niżej zera (za mała moc rozrusznika) Problem rozwiązałem poprzez wymianę rozrusznika na 24Volt dwa nowe aku 12V 120Ah +przełącznik 12-24V teraz kręci jak wściekły i odpala do -20stopni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    6

wystarczy zamontować grzałkę w bloku powyżej rozrusznika i odpala w każdych warunkach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    4

Jak z wyłącznika dym idzie to nie zapali przy mrozie. Mój nie chciał na starym wyłączniku nawet przy plusowych temperaturach zapalać. Na nowym problem zniknął. Od tego radziłbym zacząć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrmtz82    0

Czyli błąd leży po stronie wyłącznika. Jutro spróbuje zapalić ale mase podłącze bezpośrednio i zobaczymy. Dam odpowiedź czy to coś pomogło. A rozrusznik napewno jest 12V

Edytowano przez mrmtz82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrcase85    1

Chłopie zmień sobie rozruch na 24V, 2 x 125 Ah ,-20 pali na dotyk :lol:

Edytowano przez mrcase85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×