Skocz do zawartości
emtecc

montaż rozdzielacza 2-sekcyjnego do Zetora

Polecane posty

WHATEVER

emtecc    13

Witam

Szukam porad jak poradzić sobie ze zrobieniem 4 wyjść hydraulicznych w Zetorze 77**.

Mam na nim zamontowany ładowacz czołowy. W tym momencie spływ (tzw 0) i jedno wyjście jest już zajęte.

 

Do pracy z prasą potrzebne mi będzie jedna para wyjść(siłownik dwustronnego działania) + jedno wyjście (siłownik jednostronnego działania - podbierak) Jest możliwość ręcznego podnoszenia podbieraka.

 

proszę o Wasze propozycje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

emtecc    13

Nikt nie pomoże?

Jeszcze takie pytania:

1. Skąd przedni tuz w tej serii zetora bierze zasilanie oleju i czym jest sterowany.

2. W sumie to potrzebne mi jedno wyjście (jednostronnego działania)do podbieraka.

Ktoś odpowie...ktoś próbował łączyć z hydrauliką obwodu TUZa jakiś siłownik - tzn z wyjściem na siłownik pomocniczy?. Wydaje mi się że nie będzie to działać ponieważ ramiona podnośnika są lżejsze od podbieraka i to one pierwsze się podniosą...

3. Droższą opcją jest zakup rozdzielacza 2-sekcyjnego i zamontowanie go pod kabiną + wyprowadzenie gniazd

http://allegro.pl/rozdzielacz-hydrauliczny-2-sekcje-joystick-gratis-i2063755890.html

a) połączyć z gniazdem oryginalnego rozdzielacza i wyjściem "zero"

B) bezpośrednio z pompy hydraulicznej i wyjściem "zero" na powrót oleju.

Ktoś odpowie gdzie dokładnie połączyć obwód hydrauliki bezpośrednio z pompy hydr.? Wiem że jest możliwość wyprowadzenia oleju pod ciśnieniem z dekla na którym jest pompa hydrauliczna. Nie wiem która śruba jest korkiem - ktoś zna odpowiedź?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

fendt612lsa    46

zajrzyj do mnie na mój nick fendt612lsa i moje zdjęcia przedni tuz w zetorze 3320 też są filmy na you tube jak mi podasz adres e - mail to Ci mogę zdjęcia przesłać

możesz pisać na gg moje i jak masz konto na you tube to mój nick ppp822

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Radekk    154

Nikt nie pomoże?

Jeszcze takie pytania:

1. Skąd przedni tuz w tej serii zetora bierze zasilanie oleju i czym jest sterowany.

2. W sumie to potrzebne mi jedno wyjście (jednostronnego działania)do podbieraka.

Ktoś odpowie...ktoś próbował łączyć z hydrauliką obwodu TUZa jakiś siłownik - tzn z wyjściem na siłownik pomocniczy?. Wydaje mi się że nie będzie to działać ponieważ ramiona podnośnika są lżejsze od podbieraka i to one pierwsze się podniosą...

3. Droższą opcją jest zakup rozdzielacza 2-sekcyjnego i zamontowanie go pod kabiną + wyprowadzenie gniazd

http://allegro.pl/ro...2063755890.html

a) połączyć z gniazdem oryginalnego rozdzielacza i wyjściem "zero"

B) bezpośrednio z pompy hydraulicznej i wyjściem "zero" na powrót oleju.

Ktoś odpowie gdzie dokładnie połączyć obwód hydrauliki bezpośrednio z pompy hydr.? Wiem że jest możliwość wyprowadzenia oleju pod ciśnieniem z dekla na którym jest pompa hydrauliczna. Nie wiem która śruba jest korkiem - ktoś zna odpowiedź?

 

Szukałem kiedyś informacji na ten temat ,chciałem podpiąc do c360 pod ta właśnie pokrywę od pompy, tylko coś mi się wydaje że podłączenie się pod ten korek nie wystarczy ,z tego względu że oryginalny rozdzielacz w pozycji neutralnej ustawiony na przelew i musiał byś go zablokować bo nie da Ci pompa ciśnienia na zewnetrzny rozdzielacz. Idzie to zrobić przez odpowiednie ustawienie dzwigni.

Zresztą podam Ci link i sobie poczytaj może to coś pomorze jest tam na ten temat opisane http://www.elektroda...pic1933373.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

emtecc    13

to właśnie to czego szukałem.

Dzięki:)

Zablokować rozdzielacz tzn ustawić dźwignię w ciągniku na wyjście 1 lub 2- jest jakaś różnica które to wyjście?

Tylko wtedy ciśnienie oleju napiera na wybrane gniazdo, na to gdzie przesunięta jest dźwignia.

 

Podczepiając pod wejście z pokrywy pompy olej idzie na dodatkowy rozdzielacz. Gdy korzystam z siłowników połączonych do tego rozdzielacza ciśnienie oleju napiera dodatkowo na jedno ze złączy hydraulicznych (zależy na którym zablokuje rozdzielacz).- TAK?

Między wyjściem z pokrywy pompy hydr a dołożonym rozdzielaczem muszę zamontować zawór chcąc używać dwóch wyjść hydr w ciągniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Radekk    154

Powiem tak nie zrobiłem tego jeszcze u siebie i nie mogę na 100% powiedzieć jak to w rzeczywistości działa, ale wydaje mi się ,że będzie tak jak napisałeś. Tak też jest napisane w tym temacie co podałem.

 

Wydaję mi się że jest to obojętnie na które wyjscie zablokujesz dzwignię, gdy olej będzie skierowany na ten osobny rozdzielacz(dzwignia zablokowana na 1 lub 2) wyjścia szybkozłączy 1i2 są bezużyteczne.

 

Natomiast jak chcesz używać podnośnika i wyjsć 1i2 to musisz zamknąć zawór i odciąć przepływ do osobnego rozdzielacza(ten rozdzielacz jak byś go nie używał to puści całe ciśnienie na przelew bo ma zawór bezpieczęstwa)

 

Taki ja wyciągnąłem z tego tematu wniosek. Jak jest w praktyce nie potrafie powiedzieć. Wg mnie troczę to uciążliwe chyba że mamy kilku sekcyjny rozdzielacz i ten fabryczny sobie odpuszczamy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

soko74    2

Można podpiąć rozdzielacz tura szeregowo,jeśli tylko jest do tego przystosowany.Wtedy zwolnisz sekcje z tyłu ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jarucki    3

a nie lepiej kupić elektrozawór od tura ? z jednego będziesz miał dwa... i przełączasz sobie z TURa na Prasę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

emtecc    13

elektrozawór do tura... i co z nim zrobię? Jeden już mam do tura to mi wystarczy- nie będę robił pajęczyny na ładowaczu:) Na marginesie... porządny elektrozawór to ok 500zł

Może coś więcej o rozdzielaczu szeregowym?

Jak to wygląda i jaki jest schemat jego podłączenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jarucki    3

hmm możesz TURa wpiąć przed rozdzielacz (od tylnych wyjść, wtedy tylne złącza będziesz miał wolne i nie zależne) ( bynajmniej u mnie zdało to egzamin 7340) jak chcesz to Ci zdjęcia podeśle ale nie wiem czy da radę zrobić tak u Ciebie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez samsung335
      Witam wszystkich mam problem z olejeniem w zetorze 5211 wygania mi olej, a dokładniej wyciek znajduję się zaraz pod korkiem wlewu oleju i cały czas mi pali się olejenie, ale ciśnienie oleju na wskaźniku jest maksymalne olej cieknie jeszcze przez czujnik oleju co może być przyczyną wycieku?
    • Przez tedi2
      co o nim sadzicie dane techniczne opinie wszystko o modelu
    • Przez olo1104
      Witam, pomuzcie!doslownie kapie z tej rurki między filtrami oleju,w zetorku 5245,cięzko nie pracuje,z początku nie moglem ustawic tych kubków olejowych bo pod nimi pojawial się olej teraz z tego odpowietrznika ,nie radze,co jest?
    • Przez amix
      Witam!!! Od niedawna posiadamy Zetora 7245 i w tym roku, po dopłatach planujemy wymienić opony przednie na 12.4/r 28 bądź 13.6/r 28 może zaszaleć i kupić 14.9/r 28 , a aktualnie mamy 9.5/r 28 i oto moje pytanie: Czy zgra się przód z tyłem? Dodam jeszcze, że z tyłu mamy 13.6/r 38, które również planujemy wymienić na 16.9/r 38, ale to już na następne dopłaty :angry:
    • Przez Pele94
      Witam. w kilku zdaniach przedstawię mój problem : 
      Ostatnio przeprowadzaliśmy remont skrzyni biegów oraz tylnego mostu w 7211, po złożeniu całego ciągnik   i przeprowadzeniu wszelakich prób wszystko działało jak należy , każdy bieg, wałek wom , podnośnik oraz pozostałe podzespoły. 
      Dziś niestety okazało się że coś poszło nie tak mianowicie nie działa wałek wom ani pompa, Dzwigienka załaczająca wałek wom oraz pompę ( ta po lewej stronie przy nodze )  ''Lata luźno'' bez żadnego oporu czy na włączonym silniku czy na zgaszonym ,  po odkręceniu wodzika widać że listwa przesuwa się bez żadnego problemu ale żadnej pozycji nie załącza, zauważyłem jedynie że działa w w pozycji ( wałek wom zależny od  skrzyni biegów ) wtedy wałek wom się kręci na każdym biegu  ale pompa i tak nie działa. W pozycji tz. luz z tyłu ciągnika wałkiem można swobodnie ruszać , po włączeniu na pozycje np. pompa oraz wałek wom wałkiem z tyłu nie można ruszyć ponieważ pompa robi ciśnienie i ciężko idzie ręką ruszyć. Więc wydaję mi się że  dzwignia załącza wszystkie pozycje jak się należy ale  nic nie działa. Regulowałem już linkę od tz sprzęgła 5 min ale to nic nie dało . Teraz linkę  całkowicie odłączyłem   .
      Wszystko działało bez zarzutów a teraz jest tak jak by cały czas sprzęgło było zaciągnięte 
      Problemem może być sprzęgło Wom ?  ( oglądaliśmy tarczę oraz łopatki były w dobrym stanie ) 
      Dziękuję za pomoc.   
×