Skocz do zawartości
szymonek5320

przedni napęd mf6140 stale włączyny

Polecane posty

mam problem z przednim napędem w MF. jeżdżę już tak od żniw. ale dopiero teraz na lodzie upewniłem się w 100% że cały czas ciągnie.

co z tym zrobić?

kontrolki na tablicy działają ok po zapaleniu napęd się świeci po naciśnięciu hamulca gaśnie, i przyciskiem też się zapala i gasi.

 

czytałem o tym elektrozaworze ale który to jest dokładnie jest ich tam kilka...i co po kolei robić aby go zreanimować

sprawdziłem czujnik prędkości nie miał żadnych brudów i opiłków na sobie.

 

co jeszcze może być przyczyną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy po przekroczeniu około 13/14 km coś się wyświetlało, bo jeżeli napęd jest załączony to po przekroczeniu 14km/h automatycznie się rozłącza jeżeli zwolnisz poniżej 14 załącza się. U mnie zawsze po wyjęciu akumulatora przez pewien czas po uruchomieniu silnika załączał się ale z wyłączeniem nie było problemu po pewnym czasie taka sytuacja znikła. W tamtym roku po sezonie myłem ciągnik kerszerem. Podczas pracy na polu na przemian załączał się i rozłączał. Odkręciłem osłonę panelu Autotronic i przeczyściłem kostki. Problem zniknął. Pytałem się jednego gościa to powiedział że prawdopodobnie przez zalany czujnik prędkości wystąpiła taka sytuacja dziś podczas mycia jestem ostrożniejszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie jestem w stanie tego sprawdzić podczas jazdy 14km/h

na tablicy jak jadę powyżej 14 to kontrolka gaśnie ale czy się napę rozłącza to nie mam pojęcia.

dzisiaj wyjąłem i wyczyściłem ten czujnik prędkości i nadal jest tak samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

micro16    21

Witam:) mam ten sam problem w 6120. i doszlem do tego ze to nie jest wina mechaniczna tylko elektroniczna, mianowicie komputer nie wysyla sygnalu i nie rozlacza. Sprawdz czy to na pewno jest wina elektryki, przeloz na elektromagnes od napedu wtyczke od blokady mechanizmow i wtedy zobacz czy sie rozlaczy. Bo to ze kontrolka gasnie nie znaczy ze sie rozlacza. Zobacz te kostki i ewentualnie przeczysc tak jak kolega wyzej pisze:)

Edytowano przez micro16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    17

możesz mieć też spalony elektromagnes. w większości ciągników do rozłączenia napędu jest potrzebne ciśnienie oleju którego to nie blokuje elektrozawór. a jak ciśnienie nie zostanie przerwane to napęd przedni działa cały czas nawet jeśli instalacja nawali..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mf6150    0

ja też tak miałem w mpim 6150 ale u mnie kostak asię utleniła ipo wymianie kostki wszystko jest ok. robił mi to znajomy elektryk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

panowie problem jest poważny.

dziś przekopałem cały ciągnik i niestety na to wychodzi że coś w komputerze jest nie halo.

od przełącznika do kompa idzie sygnał i od kompa do elektro zaworu też jest przewodność.

elektro zawór działa sprawdziłem biorąc zasilanie z żółwia/zająca.

 

czy ma może ktoś schemat kompa albo jakiegoś specjalistę który by to zrobił lub jakiś inny sposób żeby to obejść i żeby wszystko działało ok.

 

 

dodam tak dla wyjaśnienia ktoś na forum pisał że czujnik prędkości ma coś wspólnego. to powiem że średnio nie bardzo ten czujnik wykrywa tylko czy pompa pracuje czy nie bo bez pompy pół rzeczy w ciągniku nie będzie poprawnie działać.

 

a co jest najciekawsze wyjąłem kompa i sprawdziłem przepływ prądu miernikiem i poszedł i ja już sam nie wiem co może być

Edytowano przez szymonek5320

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    17

a jak już kożystałeś z zasilania żółw/zając to czy napęd rozłączyło??? sprawdziłeś??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak rozłączyło napęd bez problemu.

 

może ma ktoś schemat tego kompa lub jakiegoś magika który to zrobi w normalnych pieniądzach.

dzwoniłem do takiego czarodzieja to powiedział mi 1000zł za przejście w kompie ale nie wiem na jakiej zasadzie by to działało lub 400zł za zrobienie to na przekaźniku na którym ja nie chce.

 

najlepiej żeby zdobyć schemat kompa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

zanim cokolwiek zrobisz to najpierw sprawdź czujnik prędkości jazdy. Nie wiem dlaczego uważasz ze ma on jakieś powiązanie z pompą... Zasada jest prosta dopóki ciągnik nie ruszy napęd jest cały czas włączmy. Nieważne co pokazuje kontrolka. Dopiero kiedy czujnik zacznie "liczyć" zęby na kole talerzowym napęd jest wyłączany. Tak więc jeżeli masz uszkodzony czujnik lub jego obwód to nigdy nie wyłączysz napędu. Może też być tak że czujnik jest zbyt daleko od koła talerzowego i należy go dokręcić. Zdarza się również że czujnik przyciągnie opiłki które ciągnąc się za nim zwierają go z kołem talerzowym przez co czujnik nie może wykrywać przerw. Zacznij od tego bo ktoś Ci głupot naopowiadał o tym czujniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    17

przecież pisze, że sprawdzał czujnik i predkość mu pokazuje.... gdzie się doczytałeś, że ktoś(nie wiem kto) uważa, że czujnik ma powiązanie z pompą??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

dodam tak dla wyjaśnienia ktoś na forum pisał że czujnik prędkości ma coś wspólnego. to powiem że średnio nie bardzo ten czujnik wykrywa tylko czy pompa pracuje czy nie bo bez pompy pół rzeczy w ciągniku nie będzie poprawnie działać.

 

Myślę że ta odpowiedz wystarczy... Pozostaje tylko pytanie czy autor tematu wyjmował i czyścił odpowiedni czujnik. skoro pisze coś o pompie może dobrał się do czujnika prędkości WOM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dobra ok może to nie ten czujnik heh. poproszę o podanie numeru katalogowego czujnika.

tak jak pisałem wcześniej znalazłem czujnik indukcyjny który jest na kole zębatym przy pompie. wkręca się go z prawej strony na klucz 24 ma on dwa kable na wyjściu brązowy i czerwony i ma on oporność 450 Ohmów

 

nie miał on żadnych opiłków na sobie i czujnik działa poprawnie sprawdzany miernikiem po odpaleniu ciągnika

http://www.hot.jpg.pl/zdjecie/155884/pgt/100/czujnik_predkosci_MF_.html

 

ten czujnik jest pod nr 9

Edytowano przez szymonek5320

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
massey11    1

Witam ja mialem ten sam problem i nic niebylo zwiazane z elektryka,a wiec krotko,stylu na walku od przedniego napedu sa dwa oringi ktore uszczelniaja przeplyw oleju przez ten walek do kosza sprzeglowego tego napedu ,jezeli ich nie ma lub sa uszkodzone to napedu nie rozlaczysz.koszt tej naprawy to 1 zlocisz. Naprawde nic skomplikowanego 1 godz gora dwie i masz po robocie oczywiscie jezeli sa to tylko te oringi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie nie kolego chciałbym ale to nie to.

przerzuciłem inny kabel pod ten elektrozawór i działa bez zarzutów.

 

a odnośnie tego czujnika prędkości to ja chyba znalazłem czujnik obrotów pompy

 

zlokalizowałem ten chyba właściwy czujnik prędkości, działa bez zarzutów wysyła sygnał do kompa

 

najprawdopodobniej to wina komputera dzisiaj podłączyłem kompa pod inny ciągnik i to samo a na jego jest ok także teraz szukać jakiegoś speca od komputerów

Edytowano przez szymonek5320

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian20    21

Witam

Mam podobny problem w swoim 6180. Jak odpale to właczanie i wyłaczania WOM chodzi bez zarzutów. Po pewnym czasie ( chyba jak się nagrzeje) wyświwtlacz prędkości jazdy zaczyna pokazywać 0.0 gdy jade i nie można wyłaczyć wałka ani nie wyłącza się automatycznie. Domyślam się , że jest to wina czujnika prędkości o którym mówicie. Może ktoś podpowiedzieć który to jest ten od prędkości?

 

Z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galoni    7

To powie ktoś , o tym czujniku prędkości jazdy bo wszyscy piszą a nikt nie mówi gdzie on jest i bo prawie nikt nie wie.

Edytowano przez galoni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

ten czujnik o który wszyscy pytają jest z tyłu pomiędzy zbiornikiem a złączami hydrauliki. Wkręcony pionowo. Napewno teraz go zlokalizujecie.

Też mamy problem z przednim napędem i go wymieniliśmy. Koszt to 150 plus przesyłka w moim przypadku. W 3080 to któryś z tych dwóch

 

3583285M1

 

 

3583286M1

 

Nie pamiętam dokładnie który to symbol bo jeden jest właśnie od prędkości a drugi od obrotów wom. Jak zadzwonicie i powiecie co chcecie to napewno dobrze wam doradzą.

Edytowano przez marek3080

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galoni    7

ten czujnik o który wszyscy pytają jest z tyłu pomiędzy zbiornikiem a złączami hydrauliki. Wkręcony pionowo. Napewno teraz go zlokalizujecie.

Też mamy problem z przednim napędem i go wymieniliśmy. Koszt to 150 plus przesyłka w moim przypadku. W 3080 to któryś z tych dwóch

 

3583285M1

 

 

3583286M1

 

Nie pamiętam dokładnie który to symbol bo jeden jest właśnie od prędkości a drugi od obrotów wom. Jak zadzwonicie i powiecie co chcecie to napewno dobrze wam doradzą.

 

 

Czyli ten wkręcany od góry co jest za sekcjami tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

Witam ja mialem ten sam problem i nic niebylo zwiazane z elektryka,a wiec krotko,stylu na walku od przedniego napedu sa dwa oringi ktore uszczelniaja przeplyw oleju przez ten walek do kosza sprzeglowego tego napedu ,jezeli ich nie ma lub sa uszkodzone to napedu nie rozlaczysz.koszt tej naprawy to 1 zlocisz. Naprawde nic skomplikowanego 1 godz gora dwie i masz po robocie oczywiscie jezeli sa to tylko te oringi.

 

 

Miałbyś możliwość pokazania na jakimś schemacie o który oring dokładnie chodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galoni    7

mam może głupie pytanie, ale jak wyciągnąć ten elektrozawór ,tą nakrętkę trzeba odkręcić co jest na wieszku, czy jak ? (nie chciałbym narobić większego bigosu :) ) oleju nie trzeba spuszczać tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Jesli sama cewke chesz to sciagasz kabelek odkrecasz i ja wysuwasz. Jezeli caly chesz to pierw sciagnij Cewke a pozniej ja wykrec. Ja oleju u siebie nie spuszczalem. Wylecialo moze z 50-100ml

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×