TIP

Zetor Proxima/Forterra- układ pneumatyczny

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
TIP    0

Witam,

Od niedawna posiadam zetora 10641, i mam pytanie odnośnie pneumatyki. Gdy zakręcam przewód do pompowania kół powietrze nie idzie przewodem tylko ucieka tym wyjściem na dole (przewód jest dobrze dokręcony), jak zrobić żeby powietrze szło do przewodu? Dodatkowo zauważyłem że czasami zapala mi się kontrolka o układu pneumatycznego jednak nie świeci się bystrym kolorem tylko takim przygaśniętym, co to może oznaczać? Proszę o pomoc, pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oledo    2

Jeżeli w zbiorniku powietrza masz maksymalne ciśnienie, opon nie można pompować. Musisz zredukować ciśnienie przy pomocy zaworu do spuszczania skroplin umieszczonego w dolnej części zbiornika powietrza .

Edytowano przez oledo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol091193    367

...albo kilkakrotne przyciśnięcie pedału hamulca. ;)


Wszystkie moje posty i zdjęcia są chronione prawem autorskim ;)
Zainteresowanych wykorzystaniem proszę o kontakt na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

TIP    0

Dzięki za pomoc, a ta kontrolka od układu pneumatycznego nie oznacza nic niepokojącego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol091193    367

to chyba będzie ostrzegać o małej ilości nabitego powietrza w zetorze, ale nie jestem pewien, nie mam tego modelu tylko mniejszy


Wszystkie moje posty i zdjęcia są chronione prawem autorskim ;)
Zainteresowanych wykorzystaniem proszę o kontakt na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    118

Do pompowania kół zamiast niewygodnego zaworu(jeśli nabije szybko ciśnienie znów odetnie) poleciłbym Ci złączkę podpinaną do hamulców dwuobwodowych. Podpinasz bez ciśnienia, zaciągasz ręczny i pompujesz do woli :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    4082

A właśnie że nie. U mnie z początku nie dało się koła napompować bo ciągle dopompowało powietrza i się rozłączało ale doszedłem, że trzeba na max ile dasz rady dokręcić przewód i już ponad rok pompuje i się nie rozłącza. Można też ze zbiornika wypuszczać powietrze ale lepiej dobrze dokręcić i można godzinami pompować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
furman3    6

Witam. Mam problem z moim zetorem, ponieważ gdy go odpalę i pochodzi ok 10 min kontrolka od hamulców pneumatycznych nie gaśnie, wskazówka nawet nie drgnie. Latem było bez problemu. Jak ten problem zlikwidować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    74

A zawór upustowy działa?

Nigdzie nie ucieka powietrze?

Jakie ciśnienie osiągnąłeś pompując koło?

Jeśli przyłapało wodę to użyj źródła ciepła(opalarka) i podgrzej miejsca możliwego zamarznięcia.

Trochę dziwne żeby oba czujniki na raz zastrajkowały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    17

A hamulce ci działają dobrze? Bo ja miałem ostatnio podobny problem, z tego co wiem tam są hamulce wspomagane pneumatyką i u mnie po naciśnięciu hamulca uciekało gdzieś powietrze w okolicach butli. Po nagrzaniu silnika i kilku hamowaniach problem sam się rozwiązał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
furman3    6

Hamulce w ciągniku działają dobrze. Powietrze ucieka przez tą końcówkę do pompowania koła. Da się to wyłączyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    74

No to właśnie musisz zatkać wyjście do pompowania kół i w tedy zacznie pompować do zbiornika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
furman3    6

ok w sobotę zobaczę i dam znać

Edytowano przez furman3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek11001    3

witam mam ogromną prośbę. w moim zetorze proximie 85 ucieka cały czas powietrze z zbiornika gdy napęd załoczę przestaj i tak samo jest jak zapłon przekręce tzn odciecie prądu to raz dwa przestaje uciekac proszę o szybką pomoc i z góry dzięki... przewody wszystko jest ok sprawdzałem juz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek11001    3

witam mam ogromną prośbę. w moim zetorze proximie 85 ucieka cały czas powietrze z zbiornika gdy napęd załoczę przestaj i tak samo jest jak zapłon przekręce tzn odciecie prądu to raz dwa przestaje uciekac proszę o szybką pomoc i z góry dzięki... przewody wszystko jest ok sprawdzałem juz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bercikoo    0

Tez mam proxime 85 i ucieka mi powietrz tym zaworem na dole zbiornika nie odbija dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Igor89    57

Mi też ucieka,po dwuch dniach postoju nie ma nic w zbiorniku :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robercikj100    826

a ja mam pytanie, do ilu dobija wam powietrze, bo mi do tej pierwszej zielonej kreski, czy jest możliwość zwiekszenia zeby dobijało więcej? bo szczegolnie przy przyczepach czasami potrafi go zabraknąć

Edytowano przez robercikj100

AndrzejRo vel Anetka1 vel AleksanderX vel AndrzejLewoc to forumowy transwestyta!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    74

a ja mam pytanie, do ilu dobija wam powietrze, bo mi do tej pierwszej zielonej kreski, czy jest możliwość zwiekszenia zeby dobijało więcej? bo szczegolnie przy przyczepach czasami potrafi go zabraknąć

Oczywiście, że jest możliwość podniesienia ciśnienia w układzie. Do tego służy zawór upustowy.

Najpierw upewnij się, że nie masz nieszczelności w układzie dopiero reguluj zawór.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Matrix890321
      Dzień dobry,
      Posiadam Zetor Proxima 70, rok 2012. Stan na dziś to 1200mth.
      Jakiś rok temu pojawił się problem z wkładaniem biegów. Od nowości wszystko wyglądało dobrze i grało. Problem zaczął się od niższych biegów, tj. 1,2, a z czasem narastał. Dzisiaj wygląda to tak, że po odpaleniu silnika ciężko włożyć jakikolwiek bieg - ani terenowe, ani szosowe. Ciekawostką jest to, że po nagrzaniu silnika biegi zaczynają się przełamywać i wchodzić dobrze. Po zgaszeniu i wystygnięciu problem się powtarza.
      Na początku próbowałem odpowietrzyć układ. Pomogło to, ale na jakiś tydzień - potem znowu to samo. Po dalszych próbach już w żaden sposób odpowietrzenie nie pomagało. Została wymieniona pompka pedału sprzęgła - też nic nie pomogło. Olej w skrzyni wraz z filtrem wymieniony na jesieni - także nic nie pomogło. Płyn hydrauliczny, wymieniany od nowości kilka razy, odpowietrzany razem z hamulcami - dalej nic nie daje. 
      Sprzęgło od nowości nie regulowane, chodzi jak powinno, jak wrzucę bieg i włączę silnik to bierze od połowy.
      Całość wygląda tak, jak bym próbował wcisnąć bieg bez sprzęgła, tzn. traktor szarpie i chce jechać.
      Co może być usterką? Wysprzęglik, może układ się jakoś zapowietrza?
      Czytałem na jakimś forum, że może synchronizator?
      Bardzo proszę o pomoc, gdyż zaczyna brakować mi już pomysłów.
      Dziękuję za uwagę i pozdrawiam.
    • Przez jac00
      Koledzy, mam problem z hamulcami w proximie. W trakcie pracy przyblokowało mi prawe tylne koło ... olej się rozgrzał, obudowa tylnego mostu gorąca, ciągnik nie mógł się uciągnąć. Po ostygnięciu wróciło do normy. Jak sytuacja się powtórzyła pomógł młotek - odbiłem zacisk i dało się jechać. Ale zbliżają się żniwa i chcę to naprawić. Czytałem na forum że najprawdopodobniej to wina korozji na tłoczku cylinderka hamulcowego. Planuję więc go wymienić (cały cylinderek). Jako że nie robiłem tego jeszcze może ktoś napisać taki tutorial co i jak robić po kolei (oczywiście nie chodzi mi o opis zdejmowania podłogi itp tylko o wymianę samego cylinderka)? Czy trzeba wyjmować cały zacisk czy wystarczy powyjmować sworznie i się go odsłoni, co ze sprężyną - czy nie wyleci, czy trzeba wykręcić odpowietrznik żeby dostać się do śrubki trzymającej cylinderek itp. Proszę o jakieś informacje
    • Przez hubertg7
      Witam!
      Problem z pompą wtryskową w zetorze proxima plus 9541, zakleja się i ciągnik nie odpala albo faluje na obrotach podczas pracy. Panowie którzy czyścili mi pompę twierdzą że to od oleju silnikowego. zmieniłem olej na inną markę i jest chyba jeszcze gorzej. Dodam że ubywa mi płynu chłodniczego a wycieku nie widać, i oleju tez nie przybywa. Może miał ktoś podobny problem i coś podpowie
    • Przez Terracan
      Witam .Panowie proxima 100cl,400mg.Od nowego sprzegło brało od samej góry ,twarde.Ostatnio pedał zrobił się na pół miękki i wysprzeglał tylko od połowy.Dziś po naciśnieciu sprzegła,sprzęgło nie odbiło jest przy podłodze nie można wysprzęglić i biegu wrzucić. Padał jest przy podłodze ma z 5cm luzu i nie można go podnieść do góry.Jak by był przyblokowany. Może ktoś miał tak i może doradzić co się stało.
    • Przez king558
      Mam problem z zetorem 10540.
      Mianowicie zaciska się hamulec na tarczy na wale napędu (spaliłem już klocki do zera)
      Rozebrałem zaciski:
      jeden tłoczek był zapieczony ,że ciężko było go wydostać, ale udało się (były lekko pordzewiałe i miały wżery )
      wyjąłem wszystkie,wyczyściłem ,założyłem nowe uszczelniacze,odpowietrzyłem i niby wszystko chodziło
      Złożyłem ale dalej się zaciskają i się palą
      Chwilowo na potrzeby robót w polu odłączyłem ten hamulec całkowicie ale muszę to jakoś opanować.
      płyn jest nowy bo wymieniałem jedną pompkę na nową.
      Po prostu po zahamowaniu tak jakby klocki się nie cofały.jak odkręcę odpowietrznik i rozepchnę śrubokrętem to się cofną ale odpowietrznikiem leci tylko sam płyn bez powietrza.
      I po naciśnięciu dalej to samo.Przed złożeniem niczym nie smarowałem tłoczków
      Dziękuję z góry za pomoc
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj