TIP

Zetor Proxima/Forterra- układ pneumatyczny

Polecane posty

nemezis    19

przyczyną jest niedomykający się elektrozawór od przedniego napędu - tak miałem przy Proximie 65 na gwarancji wymieniony i jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pietro881    0

u mnie też jest ten problem i ciagnik jest nowy mało co używany :( a nie można jakoś tego zaworu ustawić dodatkowo??? bo mam tak że jak poprzełaczam na włączonym zapłonie włącznik od przedniego mostu to w końcu się zamknie ten zawór chyba rzeczywiście trzeba wezwać serwis póki na gwarancji jest ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nemezis    19

Kolego jak masz na gwarancji to zgłoś przy przeglądzie to wymienią , u mnie przez ten zawór na wyłączonym napędzie cały czas sprężarka nabijała bez tego syknięcia .Zawór regulacji nie ma , jest co prawda rozbieralny ale części do niego nie dostaniesz - nowy w zeszłym roku kosztował 80 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piwex16    34

Witam mam pytanie czy miał ktoś taki przypadek by nie można nabić powietrza do butli wskazówka pokazuje 0 i ucieka tym zaworem co jest z prawej strony za kołem ?


Miłość :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piwex16    34

był zanieczyszczony kurzem przetarłem go w środku i posmarowałem działa:)


Miłość :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    5

Dzisiaj pojawił sie problem ze sprężarką w moim zetorze. Odpaliłem maszynę było wszytsko ok, po około pół godz sprężarka przestała pompować powietrze, odkręciłem korek od podłączania przewodu do pompowania kół, nacisnąłem tan mały bolec i powietrze leciało jak krew z nosa. Miałem pilną rzecz do zrobienia wsiadłem i po około znowu pół godzi sprężarka znowu zaczęła podawać powietrze. Co mogło być przyczyna takiego jej zachowania?


.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jakub16    122

Pewnie gdzieś woda była i zamarzł jakiś zawór :)


Już 5 lat na AF ;)
Pozdrawiam wszystkich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    5

Martwić jest się czym bo w tym ciągniku przedni napęd włączany jest za pomoca pneumatyki i bez tego masz problem.

A świadczy to o zużyciu tych zaworów czy tak jak mówicie po prostu przymarzły i nie ma się czym martwić?


.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter161    3

Mam mały problem gdy dziś zahamowałem słyszałem gdzieś z tyłu przy prawym kole jak uchodzi powietrze. Uchodzi tak około 30 sekund po zahamowaniu. Czy miał ktoś taki problem? Jak tak to jest tam dużo rozbierania? A i jakie koszty?

Z góry dzięki za info :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    18

Uchodzi pewnie z zaworu powietrznego do hamulców. Może być też tak, że sam przewód jest uszkodzony. Najpierw zlokalizuj dokładnie skąd to uchodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
korks    5

o ile mi sie dobrze wydaje i jest tak samo jak w mojej forterze 11441, to sprężarka pracuje cały czas i sie jej nie wyłącza. Jeśli chcesz cos na pompować to poprostu podłączasz przewód. Chociaż szybciej bedzie pompować jeśli podepniesz sie na wyjsciu pod ten zawór gdzie podpinasz hamulce do przyczepy.

Edytowano przez korks

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6898

Ona pracuje cały czas, tzn. co jakiś czas się sama włącza dopompowując powietrze na te 7,5 czy 8 bar. Gdy zakręcisz przewód i nie leci powietrze wystarczy kilka razy przemopmować hamulcem ręcznym lub nożnym aby wymusić rozpoczęcie dopompowywania do ustawionego ciśnienia.

 

Tematy połączone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
demon17    1

Witam, panowie macie jakiś schemat pneumatyki w 9540?? Mam tam hamulce na płyn i chciałbym to przerobić na pneumatykę. Dużo jest z tym roboty i orientujecie się ile mógłby kosztować taki zabieg ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piwex16    34

WItam ostatnio od około roku zaobserwowałem i widać to w praktyce ze mój kompresor w zetorze bje wolniej powietrze do zbiornika wczesniej w momęcie nabił powierza a teraz trzeba dłużej czekać co to moze być za wina lub przyczyna ???


Miłość :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldi19832    0

Witam zdejm glowiczke w spreżarce i sprawdz czy blaszki od zaworków nie maja rozbitych otworow ktore je stabilizuja we wlasciwym polozeniu u mnie tak bylo wystarczylo wymienic te blaszki i jest dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PrzemoO    29

Stałem się posiadaczem Proximy bez wyjścia hamulca pneumatycznego do przyczepy sprężarka i butla jest, brakuje zaworu sterowania powietrzem przewodów i złączy. Czy ktoś z was już może robił coś takiego? Może macie  jakieś zdjęcia podłączenia tego zaworu. W serwisie Zetora powiedzieli mi ok 3 tyś. za części i montaż. Trochę dużo, może samemu by udało się to zmajstrować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

pewnie masz w nim  wyrównywacz ciśnienia ( aluminiowy element pod podłogą ,do którego idą przewody hamulcowe od pomp hamulcowych) ,tyle,że jest zakończony zaślepką a nie wyjściem pod sterowanie zaworem powietrza .

Najlepiej kupić nowy taki wyrównywacz z wyjściem do sterowania pneumatyką , do tego zawór sterowania hamulcami pneumatycznymi ,dorobić albo kupić mocowania tych elementów i gotowe ( + przewód ze złączką hamulcową) .

Jest to oczywiście  instalacja jednoobwodowa .

 
 
 
 
 
 
Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adizetor    37

Dziś gdy prasowalem wystrzelił mi zawór hamulcowy, zeszło powietrze, oczywiście nie było można włączyć WOM, założyłem nowy zawór i nie nabija mi powietrza do butli. Co to może być? Forterra 9641
a sprężarka działa bo można napomopowac po przykreceniu węża

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
racha    3

sprawdz przewód co od zbiorników na elektrozawory idzie może być dziura

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj