Skocz do zawartości
mksuzi

John deere 6430 Premium czy Fendt 312 Vario, a może 412 Vario??

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
mksuzi    0

Witam wszystkich...sprawa ma się następująco mam zamiar kupić ciągnik na 30 ha lecz patrząc w przyszłość bardzo niedaleką to na 40-50ha....interesują mnie tylko te dwie marki John deere 6430 Premium, Fendt 312 Vario lub 412 Vario. Ciągnik będzie główną siłą roboczą..będzie pracował z zestawem uprawowo-siewnym 3m, pługiem obracanym 4 skiby, rozsiewaczem nawozów 1200kg.....może w przeciągu 3-4 lat i z opryskiwaczem 1600l w zależnośći jak czas pokaże.

Liczę na wypowiedzi doświadczonych posiadaczy tych marek.

Zastanawiam się czy warto np. dopłacić trochę i zdecydować się na 412Vario...różnica w cenie między 312 a 412 to jakieś 5-6 tys euro..oczywiśćie wszystkie marki amortyzowana przednia oś,3 pary wyjść hydraulicznych, tuz na przód z balastem ok 700kg.

 

 

Dodam, że dodatkowo pracuje i więc całego dnia nie przesiedzę w ciągniku o mniejszej mocy co za tym idzie i wydajnośći. Czas to pieniądz...:)

Edytowano przez mksuzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk1993    0

Mieliśmy taki sam dylemat i również te same trzy modele. W kwietniu minie dwa lata od kąd mamy JD 6430P i uważam że to konkretna maszyna, pod każdym względem, myślę że 14l/ha orki czwórkami Overum to nie jest dużo, i powiem że się z nimi nie przemęcza. 312 braliśmy najmniej pod uwagę z powodu małych gabarytów, mój tato nieźle się napalił na 412 tylko była 30 tyś droższa. Niestety jak chcesz wiedziec więcej to napisz na pw. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
barti022    0

Mieliśmy taki sam dylemat i również te same trzy modele. W kwietniu minie dwa lata od kąd mamy JD 6430P i uważam że to konkretna maszyna, pod każdym względem, myślę że 14l/ha orki czwórkami Overum to nie jest dużo, i powiem że się z nimi nie przemęcza. 312 braliśmy najmniej pod uwagę z powodu małych gabarytów, mój tato nieźle się napalił na 412 tylko była 30 tyś droższa. Niestety jak chcesz wiedziec więcej to napisz na pw. Pozdrawiam.

Czemu uważasz że 312 ma zbyt małe gabaryty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wsk1993    0

Bo jest mniejsza i lżejsza a poza tym nasz john jest na wyższych kołach i słuchając opinii posiadaczy 312 mają lekkie problemy z uciągiem i statecznością, nie mówie tutaj o userach z AF.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol091193    92

kolego, ogólnie wszystkie te 3 modele są fajne. Krzysiu 14l/ha? Fakt z tego co mówiłeś lepiej, żeby ciągnik stał na polu z podczepionym narzędziem i od razu od odpalenia orać. Ekonomicznie na hektar? A ile zaorzesz w ciągu godziny? Podejrzewam, że przy maksymalnej szerokości roboczej(2m) i prędkości 8,5-9km/h to jesteś w stanie zaorać maks 1,6ha. Czyli spalanie wynosi ponad 22 litry na godzinę. Napisz mi ile spala w agregacie uprawowo-siewnym i transporcie.

Masz kasę na 412 vario, to może warto kupić, a co do komfortu to dużo nie odbiega w 6430 od 412, choć może dla innych tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubert9595    4

Posiadam 6430 tylko że cllasica od 3 lat i powiem że jestem zadowolony z tego ciągnika, brakuje mi tylko amortyzacji przedniej osi i przedniego tuza z Premiuma ale wiadomo coś za coś. A jeżeli chodzi o tego Jelonka to polecam w orce pali mi tak od 12 do 16l/hektar w transporcie trochę za dużo palą w porównaniu do innych marek. Znajomy ma premiuma tylko inny model i jest również zadowolony. Do tych prac i areału o którym piszesz spokojnie i jeszcze z zapasem wystarczy a różnica między Fendem i Jelonkiem jest pewnie wesoła, ale wiadomo Fend to najwyższa półka i podobno mało palą ale nie wypowiem się bo nie miałem z nimi doczynienia:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil41    28

ile waży 6430P ? z tego co wiem to tyle samo bądz nawet mniej od 312 Vario. Bez wątpienia najlepszy bedzie 412 - jest większy, około 600kg cięższy od 312 i 6430, posiada lepsza skrzynie i jeśli masz maszyny badz planujesz mieć w których wykorzystasz taki ciągnik to zapewne warto dołożyć te 5-6tys

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk1993    0

Kamilu jd jest ciężejszy i to o ładnych pare kilogramów, jeżeli myślisz że dociążenie ciągnika obciążnikami daje to samo co masa własna to troche sie mylisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    85

Waga Fendt 412 to 5750, a JD 6430P 5430 kg. JD ma większą moc uciągu, ale za to sporo więcej pali. Fendt ma o ponad tonę lepszy podnośnik, JD ma przewagę w wydatku hydrauliki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil41    28

312Vario 52XXkg, nie sugerujcie sie waga z katalogu bo ona ma sie nijak do faktycznej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk1993    0

Kamilu więc po co jest ta waga ok 4300kg wpisana w katalogu, takie ich widzi mi sie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil41    28

jest to waga bez płynów i kół jeśli sie nie myle...na 100% waży blisko 1 tone wiecej niż jest tam podane

przypuszczam że JD bedzie gorzej wyposażony (brak AP) i pewnie wyjdzie najtaniej ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

Niby prawda-ale Premium możesz doposażyć chyba lepiej niż 312 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil41    28

@jaro zgadza sie ale npw JD nie da sie zamówić oddzielnego obiegu hydrauliki

a swoją drogą powiedz ile widziałeś JD 6030P lepiej wyposażonych od 300V?? mieszkamy raczej w biednym kraju i mało kto korzysta z bardzo długiej listy dodatków jakie oferuje JD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

Poważnie to całe mnóstwo-pamiętaj że u mnie w okolicy stosunek ilości JD do Fendtów to pewnie coś koło 100:1 :D a że jest sporo dużych (i bogatych) gospodarstw mlecznych to te JD całkiem biedne nie są (oprócz mojego :D ).Zresztą za samą kabinę wolałbym JD niż 312.Oczywiście 412 to juz inna bajka.

PS.Z tą hydrauliką to ja zrobiłem tak że pozmieniałem olej w Zetorze i C-360 na HyGard.Wyniosło mnie to 900 zł .

Edytowano przez jaro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil41    28

to u mnie jest tylko jeden z takim wypasem... i tak pozostaje problem z pożyczeniem od kogoś albo komuś czegokolwiek

czyli wiekszość JD ma u CB skrzynie AP ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

Nie zrozumieliśmy się-mają sporo różnych pierdółek ale nie mają skrzyni AP.Chyba że dla Ciebie jedynym wyznacznikiem "luksusu" w ciągnikach jest skrzynia bezstopniowa ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil41    28

znacznie ułatwia jazde, bynajmniej dla mnie, mimo to jeśli bym teraz kupował ciagnik to z normalną skrzynią bo na bezstopniową mnie nie stać...strasznie sie ceny pozmieniały

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

Mówisz teraz jak 80-90 % Niemców którzy marzą o powrocie Fendta z PS :D .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil41    28

mi bardziej chodzi o wzrost ceny Fendta przez ostatnie 2 lata, gdy kupowałem euro było znacznie droższe niż dziś a cena dzisiaj jest sporo wyższa...co innego gdyby ciocia Unia dołożyła 60% ale inaczej cena jest jak dla mnie zbyt wysoka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    137

Wez postaw obok siebie 412 i 6430p i zobaczysz roznice, praktycznie we wszystkim. Ja bym 6430 porownal gabarytem do 312 wlasnie. Grubosc i jakosc wykonania zastosowanych materialow. Od umiejscowienia akumulatora (w jd jest z przodu co dla mnie jest bez sensu, 4 lata i po aku) po rame, ciegna tylne

 

W fendzie masz amortyzacje osi 2 generacji, w JD pierwszej. Jak ja bralem 412 w JD nie bylo podlokietnika, wkladanie biegow beznadzieja, funkcja auto tylko na polbiegach co w transporcie nijak mi sie podobalo. Jedyne co przemawialo za JD to wiecej miejsca w kabinie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Fugeo
      W najbliższym naborze będę próbował swoich prób w PROW. Chciałbym starać się o dofinansowanie na ciągnik rolniczy do pracy z ładowaczem czołowym, opryskiwaczem, rozsiewaczem nawozów.
      Moje propozycje:
      CASE IH FARMALL C 65/75
      DEUTZ-FAHR AGROLUX 65
      JOHN DEERE 5067E (minus to udźwig tylnego tuza - 1800 kg)
      KUBOTA M6060
      NEW HOLLAND T4.65 UTILITY
      ZETOR MAJOR 60
      I może jeszcze jakiś ursus, ale póki nie słyszałem żadnych sensownych opinii.
       
      Zależy mi na dobrej zwrotności , na jak najlepszym stosunku cena/jakość, niskim spalaniu, jak najmniejszej awaryjności, udźwig tura w granicach 1300-1500 kg.
    • Przez sslawek456
      Witam jestem tu nowy Stoję przed zakupem głównego ciągnika lecz nie wiem jaki wybrać,w gre wchądza:New holland t5 115 ec,Zetor fortera cl 110,case farmal 115 ewentualnie deutz fahr 5110g.Ceny są bardzo podobne,a jezeli chodzi ojakośc to zwracam się do was co sądzicie o nich ? i jak się sprawują w gospodarstwach ?
    • Przez rolnik17
      Jest w planie kupno mocniejszego ciągnika . Myśl jest o 7745 i 7340 ?
      Czy te modele to to samo czy są jakieś różnice,jakie maja spalanie awaryjnośc itp.Proszę o fachową odp. Z góry dzięki.
      Pozdrawiam rolnik17
    • Przez kopokop
      Witam jaki byście polecili ciągnik do pługa unia atlas 5 skib.Ziemie lekkie .
    • Przez jasikor
      Witam 
      Planuje zakup ciągnika o mocy 140-150 km. Pod uwagę biorę JD 6155 M POWER QUAD ECOSHIFT  oraz MF 7615 DYNA 6 ewentualnie 7614 DYNA 4. Wyposażenie ciągników miałoby być podstawowe wraz z przednim TUZ-EM i WOM-em oraz amortyzacja przedniej osi i kabiny. Chciałbym usłyszeć opinie właścicieli i użytkowników obu modeli, podzielenie się spostrzeżeniami. Chciałbym trochę dowiedzieć się na temat silników AGCO POWER stosowanych w MF - wady i zalety w stosunku do Perkinsa, spalanie, awaryjność. 
      Ceny obu modeli są podobne. proszę o pomoc i podzielenie się swoim doświadczeniem i uwagami. 
×