Polecane posty

mariusz93    0

Witam. Jestem nowym użytkownikiem. Otóż mam pewien problem.Posiadam Zetora 7711. Ostatnio chcieliśmy odpalić z ojcem ciągnik z zaciągu(słaby aku).Nie był odpalany od listopada. Podczas próby odpalenia zgineły biegi. To znaczy biegi normalnie wchodzą ale ciągnik nie chce wcale jechać. Co może być przyczyną? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    84

Pewnie listwa od reduktora się przesunęła na neutral przy szarpnięciu. Sprawdź, czy dźwignia od reduktora (polowe - neutralny - drogowe) przesuwa się "normalnie" (z oporem i czuć przełączanie), czy też lata sobie luźno (wodzik wyrąbany).


Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz93    0

Dźwignia przesuwa się tak jak powinna. Żadnych luzów. Po włożeniu któregoś z biegów słychać tak jakby warczenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akowicz111    159

Ja bym stawiał na zerwane nity na piaście tarczy sprzęgłowej.Skrzynia od stania nie powinna się zepsuć,a nity mogły być już lużne i przy rozciąganiu mogło je zerwać.Ale to tylko moja sugestia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

słuchaj @maks nie chodzi o tę dźwignię od biegów 1-5 i R ale tą małą za nią od terenowe-szosowe czasem lubi wyskoczyć zwlaszcza jak podłoga o nią wadzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    84

sebe1033 - toż ja o tym pisałem ;)

 

A to warczenie skąd dobiega? Ja się obawiam, że bez otwieranai skrzyni będzie ciężko coś wymyślić, choć z drugiej strony nie mogę sobie przypomnieć, co w tej skrzyni mogłoby się ściąć czy zerwać, żeby skrzynia pracowała (bo mówisz ze zgrzyta, a bez sprzęgła da się wbić jedynkę bez nadmiernego zgrzytu?) ale nie jechał...

Zaciąganie to nie taki znowu wielki opór, w polu większe sa, stąd ciekawi mnie, dlaczego w polu to nie wysiadło.


Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz93    0

Warkot dochodzi jakby ze skrzyni. Przy wkładaniu biegu nic nie zgrzyta.Wszystko chodzi płynnie tak jak powinno tylko że nie chce jechać. Bez sprzęgła też da się wbić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    84

Jak bez sprzęgła da się wbić, to prawdopodobnie @akowicz111 będzie miał słuszność. Bo to znaczy, że bez sprzęgła skrzynia nie ciągnie (nie porusza się). A między nią a silnikiem masz już tylko sprzęgło...


Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3038

odkrec akumulator i popatrz do sprzegla jak to wyglada-mozliwe ze walek sprzeglowy sie ukrecil. lub jeszcze raz sprawdz dzwignie reduktora-jak bylem mlody to raz tak sie osmieszylem- nowy traktor stanal na srodku pola :P .


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacki31    5

U mojego szwagra były takie objawy. Okazało się, że ścieło nity na koszu satelit. Była kupa roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Majjdann    95

Pewnie w skrzyni ci poszło łozysko na wałku mi wybija bieg z góry jak jade np z przyczepą doładowany. Musze wtedy dać terenowe i będzie ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    84

mariusz93 - kosz satelit znajduje się pod kuperkiem jak siedzisz. W tylnym moście, chodzi o mechanizm różnicowy. Tryb odbioru mocy od skrzyni (tak, to ten duży) jest przymocowany do kosza satelit przy pomocy nitów.

 

Po mojemu nie obejdzie się bez otwarcia skrzyni - wtedy zobaczysz co i jak się kręci i czy napęd wychodzi do tylnego mostu (wtedy coś tam będzie), czy może wogóle skrzynia się nie obraca (coś ze sprzęgłem).


Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mieciu110    1

Witam, mam dziwny przypadek w zetorze 5211. Robiłem kompletny remont silnika, wymieniłem przy okazji łożysko wyciskowe I stopnia, zaglądalem też pod tzw. ósemkę w celu wymiany papierowej uszczelki. Po remoncie, wlączyłem reduktor na biegi polowe w celu powolnego dotarcia silnika. Wszystko działa pięknie, pojawiła się jednak taka przypadłość: kiedy ciągnik jest na biegach polowych, a sprzęgło nie jest wciśnięte to ciągnik zaczyna powoli się toczyć do przodu, nawet jeżeli dźwignia zmiany biegów jest na luzie.  Po wybraniu biegów szosowych albo przełączeniu dźwigni wyboru na luz problem znika, tak samo gdy sprzęgło jest wciśnięte. Spotkał się już ktoś z czymś takim ? Dodam że przy remoncie dostał nowy olej do skrzyni, a wcześniej nie korzystałem z biegów polowych i mogłem nie zauważyć tego zjawiska. W drugim 7211 który posiadam coś takiego nie występuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3038

teraz ciagnikow sie juz nie dociera- jakosc czesci taka ze nie ma potrzeby. oczywiscie nie ogien w rure tylko spokojnie pojezdzic.

bieg sam sie wlacza od wstrzasow silnika ?


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mieciu110    1

Wajcha od zmiany biegów jest luźna, można nią poruszać na boki na luzie a ciągnik delikatnie toczy się do przodu, nie ważne na jakim biegu był wcześniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez Michal3512
      Witam
      Od niedawna stałem się właścicielem zeotra 6245 sprowadzonego ze Finlandi.
      Przy oglądaniu katalogu części okazało się że brakuje w nim cięgna(nr kat. 70112724) hamulca sprzęgłowego.
      Zamontowałem go w miarę sztywno naciągnąłem nakrętką m8, dzwignia z okiem przy skrzyni ustawiłem do oporu czyli przodu w pozycji pionowej  ale wbijanie biegów jest beż żadnych efektów czyli czasem jest zgrzyt czasem nie.
       
      Czy ktoś wie jak prawidłowo wyregulować ten hamulec ? Dodam że ta dźwignia co siedzi przy skrzyni(nr. kat.57112705) bez żadnych oporów ręką  chodzi do tyłu(jest w poziomie) i do przodu(jest w pionie). . Może to ona nie działa, może jest już wyrobiona szczęka(nr. kat.57112714 ?


    • Przez centier
      Dzień dobry,
      Rozpoławiałem ciągnik i siłą rzeczy rozbierałem na części pierwsze sprzęgło, wymieniłem tarcze oryginalne czeskie. Złożyłem wszystko jak było (ktoś składał tak na yt) ustawiłem dźwigienki sprzęgła w odległościach 25mm i 37mm od tarczy. Po połączeniu silnika ze skrzynią okazało się że łapkom brakuje ok 10mm żeby te dostały do łożysk oporowych. (kilka lat temu mechanik robił mi sprzęgło i koło zamachowe było mocno przetaczane czy to może być tego wina?) Czy jeśli łapki przestawię bliżej łożyska i zmienią się odległości między łapkami a tarczą znaczy będą większe niż te 25 i 37mm to sprzęgło będzie pracowało poprawnie ? Czy wymienić koło lub dospawać coś do łapek ?
    • Przez Bartek1231
      Witam mam pytanie z racji że w moim zetorze czeka mnie generalny remont skrzyni biegów pomyślałem czy dałoby radę włożyć skrzynie od zetora Proximy 90. Z wyglądu są takie same a ta z Proximy ma dodatkowo rewers. Czy jest to wgl możliwe i czy będzie wszystko pasować? Dzięki za odpowiedź 
    • Przez massey3085
      Witam  mam taki problem  z moim zetorem gdy pracuje z opryskiwaczem rozlancza mi wom zatrzask sprawdzony  na wodziku rowki pod zatrzask  też ok  
      Czy wymienię ta przesowke która łączy  walki beż wyciągania  kosza  salelit  bo to jest dosyć  długa tuleja  i niewiem czy taka operacja jest możliwa beż dużego rozbierania  ciagnika 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj