Polecane posty

KRISS75    54

Pytanie do użytkowników mf6170.Mam nowy akumulator 180ah-1000a,świeca nowa a mam problem z odpalaniem,czy wy też macie problem ze swoimi mf-ami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Przez problem z odpaleniem mam rozumieć, że kręci jak głupi ale nie może zapalić?

Jakie paliwo używasz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

powyżej 10000godzin to norma i nie pisz że ma mniej bo nie uwierzę


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

zalozyles swiece nowa a patrzyles czy ona wogole dziala?

ja mam 8120 i jakos pali normalnie a to te same lata

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KRISS75    54

mtracz,

kręci wolno wydaje mi się że zbyt wolno,podejrzewam że akumulator ma zbyt mało na rozruchu -1000a chociaż przez cały rok jest ok,paliwo z lotosa lub shella,

mariusz(ZDUN),

tak,ma mniej-4280,przynajmniej tak wskazuje licznik,

kravter,

działa,odkręciłem śrubę w kolektorze i widać płomień,

jakie macie akumulatory w swoich,może 1000a to zamało?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli akumulator dobry to warto by było sprawdzić rozrusznik w tamtym roku w swoim MF regenerowałem słabo kręcił to sama z drugą używką robiłem wczoraj rozebrałem rozrusznik szczotki wypalone były dziś złożony nie było problemu z uruchomieniem, najlepiej oddać do zakładu gdzie regenerują. Jak nie ma mocnego uderzenia przy dobrym akumulatorze wypadałoby sprawdzić rozrusznik.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Zima to czas kiedy ujawniają się małe niedomagania, gdzie przy plusowych temperaturach nie przeszkadzają.

Więc tak jak kolega wyżej wspomniał rozrusznik do przejrzenia.

Ale najpierw połączenia klemy, słupki aku., przewody, masa.

Już nieduże zabrudzenia powodują, że potrzebny prąd nie może przepłynąć, a przy ciężkim zimowym rozruchu liczy się każdy amper.

Jak to sprawdzisz i nie będzie wielkiej poprawy to rozrusznik rozbierz, sprawdź szczotki jak i wygląd komutatora. Ma być czysty, pomiędzy jego wycinkami także.

Oczywiście nadmierny luz na tulejkach kwalifikuje je do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Papierem ściernym przeczyść klemy i słupki akum.. Jak niepomoże to rozrusznik do regeneracji. Lepiej że teraz to zauwarzyłeś niż w sezon gdy traktor potrzebny ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KRISS75    54

Jutro przeczyszcze klemy ,kable i końcówki akumulatora i sprawdzę czy odpali,

rozrusznik był robiony rok temu,

najdziwniejsze jest dla mnie to że cały rok chodzi bez zarzutu tylko przy mrozach mam problem z odpaleniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

To całkiem normalne zjawisko, że jak ciepło wszystko jest dobrze. A jak zimno to jak już pisałem małe niedomagania się ujawniają.

Ciepły silnik stawia mały opór rozrusznikowi a on pobiera z akumulatora mało prądu i w krótkim czasie.

A jak jest zimno, silnik stawia duże obciążenie dla rozrusznika więc rozrusznik musi swoje z akumulatora łyknąć, ale z powodu zimna pojemność akumulatora spadła(aku. nie może dać z siebie max mocy) a w dodatku złe styki powodują zwiększenie oporu dla płynącego prądu. Więc do rozrusznika dopływa za mało prądu więc i rozrusznik nie może pracować z pełną mocą a to zimą gwoźdź do trumny odpalania.

Naładowany akumulator:

100% pojemności w temperaturze +25oC,

80% pojemności w temperaturze 0oC,

70% pojemności w temperaturze -10oC,

60% pojemności w temperaturze -25oC. Dodać do tego dodatkowe opory to do rozrusznika dochodzi jeszcze mniej a silnik stawia większe obciążenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Ja w czasie większych mrozów żeby odpalic to podłączam drugi aku 170 grubymi kablami i wtedy szybko kręci i zapali, a w ciągniku mam 140 ah.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KRISS75    54

Ja mam 180ah warty i dopiero teraz udało mi się go odpalić jak mróz trochę odpuścił,chociaż wydaje mi się że nawet przy mrozie powinien odpalić a nie żeby biegać z drugim akumulatorem i kablami gdy ciągnik potrzebny.Więc skoro akumulator ok,połączenia przewodów ok,rozrusznik ok,świeca też to tak sobie myślę że ta masa zimnego gęstego oleju utrudnia uruchomienie - dobrze kombinuje czy coś pominąłem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Na pewno nie ułatwia rozruchu. Na dużym mrozie miałem problem z obróceniem wału w zetorze 5211 mimo dołożonego akumulatora, na kablach ledwo kręcił, a oba akumulatory są dużej pojemności i rozrusznik po remoncie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

jak ci slabo pali to albo glowica albo pompa :) u mnie bylo tak

zapalal i gasl zrobilem pompe i teraz na kazdym mrozie raz przekreci i chodzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rogalik102
      Co się dzieje z napedem podczas orania. Rozłącza się
       
      VID_20240421155706.mp4
    • Przez Ajaa
      Witam pany mam pytanie nie działa mi ehr jak przełączam przycisk na automat i jest włączona blokada to wyłącza blokadę z panelu gdzie szukać przyczyny 
    • Przez Manys
      Witam.
      Mam problem z MF 3070 a mianowicie nie ciągnie przedni napęd, kontrolka działa jak powinna tzn. po wciśnięciu niby gaśnie potem po ponownym załączeniu się zapala ale napęd przedni nie ciągnie.
      Wszystko inne normalnie załącza i rozłącza, zamieniłem elektrozawory z blokadą i nic się nie zmieniło czyli zawór ok, stop działa, styki przejrzane, 
      Przeszukałem forum ale jest temat że nie rozłącza napędu dlatego piszę 
      Podejrzewam że może tarczki do wymiany
      Proszę o podpowiedzi 
    • Przez ziolek1996
      Witam, 
      w moim MF 3065 wymieniamy końcówki wtryskiwaczy na nowe, pytanie jakie powinno być ustawione na nich ciśnienie??
    • Przez xzibit0000
      Witam. Podesłalby ktoś zdjęcie gdzie zamontować linkę od hamulca recznego? Albo jakoś logicznie podpowiedział gdzie ja zaczepić?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj