mrmtz82

Problem z odpaleniem Mtz 82 (instalacają)

Polecane posty

mrmtz82    0

Witam mam problem z odpaleniem mojego Mtz 82 z roku 82. Założyłem nowe akumulatory 2 x 6V po 195Ah, i nowy rozrusznik szybkoobrotowy, i nadal nie chce zapalać. Kręci wolno tak jak by nie miał siły. I tak sie zastanawiam czy nie będzie winny przewód (+) ten gruby co idzie od rozrusznika do akumulatora???? Sam już nie wiem gdzie szukać błędu?? Czy może wyłącznik (masy)?? jak miał ktoś podobną sytuacje prosił bym o podpowiedź. Z góry dziekuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dinek94    13

Bezpieczniki są ok ? plakiem w filtr powietrza psikaj jak go będziesz odpalał (psikaj przy kręceniu).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrmtz82    0

Tak wszystkie są w porządku. Tylko zastanawiam się czy ten gruby przewód (+) nie będzie zaśniedziały i słabo przewodzi prąd?? Czy po tylu latach należała by się wymiana go na nowy???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

slaw17    22

Wstaw dodatkowy kapel (-) połączony z kadłubem aż do wyłącznika masy oraz grubszy minus na akumulator. Zazwyczaj pomaga.

Edytowano przez slaw17

antyfan AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrmtz82    0

Mam tak zrobione właśnie. Jeden taki gruby o przekroju bodajrze coś koo 10mm od wyłącznika do akumulatorów a drugi od wyłącznika do skrzyni żeby była dobra masa. Z wyłącznika idzie dym kurcze a kręci tak ledwo, i to już przy 0 stopni nie może zapalić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    14

Ten wyłącznik nie powinien sie robić gorący ,to może być winą że słabiej kręci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    821

Jak kopci z hebla to coś go boli. Podłacz mase bezpośrednio do kabiny pomijając hebel. A rozrusznik jest na 12V? Bo są też na 24.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
therider    6

Idz do sąsiada i niech cię szarpnie :D

Mój też nie palił bo nie jeździłem nim dwa miesiące ale jd szarpnołem i jak jest ciepły to pali za każdym razem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TTjarek    1

A wcześniej jakie miałeś akumulatory, ja mam MTZ 82 i siedziały tam 2x12v rozruch też na 12v. Teraz mam jeden duży 12v od tira.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczny problem dwa nwe akumulatory 195Ah i szybkoobrotowy rozrusznik Magneton i nie można było uruchomić po niżej zera (za mała moc rozrusznika) Problem rozwiązałem poprzez wymianę rozrusznika na 24Volt dwa nowe aku 12V 120Ah +przełącznik 12-24V teraz kręci jak wściekły i odpala do -20stopni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    15

wystarczy zamontować grzałkę w bloku powyżej rozrusznika i odpala w każdych warunkach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    12

Jak z wyłącznika dym idzie to nie zapali przy mrozie. Mój nie chciał na starym wyłączniku nawet przy plusowych temperaturach zapalać. Na nowym problem zniknął. Od tego radziłbym zacząć.


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrmtz82    0

Czyli błąd leży po stronie wyłącznika. Jutro spróbuje zapalić ale mase podłącze bezpośrednio i zobaczymy. Dam odpowiedź czy to coś pomogło. A rozrusznik napewno jest 12V

Edytowano przez mrmtz82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrcase85    1

Chłopie zmień sobie rozruch na 24V, 2 x 125 Ah ,-20 pali na dotyk :lol:

Edytowano przez mrcase85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez alkobusb6
      Witam mam pytanie czy można rozjechać MTZa 1025.3 od tylnego mostu aby wymienić uszczelkę między skrzynia a tylnim mostem , czy jednak trzeba rozjechać go najpierw od sprzęgła 
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez GenTur
      Witam wszystkich grupowiczów.  WOM w moim MTZ Belarus 1025 przestał kręcić. Podciągnął majster jakieś tarczki, ale nie przyniosło to rezultatu i pod prasą belującą po prostu stanął..😔. Kręci bez podłączonego Wałka. Do wymiany jest jakiś koszyczek, który można zamówić, tylko ktoś sie orientuję, jakie mogą być koszta wymiany tego mechanizmu? Jestem nowym użytkownikiem tego ciągnika. Z góry dziękuje za wszelkie info. Jeśli ktoś ma sprawdzony mechanizm i chciałby go odsprzedać, jestem zainteresowany. Pozdrawiam wszystkich grupowiczów.
    • Przez GenTur
      Witam klubowiczów. Potrzebny taki rozrusznik z 10 zębami od MTZ 1025 2010r. Czy ktoś mi podpowiedzieć, jaką markę rozrusznika wybrać?  Czy ta jest odpowiednia? Pozdrawiam

    • Przez GrzywaRM
      Witam
      kupiłem MTZ i mam pytanie czy ten pręt pod skrzynią ze ściętymi  dwoma bokami na zdjęciu jest do zmiany prędkości obrotów wom? 

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj