Skocz do zawartości
drops144

Renault 85.14 Strzały w przednim napędzie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
drops144    0

Witam tak jak w temacie w moim ciągniku wczoraj usłyszałem strzał w przednim napędzie ... podniosłem go na turze w taki sposób aby przednia oś zawisła w powietrzu strzał wydobywa się z lewej strony przy kole tylko podczas skręcania kołami przy jeździe na wprost nie ale jak zaczynam skręcać znów zaczyna strzelać Ciągnik ma przedni napęd lecz dzieje sie tak z włączonym jak i z wyłączonym napędem...

czy miał ktoś podobny przypadek proszę o ewentualne podpowiedzi co to może być ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    17

takie coś kiedyś naprawiałem w JD i okazało się że było to po wypadku który był 3 lata wcześniej więc nawet na odszkodowanie nie można było nic zrobić.. uderzony w przednie lewe koło. most skrzywił się i było przesunięcie o 3cm do tylnego koła co powodowało duży nacisk półośki na tulejkę w środku mostu do takiego stopnia, że zrobił się rowek w ośce a w czasie skrętu ośka musi się przesuwać. więc aby się przesunąć musiała wyskoczyć z kanału i stąd te strzały. Po wypadku nawet śladu na oponie nie było a kierowca kuzyn mówił że nawet mocno nie szarpnęło jak w niego samochód osobowy uderzył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

akowicz111    131

Tak czy siak musisz coś z tym zrobić.Im szybciej to będzie taniej(żeby nie uszkodzić czegoś więcej podczas jazdy),a może nie masz oleju ? Tm są trzy satelity w kąpieli olejowej.Rozbieraj i patrz nie jest to specjalnie skomplikowane,zacznij oczywiście od strony ,,strzału,,.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

czyli co teraz ? sprawdzić to łożysko a jak nie to to cały most przedni ?

Koniecznie sprawdź ten przegub, bo czym dalej tym drożej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Kolega miał taki przypadek w JD. Okazało się że zły olej wlał i skleiło mu tarcze od blokady i blokada była zawsze włączona. Stuki dochodziły z prawego koła. Po zmianie oleju ustąpiło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akowicz111    131

Kolega miał taki przypadek w JD. Okazało się że zły olej wlał i skleiło mu tarcze od blokady i blokada była zawsze włączona. Stuki dochodziły z prawego koła. Po zmianie oleju ustąpiło.

 

W tym moście nie ma tarcz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaroweres    6

Siema

A czy koła przednie masz prostopadle do ziemi?? u mnie tez tak było i okazało się że łożyska stożkowe na zwrotnicach były wysypane i pozostałości łożyska przy skręcaniu blokowały się i wydawały takie trzaski jakby coś się urywało. Na pocieszenie dodam iż jedno takie łożysko kosztowało 70 złotych:)

Pozdrawiam Jaroweres

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszw    0

u mnie też poszło łożysko stożkowe w forttschricie i też były takie strzały ponieważ te resztki jak rozebraliśmy to wcisneły się w materiał i wgl miałem problem z wyjęciem tych resztek (dodam że dość dłygo jeździłem jak mi strzelało) i to pewnie skomplikowało naprawę. Podejrzewam te łożysko stożkowe. a jak jedziesz to koło ci nie ''lata'' na boki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drops144    0

nie , nie lata na boki , wogóle teraz przestało strzelać ... nie mam czasu sie za to wziąść

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek0277    2

Witam stoje przed zadaniem wymiany łożyska w zwrotnicy, czy musze wszystko rozbierać aby sie tam dostać?, czy może da sie to wybic przez to okienko w moście (dolne prawe łozysko)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszw    0

Nie wiem dokładnie ale myślę że po odkręceniu tych 4 srub i zdjęciu tego okienka bedzie cos widać, i na moje to powinno wyjść bo jak inaczej by to złożyli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akowicz111    131

Te okienko z czterema śrubami to trzyma całe łożysko osadzone na takim sworzniu.Sworzeń wybijasz na zewnątrz (nie pamiętam tylko czy on nie ma czasem otworu na zciągacz).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek0277    2

Kolega

akowicz111 dobrze pisze , tylko gwint jakos na 17 pasuje , a to juz d..a trzeba szukac takiej sruby , prubowalem 16 i z gory nakretka nie da sie bo tam jest kolnierz i nakretka nie przejdzie. Jak by ktos to naprawial tam jest taka plastikowa zaslepka na ampul ja to rozwalilem za duzo syfu bylo, bez tego nie nasmaruje.

Edytowano przez maniek0277

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akowicz111    131

Kolega

akowicz111 dobrze pisze , tylko gwint jakos na 17 pasuje , a to juz d..a trzeba szukac takiej sruby , prubowalem 16 i z gory nakretka nie da sie bo tam jest kolnierz i nakretka nie przejdzie. Jak by ktos to naprawial tam jest taka plastikowa zaslepka na ampul ja to rozwalilem za duzo syfu bylo, bez tego nie nasmaruje.

 

maniek0277 ze smarowaniem nie ma problemu (jeśli chodzi Ci o łożysko) jest sposób.

Edytowano przez akowicz111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez TomekLOP
      Witam
      W mojej 103,54 nisko podnosi podnośnik pytałem innych to max podniesiony ma 105cm mój podniesie tylko na 85cm podnosząc rękami za ramiona podnośnika osiągnę te 105cm, gdzie szukać problemu może są jakieś zawory krańcowe źle poustawiane. Chyba że jest jakaś regulacja przy dźwigni do podnoszenia. Podnośnik zwykły mechaniczny bez ehr.
      Dodaje filmik jak to wygląda: 
       
    • Przez emsi1903
      Potrzebuje wiadomości ile litrów i jaki olej wlać do skrzyni w Renault 120.54 z 95r. Obecnie mam mineralny Agrol U. Gdy się zagrzeje to półwki i rewers nie chcą wchodzić. Słyszałem że musi być półsyntetyczny. Czy konieczna jest wymiana filtrów przy wymianie oleju (jaki koszt). Pomóżcie
    • Przez lukas96
      Witam. Mam problem z renault 103.54 z skrzynią 24/8 a mianowicie podczas zmiany półbiegów następuje szarpnięcie. Znajomy mechanik powymieniał wszystkie filtry,olej i wyregulował na skrzyni ale problem nie ustąpił. Spowodowane jest to prawdopodobnie złą kalibracją skrzyni( to co się kalibruje przez komputer). Czy znacie kogoś kto to robi w okolicach Łańcuta. 
    • Przez mieszko12k
      Witam. Ile jest filtrów paliwa w Renault 103 14 ? Gdzie się znajdują? Jak wyglądają? Może ktoś wie, jakie ceny, jakie zamienniki czy cuś  : D
    • Przez pawelozim
      Witam wszystkich zakupiłem Reno 75-14 z 87r. i potrzebuje kilku porad a mianowicie; Jaki olej do silnika, skrzyni biegów no i przede wszystkim ile, jakie filtry, ile płynu do chłodnicy i jaki, co smarować i kiedy, dalej do czego służy pedał pomiędzy pedałami sprzęgła a hamulca czy to blokada czy co bo nigdzie jej nie widzę, i co to jest za linka z tyłu po prawej stronie na dole za wajchami od podnośnika i do czego służy, a i jeszcze jedno na desce rozdzielczej jest przełącznik tak jakby baków paliwa ale jest jeden bak po co to i koło niego po prawej pod przykrywką coś co można przekręcić śrubokrętem co to jest, a iczy są tam jakieś świece żarowe czy płomieniowa.
      Na razie tyle co bym chciał wiedzieć jak mi się coś przypomni to znowu zapytam.
      A może ktoś wie gdzie kupić katalog lub instrukcje albo skąd pobrać z internetu.
      Z góry dziękuje i pozdrawiam Paweł.
×