medion69

International 645

Polecane posty

medion69    0

Niedawno kupiłem internationala 645 z 1982 r. i zauwarzyłem taką rzecz. Chłodnicę mam zalaną płynem niby wszystko ok. tylko nie jest ona napełniona pod korek stan płynu jest niżej kratek, po dolaniu płynu i rozgrzaniu silnika stan płynu obniża się poniżej kratki. Sprawdzałem chłodnica jest szczelna nie ma żadnych wycieków do oleju też się płyn nie przedostaje ani nie wysadza przez korek.Tylko zboku silnika z rurki odpowietrzającej silnik która jest skierowana wdół wydostaje się para. W związku z tym proszę o poradę czy taki stan płynu i to skraplanie z tej rurki jest normalne a może problem tkwi gdzieś dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Ten silnik D236 naprawde bardzo ładnie pracuje, jest idealnie wyważony itd. a wracając do tematu z przodu silnika są dekle, a między tymi deklami jest poprowadzony kanał cieczy chłodzącej(zamiast przewodu) i kawitacja zżera te dekle i często dostaje się płyn do oleju. Drugim problemem jest to że tuleje cylindrowe (w tym silniku mokre) nie mają jakiegoś rowka na o-ring, tylko na końcu tulei jest stożek który rzekomo ściska o-ring, w rzeczywistości przy montażu ten stożek obraca o-ring, skręcając go, to powoduje naprężenia w o-ringu i o-ring po roku dwu czterech pęka... następnym problemem jest kawitacja tulei cylindrowych, czyli niekiedy niewidoczne głębokie wżery poprzez wypłukanie(utlenienie) materiału... z tym wszystkim się w tym silniku spotkałem, zajrzyj do mojej galerii, akurat dekle puściły. Jak coś pisz na wszystko odpowiem i pomogę.

Najlepszym rozwiązaniem jest rozbiórka tego silnika na części pierwsze, wszystkie uszczelki do wymiany, co do roboty to do roboty, i wtedy się nim naprawdę nacieszysz.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Zapomnialem jeszcze że pompa wody jest dokręcona do dekla nie do bloku, i pod pompą wirująca woda powoduje także głębokie wżery w deklach poprzez kawitację. Wkład nie jest duży kpl. uszczelek całego silnika nie kosztuje więcej niż 200zł, do tego mechanik z jajem jeżeli nie czujesz się na siłach, od razu pierścienie itp. pierdoły następne kilka stów. Niestety wyjścia nie masz, ten typ tak ma, za każdym razem jak robiłem coś przy tych silnikach to zawsze to była woda w oleju, moja taka rada, zdejmijcie miskę(w tym traktorze trzeba jak w mf odjechać 10cm przodem od silnika) zalać go wodą, wąż kompresora pod kranik i pompować powietrze, dziura sama się pokaże. Ale radze powyjmować tuleje, porozbierać cały przód silnika jak na moim zdjęciu i wszystkie uszczelki do wymiany a wżery w deklach do napawania czy lutowania później zapaćkać klejem i ma chulać, pozostanie ci wtedy cieszyć się gwizdem tłumnika, bo kapitalnie te silniki pracują.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

bobytempelton-to co piszesz to by miał płyn w oleju-a pisał że nie-niech sprawdzi czy na korku,deklu klawiatury nie zbiera się "galaretka"-płyn też taką tworzy,nie tylko woda.

 

może uszczelką głowicy się coś sączy-chociaż wtedy by korkiem wyrzucał,a para by tłumikiem szła nie odpowietrznikiem-to para czy dym?

 

zastanawia mnie to że do pewnego poziomu tylko spada.

 

ma on ogrzewaną kabinę?-spotkałem się z tym że już chcieli też silnik rozbierać a ogrzewaniem ciekło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
medion69    0

Z tego co zrozumiałem to w oleju powinna pojawić się woda ale olej jest czysty? Kabinę mam ogrzewaną i dosyć ładnie grzeje, tam też sprawdzałem i nie ma żadnych wycieków

Edytowano przez medion69

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Przerabiałem już w tym silniku to kilka razy, i za każdym razem ubytki płynu były tak małe (na początku) że olej nie zmieniał barwy, pod korkami nic nie było żadnych kropel, śmietankowej galaretki itd. jedynym objawem była para z odmy po rozgrzaniu silnika i niewielkie ubytki płynu. Z czasem olej w silniku cudownie się mnożył. A jeżeli chodzi o ogrzewanie kabiny to przewody do centralki biegną o ile pamiętam w prawym słupku kabiny, też coś kiedyś przy nich grzebałem bo się lały, w koncu w przewody przy silniku powsadzalem po monecie 1gr, i zapanował spokuj. To sprawdź te przewody w tym słupku, i czy coś ci nie kapie na czolo, ale wątpie, jesten pewnien że to uszczelki w silniku, dekiel albo tuleja.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

@bobytempelton-może masz rację,konkretnie tego silnika nie znam-tylko z tymi oringami mi nie pasuje-nie mogą się obrócić podczas wciskania tulei,nie może nawet zacząć się obracać,bo będzie się obracał nie na całej długości i w ten sposób się skraca obwodem,i skręca się coraz bardziej

 

czym je natłuszczasz podczas wciskania?

 

to żeś go pocieszył jak dopiero co go kupił <_<

Edytowano przez wiesmag

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Poszukam gdzieś jest tuleja stara z dziurką z tego silnika i zrobię zdjęcie, tj. w polskich konstrukcjach na tulejach są rowki na o-ringi to w tym silniku jest płaszczyzna pod kątem-stożek, a w bloku jest rowek na gruby o-ring, ma z 6-7mm grubości, i teraz trzeba właśnie smarować tuleję(np. silikonem), a rowka nie aby rowek trzymał oring aby się nie skręcał, a wiesz jaka jest rzeczywistość,20 30letni traktor ma zeżarte gniazdo oringa i trzeba je uszczelnić, czym? najlepiej silikonem, najlepiej go wkleić wcześniej aby przysech i wtedy montować tuleje. Ale nie każdy o tym wie i nie dają silikonu albo dają wszędzie...

a tak serio to tylko strasznie to wygląda, nie ma dużo roboty a części nie sa do niego drogie, tylko poprostu sknocony ma ten płaszcz wodny między deklami i pewnie to tam się sączy, we wszystkich internationalach tak jest.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
medion69    0

Jak bym naprzykład chciał usunąć tą awarię to z jakimi przykładowo wiąże się to kosztami chodzi mi oczęści, jaka może być przykładowa cena .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

O ile pamiętam tuleja kosztuje ok 120zł oryginał z bepco, pierścienie tłokowe(uważaj są 2 rodzaje) ok 40zł na dziurę, komplet uszczelek silnika 150-200zł, chyba 160zł dokładnie, do case są tanie części nie jak do mf deutz czy fenda z kosmosu.

http://agrojan.home.pl/index.php?cPath=7494 oni wszystko najtaniej mieli, chyba że masz swojego tańszego dostawcę.

Jeszcze w przypadku dekla jeżeli są w nim dziury to trzeba poszukać spawacza aluminium czy usług spawania tigiem, czy kogoś kto zajmuje się piecami ,ogrzewaniem i polutuje to z jakimś topnikiem np. boraksem to najmniejszy problem, + mechanik jakiś, pierwsze co to bym zerwał te dekle tak jak na moim zdjęciu bo tam zawsze w każdym są dziury jak cholera nie pchając się w koszty z silnikiem, tylko ostrożnie bo szpilki tam mają kontakt z płynem rdzewieją i puchną blokując dekiel, trzeba je pourywać w pizdu i później dorobić nowe jak na zdjęciu, najszybszy i najlepszy sposób.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
medion69    0

bobytempelton piszesz że może być w deklu dziura to czy niepowinien się płyn pokazać na zewnątrz.?

post-45692-0-62324800-1329500089_thumb.jpg

post-45692-0-44548100-1329500948_thumb.jpg

Edytowano przez medion69

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Chłopie czytaj posty, pisałem że są podwójne dekle, pierwszy dekiel zakrywa kanał wodny, który znajduje się między deklami, zamiast przewodu od pompy wodnej do chłodnicy, przyjrzyj się temu, tak samo przyjrzyj się pompie wodnej, nie jest dokręcona do bloku, tylko do drugiego dekla, i pod pompą wodną są zawsze największe wżery, zrozumiałeś?

pod drugim deklem jest dopiero rozrząd i komora silnika a tym samym olej do której dostaje się płyn czy woda, i dlatego ubywa płynu, a z odmy paruje, rozumiesz?

na drugim zdjęciu co wrzuciłeś i pokazałeś jeszcze na dolną część tych dekli to se ją obejrzyj i zobaczysz że jedne śruby ściskają oba dekle do siebie, drugie śruby dociągają wewnętrzny dekiel do bloku rozumiesz czy jeszcze nie? rozebrać te dekle to jakieś 3 godziny dla mnie, do tej pory już byś je rozebrał uszczelnił i złożył...

czasami żałuje że nie robię zdjęć wszystkiemu co mam w rękach...

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/cea8588ee507c05e.html

 

teraz czaisz czy porozbierać innego case?

Edytowano przez bobytempelton

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez messot
      Witam
      Pacjent bliźniaczo podobny do case mx 
      Przy zmianie z 3 na 4 połbiegu delikatnie przydusza silnik i tak samo z 2 na 1
      z 1na 2 ok 
      Z 2 na 3 ok
      Z 3 na 2 ok
      Ciśnienia posprawdzane po 19 na każdym połbiegu
      Cewki podmienione z innego ciągnika 
      Obserwacje przy zmianie z 2 na 1 na drugim koszu ciśnienie spada do ok 15b na ułamek sekundy i dopiero spada liniowo
      Na pierwszym koszu narasta liniowo 
    • Przez agromichu
      Case 4220 podnośnik nie opada pod obciążeniem. Dodatkowo dźwignia od wysokości opadania podnośnika (ta do pługa) tylko podnośniła i opuszczała. Ostatnio tata jej używał i zaczął cały ciągnik drżeć i koniec końców coś się zrobiło tak, że teraz nawet podnośnik nie chce opaść pod obciążeniem. Nie wiem czy to ma znaczenie ale przy uchwycie cięgna centralnego od podnośnika wychodzi jakiś bolec i jest na wierzchu. Gdzie szukać przyczyny? Co to może być? Proszę o pomoc.
    • Przez ProstyRolnikZPodlasia
      witam objaśni mi ktoś od czego są wszystkie pokrętła ehr w case mx 135? z góry dziękuję
    • Przez agromichu
      Gdzie znajduje się pompa hydrauliczna w case 4220? Czy rozdzielacz może przepuszczać olej przez gniazdo? Mam problem z rosiewaczem amazone z hydraulicznymi zasuwami, które się same otwierają na rozgrzanym oleju i czasem jest problem z dźwigniami rozdzialacza ponieważ na rozgrzanym oleju jest problem z otwieraniem i zamykaniem zasów. Tak jakby fiksował rozdzielacz. Proszę o pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj